Wat heb je zelf al geprobeerd?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:54 schreef IvovandenAkker het volgende:
Nu wil ik dat er automatisch een koppeling komt met tabblad 2, wanneer ik achter iemand zijn naam de D(dagdienst) of de A(avonddienst) zet, wil ik dat zijn gegevens, naam, leeftijd en telnr (B, C en D) naar het tweede tabblad wordt gekopieerd en ik op dat tablad dan automatisch het dagrooster te zien krijg, de mensen van de dagdienst in et bovenste tabel, en de mensen van de avonddienst in de onderste.
Hoe gaat me dit lukken?
Alvast super bedankt!
Nou ik heb er gistyer de gehele ochtend mee bezig geweest of verschillende formules uit te proberen, maar ik heb niet veel kennis van excel duskom er niet uit.quote:
Welke formules heb je geprobeerd?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:23 schreef IvovandenAkker het volgende:
[..]
Nou ik heb er gistyer de gehele ochtend mee bezig geweest of verschillende formules uit te proberen,
Das makkelijk gezegd.. Kennis is ook aan te leren he, dan kom je er wel zelf uitquote:maar ik heb niet veel kennis van excel duskom er niet uit.
omdat als je zo redeneert ik er ook geld voor kan gaan vragenquote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:37 schreef IvovandenAkker het volgende:
Dat is ook precies de reden... Waarom zou ik blijven prutsen als jullie het veel sneller en veel beter kunnen dan ikzelf.
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:37 schreef IvovandenAkker het volgende:
Dat is ook precies de reden... Waarom zou ik blijven prutsen als jullie het veel sneller en veel beter kunnen dan ikzelf.
de formules die ik heb getest zijn transponeren en isverwijzing.... verder komt er weinig in de buurt volgens mij
En aangezien al je topics hier op fok vragen zijn geweest die ook via google opgelost hadden kunnen worden ga ik mijn tijd hier niet in stekenquote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:54 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
omdat als je zo redeneert ik er ook geld voor kan gaan vragen
Tis een vraagbaak, geen solution on demand
Lol, Ivo moet eerst maar eens de help van excel doorlezen. Zoek dan op auto filter of data sorteren oid. Beetje zelf nadenken kan geen kwaad.quote:
We de manier waarop het gevraagd wordt.. Gewoon roepen dat je iets niet lukt is wel erg simpel..quote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:33 schreef Frollo het volgende:
Ik snap het ook niet helemaal, zo absurd is het toch niet wat Ivo vraagt? Normaal is de sfeer toch wel beter hier.
Oh, en vragen is inderdaad niet erg, maar geven ook niet. Ik blijf terugkomen naar deze reeks omdat ik zelf nog niet alles weet én ik anderen kan helpen met dingen die ik wél weet.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:30 schreef IvovandenAkker het volgende:
Ach... Ik dacht dat dit topc was om vragen te stellen...
Dat heb ik gedaan, als julie niet willen helpen is dat prima, ik dacht alleen dat vragen vrij stond.
Maar zomaar iets voor een ander doen is natuurlijk heel ouderwets... ik las al weer dat er geld werd gevraagd...
Ik vind wel een andere weg.
Toch bedankt Ieder die kosteloos een reactie wilde geven!
1 2 3 4 5 6 | DIG Welke digitale tv-aanbieder kiezen? IvovandenAkker 20 731 11/09 13:00 - funrider DIG excel als webpagina IvovandenAkker 16 521 10/09 13:03 - H-blast UVT Ontvangst op schiphol IvovandenAkker 14 531 02/03 11:50 - fathank DIG laptop ablu ray speler/ hoe speel ik hd af?? IvovandenAkker 6 553 17/01 17:01 - dennisreijbroek DIG swf rippen IvovandenAkker 5 231 11/09 10:18 - IvovandenAkker |
1 2 3 4 5 6 | Searchin = ActiveCell.Value Dim Searchfor As String Searchfor = "??.??" MsgBox InStr(1, Searchin, "??.??") |
1 2 3 4 5 6 | Searchin = ActiveCell.Value Dim Searchfor As String Searchfor = "??.??" MsgBox InStr(1, Searchin, Searchfor) |
Als return wel 1. Het is een code die in een hele reeks tekst moet worden gevonden en het format heeft van 2 cijfers, een punt en twee cijfers.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:22 schreef DaFan het volgende:
Ik snap niet precies wat je wilt, want eigenlijk wil je als return 3 hebben toch, niet 1?
En dat je daarna met Links() 12.34 er uit kunt filteren neem ik aan?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:00 schreef hendrik2009 het volgende:
[..]
Als return wel 1. Het is een code die in een hele reeks tekst moet worden gevonden en het format heeft van 2 cijfers, een punt en twee cijfers.
De formule doet dus wat ik wil, alleen de VBA variant krijg ik niet werkend helaas.
[ afbeelding ]
Ik hoop dat het hiermee wat duidelijk wordt.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | Optional StartAt As Long = 1) As Long Dim X As Long Dim SearchMe As String SearchMe = Mid$(Source, StartAt) If Source Like "**" & FindMe & "**" Then For X = 1 To Len(SearchMe) If Mid$(SearchMe, X) Like FindMe & "**" Then InStrWild = X Exit For End If Next End If End Function |
1 |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |