De foto's die ik heb geplaatst zijn dus van Koerdische families die zijn vermoord door de PKK.quote:Human Rights Watch has stated the following about the tactics of the PKK::
* Consequently, all economic, political, military, social and cultural organizations, institutions, formations—and those who serve in them—have become targets. The entire country has become a battlefield.
* The PKK also promised to "liquidate" or "eliminate" political parties, "imperialist" cultural and educational institutions, legislative and representative bodies, and "all local collaborators and agents working for the Republic of Turkey."[42]
* Many who died were unarmed civilians, caught in the middle between the PKK and security forces, targeted for attacks by inevitably, PKK suicide bombers.[43]
According to Amnesty International, the PKK killed and tortured Kurdish peasants and its own members in the 1980s. A number of Kurds have been abducted and killed because they were suspected of being "collaborators" or "informers" and it was a common practice for the PKK to kill their whole families.[44]
According to a 1996 report by Amnesty International, "in January 1996 the [Turkish] government announced that the PKK had massacred 11 men near the remote village of Güçlükonak. Seven of the victims were members of the local village guard force".[45]
Maar ze laat toch echt burgerslachtoffers zien. Daarmee is je statement dat de PKK geen burgerslachtoffers zou maken, toch wel verworpen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:57 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
Sorry maar ik spreek geen Mongools.
Verder is dit niets meer dan Turkse propaganda. We krijgen namelijk nooit de Koerdische slachtoffers van de Turkse terreurstaat te zien. Die zijn veel belangrijker aangezien zij onderdrukt worden en niet de onderdrukkers zijn zoals jouw Turken.
Wat een nonsens. De Koerden zitten fout? Haha, wat een grap. Ze worden onderdrukt, ze kunnen dus nooit fout zitten. Zij hebben er niet om gevraagd om onderdrukt te worden.quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:02 schreef zarGon het volgende:
Ja, er zijn lelijke dingen gebeurd in het verleden. Aan beide kanten. De Turken zitten fout, de Koerden zitten ook fout.
Yeah right. Blijf dat jezelf maar wijs maken.quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:43 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
Ik heb de PKK geen burgers zien doden, maar alleen maar Turkse fascisten-soldaten.
Dezelfde soldaten van hetzelfde leger dat "niet expres" 4.000 Koerdische dorpen heeft vernietigd:
[..]
Waar er twee vechten hebben er twee schuld.quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:04 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
Wat een nonsens. De Koerden zitten fout? Haha, wat een grap. Ze worden onderdrukt, ze kunnen dus nooit fout zitten. Zij hebben er niet om gevraagd om onderdrukt te worden.
De Koerden vechten tegen onrecht, ze hebben dus altijd gelijk zolang de onderdrukking doorgaat.quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:08 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waar er twee vechten hebben er twee schuld.
Ik weet niet wat enger en gevaarlijker is... Een ultranationalistische Turk die elke Koerd een terrorist vindt of een Koerd die onvoorwaardelijk achter alle acties van de Koerdische rebellen staat.
Hoezo selectief.quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:04 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
Wat een nonsens. De Koerden zitten fout? Haha, wat een grap. Ze worden onderdrukt, ze kunnen dus nooit fout zitten. Zij hebben er niet om gevraagd om onderdrukt te worden.
De Turken worden in eigen land aangevallen en hebben dus alle recht om terug aan te vallen en hebben altijd gelijk.quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:09 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
De Koerden vechten tegen onrecht, ze hebben dus altijd gelijk zolang de onderdrukking doorgaat.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:08 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
Ik hoef alleen maar in jouw postgeschiedenis te kijken en ik weet alweer genoeg. Turk = onderdrukker = niet te vertrouwen en heeft het recht niet om namens de Koerden te spreken.
Het is niet het land van de Turken. De Koerden leven langer dan de Mongoolse Turken in dat gebied. De Turkse hordes kwamen uit Centraal-Azië en begonnen met hun plunderingen en onderdrukking van de autochtone bevolking o.a de Koerden.quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:11 schreef zarGon het volgende:
[..]
De Turken worden in eigen land aangevallen en hebben dus alle recht om terug aan te vallen en hebben altijd gelijk.
Helaas is de wereld niet zo zwart-wit als jij het ziet, Hellas.
Tough luck. Het leven is een kreupele teef. Ze zullen het maar met elkaar moeten vinden, hè.quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:14 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
Het is niet het land van de Turken. De Koerden leven langer dan de Mongoolse Turken in dat gebied. De Turkse hordes kwamen uit Centraal-Azië en begonnen met hun plunderingen en onderdrukking van de autochtone bevolking o.a de Koerden.
Dat werkt niet want de Turken erkennen de Koerden niet. De Koerden bestaan niet volgens de Turkse grondwet. Samenleven wordt onmogelijk gemaakt door de Turkse onderdrukkers.quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:20 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Tough luck. Het leven is een kreupele teef. Ze zullen het maar met elkaar moeten vinden, hè.
Ik kan mij toch niet inhouden om niet te reageren. Jammer.quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:14 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
Het is niet het land van de Turken. De Koerden leven langer dan de Mongoolse Turken in dat gebied. De Turkse hordes kwamen uit Centraal-Azië en begonnen met hun plunderingen en onderdrukking van de autochtone bevolking o.a de Koerden.
Ik laat de Koerden aan het woord, zij mogen zelf zeggen wat ze van jouw leugen vinden:quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:54 schreef Bortecinem het volgende:
http://azady.nl/news.php?readmore=9940
De Turkse onderdrukkers zijn de Koerden zelf! Dood aan de Koerdische onderdrukkers die hun eigen volk onderdrukken.
![]()
Gast, enig idee hoeveel Koerden er wel niet in de Turkse politiek zitten?
quote:Geen echte Koerd zou daar worden toegelaten, alleen wannabe Turken die nog meer Turks zijn dan de Turken zelf, zoals Inonu en deze gast, ze zijn meestal ook 1/2de of 3/4de Turks met maar een klein beetje Koerdisch bloed en voelen helemaal niks voor Koerd zijn.
Het wordt pas normaal als iemand die zich openbaar Koerd noemt in de politiek kan zonder, zoals Ahmad Turk, die omdat hij in tegendeel tot deze Kemal zijn identiteit niet ontkent, verbannen is van de politiek en zo de cel in moet.
Ik ben het niet die zegt dat Inonu en Kilicdaroglu niet echte Koerden zijn, dat doen ze zelf. Zij noemen zichzelf Turken, in plaats van Koerden en dat is ook de enige reden dat ze in de politiek worden toe gelaten.
Een echte Koerd ontkent zijn identiteit niet.
Turkse grondwet erkent de Koerden niet. Punt.quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:48 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Als je dit nou 40 jaar geleden gezegd zou hebben, dan had ik je geloofd. Vandaag? Neh.
Nou dan, wat lullen de Turken dan slap dat het zogenaamd niet het land van de Koerden is maar van de Turkse onderdrukkers.quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:32 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
noch schamen wij ons voor onze Centraal-Aziatische afkomst
Het was een religieus-fascistisch Rijk.quote:Het Ottomaanse Rijk was alles behalve een racistisch noch een etnisch/nationalistisch Rijk
Verklaar nader. Kom met bronnen. Lijkt me sterk, namelijk.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:14 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
Turkse grondwet erkent de Koerden niet. Punt.
Voor deze geïndoctrineerde Koerden is het nooit goed. TRT 6 werd ook onthaald met leuzen als 'Turks propaganda'!quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:12 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
Ik laat de Koerden aan het woord, zij mogen zelf zeggen wat ze van jouw leugen vinden:
[..]
Je hebt ook gelijk, maar het dikgedrukte, dat wil niet doordringen bij Hellas.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:21 schreef GrotePierFR het volgende:
Ik moet Hellas2009 wel gelijk geven op veel punten. De Turkse staat is behoorlijk repressief en fascistisch gebleken naar de Koerden toe (om over de Armeniërs en de pogroms op de Koerden tijdens de staatsgrepen door het leger maar niet te spreken).
Dit alles komt voort uit een ultra-nationalistische en macho-houding van de Turkse politiek (en het leger).
Dit is gelukkig beetje bij beetje aan het veranderen, met wat geluk (als extreem rechts daar niet meer terrein boekt).
De Koerden worden niet erkend als minderheid: ze bestaan niet voor de grondwet.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:19 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Verklaar nader. Kom met bronnen. Lijkt me sterk, namelijk.
Iran erkent de Koerden wel:quote:The three officially recognized minorities (per the Treaty of Lausanne), i.e. the Armenians, Greeks and Jews.
The Kurds, a distinct ethnic group concentrated mainly in the southeastern provinces of the country, are the largest non-Turkic ethnicity, estimated at about 18% of the population according to the CIA. Minorities other than the three officially recognized ones do not have any special group privileges.
Irak erkent de Koerden wel en Koerdisch is een officiële taal.quote:While other sources state that "most of the freedoms Turkish Kurds have been eager to spill blood over have been available in Iran for years; Iran constitutionally recognizes the Kurds' language and minority ethnic status, and there is no taboo against speaking Kurdish in public."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |