Lekkerquote:Op woensdag 14 juli 2010 23:33 schreef Oceanonix het volgende:
Geachte Mijnheer P. Verdriet,
Ik heb een moestuin waarin ik drie rijtjes met meiknolletjes heb staan.
In kwarten snijden en koken tot beetgaar en serveren met boter en citroensap vind ik erg lekker.quote:In de Wannee heb ik een recept gevonden waarin de knolletjes worden klaargemaakt met melk en bloem.
Tevens op het grote WWW een salade van meiknol met parmaham gevonden. Wanneer ik deze twee recepten heb klaargemaakt en genuttigd heb ik nog voldoende meiknol over.
Heeft U in Uw oneindige recepten voorraad een paar recepten met meiknolletjes voor me?
Alvast mijn hartelijke dank.
Met vriendelijke groet,
Oceanonix
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit tuinbonen klaarmaak, vind ze niet echt lekker en de rest hier vind ze smerig.quote:Op donderdag 15 juli 2010 00:42 schreef uniekhoorn het volgende:
Tuinbonen, gisteren gedopt....
wokken,smoren en een kwak lekkere mosterd erdoor.
Het moet toch beter kunnen?
gewoon lekker opsnackenquote:Op woensdag 14 juli 2010 23:33 schreef Oceanonix het volgende:
Geachte Mijnheer P. Verdriet,
Ik heb een moestuin waarin ik drie rijtjes met meiknolletjes heb staan.
In de Wannee heb ik een recept gevonden waarin de knolletjes worden klaargemaakt met melk en bloem.
Tevens op het grote WWW een salade van meiknol met parmaham gevonden. Wanneer ik deze twee recepten heb klaargemaakt en genuttigd heb ik nog voldoende meiknol over.
Heeft U in Uw oneindige recepten voorraad een paar recepten met meiknolletjes voor me?
Alvast mijn hartelijke dank.
Met vriendelijke groet,
Oceanonix
quote:Op donderdag 24 juni 2010 23:36 schreef Dunckie het volgende:
Heeft iemand een antwoord op mijn restaurantvraag (zie OP)?
Bloem met laag gluten gehalte, dus niet het bloem wat je gebruikt voor brood, maar dat voor koekjes enzoquote:Op maandag 19 juli 2010 19:26 schreef Erasmo het volgende:
Cake.
Morgen wil ik weer een cake bakken maar ik heb nieuwe bloem nodig. Nu heeft de supermarkt hier ongeveer een gangpad aan meelsoorten, welke zou ik het beste kunnen halen?
Watermeloensoep? Was ie rood, geel, groen?quote:Op maandag 19 juli 2010 20:58 schreef Soohr het volgende:
Afgelopen zaterdag was ik uit eten in Bergerac,
in een alleraardigst restaurant, waar het eten perfect smaakte, maar de bediening heel snel was, kregen we als voorafje van het huis een koude meloensoep.
In de soep zaten ook nog enkele reepjes ham.
Nu vraag ik me af hoe ik van een meloen soep kan maken zonder dat het gelijk een soort meloenmoes gaat worden.
De structuur had wel iets weg van appelmoes, maar het was veel en veel vochtiger zonder waterig te smaken.
ik gok de koude soep van galiameloenquote:Op maandag 19 juli 2010 21:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Watermeloensoep? Was ie rood, geel, groen?
Ik had de roomkaas weggelaten en spek ipv ham genomen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:38 schreef Jessiiie het volgende:
Ik heb voor vanavond kipfilet ingesmeerd met roomkaas en daarop ham, dit opgerolt en vast gezet met een prikker.
Kan ik dit in de oven doen of droogt dit dan uit?
Het is van die parma ham, lijkt me noujuist wel erg lekker! maar volgende keer zal ik het eens met spek proberen!quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik had de roomkaas weggelaten en spek ipv ham genomen.
Maar denk niet dat het uitdroogt trouwens, als het het niet te lang in de oven laat staan.
de soep was gelig,quote:Op maandag 19 juli 2010 21:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Watermeloensoep? Was ie rood, geel, groen?
Lijkt mij dan gewoon puree van meloen maken en op smaak brengen. Hem zout maken en soepkruiden/groenten mee trekken lijkt mij trouwens niets.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:31 schreef Soohr het volgende:
[..]
de soep was gelig,
galiameloen kan het wel geweest zijn ja
Voor het klaren van de soep kan je robins aanwijzingen volgen.quote:Op donderdag 24 juni 2010 20:47 schreef Snarf het volgende:
Beste Piet, er staat nog een vraag van mij open in het vorige topic; je zou nog terugkomen op mijn extravagante bouillon.
vlees op 80 c of lager. iig met hele langzame garing. gasoven is daar niet zo goed in helaasquote:Op zondag 15 augustus 2010 15:13 schreef Erasmo het volgende:
Wat wil je dan precies gaan slowcooken?
Ik zou er sowieso een elektro oven bij kopen, is voor veel meer zaken handig. En wat een goede is, poeh, Siemens maakt goed spul.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:08 schreef FkTwkGs2014 het volgende:
beste piet
ik heb een heel antiek fornuis met een gasoven. supertof! maar nu wil ik slowcooken, lijkt me nice. hoe los ik dit op? een kleine electro-oven erbij kopen? wat is een goede?
groetjes
- anoniem fokkertje -
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |