Gewoon bij de Aldi, maar leg ze dan een week of meer in de vensterbank op het zuiden.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:03 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Waar ga jij heen voor je tomaten? Ik heb één keer pastasaus gemaakt van tomaten die ik op de markt had gehaald en ik vond de saus uitermate teleurstellend. Ik behaal betere resultaten met gepelde tomaten uit blik en gezeefde tomaten. Daarom ben ik huiverig om weer iets met hele tomaten te proberen.
Geen raam beschikbaar op het zuiden. Mijn raam is op het oosten, die in de keuken op het westen. Dat worden maar tomaten uit blik dus.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gewoon bij de Aldi, maar leg ze dan een week of meer in de vensterbank op het zuiden.
Tomaten uit blik zijn prima hoor, beter goed blik dan onrijpe verse.
Je hebt de juiste temperatuur nodig, als je die niet precies treft, geen glans. Is bijna niet te doen voor de thuisgebruiker.quote:Op zondag 28 november 2010 13:11 schreef plieneminie het volgende:
Beste Piet,
Hoe maak ik chocoladeglazuur? (voor bossche bollen e.d.) Ik mis de glans als ik het houd bij gesmolten chocolade.
Nee, maar ben ook geen patissierquote:Op zondag 28 november 2010 20:19 schreef plieneminie het volgende:
Mmm... heb jaren geleden eens iets gedaan met ongeslagen room en poedersuiker. Pakte redelijk goed uit maar kan nergens meer terugvinden wat nu precies de bedoeling was. Zegt jou dat iets?
Als ik de man van mijn nichtje weer spreek zal ik hem eens vragen, hij is wel patissierquote:Op zondag 28 november 2010 20:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, maar ben ook geen patissier
Hartstikke fijn, dank!quote:Op zondag 28 november 2010 20:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ik de man van mijn nichtje weer spreek zal ik hem eens vragen, hij is wel patissier
Suiker op de creme strooien, gasbrander nemen, suiker met de gasbrander carameliseren. Gebruik zelf gewoon een soldeerlamp van de Gamma.quote:Op maandag 29 november 2010 19:04 schreef Mixende_match het volgende:
hello iedereen.
ik heb vandaag ready steady cook gezien. en iemand uit het publiek vroeg een vraag over het suikerlaagje maken van de creme brulee.
nu had een van de koks een goeie tip. maar die heb ik uiteraard niet onthouden.
dus bij deze, weet iemand deze tip nog, of heeft iemand een goeie tip om deze de maken??
thxxxx
Dat klinkt wel enigszins als dubbel werk...quote:Op maandag 29 november 2010 21:23 schreef Weird- het volgende:
De tip uit Ready Steady Cook: Eerst een karamel maken, deze vervolgens uitsmeren op een plaat en af laten koelen. Als de caramel afgekoeld en gestold is, de karamel in de keukenmachine gooien en fijnmalen. De fijngemalen karamel kan je op de creme strooien en onder de grill doen.
Mmmmquote:Op maandag 29 november 2010 21:36 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Dat klinkt wel enigszins als dubbel werk...
hebben we het over 1 of 50 Crème brûlée ?quote:Op maandag 29 november 2010 21:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mmmm
RSC: Eerst een karamel maken, deze vervolgens uitsmeren op een plaat en af laten koelen. Als de caramel afgekoeld en gestold is, de karamel in de keukenmachine gooien en fijnmalen. De fijngemalen karamel kan je op de creme strooien en onder de grill doen.
Piet: Suiker op je creme strooien, gasbrander aansteken, suiker carameliseren.
Wat is er makkelijker denken jullie?
bij 50 is mijn methode nog steeds handiger volgens mij, en veel, veel sneller.quote:Op dinsdag 30 november 2010 00:39 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
hebben we het over 1 of 50 Crème brûlée ?
bij 1 jij maar bij 50.......
ik hoop voor je dat je dan nooit voor grote groepen gaat koken....quote:Op dinsdag 30 november 2010 00:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
bij 50 is mijn methode nog steeds handiger volgens mij, en veel, veel sneller.
Vraag ik me af, gebrande caramel kan je in een potje stoppen. Dan is het daarna of karamel strooien en even in een oven zetten, of suiker strooien en met je brandertje al die potjes een voor een af gaanquote:Op dinsdag 30 november 2010 00:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
bij 50 is mijn methode nog steeds handiger volgens mij, en veel, veel sneller.
Ik heb dat jarenlang gedaan, aan boord van Cruiseschepenquote:Op dinsdag 30 november 2010 00:46 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
ik hoop voor je dat je dan nooit voor grote groepen gaat koken....
opgelost, even in kokend water dusquote:Op donderdag 2 december 2010 16:04 schreef SeaOfLove het volgende:
piet of iemand anders, hoe kan ik het beste amandelen van hun velletje ontdoen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |