Inderdaad erg mooie leeftijd!quote:Op vrijdag 25 juni 2010 18:38 schreef Frietkraam het volgende:
dankjewel, ze is 91 geworden hoor mooie leeftijd.
Huh, wat? 4.000 euro voor wàt opmaken?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 18:36 schreef Frietkraam het volgende:
Het opmaken van de volmacht was 4.000 euro kan dit?
Onzin, je kunt je kinderen onterven. Ze kunnen alleen binnen 5 jaar een beroep op hun legitieme portie doen. moeten ze wel zelf doen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:14 schreef trovey het volgende:
Zelf moet ik ooit de erfenis uitvoeren van een kennis die ook in de clinch ligt met zijn kinderen (en die kinderen willen ook niets met hem te maken hebben). Het liefst wil hij dat alles naar de uitvoerende gaat (ik dus) ) maar hij kon alleen de roerende goederen aan mij laten toekomen, de kinderen blijven recht houden op het geld,
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 23:03 schreef Amaranth het volgende:
[..]
Onzin, je kunt je kinderen onterven. Ze kunnen alleen binnen 5 jaar een beroep op hun legitieme portie doen. moeten ze wel zelf doen.
Je kunt je kinderen wel onterven. Maar, zoals Amaranth al zei, ze kunnen nog aanspraak maken op hun legitieme. Dat is dan de helft van wat ze normaal (als het kind niet onterft zou zijn) zouden krijgen.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 00:16 schreef trovey het volgende:
[..]
En hoe zit dat dan met het wettelijke kindsdeel waar ze recht op hebben? Volgens mij is dat namelijk een aantal jaren geleden veranderd dat je je kinderen totaal kunt onterven. Die kennis heeft alles laten uitzoeken en zou daar niet onderuit kunnen komen hoe graag hij ook zou willen.
Met andere woorden...als ze er lucht van krijgen dat pa is overleden staan ze alsnog aan de deur te kloppen.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 13:45 schreef robertoo het volgende:
[..]
Je kunt je kinderen wel onterven. Maar, zoals Amaranth al zei, ze kunnen nog aanspraak maken op hun legitieme. Dat is dan de helft van wat ze normaal (als het kind niet onterft zou zijn) zouden krijgen.
Voorbeeld: Bij twee kinderen en geen partner zou ieder kind de helft krijgen. Als 1 dan onterft is, dan kan die aanspraak maken op 1/4 en krijg de andere het overige (3/4).
Dan is de situatie anders dan je je voorstelt.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 00:16 schreef trovey het volgende:
[..]
En hoe zit dat dan met het wettelijke kindsdeel waar ze recht op hebben? Volgens mij is dat namelijk een aantal jaren geleden veranderd dat je je kinderen totaal kunt onterven. Die kennis heeft alles laten uitzoeken en zou daar niet onderuit kunnen komen hoe graag hij ook zou willen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |