Een kat nooit varkensvlees geven, kunnen ze heel ziek van worden, ook kaas, melk enz is helemaal niet goed een kat en ze hebben het ook niet nodig.quote:ham, wat kaas, natvoer voor de kat uit blik en at ze van een soort grasplant. En ze heeft op de eerste dag wat melk gehad.
Inderdaad, gewoon zo bij de slager, enige bewerking wat ik doe is eventueel in stukjes snijden.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 17:32 schreef SnakesM het volgende:
Is dit vers voer in de zin van echt rouw voer?? Waar niks aan gedaan is zeg maar?
Ik denk dat Snakelady dat wel bedoelt ja. Rauw voer dus (geen rouw).Je kunt verschillende soorten vlees geven (maar dan moet je alles wel uitbalanceren) of je koopt een mix waarin alles zit wat je kat nodig heeft zoals bij voorbeeld Carnibest.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 17:32 schreef SnakesM het volgende:
Is dit vers voer in de zin van echt rouw voer?? Waar niks aan gedaan is zeg maar?
Dat is zeker het enige wat je ze geeft toch? Want dan moet je kijken naar verhoudingen orgaanvlees/spiervlees/bot/vitamines enzovoort.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 17:35 schreef snakelady het volgende:
[..]
Inderdaad, gewoon zo bij de slager, enige bewerking wat ik doe is eventueel in stukjes snijden.
hahaha idd, ze krijgen dat 1 á 2 x in de week, soort van vervanging voor zachtvoer omdat zachtvoer naar mijn idee niks toevoegt, gewoon voor de lekker dus.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 17:42 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dat is zeker het enige wat je ze geeft toch? Want dan moet je kijken naar verhoudingen orgaanvlees/spiervlees/bot/vitamines enzovoort.
Voordat bij TS het idee ontstaat dat je zonder enige voorkennis via je slager een volwaardige kattenmaaltijd kunt samenstellen.
Lezen.Je geeft ze ook Royal Canin.
![]()
Mwa, ik zou daar toch enigzins een kanttekening bij willen plaatsen. Het is niet set in stone namelijk, dit. Mijn kat gaat bijvoorbeeld ont-zet-tend ruften en sikkeneurig doen van RC en Iams, terwijl hij het op Carocat (onbekend en goedkoper, maar goed premium merk) fantastisch doet. Zo zijn er wel meer katten die het op de brokjes van de super goed doen. Ik ben het met je eens dat goed voer belangrijk is en je niet zomaar Tompoes kan geven, maar het is echt niet dat duur voer altijd beter is. Je betaalt ontzettend voor de merknaam namelijk.quote:Op zondag 27 juni 2010 19:50 schreef snakelady het volgende:
fijn dat het beter gaat nu, wij hebben ook royal canin indoor, we hebben daar hele goede ervaring mee.
Goedkoop voer is uiteindelijk duurder, het is heel slecht voor de nieren ivm het zoutgehalte en daarbij eten ze er veel meer van aangezien er ook veel minder voedingsstoffen inzitten.
In het duurdere voer zitten veel meer voedingstoffen dus hebben ze er minder van nodig, wat uiteindelijk betekend dat je er minder van hoef te kopen dan het supermarktvoer.
We hebben het wel eens uitgerekend hier met 4 katten en het scheelde per maand 1 euro.
Ach gosh, had ze toch wel erg last van d'r bekkiequote:Op woensdag 30 juni 2010 20:37 schreef SnakesM het volgende:
Geen idee, we moeten nu dus eerst met ontsmettingsmiddel aan de gang, als dat niet helpt een spuitje, en dan kijken hoelang dat werkt. Dat zou corteosterioide zijn...Of iets dergelijks.
Iemand ervaring mee?
quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:54 schreef SnakesM het volgende:
ZOals in een ander topic van mij is te zien, zien jullie dat mijn kat last had van rood tandvlees.
Inmiddels zijn we naar de dierenarts geweest. Het blijkt dat de poes Stomatitis heeft. De vraag zal nu worden of het chronisch is of niet. De heeft hiervoor druppels gekregen. Dit is flerexidine (ontsmettingsmiddel).
Verder moet ze nu liefst meer zacht voer eten dan brokken. Dit om eea zoveel mogelijk tot rust te laten komen. Gaat het na enkele weken niet beter, dan zal ze een spuit krijgen. Die helpt 2 maanden en dan moeten we kijken hoelang het weg blijft. Iets met corticosterioide ofzo...
Dus nu moeten we toch weer om naar ander voer. De dokter denkt trouwens dat het komt door de niesziekte (ondanks het vaccin). Tandsteen was niets van te zien.
een aantal vragen:
- wie ervaring met dit geheel? En wat hebben jullie voor maatregelen genomen?
- Tweede kwestie, die mij misschien wat kritiek kan opleveren, maar dat weet ik al van te voren.
Wij hebben deze kat op "proef'' een aantal weken. Eigenlijk om te kijken hoe het met onze andere kat samen gaat. Dit is nog heel erg wennen omdat onze kater zoals in mijn andere topics te lezen is, heel erg speels is. Indien het goed zou gaan zou deze poes blijven. Ging het niet goed zou ze terug gaan.
Nu maak ik me erg druk, doe ik van nature al, heel erg druk over wat ik met de poes aan moet. Ik weet niet wat ik me met deze mogelijk chronische stomatitis op de hals haal. En of het niet beter is de poes nu terug te brengen, aan de andere kant, moet ik een poes daarop afschrijven?? Kortom vanalles dat door mijn hoofd speelt.
- ter info voor mederators --> het topic over diaree kan gesloten worden aangezien dit topic specifieker is.
Bij mijn kat zijn vandaag z'n tanden getrokken. Tot nu toe is 'ie gewoon z'n oude zelfs. Eet weer voor 10 (dat deed hij daarvoor natuurlijk even niet, met dikke, ontstoken tandvlees). Ik maakte me gister, toen we het nieuws kregen ook erg veel zorgen, maar tot nu toe zijn die onterecht.quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:46 schreef SnakesM het volgende:
Heeft hier iemand ervaring met tanden trekken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |