Ik hoop niet dat jij VWO doet.quote:Op maandag 28 juni 2010 18:04 schreef BaasD het volgende:
Een VWO heeft een veel hoger werk niveau en veel meer inzicht dan een MBO'er. Het enigste voordeel van een MBO'er is dat hij meer specifieke vaardigheden heeft. Hoewel een VWO die vaardigheden in een fractie van de tijd aanleert die een MBO'er nodig heeft gehad.
boh hij heeft gelijk hoor, bij ons op school raadden ze ons niet eens aan om naar HBO te gaan omdat we ons dan zouden vervelen.quote:
Nee? VMBO->MBO - HAVO->HBO - VWO->UNI!quote:Op donderdag 24 juni 2010 00:05 schreef Cahir het volgende:
[..]
Heb je met VWO nou een hoger werk- en denkniveau dan een MBOer? Logisch gevoel zegt: ja. Maar VWO is voortgezet onderwijs terwijl MBO alweer een 'fase' verder is.
Havo is nog moeilijker als mbo? Qua theoretische leerstof.quote:
Ik leer het starten van een eigen bedrijf en het runnen ervan.quote:Op maandag 28 juni 2010 16:03 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Groothandel=magazijn=logistiek?
Bovendien lijkt het me niet echt abstract, 5 maanden stage lopen. Na 3 maanden heb je echt 90 procent wel geleerd. En zo zit het mbo in elkaar. Gaar. Door het hele land zal het waarschijnlijk in andere gebieden uitblinken extra hard falen, etc.
Ik zou liever iemand aannemen met alleen vwo dan een mbo`ert.
Gino????quote:Op maandag 28 juni 2010 12:40 schreef oompaloompa het volgende:
ik ben ook extreem stoer. Heb ook een tattoo van een traan bij mn oog
whoa, werd ik toch bijna van mn sokken gereden door 2003quote:
quote:Op maandag 28 juni 2010 23:40 schreef GSbrder het volgende:
Vraagt nog niemand zich af waarom TS überhaupt een MBO-baantje zou willen?
Het enige juiste antwoord. Als ik sollicitatiebrieven moet doornemen moet ik het meer hebben van het begeleidend schrijven en de specifieke vakken die gevolgd zijn dan het 'niveau' wat op het diploma staat. Met het afschaffen van LBO is het MBO 'vervuild' geraakt. Er zitten genoeg goede mensen tussen, maar je moet ze maar net uit weten te halen. Als ik een goede ICT'er nodig heb, dan kies ik bij voorkeur voor iemand die in het voortraject elektrotechniek gedaan heeft. Daarmee heb ik 90% kans dat het een goede is. Het kost gewoon handenvol tijd en geld om iemand telkens een paar maanden op proef te nemen, in te werken, om vervolgens achter te komen dat hij niet mee kan komen met het niveau wat verwacht wordt.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:25 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat heeft de inflatie de laatste 22 jaar toch toegeslagen in het niveau van opleidingen als ik dit zo lees (en ervaar met schoolverlaters)
Lijkt me sterk.quote:Op maandag 5 juli 2010 11:29 schreef Daboman het volgende:
De vraag is niet relevant. Een werkgever zal de MBO'er aannemen, omdat die vaardigheden/competenties heeft die meer op de functie zijn toegespitst. Daarnaast ken ik MBO'ers die slimmer overkomen dan menig vwo'ers en jawel hoor, zelfs HBO'ers/WO'ers.
Even serieus, vind je dit een argument?quote:Op maandag 5 juli 2010 11:29 schreef Daboman het volgende:
De vraag is niet relevant. Een werkgever zal de MBO'er aannemen, omdat die vaardigheden/competenties heeft die meer op de functie zijn toegespitst. Daarnaast ken ik MBO'ers die slimmer overkomen dan menig vwo'ers en jawel hoor, zelfs HBO'ers/WO'ers.
Interessante kick van drie weken.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |