Lijstjes kunnen deze keer ingestuurd worden tot en met vrijdag 3 Septemberquote:De regeltjes:
- Post een album top 20. Geen 10, geen 50, geen 15, maar 20.
- Post als volgt: ranglijstnummer - artiest - titel
- De nummer 1 krijgt 20 punten, nummer 2 krijgt 19 punten etc tot nummer 20 krijgt 1 punt. Het aantal punten wordt opgeteld en hiervan stellen we een Top 100 samen.
- Geen mixtapes.
- Alle talen zijn toegestaan, Nederlands, Engels, Frans, Duits, Japans, etc.
Jaquote:Op donderdag 24 juni 2010 16:33 schreef PiRANiA het volgende:
Ga jij het bijhouden TS?
Ik doe niet mee overigens, ik heb een gruwelijke hekel aan hiphop
Ben je wel geïnteresseerd als ik dat achterwege laat?quote:Op donderdag 24 juni 2010 17:51 schreef ems. het volgende:
Leuk initiatief maar ik heb echt geen zin om die jaartallen erbij op te zoeken
Mooi, dan laat ik dat gewoon weg, doe ik wel ietsjes meer zelf.quote:Op donderdag 24 juni 2010 17:55 schreef ems. het volgende:
Dan kan ik daar in de komende tijd vast wel even tijd voor vrijmaken, is 20 alleen niet net wat veel?
quote:Op donderdag 8 juli 2010 16:24 schreef cosmick het volgende:
NOU.
Wederom gezellige oldschool. Oudste plaatje is van 1986, nieuwste van 1990.
Ditmaal met youtubeclips erbij for your viewing & listening pleasure.
Tussen haakjes de positie van de Top100 uit 2008.
[lijst]
Idem hier, alhoewel ik het wel wat lastig vind zal ik toch proberen. Props voor het organiseren hiervan.quote:Op donderdag 8 juli 2010 22:38 schreef krioro het volgende:
[..]
Toffe lijst!De mijne zal er heel anders uitzien, maar toch.
quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:34 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
met een beetje geluk word jouw lijstje de nieuwe top 100 cos
Waarom?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:33 schreef Funk_Doc het volgende:
In 2008 stond GZA op 36? Die hoort gewoon zeker in de top 10 hoor.
en dat album van edan dan?, minstrel show is niet het enige goede uit 2005quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:12 schreef Funk_Doc het volgende:
Volgens mij moet ik ' Critical Beatdown' eens downloaden. Heb er wel ooit van gehoord, maar daar houdt het dan ook op. Album van Digable Planets heb ik ooit orgineel gekocht, maar moet zeggen dat ik er niet echt van onder de indruk ben.
Ken ik nietquote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:16 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
en dat album van edan dan?, minstrel show is niet het enige goede uit 2005
Volgens mij deelt ook iedereen die mening met jou, behalve ikquote:Op zondag 1 augustus 2010 12:13 schreef queensbridge het volgende:
[..]
Ik vind dat je een goede lijst hebt, maar deze keuze viel me op. Waarom Hell on Earth en niet The Infamous?Allebei goede albums maar infamous steekt er toch wel met kop en schouders boven uit imo.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:15 schreef ems. het volgende:
Nog 6 dagen over en niemand die lifestyles ov da poor & dangerous in z'n top 20 heeft gezien
Ik drop hem eerdaags!
quote:Op zaterdag 31 juli 2010 18:34 schreef KingOfTheFryingPan het volgende:
1. The Devil Made Me Do It- Paris
2. Endtroducing - DJ Shadow
3. Critical Beatdown - Ultramagnetic MC's
4. It Takes A Nation Of Millions.. - Public Enemy
5. The Life Of Clutchy Hopkins- Clutchy Hopkins
6. Funky Technician - Lord Finesse & DJ Mike Smooth
7. Runaway Slave - Showbiz & AG
8. Enta Da Stage - Black Moon
9. Beauty & The Beat - Edan
10. One Day It'll All Make Sense - Common
11. El, Da Brick City Kid - El Da Sensei
12. Stunts, Blunts & Hiphop - Diamond D
13. Whut¿ Thee Album - Redman
14. Lifestylez Ov Da Poor And Dangerous - Big L
15. Capital Punishment - Big Punisher
16. Hypocrisy Is The Greatest Luxury - The Dispoasbles Heroes Of Hiphoprisy
17. Street Level - The Beatnuts
18. Between A Rock And A Hard Place - Artifacts
19. Evil Jeanius - Blue Sky Black Death & Jean Grae
20. Ideology - IDE & DJ Connect
Nou volgens mij behoren zijn 3 eerste albums toch wel tot de top. En wat denk je van ' Bow Down' van Westside Connection. Volgens mij moet die ook ergens in mijn Top 20quote:
komt die nog?quote:Op donderdag 8 juli 2010 22:38 schreef krioro het volgende:
[..]
Toffe lijst!De mijne zal er heel anders uitzien, maar toch.
Nee, ik vind er wel een paar bangers op staan, maar niet dope genoeg. Ik moet ook zeggen, als ik nu kijk naar die lijst mis ik Tribe, Biz en nog wel meer luitjes. Heb er niet genoeg tijd voor genomen, en ga het nu niet meer veranderen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:13 schreef ems. het volgende:
Geeneens Dah shinin'? Ondanks Enta Da Stage?
Ja, ik had ook graag een top 100 gemaaktquote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:00 schreef ems. het volgende:
Eervolle vermeldingen:
Dj Quik, Gangstarr, Keith Murray, Mobb Deep, Snoop, Erick Sermon, MF Doom. En nog vele anderen, maar dat paste er niet in
Jaja, ik weet het, ik wilde eerder posten maar er kwam iets tussen.quote:
Dat kan nog wel hoorquote:
Ja best jammer, ik heb er zelf geen probleem mee om de deadline evt nog een weekje of 1 a 2 op te schuiven, maar daar moeten jullie maar op zeggen wat jullie daarvan vinden.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 02:46 schreef KingOfTheFryingPan het volgende:
Wat teleurstellend weinig lijstkes
Cool, wat mij betreft mag je het nog verlengen, laat maar weten dan pas ik het in de OP ook aan.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 03:19 schreef psaexorp het volgende:
[..]
Dat kan nog wel hoor
[..]
Ja best jammer, ik heb er zelf geen probleem mee om de deadline evt nog een weekje of 1 a 2 op te schuiven, maar daar moeten jullie maar op zeggen wat jullie daarvan vinden.
Anders zal ik morgen aan de slag gaan
oh tofquote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:10 schreef krioro het volgende:
Deadline verplaatst, lijsten posten kan tot en met vrijdag 3 september.
Al gelukt?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:31 schreef Gehenna het volgende:
[..]
oh tof![]()
ik ga dit dit weekend nog even tijd voor maken dan
nee, hele weekend zat vol met andere leuke dingen :Squote:
Ik durf te wedden dat je er uiteindelijk niet aan toekomt!quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:50 schreef Gehenna het volgende:
[..]
nee, hele weekend zat vol met andere leuke dingen :S
maar voor vrijdag moet nog wel lukken denk ik
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 10:54 schreef psaexorp het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat je er uiteindelijk niet aan toekomt!
Mooi! Legendarisch fijn album inderdaad. Props voor de Beasties.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:17 schreef Pistol_Pete het volgende:
01. Beastie Boys – Paul’s Boutique
Tjaquote:
hier zit ik ook mee, telt dit als instrumentale hiphop? of moet ik dit er uit latenquote:Op woensdag 1 september 2010 01:43 schreef thettes het volgende:
edit: telt DJ Shadow nu als hip-hop?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Robert Moog died for our synths
nouja op zich klopt het, maar ik zou ze zelf eerder in een elektronische top 20 stoppen.quote:Op woensdag 1 september 2010 17:52 schreef krioro het volgende:
Instrumentale hip hop is ook hip hop. Heb ik ook wat van in m'n lijst.
thanksquote:Op woensdag 1 september 2010 17:54 schreef ems. het volgende:
Toffe lijst Gehenna, kan ik me heel goed in vinden! (behalve beastie boys)
Je schijnt 2 nummer 13's te hebben, wat erop neerkomt dat je een album teveel hebt.quote:Op donderdag 8 juli 2010 16:24 schreef cosmick het volgende:
NOU.
Wederom gezellige oldschool. Oudste plaatje is van 1986, nieuwste van 1990.
Ditmaal met youtubeclips erbij for your viewing & listening pleasure.
Tussen haakjes de positie van de Top100 uit 2008.
[ afbeelding ]
01 (02) J.V.C. Force - doin' damage (1988) - 02 (01) Tuff Crew - back to the wreckshop (1989) - 03 (00) Cold Crush Brothers - troopers (1988) - 04 (04) Stezo - crazy noise (1989) - 05 (00) The Krown Rulers - paper chase (1988) - 06 (16) Priority One - total chaos (1989) - geen clip, zal zelf ff wat uploaden -
07 (19) Tuff Crew - phanjam (1987) - Bekijk "clip" op YouTube
08 (62) Kaos - court's is in session (1987) - 09 (07) MWalk featuring the Union (1989) - 10 (08) Lord Finesse & DJ Mike Smooth - funky technician (1989) - 11 (15) Masters Of Ceremony - dynamite (1989) - 12 (00) Mantronix - in full effect (1988) - 13 (00) Bizzie Boys - droppin' it (1990) - 13 (14) Schoolly D - schoolly d (1986) - 14 (17) Kool G Rap & DJ Polo - road to the riches (1989) - 15 (00) Doug E Fresh & The Get Fresh Crew - the world's greatest entertainer (1988) - Bekijk "clip" op YouTube
16 (47) The Alliance - we could get used to this (1988) - 17 (60) The 45 King Presents The Flavor Unit (1990) - 18 (00) The 2 Live Crew - 2 live is what we are (1986) - 19 (34) Compton Most Wanted - it's a compton thang (1990) - 20 (41) The Original Jazzy Jay - cold chillin' in the studio live (1989) -
nee het kan gewoon nog hoorquote:Op zaterdag 4 september 2010 17:00 schreef Deltron het volgende:
Waarschijnlijk te laat maar ach.. Hier toch m'n lijstje, beetje uit de losse pols maar aardig lastig nog.
1.Cunninlynguists - A Piece Of Strange
2.CYNE - Time Being
3.Madvillain - Madvillainy
4.Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold
5.Nujabes - Modal Soul
6.Common - Resurrection
7.A Tribe Called Quest- The Low End Theory
8.Atmosphere - God Loves Ugly
9.Kero One - Windmills Of The Soul
10.Cunninlynguists - Will Rap For Food
11.Digable Planets - Blowout comb
12.Blu & Exile - Below The Heavens