Dit heb ik ook vaker gehoord inderdaad.quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:29 schreef static het volgende:
Te weinig doelpunten heb ik me ooit laten vertellen.
Alsof de gemiddelde Europeaan zich verdiept in American Football of in de V.S.quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:34 schreef Weka het volgende:
Omdat Amerikanen te dom zijn om andere landen te leren kennen en de prachtige sport die voetbal heet te begrijpen.
Het groeit inderdaad wel... en hoe meer Mexicaanse immigranten er zijn, hoe beter voetbal in de VS gaat zijn.quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:43 schreef Sportex het volgende:
Het groeit de laatste tijd wel hard, las ik ergens.
Nee, omdat kutsport.quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:39 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Alsof de gemiddelde Europeaan zich verdiept in American Football of in de V.S.
Ergens op tv werd gezegd dat ouders liever hun kinderen op voetbal zetten dan op American Football.quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:43 schreef Sportex het volgende:
Het groeit de laatste tijd wel hard, las ik ergens.
Ze gaan tenminste niet gelijk liggen als ze aangeraakt wordenquote:Op donderdag 24 juni 2010 12:23 schreef Zero17 het volgende:
A.F.
Spel staat meer stil dan dat er daadwerkelijk gesport wordt.
QFT. Wat daar leuk aan is blijft me een raadsel. Van die mannetjes in te brede pakkenquote:Op donderdag 24 juni 2010 12:23 schreef Zero17 het volgende:
A.F.
Spel staat meer stil dan dat er daadwerkelijk gesport wordt.
Inderdaad. met dat neppe Wrestling op nummer 1quote:Op donderdag 24 juni 2010 12:31 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
QFT. Wat daar leuk aan is blijft me een raadsel. Van die mannetjes in te brede pakken.
Volgens mij draait het bij Amerikanen meer om de show dan om de sport. Als je naar de omvang van de gemiddelde Amerikaan kijkt zou je niet direct zeggen dat ze zo sport minded zijn.
Ja gek he met al die bescherming. Watjes. Rugby FTW!quote:Op donderdag 24 juni 2010 12:30 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ze gaan tenminste niet gelijk liggen als ze aangeraakt worden
hou toch eens op over american football.. de echte naam voor die sport is toch "Handegg"?quote:Op donderdag 24 juni 2010 12:19 schreef Schiphol het volgende:
[..]
Ergens op tv werd gezegd dat ouders liever hun kinderen op voetbal zetten dan op American Football.
De gemiddelde American Football carriere schijnt 4 jaar te duren? En na je carriere heb je dan wel behoorlijke blessures opgelopen. Een voetbalcarriere is bijna 4/5 keer zo lang en de blessures zijn in verhouding met American Football minder erg.
Nee, maar je mag ook wel verwachten dat je blijft staan als je eindelijk begint te rennen na een kwartier luid schreeuwend en brullend 'overleggen' in een kringetje.quote:Op donderdag 24 juni 2010 12:30 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 24 juni 2010 12:48 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Nee, maar je mag ook wel verwachten dat je blijft staan als je eindelijk begint te rennen na een kwartier luid schreeuwend en brullend 'overleggen' in een kringetje.
Voetbal hoort toch bij de dommere sporten hoor, een sport als honkbal is echt veel complexer.quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:34 schreef Weka het volgende:
Omdat Amerikanen te dom zijn om andere landen te leren kennen en de prachtige sport die voetbal heet te begrijpen.
quote:Op donderdag 24 juni 2010 12:30 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ah, nuttige inbreng jongen.quote:
Bedankt.... m'n argument klopte dusquote:
Ik vond zijn argument best kloppen, het is namelijk ook een kutsport.quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:21 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Bedankt.... m'n argument klopte dus
Net als voetbal voor de gemiddelde Amerikaan, waarschijnlijk. Wat is je punt nu?quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:22 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Ik vond zijn argument best kloppen, het is namelijk ook een kutsport.
Faal opmerking van de dag.quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Voetbal hoort toch bij de dommere sporten hoor, een sport als honkbal is echt veel complexer.
Dat A.F. een kutsport is. Leek me vrij duidelijk.quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:24 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Net als voetbal voor de gemiddelde Amerikaan, waarschijnlijk. Wat is je punt nu?
Het enige wat ik mij afvraag is hoe goed USA zou zijn als het daar ook volks sport nummer 1 zou zijn.quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:28 schreef pagadder het volgende:
De VS is een van de meest succesvolle sportlanden in de wereld. De bakermat van sporten zoals American Football, basketbal en honkbal. In vele teamsporten behoort de VS tot de besten. Ik vind het dan raar dat de populairste sport ter wereld relatief weinig wordt beoefend en dat het voor de VS al een hele prestatie is om naar de tweede ronde door te stoten. Is voetbal te Europees? Te weinig spectaculair voor Amerikanen? Duurt een match te lang?
Dan kunnen ze ook harder beuken omdat ze toch bescherming hebbenquote:Op donderdag 24 juni 2010 12:40 schreef matthisl het volgende:
[..]
Ja gek he met al die bescherming. Watjes. Rugby FTW!
Openingspost voor de jaren negentig, tegenwoordig is voetbal de meest beoefende sport in de VS, net na basketbal maar voor AF, honkbal en ijshockey. Er keken in 2006 meer Amerikanen naar de WK-finale dan naar die van de NBA. ESPN organiseerde op zijn site een poll met de vraag welke wedstrijd de Amerikaan belangrijker vond: Engeland-VS of Game 5 van de NBA-finale. 65% koos voor het WK-duel...quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:28 schreef pagadder het volgende:
De VS is een van de meest succesvolle sportlanden in de wereld. De bakermat van sporten zoals American Football, basketbal en honkbal. In vele teamsporten behoort de VS tot de besten. Ik vind het dan raar dat de populairste sport ter wereld relatief weinig wordt beoefend en dat het voor de VS al een hele prestatie is om naar de tweede ronde door te stoten. Is voetbal te Europees? Te weinig spectaculair voor Amerikanen? Duurt een match te lang?
quote:Op donderdag 24 juni 2010 12:42 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
hou toch eens op over american football.. de echte naam voor die sport is toch "Handegg"?
[ afbeelding ]
In basketbal ga je er vanuit dat gescoord wordt, en de hoogtepunten zijn de momenten waarop de tegenstander er voor kan zorgen dat dat niet gebeurt. Het werkt andersom, maar daarom is het nog geen slechte sport.quote:Op donderdag 24 juni 2010 12:41 schreef Breekfast het volgende:
Snap de populariteit van Basketbal ook niet, daar wordt gewoon aan 1 stuk door gescoord en wint de ploeg die van de weet niet hoeveel aanvallen een keer de bal van de tegenstander weet te onderscheppen.
Alvast van het doel van het spel uitgaan vind ik anders niet zo spannend.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:41 schreef Monopoly_Man het volgende:
[..]
In basketbal ga je er vanuit dat gescoord wordt, en de hoogtepunten zijn de momenten waarop de tegenstander er voor kan zorgen dat dat niet gebeurt. Het werkt andersom, maar daarom is het nog geen slechte sport.
Bron voor je beweringen?quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:45 schreef Anatool het volgende:
[..]
Openingspost voor de jaren negentig, tegenwoordig is voetbal de meest beoefende sport in de VS, net na basketbal maar voor AF, honkbal en ijshockey. Er keken in 2006 meer Amerikanen naar de WK-finale dan naar die van de NBA. ESPN organiseerde op zijn site een poll met de vraag welke wedstrijd de Amerikaan belangrijker vond: Engeland-VS of Game 5 van de NBA-finale. 65% koos voor het WK-duel...
Dat voetbal een vrouwensport is, is ook al lang achterhaald.
Voetbal is nog lang niet de ultieme sport in de VS maar het is
ook zeker niet geen 'marginale' sport. Vergelijk het met zwemmen in Nederland. Iedereen zwemt wel eens als recreatieve bezigheid maar hoeveel volgen de zwemsport intensief buiten de OS ?
De tijd dat
Sterk hoor. Echt sterk. Nee maar echt, een scène uit een satirische komedie als een serieus argument neerzetten.. pfoeh jij durft. Kudo's voor jou bink.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |