Ik heb geen hond, maar zag laatst ergens (vraag me niet waar) een ligkussen/ligmat die koel houdt (geen idee meer of je er bijvoorbeeld water in moet doen)quote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:34 schreef Qwea het volgende:
Ja! Dat dus!
TS is een beetje opzoek naar tips. Baloe is al 10, en ik vind die hitte wel kut voor hem. Ik heb hem al ff laten zwemmen vanmorgen en gisteren, ik heb een hutje voor hem op het balkon gebouwd met fleece dekens en knijpers (ziet er niet uitmaar boeie) waar hij onder kan liggen zodat hij niet in de zon hoeft te liggen, ik vul zijn bak elke 2u met schoon vers drinkwater en heb hem korter geschoren.
Ik wil weten wat u beste F&F'er doet om uw hond koel te houden!
Kijk dat zou me nou wel iets lijken voor mijn dikkerd. Mocht je nog erop komen waar je hem hebt gezien....quote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:36 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik heb geen hond, maar zag laatst ergens (vraag me niet waar) een ligkussen/ligmat die koel houdt (geen idee meer of je er bijvoorbeeld water in moet doen)
Ja, zodra ik er op kom laat ik het wetenquote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:37 schreef Qwea het volgende:
[..]
Kijk dat zou me nou wel iets lijken voor mijn dikkerd. Mocht je nog erop komen waar je hem hebt gezien....
Ik heb een balkon, en geen tuin helaas. Maar we zijn op zoek naar een huis met tuin, en dan is jouw idee geniaal.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:39 schreef TheThirdMark het volgende:
Stukje tuinslang aan de muur bevestigen + aan de buitenkraan.
Einde afdoppen en met spijkertje kleine gaatjes in slaan.
Dan de kraan zacht open zetten. Krijg je een vernevel idee --> veel honden zijn er verzot op.
Weet niet wat voor hond je hebt, maar je zou hem ook even kunnen helpen met de hoeveelheid haar die hij meesleept?
Ja, het zal wel warm zijn... maar er is helemaal geen schaduw op het balkon. En hem in de felle zon liggen leek me ook niet heel succesvolquote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:41 schreef mirved het volgende:
Is dat met die dekens niet juist erg warm?
Wij wonen op een flat. Het is bijvoorbeeld nu 25+ binnenquote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:44 schreef ehqo. het volgende:
Zoveel mogelijk donker houden binnen en deur dicht, dan is de temperatuur best te pruimen overdag.
Kijk!quote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:45 schreef Pisces29 het volgende:
Ik heb een halsband met van die silicoon steentjes erin, even kwartier in koud water leggen, bandje wordt dik en kan als koele halsband om de nek
Niet voor uren maar voor een uur of 2 is het lekker
http://www.fretten.nl/aquacoolkeeperhalsband.html
En ook nog ouderwetsch een theedoek in koud water, wringen en ook om de nek, lekker na het wandelen
Maakt het wel iets spannender ja, een balkonquote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:47 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb een balkon, en geen tuin helaas. Maar we zijn op zoek naar een huis met tuin, en dan is jouw idee geniaal.
Baloe is een Golden Retriever. Ik heb hem al flink geschoren
Geen buitenkraanquote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:51 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Maakt het wel iets spannender ja, een balkonZeker niet een met buitenkraantje.
Ik zou trouwens snel die fleece dekens weg halen. Fleece = kunstof = isolator.
Je kan dan beter zo'n fijne omslagdoek op de markt halen en daarmee zijn gedeelte afzetten.
IJsblokjes btw vergeten. Honden zweten over de tong + plotselinge kou van het ijs = niet goed voor het lichaam. Wat je wel zou kunnen doen is het balkon nat houden. De warmte laat het water verdampen en zorgt zo voor een flinke verkoeling.
Kijk! Aan jou heb ik iets! Kost wel wat trouwensquote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:51 schreef Harajuku. het volgende:
http://www.sleepcool.nl/soothsoft-cool-hondenkussen-p-988.html
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:55 schreef Qwea het volgende:
[..]
Geen buitenkraan
Fleece dekens zal ik dan maar weghalen. En ijsblokjes wist ikNat houden is helaas weer geen optie. Dan is het spekglad en glijdt hij en ik op onze snufferd
Ik vind het stiekem wel geniaal om zelf te maken. Ik ben soms net een klein kindquote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:57 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]Dat is ook weer wat waard
Je kan als tegenhanger ook een vernevelaar aanschaffen. Doet in wezen hetzelfde als het zelfgemaakte wat ik net aangaf.
Ja ik ken het verder ook niet hoor, misschien hebben ze het op andere sites wel goedkoper. I dunno.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:56 schreef Qwea het volgende:
[..]
Kijk! Aan jou heb ik iets! Kost wel wat trouwens109 euro
Maar goed, boeie.
Dank u mevrouw!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |