abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83304418
Ik vind broccoli met geitenkaas trouwens een lekkere combinatie. Wij maken wel eens soep van broccoli, gekookt en gepureerd in eigen kookvocht, in een kom schenken, klodder lekkere geitenkaas erbij en eventueel wat geschaafde amandelen. Ivan kan dat ook eten, maar dan zonder de amandelen. En ik vind de soep ook zonder de geitenkaas erbij lekker terwijl er alleen maar een beetje zout en peper in zit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_83304450
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 21:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat klinkt ook heerlijk, waar heb je dat recept vandaan? Ik wil dat kookboek van de AH nog wel hebben.
Daar staat het ook in. Bloemkool, kikkererwtjes en kokos. Maar kikkererwtjes kan ik hier niet vinden, dus doe ik het zo. 50gr aardappel, 100gr bloemkool, 50gr. erwtjes en dus een theelepeltje kokos.
Lotte!
Noah!
  vrijdag 25 juni 2010 @ 21:34:29 #228
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83304491
He verdorie Miss, het zit ook niet mee he. Hopelijk kan ze zo wat slapen met de paracetamol, en voelt ze zich morgenochtend weer wat beter. Het is altijd maar gemeen he, zieke kindjes. En je kunt zo weinig doen voor je gevoel.

Dikke
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_83304497
Ik las pas dat dat kookboek weer in de winkels lag. Zou dat nog steeds zo zijn?
pi_83304619
Ik mis oeke en Kobus hier trouwens.
pi_83304621
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 21:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb 'm ook pas sinds een maand ofzo en vorige week toen ik in NL was stonden er daar nog een paar... ff kijken dus

Edit: mn mams had een paar recepten voor me ingescand, zal ik even kijken of ik die nog heb?
Edit 2: Gevonden. Gij die ze graag willen; meldt u
Lotte!
Noah!
pi_83304703
Heel graag, Linda!
pi_83304771
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 21:27 schreef Groofsken het volgende:
Ach cara , wat zwaar.

Pompoen met zoutarme kaas, gaat vast lukken .

En Karin, wat lief . En spannend die wissel, ik begrijp dat hij een voedselallergie heeft ofzo?
Lars heeft koemelkallergie, en daarnaast is hij ook allergisch (of eigenlijk is hij niet allergisch, maar hij verdraagt het niet) voor meerdere soorten voedsel, zoals bloemkool, pap, banaan, enz enz.
Hij heeft pepti voeding voor kindjes met koemelkallergie, die heb je net als nutrilon in nr1 en nr 2.
Omdat hij eerst bijna helemaal geen bijvoeding verdroeg moesten we op nr 1 voeding blijven zodat hij genoeg voedingstoffen zou krijgen en omdat een verandering in voeding voor Lars heel heftig kan zijn. Hij heeft dan vooral erg buikpijn (met 4 poepbroeken binnen 4 uur) en heel erg hysterisch en ontroostbaar huilen.
Nu gaat het al een stuk beter met hem, hij kan al tegen veel meer soorten fruit en groente, dus het advies van de dietiste was om nu toch wel over te gaan naar de nr 2. Hij krijgt overigens ook koemelkvrij brood met koemelkvrij boter....tis echt etiketten uitpluizen hier.
Het is dus even afwachten hoe Lars gaat reageren op de overstap naar nr2, en ik vind dat zelf heel erg spannend.
Dat is ook de reden dat we tot het weekend hebben gewacht, dan is mijn vriend ook vrij, zodat als het misgaat ik er gewoon met Lars op uit kan gaan met de draagdoek (dat helpt) of dat hij hem over kan nemen

Maar positief.....het gaat vast goed komen
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_83304844
Ach Miss, wat naar! Het leek beter te gaan. Shit zeg.
Hopelijk dat ze lekker kan slapen op de pcm....sterkte ermee

En Cara, wat fijn dat je onverwachts een leuke dag had! Hopelijk kun je daar dan ook even weer op teren.
En heerlijk om te zien dat je kereltje ook zo genoot in het water.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_83304991
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 21:30 schreef miss_sly het volgende:
de borstvoeding is er ook uitgekomen net. Dus maar even gedoucht en een pcm erin en nu ligt ze in bed, maar ik geloof dat het slapen nog niet wil lukken.
Ach nee, wat vervelend dat de borstvoeding er ook uit is gekomen. Je zou haar lijden zo graag over willen nemen, hè? Ik rolde altijd met mijn ogen als mijn moeder dat soort dingen zei (en ik ben nog steeds heel vastberaden om ze niet tegen Ivan te zeggen), maar zo voel ik het nu ook. En Ivan is nog niet eens ziek geweest.

Ik wist niet waar 'pcm' voor stond, maar nu ik begrijp dat het over paracetamol gaat: ik zou dat ook hebben gegeven. Hopelijk verlicht het wat.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 21:52:37 #236
143848 huuphuup
Dorksided
pi_83305399
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 21:34 schreef Claudia_x het volgende:
Hier ligt hij wel nog, als je hem bij jou niet kunt vinden moet je maar even een gil geven dan haal ik hem wel voor je.

Ca.Ra fijn dat je er even uit kon.

Miss wat vervelend toch. Hopelijk slaapt ze goed en knapt ze daar weer een beetje van op.
Vervelend dat ze niets lijkt binnen te houden.

Bij Amélie is het tegenwoordig een hit om te zuigen op een nat koud washandje, zo'n hydrofiele. ze vindt het he-le-maal geweldig. Gek mupke. Dus ik neem maar een paar van die dingen mee op vakantie denk ik, voor onderweg eentje in een doosje. Krijgt ze nog wat vocht binnen ook.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83305533
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 21:36 schreef Claudia_x het volgende:
Ik mis oeke en Kobus hier trouwens.
Zit ik net mee te lezen. Maar niet zoveel toe te voegen, behalve dat die broccolisoep heerlijk klinkt.

Miss, een dikke zoen voor Senna, dat ze maar snel weer beter is.

En ook 1 voor Ca.ra. En voor Karin , voor het proberen met nr 2. En voor al de rest die het nodig heeft.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_83306013
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 21:52 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Bij Amélie is het tegenwoordig een hit om te zuigen op een nat koud washandje, zo'n hydrofiele. ze vindt het he-le-maal geweldig. Gek mupke. Dus ik neem maar een paar van die dingen mee op vakantie denk ik, voor onderweg eentje in een doosje. Krijgt ze nog wat vocht binnen ook.
Dat doet Lotte ook als ze in bad gaat. Beetje jammer voor haar dat ze tegenwoordig in bad gaat met een scheut dode-zee-zout. Arm koppie toen ze het washandje weer in dr mond stak
Lotte!
Noah!
  vrijdag 25 juni 2010 @ 22:06:33 #239
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83306143
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 21:39 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Lars heeft koemelkallergie, en daarnaast is hij ook allergisch (of eigenlijk is hij niet allergisch, maar hij verdraagt het niet) voor meerdere soorten voedsel, zoals bloemkool, pap, banaan, enz enz.
Hij heeft pepti voeding voor kindjes met koemelkallergie, die heb je net als nutrilon in nr1 en nr 2.
Omdat hij eerst bijna helemaal geen bijvoeding verdroeg moesten we op nr 1 voeding blijven zodat hij genoeg voedingstoffen zou krijgen en omdat een verandering in voeding voor Lars heel heftig kan zijn. Hij heeft dan vooral erg buikpijn (met 4 poepbroeken binnen 4 uur) en heel erg hysterisch en ontroostbaar huilen.
Nu gaat het al een stuk beter met hem, hij kan al tegen veel meer soorten fruit en groente, dus het advies van de dietiste was om nu toch wel over te gaan naar de nr 2. Hij krijgt overigens ook koemelkvrij brood met koemelkvrij boter....tis echt etiketten uitpluizen hier.
Het is dus even afwachten hoe Lars gaat reageren op de overstap naar nr2, en ik vind dat zelf heel erg spannend.
Dat is ook de reden dat we tot het weekend hebben gewacht, dan is mijn vriend ook vrij, zodat als het misgaat ik er gewoon met Lars op uit kan gaan met de draagdoek (dat helpt) of dat hij hem over kan nemen

Maar positief.....het gaat vast goed komen
Ach manneke, en ach jullie . Ik ga heel hard duimen dat het goed gaat .
  vrijdag 25 juni 2010 @ 22:16:30 #240
143848 huuphuup
Dorksided
pi_83306682
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 22:03 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Dat doet Lotte ook als ze in bad gaat. Beetje jammer voor haar dat ze tegenwoordig in bad gaat met een scheut dode-zee-zout. Arm koppie toen ze het washandje weer in dr mond stak

ah gos, ik zie het voor me hihi.

Ik maak meestal haar gezicht na het eten schoon met een nat doekje, soms de slabber even natmaken enzo maar meestal is de slabber al te vies daarvoor dus dan zo. Maar ze is me steeds te snel af en wil het ding dan ook niet meer loslaten met dit weer laat ik dr maar, het zal wel lekker koel zijn denk ik.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83306693
miss, ach, getver wat stom Maar goed; het hoort er toch bij heh, ziek zijn. Maar wat went dat niet!

Over eten:
Weet je wat ook lekker is bij de combinatie: bloemkool, aardappel en erwtjes? Creme fraiche. Maar nu weet ik niet of baby's dat eigenlijk mogen.

Wij eten vrij uitgebreid vegetarisch. Vedisch en Indisch. Zalig!
Leah gaat nog geen vlees krijgen. De jongens af en toe, voornamelijk bij anderen...
pi_83306796
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 22:16 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ah gos, ik zie het voor me hihi.

Ik maak meestal haar gezicht na het eten schoon met een nat doekje, soms de slabber even natmaken enzo maar meestal is de slabber al te vies daarvoor dus dan zo. Maar ze is me steeds te snel af en wil het ding dan ook niet meer loslaten met dit weer laat ik dr maar, het zal wel lekker koel zijn denk ik.
Staat er niet stiekem ergens een tandje op knappen?
Lotte!
Noah!
  vrijdag 25 juni 2010 @ 22:24:03 #243
143848 huuphuup
Dorksided
pi_83307098
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 22:18 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Staat er niet stiekem ergens een tandje op knappen?
zou best kunnen hoor
ik heb nog niets gespot maar ze kwijlt wel weer en is soms best een mopperkontje wat snel opgelost is met dentinox
t is alleen zo lastig smeren als je niet goed weet waar enzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83307214
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 22:24 schreef huuphuup het volgende:

[..]

zou best kunnen hoor
ik heb nog niets gespot maar ze kwijlt wel weer en is soms best een mopperkontje wat snel opgelost is met dentinox
t is alleen zo lastig smeren als je niet goed weet waar enzo.
Nee, idd. Is dat spul heel zoet trouwens, of heeft het een vieze smaak? Je kan ook gewoon je hand in het washandje steken he, dan blijftie lekker plakken. deed ik ook altijd tijdens het wassen. En gezicht poetsen doe ik met sensitive billendoekjes. Al likt ze daar ook aan
Lotte!
Noah!
pi_83307378
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 22:16 schreef lily het volgende:
miss, ach, getver wat stom Maar goed; het hoort er toch bij heh, ziek zijn. Maar wat went dat niet!

Over eten:
Weet je wat ook lekker is bij de combinatie: bloemkool, aardappel en erwtjes? Creme fraiche. Maar nu weet ik niet of baby's dat eigenlijk mogen.
Karwijzaad ook trouwens. Wij eten wel eens een ovenschotel met bloemkool, erwtjes, ham, room, karwijzaad en kaas. Je kunt de ham prima weglaten, en de kaas ook wel.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 22:32:54 #246
143848 huuphuup
Dorksided
pi_83307572
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 22:26 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Nee, idd. Is dat spul heel zoet trouwens, of heeft het een vieze smaak? Je kan ook gewoon je hand in het washandje steken he, dan blijftie lekker plakken. deed ik ook altijd tijdens het wassen. En gezicht poetsen doe ik met sensitive billendoekjes. Al likt ze daar ook aan
ik doe/deed het ook altijd met billendoekjes maar voor sommige dingen is grover geschut nodig met die billendoekjes moet ik bij sommige dingen zo boenen, terwijl het met water heel makkelijk gaat dus sja.

Dentinox hm geen idee. Ze steekt haar tong altijd tegen mn vinger aan als ik wil smeren, en ik krijg de indruk dat ze het een grappig gevoel vindt dat het puntje van dr tong dan lam is. Ze kijkt er heel verbaasd over. Ik vind het heel typisch smaken, kan het niet omschrijven, het ruikt wel zoet maar of het zoet is weet ik eigenlijk niet meer, te lang geleden geproefd.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83307765
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 22:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Karwijzaad ook trouwens. Wij eten wel eens een ovenschotel met bloemkool, erwtjes, ham, room, karwijzaad en kaas. Je kunt de ham prima weglaten, en de kaas ook wel.
Is dat zoiets als komijnzaad? Want dat gebruiken wij veel.
Komijnzaad, kurkuma en kokos.

geitenkaas en broccoli klinkt ook heerlijk trouwens
pi_83317700
Miss hoe zijn jullie de nacht doorgekomen?

Hier eigenlijk vrij weinig te melden. De nachten zijn weer slecht na 4 goede nachten te hebben gehad. Vandaag even naar Ikea een traphekje halen voor de buitendeur, ik hoef me maar om te draaien en meneer heeft de hordeur open en zit in de tuin.
pi_83317900
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 21:24 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Lars is helemaal weg van waterijs...echt het water loopt hem de mond uit.
Hij heeft vanavond tot 3 keer toe mijn ijsje gejat.
Ik geef hem steeds kleine stukjes op een lepeltje, of laat hem even sabbelen....heerlijk vind ie het!
Misschien een tip: ik heb een baby ijsje gemaakt door leeg Danoontje een piepklein beetje diksap te doen met water, het papiertje waar het danoontje gesloten mee was bewaren en daar een inkeping in maken, papiertje weer op het danoontje plaatsen,stokje erdoorheen steken en in vriezer zetten.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_83317912
Ja, hioe zou het met Senna zijn, arm ding. Extra zielig vind ik het om ziek te zijn met zulk warm weer

Witlof/appel komt vast uit de Opperdepop, die wil ik ook nog uitproberen

Ik ben gek op geitenkaas maar broccoli niet zo. Geitenkaasje met spek, of smeergeitenkaas met plakje spek
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')