1 2 3 4 5 6 | Worksheets(1).Activate For Each p In ActiveWorkbook.BuiltinDocumentProperties Cells(rw, 1).Value = p.Name rw = rw + 1 Next |
Ja, dat is klote... Staan namelijk standaard uit bij gebruikersquote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:33 schreef qu63 het volgende:
Ah, dmv
[ code verwijderd ]
een mooie lijst gekregen met alle properties Helaas niks bruikbaars
Nadeel is natuurlijk wel dat macro's aan moeten staan willen die UDF's werken
Hmz, das wel grappig ja!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:16 schreef Joooo-pi het volgende:
Er zijn wel trucjes om de gebruiker min of meer te dwingen macro's aan te zetten. Er is wel wat over te vinden via google.
Een truc gaat ongeveer zo.
Je schrijft een macro die actief wordt als je je werkblad sluit. Daarin zet je dat alle tabbladen die er toe doen verborgen worden en één werkblad met een waarschuwingsmelding actief wordt. Zo wordt het bestand altijd opgeslagen met de melding op de voorgrond.
Als een gebruiker die macro's uit heeft staan, het bestand opent, dan ziet hij alleen de melding dat hij de macro's aan moet zetten.
Verder schrijf je een macro die automatisch actief wordt bij het openen van het bestand. Daarin maak je de tabbladen zichtbaar die je normaal nodig hebt, zodat iemand die macro's aan heeft staan er geen last van heeft.
Link
Om dat volledig te maken, zou je een wachtwoord op je VBA project moeten zettenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:26 schreef qu63 het volgende:
[..]
Hmz, das wel grappig ja!
Ook handig voor de rest die wel eens met macro's moet werken
Daar heb ik wel een excelprogramma voor om die er weer af te halen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:57 schreef hendrik2009 het volgende:
[..]
Om dat volledig te maken, zou je een wachtwoord op je VBA project moeten zetten
die ben ik al een tijd kwijt en kan het nergens meer vinden, kun je die mij ook aangeven?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:13 schreef Deetch het volgende:
[..]
Daar heb ik wel een excelprogramma voor om die er weer af te halen.
foei warez verzoekquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:39 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
die ben ik al een tijd kwijt en kan het nergens meer vinden, kun je die mij ook aangeven?
Maak op blad1 een extra kolom (D) met de formule:quote:Op donderdag 15 juli 2010 10:08 schreef plusminus het volgende:
Goedemorgen,
Ik ben bezig met een rapportage te maken in excel.
In blad 1 heb ik de instroom per dag.
In blad 2 heb ik de instroom per week.
In Blad 2 cel B2 heb ik de formule staan =SOM('Call instroom per dag'!B2:B8)
In Blad 2 cel B3 heb ik de formule staan =SOM('Call instroom per dag'!B9:B15)
Nou wil ik deze formule doortrekken, maar onthoud de 7 dagen niet. Is hier een makkelijke oplossing voor?
Alvast bedankt
1 |
1 |
En die hulpkolommen kan je weer op 'verborgen' zettenquote:Op donderdag 15 juli 2010 10:55 schreef plusminus het volgende:
Bedankt voor het antwoord.
Ik kan niet zomaar kolommen toevoegen. In zowel blad 1 en 2 staan nu al een stuk of 20 kolommen met verschillende verkeerstromen. Als ik nog meer kolommen toevoeg dan wordt het erg onoverzichtelijk.
Als er inderdaad geen andere oplossing is moet ik het maar aanpassen.
ooohhhh, ja...quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:03 schreef qu63 het volgende:
[..]
En die hulpkolommen kan je weer op 'verborgen' zetten
Als ik dit invul zoals je aangeeft dan krijg ik de foutmelding ongeldige celverwijzing.quote:Op donderdag 15 juli 2010 10:46 schreef Deetch het volgende:
Of :
Op blad 2 maak je in een nieuwe kolom (C) met in C2 de waarde 2 en in C3 de formule =C2+7 en die trek je door.
Vervolgens zet je in cel B2 de formule =SOM(INDIRECT("Call instroom per dag!B"&C2&":B"&C2+6)) en die trek je door.
Je mag wel je zeggen hoorquote:Op donderdag 15 juli 2010 11:36 schreef plusminus het volgende:
Het werkt. Dank u!!!
quote:Artikel: Aantal: Totaal:
artikel 1 60
artikel 2 1
artikel 2 15
artikel 3 14
artikel 4 100
artikel 5 950
artikel 5 100
artikel 5 8
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |