abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83302489
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 20:55 schreef Groofsken het volgende:
Oh, en ik begin zelf al jaren de dag met een bakje brinta . Mijn dochter begint de dag met 12+bambixpap. En mijn zoon geniet 's avonds ook al erg van zijn 6+bambixpap. Wij zijn een echt papgezin .

Pyjamapapjes en alle andere variaties doe ik ook niet aan.
Ik ben ook gek op Brinta
Als ik hier zie hoe gek hij op pap is denk ik dat ik eerder kies voor 's ochtends een fles pap (uit een bordje gaat hem veel te langzaam) dan een boterhammetje. Dat brood komt dan s' middags wel
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 25 juni 2010 @ 20:59:22 #202
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83302516
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 20:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, ik bedoelde ook niet groenten in het algemeen, hoor, maar ik bedoel bijvoorbeeld komkommer aan blijven bieden ook als hij er blijk van heeft gegeven dat hij er helemaal niet van houdt.
[..]

Over Rapley en potjes gesproken: Ivan heeft gister voor het eerst eten uit een potje gehad van zijn vader. Het was wortel en hij vond het heerlijk (en ik trof overal oranje vlekken aan ). Gewone wortels vindt hij daarentegen vies! Dat is echt het enige wat hij vies vindt.
Ik blijf zeker alles aanbieden. Mijn dochter at als baby alles wat ik haar gaf, en toen ze één werd vond ze het ineens niet meer nodig. Ze koos zelf meestal één ding op haar bordje en liet de rest dan liggen. Ik heb toch keer op keer alles er weer opgelegd en nu eet lust ze eigenlijk alles wel.

Regel hier in huis is van alles minstens een hapje te hebben gegeten, anders geen toetje en dat doet ze zonder problemen, met alles wat ik neerleg. Mijn idee is dat ze zo keer op keer alles weer proeft en dus ook toch aan alle smaken went, ook al vindt ze het niet lekker en blijft het bij de ene hapjes steeds.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 21:00:05 #203
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83302547
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 20:58 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Ik ben ook gek op Brinta
Als ik hier zie hoe gek hij op pap is denk ik dat ik eerder kies voor 's ochtends een fles pap (uit een bordje gaat hem veel te langzaam) dan een boterhammetje. Dat brood komt dan s' middags wel
Mijn dochter drinkt 's ochends ook de pap nog uit een fles .
pi_83302588
Wij eten eigenlijk altijd vrij sober. Eén keer per week spaghetti, op zondag friet, zaterdag een lekker broodje en de rest van week aardappels (in de schil), met groente. Drie keer per week met een vleesvervanger en één keer met vis. Verder geen jus of saus.

Ik ben ook eigenlijk niet zo'n avondeter. Ik eet meer omdat het moet dan omdat ik het echt lekker vind. Van een pastacalade met ciabatta kan ik dan wel weer erg genieten trouwens. Vandaag heb ik deze salade gemaakt en Lente d'r eigen bordje gegeven (de bosui en garnalen had ik eruit gehaald). En ze heeft me toch een partijtje zitten bunkeren!
pi_83302668
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 20:56 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wij eten altijd zo vroeg. Als mijn vriend een late dienst heeft dan eet Lars al in voren, en eten wij later.
Die boterham na de fles is zo ontstaan doordat wij 'sochtends een ontbijtje nemen en Lars dat uit onze mond kijkt zo ongeveer.
Bij Meike was het destijds: sochtends brood met fles of pap

De 2e fles krijgt hij na zijn slaapje rond half 1/ 13.00 uur
En dan na het slaapje smiddags nog een klein flesje melk om aan genoeg vocht te komen
(doe ik dat niet dat heeft ie zulke megaharde keutels dattie vuurrood aanloopt om het eruit te werken, heel zielig)
Oh, over die 2e fles had ik helemaal heengelezen!

Ik vind het zo leuk dat je al gauw ontdekt wat bij je kind past. Het klinkt alsof jullie zo echt een draai hebben gevonden. Ik las dat je er tegenop kijkt om opvolgmelk te introduceren en ik kan me dat heel goed voorstellen, dat je niet bepaald op een verandering zit te wachten. Ik heb me niet verdiept in het verschil tussen zuigelingenmelk en opvolgmelk (dat was ik wel van plan, maarja). Wat is eigenlijk het verschil? Aan Ivan heb ik echt helemaal niets gemerkt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_83302816
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 21:01 schreef Ssserpente het volgende:
Wij eten eigenlijk altijd vrij sober. Eén keer per week spaghetti, op zondag friet, zaterdag een lekker broodje en de rest van week aardappels (in de schil), met groente. Drie keer per week met een vleesvervanger en één keer met vis. Verder geen jus of saus.
Ik hoor het al, ik ben meer van Team Sorbo.

Zelf eten we trouwens bijna nooit varkensvlees en ik probeer rood vlees binnen de perken te houden. We eten hier dus meestal kip of vis.

In Frankrijk stonden bij het vegetarische menu steevast visgerechten.
pi_83302820
Bij Meike gaven wij ook altijd sochtends pap, maar dat was meer omdat het minder tijd kostte als fles en brood....
Lars verdraagt pap niet (o jee ik schreef papa...) dus hij krijgt een broodje (maar dus ook omdat wij dat eten, dan wil hij ook!)

Sjonge, die kleine vriend van mij eet echt de zandbak leeg....neemt een hand zand, hap.....volgende hand...hap. Dus voorlopig mag hij er niet meer in
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_83303103
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 21:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, over die 2e fles had ik helemaal heengelezen!

Ik vind het zo leuk dat je al gauw ontdekt wat bij je kind past. Het klinkt alsof jullie zo echt een draai hebben gevonden. Ik las dat je er tegenop kijkt om opvolgmelk te introduceren en ik kan me dat heel goed voorstellen, dat je niet bepaald op een verandering zit te wachten. Ik heb me niet verdiept in het verschil tussen zuigelingenmelk en opvolgmelk (dat was ik wel van plan, maarja). Wat is eigenlijk het verschil? Aan Ivan heb ik echt helemaal niets gemerkt.
Nou dat hebben we ook echt, het loopt echt zo lekker hier!
het ritme zit er echt super in, maar over half uurtjes eerder/later doet hij ook niet moeilijk.
(alleen slapen bij andere mensen wil overdag nog weleens een probleem zijn...morgen gaan we BBQ-en met oom en tante, dus weer een poging)

Het verschil in nr 1 en nr 2 zit em volgens mij meer in de vitamines/mineralen
De bus nr 2 is in huis, en we beginnen morgen toch maar.
Heel voorzichtig, eerst met 180 water/5schep nr1/1 schep nr 2
En maar hopen en duimen dat het goed gaat.
We doen maar wat het beste voor Lars is.
Reageert hij ook maar iets dan stoppen we er meteen weer mee.
Maar op zich gaat het heel goed op het moment met voedsel verdragen, dus wie weet gaat dit ook wel hartstikke goed.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 21:12:45 #209
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83303318
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 20:55 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Oja broccoli en bloemkool geef ik sporadisch ook wel eens, maar hij vindt dat niet zo.
Probeer anders eens bietjes! Dat heeft op zich een vrij neutrale smaak.
In Opperdepop staat een receptje van een bietjespurreetje met wat wortel erdoor en aardappel, die viel hier erg in de smaak
En bietjes ga ik zeker proberen, dank voor de tip . Een vriendin kwam vandaag ook al met een witlof-appel-aardappeltip. Dus ik kan weer even vooruit.

Potjes doe ik liever niet. Ik weet niet, ik ben zo opgegroeid met 'vers is belangrijk' enzo, dat krijg ik er niet meer uit.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 21:15:41 #210
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83303475
Even een leuke anekdote:

Mijn dochter eet dus net als ik zeker 3 keer in de week vis. Nou had ze wat kookspeelgoed gekregen en daar zat een visje bij in een pannetje. Haar reactie; "mama, deze nie inne pan nee, visje inne water!"

Zo grappig, vis bij het eten is iets totaal anders dan een vis in het water. Net zoals je een bank hebt om op te zitten en een bank om je geld op te zetten.
pi_83303495
Ik vroeg net aan m'n lief of het wortelprutje uit het potje naar wortel smaakte en hij zei van niet.
pi_83303512
Witlof vind Lotte echt vreselijk...tot huilens aan toe
Lotte!
Noah!
  vrijdag 25 juni 2010 @ 21:16:52 #213
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83303544
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 21:16 schreef Linda2205 het volgende:
Oh
pi_83303602
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 21:16 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Oh
Sorry Ik gaf het eerst puur, met een beetje aardappel. Dat was niks. Toen de 2e dag geprobeert met een beetje kaas erover. Dat was zo mogelijk nog erger. De derde portie heb ik maar weggegooid. Ik vond het echt sneu voor d'r. Normaal eet ze echt alles namelijk
Lotte!
Noah!
pi_83303617
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 21:16 schreef Linda2205 het volgende:
Groot gelijk, Lotte! Witlof is een volstrekt inferieure groente die je alleen met een boel ham en kaas nog een beetje eetbaar kunt krijgen.
pi_83303668
Wat ze wel heel lekker vind: Bloemkool met erwtjes, aardappel en een theelepeltje kokosschaafsel!
Lotte!
Noah!
pi_83303820
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 21:19 schreef Linda2205 het volgende:
Wat ze wel heel lekker vind: Bloemkool met erwtjes, aardappel en een theelepeltje kokosschaafsel!
Dat klinkt ook heerlijk, waar heb je dat recept vandaan? Ik wil dat kookboek van de AH nog wel hebben.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 21:23:36 #218
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83303921
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 21:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat klinkt ook heerlijk, waar heb je dat recept vandaan? Ik wil dat kookboek van de AH nog wel hebben.
Das echt een fijn boek, ik haal daar nogsteeds ideeën uit .

En Linda, dat theelepetje kokos, dat doet het hem ws . Ga ik ook doen.
pi_83304007
Lars is helemaal weg van waterijs...echt het water loopt hem de mond uit.
Hij heeft vanavond tot 3 keer toe mijn ijsje gejat.
Ik geef hem steeds kleine stukjes op een lepeltje, of laat hem even sabbelen....heerlijk vind ie het!
  vrijdag 25 juni 2010 @ 21:25:17 #220
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83304028
He Karin, toch spannend he, dat overschakelen. Hopelijk valt alles mee!

Groof, ik weet niet of er nu nog aan te komen is, maar Thomas had in zijn gladde-prakjes-tijd heel graag pompoen met een beetje kaas erdoor. De kaasboer hier heeft een lekkere zoutarme kaas en dat was telkens smullen! En gepureerde broccoli was ook meteen een hit.
Wij doen het qua prakjes en rapley een beetje door elkaar, avondeten vaak met een lepeltje en daarnaast soms wat stukken uit het vuistje. Maar lunch en tussendoor is alles 'self service'.

Ik heb een slechte nacht achter de rug. Thomas is een paar keer wakker geworden, en in de tussentijd heb ik lekker liggen piekeren. Uiteindelijk over de nacht 2 3/4 uur geslapen, bah.
Vanochtend liep ik dan ook lekker met rode huilrandjes en donkere wallen, een mooie combo.

En net toen ik zat te twijfelen of ik de middag vrij zou pakken (moest in mijn lunchpauze toch al naar huis voor de fysiotherapie van Thomas) kwam er een SMS van Asy, of ik toevallig een vrije dag had en zo ja, of ik zin had om mee te gaan naar een 'baby-zwem-feestje'.
Echt, dat soort kleine dingen kan je soms zo opkikkeren he!
Het was sowiezo leuk om te kletsen met de andere mama's. En dan de kindjes lekker zien genieten van het badje, heerlijk! En in het water heeft Thomas tot nu toe nog geen last gehad van zijn knieen. Hij heeft echt duidelijk zitten genieten, nouja wij allemaal natuurlijk. Echt een kadootje, zo'n onverwachte vrije middag.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 21:27:46 #221
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83304145
Ach cara , wat zwaar.

Pompoen met zoutarme kaas, gaat vast lukken .

En Karin, wat lief . En spannend die wissel, ik begrijp dat hij een voedselallergie heeft ofzo?
  vrijdag 25 juni 2010 @ 21:29:39 #222
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83304238
Tegenwoordig doe ik gewone kaas hoor, maar meneer is inmiddels ook al 10 maanden dus dan moet een beetje zout wel kunnen. Extra zout toevoegen doe ik niet, maar voor onszelf eigenlijk ook nooit. Alleen in het kookwater van de pasta want zo heb ik het geleerd van Oma.

Broccoli-erwtjes-tomaat is hier trouwens ook een hit, maar dat ben ik pas gaan geven toen hij iets grover eten kreeg.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  Moderator vrijdag 25 juni 2010 @ 21:30:17 #223
5428 crew  miss_sly
pi_83304275
de borstvoeding is er ook uitgekomen net. Dus maar even gedoucht en een pcm erin en nu ligt ze in bed, maar ik geloof dat het slapen nog niet wil lukken.

Het is wel heel erg naar zo, niets blijft zitten en ze voelt zich zo naar, dat zie je gewoon.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_83304337
Och Cara, wat zwaar voor jullie. En als je dan ook nog eens slecht slaapt, ga je alles helemaal somber inzien. Hou je taai meis, en een dikke kus voor Thomas!

Wat lief van Asy!
pi_83304387
Miss, wat klote. Ik had wel verwacht dat ze nu niet meer zou spugen onderhand. Heeft ze water gedronken vandaag?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')