Dat is toch niet jou/ons probleemquote:Op donderdag 24 juni 2010 10:21 schreef ukga het volgende:
hoe ga je dat doen als er 29k naar je rekening overgemaakt wordt ivm de belasting? of wil je het cash hebben?
je laat de TS gewoon die bempi ophal;en, je weet zelf, en de zelfde dag scrhijf je hem nog over op je eigen naam bij het postkantoor en geeft hem 29 kquote:
bij dergelijk grote bedragen gaat er bij de bank een belletje rinkelen hoor denk ik. in ieder geval wel bij particulierenquote:Op donderdag 24 juni 2010 10:29 schreef bambino het volgende:
[..]
Dat is toch niet jou/ons probleem
Als hij 29k om zijn bank krijgt staat de volgende dag echt niet belasting op de stoep ofzo.
Alleen als je het niet opgeeft, en je krijgt OOIT controle (binnen x jaar) dan kan je er problemen mee krijgen
true.quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:32 schreef Salatrel het volgende:
[..]
bij dergelijk grote bedragen gaat er bij de bank een belletje rinkelen hoor denk ik. in ieder geval wel bij particulieren
Zo'n prijs is niet overdraagbaar maar de auto dezelfde dag nog doorverkopen lijkt me niet strafbaar hoor.quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:32 schreef Salatrel het volgende:
[..]
bij dergelijk grote bedragen gaat er bij de bank een belletje rinkelen hoor denk ik. in ieder geval wel bij particulieren
Ja er komt inderdaad een melding van, toen ik mijn auto kocht heb ik zelf de bank gebeld en gezegd ik ga nu dit en dit over maken en toen was er ook geen enkel probleem.quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:32 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Zo is de bedoeling ja.quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:31 schreef ukga het volgende:
[..]
je laat de TS gewoon die bempi ophal;en, je weet zelf, en de zelfde dag scrhijf je hem nog over op je eigen naam bij het postkantoor en geeft hem 29 k
klaar
Dat ligt tegenwoordig iets genuanceerder (het kan willekeurig welk bedrag ook zijn. Als de bankmedewerker ook maar een beetje twijfelt, moet er een melding gedaan worden)quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:36 schreef bambino het volgende:
Dat "belletje" begint normaal pas vanaf 10k
quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:42 schreef ChickenSpikey het volgende:
Volgens mij mag je de gewonnen auto pas een half jaar na het winnen verkopen..
Wie heeft er hier nu die auto gewonnen jij of ik? Zodra de auto op mijn naam wordt gezet is die van mijquote:Op donderdag 24 juni 2010 10:42 schreef ChickenSpikey het volgende:
400.000 euro? Gaatje in je hoofd ofzo? best een hoge telefoonrekening.quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:33 schreef G-NiLES het volgende:
[..]
true.
Toen ik 400k overmaakte naar mn zusje om haar telefoonrekening voor te schieten, belde de bank ook gelijk.
ff ontopic: ik heb wel eens gehoord dat een auto winnen helemaal niet handig is, omdat er nog allerlei heffingen overeen komen, en je hem dus niet direct kan verkopen. (weet er het fijne niet van..)
Doe eens ff rustigquote:Op donderdag 24 juni 2010 10:46 schreef montoya_fan het volgende:
[..]
Wie heeft er hier nu die auto gewonnen jij of ik? Zodra de auto op mijn naam wordt gezet is die van mij
en mag ik er mee doen wat ik wil.
Je mag ermee doen wat je wilt. De enige aanvullende voorwaarde v.w.b. de BMW is dat de goederenprijs niet uitgekeerd wordt in contanten.quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:42 schreef ChickenSpikey het volgende:
4500quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:49 schreef Loveless85 het volgende:
Sowieso is een korting van 3500 ook niet iets wat je er niet bij de dealer af kan lullen evt. met inruil ofzo...
En je moet dit wel heeel goed regelen en met heeel wat meer info over de brug komen om niet als 'oplichter' bestempelt te worden
Heb afgelopen vrijdag 2.5 uur bij de Lotto in Rijswijk gezeten, hun hebben mij precies verteld wat mogelijk is.quote:Misschien voor jou handig om dat uit te zoeken voordat je iemand je auto laat kopen die er vervolgens een half jaar op moet wachten...
Dan zal t wel goed zijnquote:Op donderdag 24 juni 2010 11:02 schreef montoya_fan het volgende:
Heb afgelopen vrijdag 2.5 uur bij de Lotto in Rijswijk gezeten, hun hebben mij precies verteld wat mogelijk is.
Kraslot is inderdaad niet op naam, maar zodra ik vrijdag bij de Lotto kwam werd er kopie ed van mijn rijbewijs gemaakt. De Lotto maakt het geld pas over aan BMW wanneer BMW bewijs stuurt dat ze de auto op mijn naam hebben gezet. Dus aan een andere klant verkopen gaat moeilijk worden.quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:57 schreef bredabounce het volgende:
[..]
Je mag ermee doen wat je wilt. De enige aanvullende voorwaarde v.w.b. de BMW is dat de goederenprijs niet uitgekeerd wordt in contanten.
Maar een kraslot is toch niet op naam?...
Wellicht kun je een 'deal' maken met de dealer; in de autobranche loopt het nu nl. niet zo heel lekker... ook niet bij BMW. Laat de dealer een extra korting aan een potentiele klant geven op een nieuwe auto (feitelijk jouw auto) waarmee hij er toch één verkoopt, waarbij de dealer nog een extra provisie krijgt van ¤ x via jou.
Dus nieuwe klant wordt over de streep getrokken met ¤ 3000 korting. Klant betaald ¤ 30K (of meer) aan dealer, dealer betaald jou ¤ 29K. jij winst, dealer winst, nieuwe klant winst.... win win win situatie..
Je kan ook bij wat autohandelaren informeren...
Succes in ieder geval... laat ff weten hoe het afloopt....
Ligt eraan, als de BMW dealert meebetaald (kan he, sponsoring shit etc) dan wil die liever geen geld uitkeren. Die BMW kunnen ze wel zonder winst verkopen, dus dat deel 'betalen' zij dan.quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:59 schreef DrukVout het volgende:
Volgens mij kan je ook wel overleggen met de lotto van fuck die auto gimme money!
Zo was er een keer een documentaire van iemand die alleen maar prijsvragen deed en hier zijn werk van maakte. Hij won per jaar meerdere auto's en kreeg nooit een auto en alleen maar geld..
Stuk makkelijk imho.
Oftewel je verliest 10k in 2 dagen.quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:17 schreef HugoBaas het volgende:
Ik zou die auto gewoon ophalen. En 2 dagen lekker crossen en vervolgens naar een dealer rijden om hem te verkopen. Vang je er minstens 20k voor.
Zo zou ik het doen. Geen gezeik en snel je geld.
Bedanktquote:Op donderdag 24 juni 2010 11:32 schreef Wouzer het volgende:
In ieder geval Gefeliciteerd met jouw prijs. Toch leuk.
Succes met de verkoop
waarom ga je niet die bmw ophalen, je blijft er in rijden totdat je aan vaste lasten zo een 2k heb betaald, en dan probeer je hem te verkope voor 29k?quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:41 schreef montoya_fan het volgende:
[..]
Bedankt![]()
Ben er ook erg blij mee, maar heb toch liever 29.000 op mn rekening staan als zo'n BMW voor de deur die ook nog eens 120 euro in de maand kost aan verzekering/belasting.
Dat is de volgende stap wanneer ik hem niet verkocht krijg, het zit namelijk zo dat wanneer ik hem nu aan iemand kan verkopen diegene hem precies naar zijn smaak kan kiezen (qua kleur, interieur, opties). Dat is makkelijker verkopen als ik hem naar mijn eigen smaak bestel en daarna pas verkoop.quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:55 schreef DragonFire het volgende:
Ik denk ook dat het makkelijker is om de auto op te halen en dan via autotrader of een andere site hem te verkopen.
Zodra hij die drempel van de dealer over gaat is hij al een paar k armer...quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:49 schreef ukga het volgende:
[..]
waarom ga je niet die bmw ophalen, je blijft er in rijden totdat je aan vaste lasten zo een 2k heb betaald, en dan probeer je hem te verkope voor 29k?
dan heb je je lol gehad, en straks het geld
Ruim 10% korting op een nieuwe aut vind je te weinig voordeel?quote:Op donderdag 24 juni 2010 12:20 schreef Gunner het volgende:
29K betalen voor een auto van 33,5K vind ik wat te weinig voordeel eigenlijk
Het is graag of niet natuurlijk. 4500 euro korting lijkt me niet onredelijk. Maar mocht je met een tegenbod willen komen, ga je gangquote:Op donderdag 24 juni 2010 12:32 schreef Gunner het volgende:
Ja, zeker als ik weet die persoon zelf niets voor de auto heeft betaald.
Maar goed de auto is al eens op naam gezet dus in fetie is het een tweedehands auto omdat de koper niet de eerste eigenaar is. Daarom is 29k nog wel wat aan de hoge kant.quote:Op donderdag 24 juni 2010 12:34 schreef montoya_fan het volgende:
[..]
Het is graag of niet natuurlijk. 4500 euro korting lijkt me niet onredelijk. Maar mocht je met een tegenbod willen komen, ga je gang
20Kquote:Op donderdag 24 juni 2010 12:34 schreef montoya_fan het volgende:
[..]
Het is graag of niet natuurlijk. 4500 euro korting lijkt me niet onredelijk. Maar mocht je met een tegenbod willen komen, ga je gang
1 serie van 26k mag ook. Deze zou je dan nog vol kunnen gooien met opties zodat ik toch nog mijn 33.500 euro "op" maak.quote:Op donderdag 24 juni 2010 12:40 schreef Gunner het volgende:
[..]
20K
Maar een 1-serie van bv 26K mag dus blijkbaar ook? Begrijp ik dat goed?
Dat lijkt me veel slimmer dan een "kale" auto van strak 33,5quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:04 schreef montoya_fan het volgende:
[..]
1 serie van 26k mag ook. Deze zou je dan nog vol kunnen gooien met opties zodat ik toch nog mijn 33.500 euro "op" maak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |