abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83191856
Abuses by the PKK
quote:
Human Rights Watch has stated the following about the tactics of the PKK::

* Consequently, all economic, political, military, social and cultural organizations, institutions, formations—and those who serve in them—have become targets. The entire country has become a battlefield.
* The PKK also promised to "liquidate" or "eliminate" political parties, "imperialist" cultural and educational institutions, legislative and representative bodies, and "all local collaborators and agents working for the Republic of Turkey."[42]
* Many who died were unarmed civilians, caught in the middle between the PKK and security forces, targeted for attacks by inevitably, PKK suicide bombers.[43]

According to Amnesty International, the PKK killed and tortured Kurdish peasants and its own members in the 1980s. A number of Kurds have been abducted and killed because they were suspected of being "collaborators" or "informers" and it was a common practice for the PKK to kill their whole families.[44]

According to a 1996 report by Amnesty International, "in January 1996 the [Turkish] government announced that the PKK had massacred 11 men near the remote village of Güçlükonak. Seven of the victims were members of the local village guard force".[45]
De foto's die ik heb geplaatst zijn dus van Koerdische families die zijn vermoord door de PKK.
pi_83191858
Weet je wat het is, Hellas?

De Turken hier, waaronder ik, geven de fouten van Turkije gewoon toe. Serieus, dat wij Turken zijn betekent niet dat wij achter elke actie van Turkije staan. Wij, waaronder ik, hebben geen problemen met de Koerden.

Ja, er zijn lelijke dingen gebeurd in het verleden. Aan beide kanten. De Turken zitten fout, de Koerden zitten ook fout.

Wat ik alleen niet kan begrijpen is waarom jij dat niet kan toegeven. Je vereerd en verheerlijkt de PKK, je praat hun acties goed en alsnog durf je de doden aan de Turkse kant weg te wuiven door te zeggen dat het Turkse propaganda is.

Zolang je je ongelijk niet kan toegeven heeft zo'n discussie dus geen nut. Blijf maar braaf allemaal bronnen in dit topic posten, de Turken zwart maken en vooral hard blijven schreeuwen dat er alleen maar Koerden doodgaan en dat de Turken fascisten zijn.
pi_83191869
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:57 schreef Hellas2009 het volgende:

[..]

Sorry maar ik spreek geen Mongools.

Verder is dit niets meer dan Turkse propaganda. We krijgen namelijk nooit de Koerdische slachtoffers van de Turkse terreurstaat te zien. Die zijn veel belangrijker aangezien zij onderdrukt worden en niet de onderdrukkers zijn zoals jouw Turken.
Maar ze laat toch echt burgerslachtoffers zien. Daarmee is je statement dat de PKK geen burgerslachtoffers zou maken, toch wel verworpen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_83191963
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:02 schreef zarGon het volgende:
Ja, er zijn lelijke dingen gebeurd in het verleden. Aan beide kanten. De Turken zitten fout, de Koerden zitten ook fout.
Wat een nonsens. De Koerden zitten fout? Haha, wat een grap. Ze worden onderdrukt, ze kunnen dus nooit fout zitten. Zij hebben er niet om gevraagd om onderdrukt te worden.
  woensdag 23 juni 2010 @ 14:06:40 #80
284290 GenusButeo
Ook Azeriaat
pi_83192027
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:43 schreef Hellas2009 het volgende:

[..]

Ik heb de PKK geen burgers zien doden, maar alleen maar Turkse fascisten-soldaten.

Dezelfde soldaten van hetzelfde leger dat "niet expres" 4.000 Koerdische dorpen heeft vernietigd:
[..]

Yeah right. Blijf dat jezelf maar wijs maken.

Ik wil overigens nergens beweren dat de Koerden geen onrecht is aangedaan, maar de situatie is de afgelopen jaren aanzienlijk verbeterd. Maar goed. Dit hoef ik natuurlijk niet te zeggen tegen jou. As thick as butter.
The Existentialistic Woes and Worries of an Exclamation Mark
Once upon a time there was an exclamation mark
Who did not want to be an exclamation mark
But just a vertical line with a dot underneath
pi_83192067
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:04 schreef Hellas2009 het volgende:

[..]

Wat een nonsens. De Koerden zitten fout? Haha, wat een grap. Ze worden onderdrukt, ze kunnen dus nooit fout zitten. Zij hebben er niet om gevraagd om onderdrukt te worden.
Waar er twee vechten hebben er twee schuld.

Ik weet niet wat enger en gevaarlijker is... Een ultranationalistische Turk die elke Koerd een terrorist vindt of een Koerd die onvoorwaardelijk achter alle acties van de Koerdische rebellen staat.
pi_83192080
-

[ Bericht 99% gewijzigd door sp3c op 23-06-2010 16:04:52 ]
pi_83192108
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:08 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waar er twee vechten hebben er twee schuld.

Ik weet niet wat enger en gevaarlijker is... Een ultranationalistische Turk die elke Koerd een terrorist vindt of een Koerd die onvoorwaardelijk achter alle acties van de Koerdische rebellen staat.
De Koerden vechten tegen onrecht, ze hebben dus altijd gelijk zolang de onderdrukking doorgaat.
  woensdag 23 juni 2010 @ 14:10:54 #84
284290 GenusButeo
Ook Azeriaat
pi_83192143
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:04 schreef Hellas2009 het volgende:

[..]

Hoezo selectief.
pi_83192146
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:09 schreef Hellas2009 het volgende:

[..]

De Koerden vechten tegen onrecht, ze hebben dus altijd gelijk zolang de onderdrukking doorgaat.
De Turken worden in eigen land aangevallen en hebben dus alle recht om terug aan te vallen en hebben altijd gelijk.

Helaas is de wereld niet zo zwart-wit als jij het ziet, Hellas.
  woensdag 23 juni 2010 @ 14:12:22 #86
284290 GenusButeo
Ook Azeriaat
pi_83192194
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:08 schreef Hellas2009 het volgende:

[..]

Ik hoef alleen maar in jouw postgeschiedenis te kijken en ik weet alweer genoeg. Turk = onderdrukker = niet te vertrouwen en heeft het recht niet om namens de Koerden te spreken.

De oprichters van Azady.nl zijn vrienden van me, for God's sake.
pi_83192267
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:11 schreef zarGon het volgende:

[..]

De Turken worden in eigen land aangevallen en hebben dus alle recht om terug aan te vallen en hebben altijd gelijk.

Helaas is de wereld niet zo zwart-wit als jij het ziet, Hellas.
Het is niet het land van de Turken. De Koerden leven langer dan de Mongoolse Turken in dat gebied. De Turkse hordes kwamen uit Centraal-Azië en begonnen met hun plunderingen en onderdrukking van de autochtone bevolking o.a de Koerden.
  woensdag 23 juni 2010 @ 14:20:04 #88
284290 GenusButeo
Ook Azeriaat
pi_83192460
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:14 schreef Hellas2009 het volgende:

[..]

Het is niet het land van de Turken. De Koerden leven langer dan de Mongoolse Turken in dat gebied. De Turkse hordes kwamen uit Centraal-Azië en begonnen met hun plunderingen en onderdrukking van de autochtone bevolking o.a de Koerden.
Tough luck. Het leven is een kreupele teef. Ze zullen het maar met elkaar moeten vinden, hè.
pi_83192533
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:20 schreef GenusButeo het volgende:

[..]

Tough luck. Het leven is een kreupele teef. Ze zullen het maar met elkaar moeten vinden, hè.
Dat werkt niet want de Turken erkennen de Koerden niet. De Koerden bestaan niet volgens de Turkse grondwet. Samenleven wordt onmogelijk gemaakt door de Turkse onderdrukkers.
pi_83192899
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:14 schreef Hellas2009 het volgende:

[..]

Ik kan mij toch niet inhouden om niet te reageren. Jammer.

Maar goed. Ik snap werkelijk niet waarom je het steeds over de 'Mongoolse Turken' hebt. Turken zijn geen Mongools volk, spreken geen Mongoolse taal en stammen niet af van de Mongolen. Nu is het vaak zo dat Turken haters - vaak uit Griekse, Koerdische en Armeense hoek - de zogenaamde 'Mongoolse afkomst' van de Turken maar al te graag bijhalen bij een discussie over Turken/Turkije en het als ware als een soort van belediging gebruiken. Maar wij zijn geen Mongolen noch schamen wij ons voor onze Centraal-Aziatische afkomst. Dus hou vooral op met de Turken steeds Mongools te noemen. Dat zijn ze namelijk niet.

Verder mag jij even snel de geschiedenisboeken induiken, Hellas2009. In het Ottomaanse Rijk zijn Koerden nooit onderdrukt. Het gebied van de Koerden werd door de Ottomanen Koerdistan genoemd en de leiders van dat gebied waren de Koerden zelf. Het Ottomaanse Rijk was alles behalve een racistisch noch een etnisch/nationalistisch Rijk. Dat bleek ook wel weer toen het merendeel van de Koerden de kant van de Ottomanen kozen en niet die van de Perzen. Terwijl de Perzen net als de Koerden een Iraans volk zijn.

amn, wijziging nummer 5.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bortecinem op 23-06-2010 14:44:48 ]
pi_83193761
http://azady.nl/news.php?readmore=9940

De Turkse onderdrukkers zijn de Koerden zelf! Dood aan de Koerdische onderdrukkers die hun eigen volk onderdrukken.

Gast, enig idee hoeveel Koerden er wel niet in de Turkse politiek zitten?
pi_83194506
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:54 schreef Bortecinem het volgende:
http://azady.nl/news.php?readmore=9940

De Turkse onderdrukkers zijn de Koerden zelf! Dood aan de Koerdische onderdrukkers die hun eigen volk onderdrukken.

Gast, enig idee hoeveel Koerden er wel niet in de Turkse politiek zitten?
Ik laat de Koerden aan het woord, zij mogen zelf zeggen wat ze van jouw leugen vinden:
quote:
Geen echte Koerd zou daar worden toegelaten, alleen wannabe Turken die nog meer Turks zijn dan de Turken zelf, zoals Inonu en deze gast, ze zijn meestal ook 1/2de of 3/4de Turks met maar een klein beetje Koerdisch bloed en voelen helemaal niks voor Koerd zijn.

Het wordt pas normaal als iemand die zich openbaar Koerd noemt in de politiek kan zonder, zoals Ahmad Turk, die omdat hij in tegendeel tot deze Kemal zijn identiteit niet ontkent, verbannen is van de politiek en zo de cel in moet.

Ik ben het niet die zegt dat Inonu en Kilicdaroglu niet echte Koerden zijn, dat doen ze zelf. Zij noemen zichzelf Turken, in plaats van Koerden en dat is ook de enige reden dat ze in de politiek worden toe gelaten.

Een echte Koerd ontkent zijn identiteit niet.
pi_83194585
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:48 schreef GenusButeo het volgende:

[..]

Als je dit nou 40 jaar geleden gezegd zou hebben, dan had ik je geloofd. Vandaag? Neh.
Turkse grondwet erkent de Koerden niet. Punt.
pi_83194651
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:32 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

noch schamen wij ons voor onze Centraal-Aziatische afkomst
Nou dan, wat lullen de Turken dan slap dat het zogenaamd niet het land van de Koerden is maar van de Turkse onderdrukkers.
quote:
Het Ottomaanse Rijk was alles behalve een racistisch noch een etnisch/nationalistisch Rijk
Het was een religieus-fascistisch Rijk.
pi_83194704
Kemal Kilicdaroglu heeft nooit ontkent dat hij een Koerd is. Hij heeft nooit maar dan ook nooit gezegd 'Ik ben geen Koerd maar een Turk'. Feit is dat hij een Turkse staatsburgers is en daarmee ook een Turk. Maar het een sluit het ander niet uit. Dat hij een Turkse staatsburger is neemt niet weg dat hij nog steeds een etnische Koerd is. Zelfde geldt voor alle andere Koerdische leiders.

Het meest opmerkelijke is nog wel dat de partijleider van de extreem-nationalistische partij MHP Istanbul openlijk op TV heeft gezegd dat hij een Koerd is en zelfs nog een beetje Koerdisch spreekt.
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:19:39 #96
284290 GenusButeo
Ook Azeriaat
pi_83194809
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:14 schreef Hellas2009 het volgende:

[..]

Turkse grondwet erkent de Koerden niet. Punt.
Verklaar nader. Kom met bronnen. Lijkt me sterk, namelijk.
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:21:27 #97
292283 GrotePierFR
Je hart zit links
pi_83194868
Ik moet Hellas2009 wel gelijk geven op veel punten. De Turkse staat is behoorlijk repressief en fascistisch gebleken naar de Koerden toe (om over de Armeniërs en de pogroms op de Koerden tijdens de staatsgrepen door het leger maar niet te spreken).

Dit alles komt voort uit een ultra-nationalistische en macho-houding van de Turkse politiek (en het leger).

Dit is gelukkig beetje bij beetje aan het veranderen, met wat geluk (als extreem rechts daar niet meer terrein boekt).
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:21:32 #98
284290 GenusButeo
Ook Azeriaat
pi_83194873
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:12 schreef Hellas2009 het volgende:

[..]

Ik laat de Koerden aan het woord, zij mogen zelf zeggen wat ze van jouw leugen vinden:
[..]

Voor deze geïndoctrineerde Koerden is het nooit goed. TRT 6 werd ook onthaald met leuzen als 'Turks propaganda'!
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:23:01 #99
284290 GenusButeo
Ook Azeriaat
pi_83194935
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:21 schreef GrotePierFR het volgende:
Ik moet Hellas2009 wel gelijk geven op veel punten. De Turkse staat is behoorlijk repressief en fascistisch gebleken naar de Koerden toe (om over de Armeniërs en de pogroms op de Koerden tijdens de staatsgrepen door het leger maar niet te spreken).

Dit alles komt voort uit een ultra-nationalistische en macho-houding van de Turkse politiek (en het leger).

Dit is gelukkig beetje bij beetje aan het veranderen, met wat geluk (als extreem rechts daar niet meer terrein boekt).
Je hebt ook gelijk, maar het dikgedrukte, dat wil niet doordringen bij Hellas.
pi_83194979
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:19 schreef GenusButeo het volgende:

[..]

Verklaar nader. Kom met bronnen. Lijkt me sterk, namelijk.
De Koerden worden niet erkend als minderheid: ze bestaan niet voor de grondwet.
quote:
The three officially recognized minorities (per the Treaty of Lausanne), i.e. the Armenians, Greeks and Jews.

The Kurds, a distinct ethnic group concentrated mainly in the southeastern provinces of the country, are the largest non-Turkic ethnicity, estimated at about 18% of the population according to the CIA. Minorities other than the three officially recognized ones do not have any special group privileges.
Iran erkent de Koerden wel:
quote:
While other sources state that "most of the freedoms Turkish Kurds have been eager to spill blood over have been available in Iran for years; Iran constitutionally recognizes the Kurds' language and minority ethnic status, and there is no taboo against speaking Kurdish in public."
Irak erkent de Koerden wel en Koerdisch is een officiële taal.

In Syrië zijn er veel Koerden statenloos:

Syria: End Persecution of Kurds
http://www.hrw.org/en/news/2009/11/26/syria-end-persecution-kurds
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')