Helemaal mee eens. Goed advies.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:05 schreef patrick_1980 het volgende:
Eerst kijken of je er onderling uitkomt. Lukt dat niet dan de Arbo inschakelen. Je werkgever mag niet van jou verwachten dat je hele dagen werkt.
Ik werk momenteel op zo'n 60-75% en dan heb ik al klachten na een uur of drie is mijn knie echt op. dan krijg ik klachten en moet dan even goed rust houden.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:07 schreef Keiichi het volgende:
Vreemd dat de werkgever moeilijk doet, je zou zeggen dat een werknemer die af en toe komt meer geld op brengt, dan eentje die met z'n been omhoog zit thuis![]()
Hou je die extra 1 uur en 15 minuten echt niet vol?
quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:07 schreef spaceben het volgende:
Kun je niet uitslapen, 4 uur werken en 12u30 vertrekken?
Dat wist hij wel want hij weet van de arbeidshandicap, het rok hem zelfs over de streep om mij aan te nemen want de werkgever krijgt allerlei kortingen en al mijn ziektedagen (ook bijv. een griepje) worden betaald door het UWV. Ik ben een spotgoedkope kracht voor hem.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:14 schreef versteegrob het volgende:
Verplaats je eens in de werkgever, zou logischer als het stroom uit zijn oren komt ipv van andersom. Als hij alles van de te voren wist was je niet eens aangenomen.
Als hij daarvan stoom uit zijn oren krijgt had hij geen werkgever moeten worden.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:14 schreef versteegrob het volgende:
Verplaats je eens in de werkgever, zou logischer als het stroom uit zijn oren komt ipv van andersom. Als hij alles van de te voren wist was je niet eens aangenomen.
quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:12 schreef ruud.nl het volgende:
Voorstellen om dan die halve dagen 's middags te werken, dus vanaf 12.30 tot 15.45.
Dat dusquote:Op donderdag 24 juni 2010 14:12 schreef ruud.nl het volgende:
Voorstellen om dan die halve dagen 's middags te werken, dus vanaf 12.30 tot 15.45.
Op de bouw gaat dat niet werken.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:12 schreef ruud.nl het volgende:
Waarom niet? Kwestie van goed tellen.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:24 schreef betyar het volgende:
[..]
Op de bouw gaat dat niet werken.![]()
. daar worden veel mensen niet vrolijk van.
quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:01 schreef betyar het volgende:
-Werkgever Ja maar zo tellen wij niet he. een halve dag is tot 12.30.
Waarom niet?quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:24 schreef betyar het volgende:
[..]
Op de bouw gaat dat niet werken.![]()
. daar worden veel mensen niet vrolijk van.
Sowieso zou het niet logisch zijn als er stroom uit zijn oren komt.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:14 schreef versteegrob het volgende:
quote:
Je maat kan toch wel om 12.30 eten? Is jouw aanwezigheid daarbij vereist?quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:41 schreef betyar het volgende:
[..]
op de bouw wordt de meeste productie in de ochtend geleverd. Ook werk je samen en kan je niet verlangen van je maat dat hij eerder gaat eten want om 12.30 gaan ze eten.
Terecht, maar tegelijkertijd kun je misschien even meedenken met zijn probleem wat betreft je werktijden. Als hij vindt dat je gewoon te weinig uren werkt, dan moet hij niet zeuren. Als hij een probleem heeft met je werktijden in verband met de werktijden van anderen ligt het al anders. Ik neem aan dat je je in de uren dat je wel kunt werken je zo nuttig mogelijk wilt maken, dus moet je misschien samen een creatievere oplossing verzinnen.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:32 schreef betyar het volgende:
Ik zal morgen wel eens horen wat de beste man te zeggen heeft en zal mijn mening op een nette manier geven dat ik het niet zo netjes vond, wat er vandaag zich afpeelde.
Nee maar zijn aanwezigheid is toch wel handig op de werkvloer, aangezien veel timmermwerk niet alleen kan.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Je maat kan toch wel om 12.30 eten? Is jouw aanwezigheid daarbij vereist?
Handig: ja.quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:21 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee maar zijn aanwezigheid is toch wel handig op de werkvloer, aangezien veel timmermwerk niet alleen kan.
Er zal toch wel een andere oplossing zijn voor die maat, of werkt die ook maar halve dagen omdat je er 's middags toch niet bent?quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:21 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee maar zijn aanwezigheid is toch wel handig op de werkvloer, aangezien veel timmermwerk niet alleen kan.
Misschien is de verzekering in eens niet meer zo scheutig met vergoeden ofzo. Dat hij maar een bepaalde termijn afgedekt heeft.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 06:55 schreef Vanyel het volgende:
Ik zou ook wel benieuwd zijn naar de oorzaak van zijn plotse omslag.
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 18:22 schreef betyar het volgende:
Net terug van het gesprek...
De werkgever deed zijn verhaal, waaruit bleek dat hij het inderdaad jammer vond dat ik om 11.15 naar huis ging en mijn halve dag wel erg letterlijk nam, en dat ik in dit geval beter volledig in de ziektwet kon blijven, dit wilde ik absoluut niet en was juist blij om weer te kunnen gaan werken.
Dus de werkgever kwam met het verzoek of ik twee dagen in de week wilde werken, dinsdag en donderdag bijvoorbeeld dan werk jedie twee dagen en ben je woensdag, vrijdag, zaterdag, zondag en maandag vrij.
ik zei daarop: dat ik mijn revalidatie niet in de weg wilde zitten en dat mijn knie na drie uur echt op is. en ik mijn rust moet nemen, dus ik stelde voor om twee volle dagen in de week te werken zonder de werkdruk en de garantie dat ik mijn rust mocht pakken wanneer ik dat nodig acht.
hier ging de werkgever mee akkord en zo gaan we weer proberen steeds meer te gaan werken. Na volgende week moest ik eigenlijk 5 halve dagen werken dit gaat ook naar 2 hele dagen met eigen inzicht. Prima zo en iedereen blij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |