abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83144383
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:00 schreef ThePianoMan het volgende:
De mensen die per se alle spullen netjes moeten hebben zijn dezelfde als de mensen die zo'n skateboard hebben dat helemaal in is, van die trendplakkers.

Dit is voor mij het teken van einde discussie met jou.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  PR en moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 15:02:21 #142
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_83144412
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:00 schreef ThePianoMan het volgende:
De mensen die per se alle spullen netjes moeten hebben zijn dezelfde als de mensen die zo'n skateboard hebben dat helemaal in is, van die trendplakkers.
Godverdomme, hou nou toch eens op met happen jij!
Bovendien slaat die vergelijking echt nergens op, en iedereen weet dat de brugklas meevalt achteraf gezien.
Maar als je voor het eerst naar de brugklas gaat gaat er een grote nieuwe wereld voor je open waar je zenuwachtig instapt. Dus ja, dan wil je alles netjes houden zodat je misschien wel het lievelingetje van de docent wordt en de hoogste cijfers van de klas haalt.
Fuck the EBU.
  PR en moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 15:03:29 #143
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_83144460
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Nou woohoo, ik zat ook op het gymnasium en daar ging het zoals ik het beschreef.
Niks nonchalant, bloed serieus en georganiseerd ging het er aan toe.
Echt hè? En dan noemt hij de scholen die wij beschrijven een 'pauperschool'

Type school waar TPM op zit:
- Gymnasiasten met een VMBOmentaliteit
- Boekenfonds die kapotte en verlepte boeken accepteert en ze het volgende jaar ook in dezelfde staat weer aanlevert.

Om te huilen zo triest

[ Bericht 0% gewijzigd door Moira op 22-06-2010 15:55:40 ]
Fuck the EBU.
pi_83144600
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:00 schreef Moira. het volgende:

[..]

Juist. Maar dat weet je van te vóren niet.
1. Jij gaat me ook echt niet vertellen dat die weektaakjes en toetsjes in groep 8 ook maar énigszins te vergelijken zijn met de shitloads van huiswerk die je in de brugklas krijgt.
Dat is dan de vergelijking groep8/brugklas. Als je in je latere jaren zit zou je juist wensen dat je het aantal huiswerk kreeg als in de brugklas, maar daar hebben we het hier niet over.

Echt, zeik niet zo
2 Ik probeer alleen maar behulpzaam te zijn jegens TS en haar dochter.
3 Jij weet zelf ook nog wel dat je 7 kleuren stront scheet in de zomervakantie toen je naar de brugklas ging.
1. een shitload aan huiswerk in de brugklas? Mijn ervaring was dat het niet echt bepaald veel was. Het niveau was sowieso om te huilen waarna je ook wel doorhebt dat je goede cijfers kon halen zonder iets te doen.. laten we even realistisch zijn.
2. Begrijp ik.
3. Ja, want ik kende mijn school nog niet. Je hoeft je ervaringen niet door te schuiven naar anderen hoor.
pi_83144634
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:03 schreef Moira. het volgende:

[..]

Echt hè? En dan noemt hij de scholen die wij beschrijven een 'pauperschool'

Type school waar TS op zit:
- 1. Gymnasiasten met een VMBOmentaliteit
- Boekenfonds die kapotte en verlepte boeken accepteert en ze het volgende jaar ook in dezelfde staat weer aanlevert.

Om te huilen zo triest
TS? Ik ben de TS niet

1. klopt wel helaas, heb er geen moment spijt van gehad
pi_83144733
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:28 schreef ThePianoMan het volgende:
Hier mijn (verbeterde imo) visie op Moira's lijstje, meer geldbesparend en relevanter, onnodige dingen verwijderd, cursief weergegeven:

[..]
Heel leuk en aardig natuurlijk al die moeders hier, maar ik denk toch echt wel dat ThePianoMan een goed punt heeft. Ik heb in de eerste klas ook ontzettend veel rotzooi gekocht, omdat ik ervan uitging het allemaal nodig te hebben. Toch gebruik je meer dan de helft niet eens.

PianoMan zijn toevoegingen zijn eigenlijk precies hoe ik er ook over denk nu. Die zou ik dus nog even goed doornemen.

Een paar tips nog: Koop zo'n flexibele geodriehoek om breken te voorkomen. Passers zijn ook krengen. Die gaan altijd kapot. Ik had uiteindelijk een plastic passer die het goed volhield. Verder heb je aan een paar pennen en een vulpotlood genoeg. De rest is overbodig. Net zo overbodig als schriften voor elk vak. Mijn voorkeur ging uit naar 5mm blocnotes trouwens. Daar kan je veel meer in kwijt gek genoeg en dan blijft het nog best overzichtelijk.

Er zijn overigens wel verschillen tussen jongens en meisjes. Sommige meisjes vinden het juist handig om voor alles een apart schrift te hebben en alles in de agenda bij te houden. Jongens zijn daar over het algemeen niet zo van.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_83144888
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:09 schreef Karammel het volgende:

[..]

Heel leuk en aardig natuurlijk al die moeders hier, maar ik denk toch echt wel dat ThePianoMan een goed punt heeft. Ik heb in de eerste klas ook ontzettend veel rotzooi gekocht, omdat ik ervan uitging het allemaal nodig te hebben. Toch gebruik je meer dan de helft niet eens.

PianoMan zijn toevoegingen zijn eigenlijk precies hoe ik er ook over denk nu. Die zou ik dus nog even goed doornemen.

Een paar tips nog: Koop zo'n flexibele geodriehoek om breken te voorkomen. Passers zijn ook krengen. Die gaan altijd kapot. Ik had uiteindelijk een plastic passer die het goed volhield. Verder heb je aan een paar pennen en een vulpotlood genoeg. De rest is overbodig. Net zo overbodig als schriften voor elk vak. Mijn voorkeur ging uit naar 5mm blocnotes trouwens. Daar kan je veel meer in kwijt gek genoeg en dan blijft het nog best overzichtelijk.

Er zijn overigens wel verschillen tussen jongens en meisjes. Sommige meisjes vinden het juist handig om voor alles een apart schrift te hebben en alles in de agenda bij te houden. Jongens zijn daar over het algemeen niet zo van.
Precies, jij snapt het
Ik ben van dezelfde generatie als de kinderen, komen een paar moeders mij vertellen het beter te weten.. DIT is nou precies het punt waarbij het verkeerd gaat tussen een puber en ouder.

edit:

moeders, geloof mij nou maar op mijn woord; zo gaat het er tegenwoordig aan toe. Ik ben hier echt niet om jullie tijd te verspillen of iets dergelijks.
pi_83145057
Ja want ik ben ook al zo oud Over generaliseren gesproken.
The way you rock'n'roll
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:16:19 #149
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_83145080
Ik wil het helemaal niet weten.
als moeder van een nu al zwaar chaotische zoon die na de vakantie naar de brugklas gaat. Maaar ik zal m met een albert heijn tas met boterhammen en een kladblok naar school sturen.

Nog voorwaarden waar een fiets aan moet voldoen?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:16:48 #150
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83145104
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:15 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dat...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:17:14 #151
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83145121
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:16 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik wil het helemaal niet weten.
als moeder van een nu al zwaar chaotische zoon die na de vakantie naar de brugklas gaat. Maaar ik zal m met een albert heijn tas met boterhammen en een kladblok naar school sturen.

Nog voorwaarden waar een fiets aan moet voldoen?
Die moet kunnen rijden.

Nee serieus, Cil krijg echt geen nieuwe fiets.. Ze is al aan exemplaar 3 bezig, na 2 schooljaren... Ze kan mn rug op. Ze kan een goede 2e hands krijgen en die ragt ze toch af binnen een jaar.

("Nee die trapper viel er echt vanzelf af")
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:17:47 #152
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_83145146
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Die moet kunnen rijden.
ow
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_83145155
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:15 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ben je van dezelfde generatie dan? Zo ja, dan weet je dondersgoed waar ik het over heb

Wil best discussieren, maar als je zelfs als moeder er niet aan durft te geloven en je kop in het zand steekt zal het helemaal verkeerd aflopen met je puber, succes ermee dan
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:19:32 #154
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83145209
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:18 schreef ThePianoMan het volgende:

[..]

Ben je van dezelfde generatie dan? Zo ja, dan weet je dondersgoed waar ik het over heb

Wil best discussieren, maar als je zelfs als moeder er niet aan durft te geloven en je kop in het zand steekt zal het helemaal verkeerd aflopen met je puber, succes ermee dan
Toevallig heb ik een puber die wel gewoon serieus met school omgaat. De hele lijst hebben we gewoon netjes aangeschaft, en het meeste gebruikt ze ook gewoon..
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:19:53 #155
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83145235
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:17 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ow
Remmen doe je met je voeten
pi_83145281
Ik zou het eerste jaar investeren in een goede, degelijke fiets van een fatsoenlijk merk. Daar doe je dan als je kind een heel klein beetje fatsoenlijk er mee omgaat gewoon alle jaren mee.
Mijn ouders hadden voor mij een fiets uit de verhuur gekocht bij de fietsenwinkel. 6 weken verhuurd geweest, prima staat, maar goedkoper dan nieuw.
The way you rock'n'roll
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:21:23 #157
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83145313
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik zou het eerste jaar investeren in een goede, degelijke fiets van een fatsoenlijk merk. Daar doe je dan als je kind een heel klein beetje fatsoenlijk er mee omgaat gewoon alle jaren mee.
Mijn ouders hadden voor mij een fiets uit de verhuur gekocht bij de fietsenwinkel. 6 weken verhuurd geweest, prima staat, maar goedkoper dan nieuw.
Echt niet, voor geen goud krijg mevrouw een nieuwe.. Al kon ik m gratis ophalen.
pi_83145326
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:19 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Toevallig heb ik een puber die wel gewoon serieus met school omgaat. De hele lijst hebben we gewoon netjes aangeschaft, en het meeste gebruikt ze ook gewoon..
Wie is er dan niet serieus met school omgegaan? Mijn hele brugklas heeft een diploma op zak, ja lekker niet-serieus
pi_83145419
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Echt niet, voor geen goud krijg mevrouw een nieuwe.. Al kon ik m gratis ophalen.
Oke, ik was wel een brave puber moet ik toegeven
The way you rock'n'roll
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:24:21 #160
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83145446
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:21 schreef ThePianoMan het volgende:

[..]

Wie is er dan niet serieus met school omgegaan? Mijn hele brugklas heeft een diploma op zak, ja lekker niet-serieus
Wauw.. Wil je nu een ballon? Of misschien een stuiterbal?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:25:11 #161
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83145484
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Oke, ik was wel een brave puber moet ik toegeven
Oh ze is een echt lieverd hoor.. Maar ze hoeft maar aan dr fiets te denken en er pleuren onderdelen af. Hoe ze het doet weet ik niet, maar ze heeft er een gave voor.
pi_83145790
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wauw.. Wil je nu een ballon? Of misschien een stuiterbal?
We hebben een taart gekregen van de school. Alle klasgenoten hebben relaxte ouders. Bij de strenge, voorzichtige ouders is het helemaal fout gegaan. Herinner je deze comment als je dochter op d'r 15e al helemaal fout gaat. Respect als ouder moet je verdienen
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:32:43 #163
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83145836
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:31 schreef ThePianoMan het volgende:

[..]

We hebben een taart gekregen van de school. Alle klasgenoten hebben relaxte ouders. Bij de strenge, voorzichtige ouders is het helemaal fout gegaan. Herinner je deze comment als je dochter op d'r 15e al helemaal fout gaat. Respect als ouder moet je verdienen
Heel triest...
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:39:08 #164
35189 Troel
scherp en bot
pi_83146159
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:12 schreef ThePianoMan het volgende:

[..]

Precies, jij snapt het
Ik ben van dezelfde generatie als de kinderen, komen een paar moeders mij vertellen het beter te weten.. DIT is nou precies het punt waarbij het verkeerd gaat tussen een puber en ouder.

edit:

moeders, geloof mij nou maar op mijn woord; zo gaat het er tegenwoordig aan toe. Ik ben hier echt niet om jullie tijd te verspillen of iets dergelijks.
Alsof die moeders niet ook in de brugklas gezeten hebben
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_83146168
Ik vind generatiekloven fijn. Ik steek dan een kaarsje aan, en ga nog eens rustig mijn brugklasagenda doorbladeren. Wat een illustraties, en wat een teksten.

Groetjes

-XXX-
pi_83146313
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:39 schreef Troel het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is ook niet je sterkste vak geweest he.
pi_83146320
Waarom moet er zoveel met modder worden gegooid in dit topic?

Als je kind lang naar school moet fietsen dan is het kopen van een degelijke fiets een goede investering. Zo'n fiets gaat lang mee en maakt het fietsen een stuk prettiger dan op een afgeragd barrel. Al werkt een opa fiets voor kortere afstanden net zo goed.

Verder denk ik dat je je kind het best naar school kan sturen met de mededeling een leuke tijd te hebben. Om veel vrienden te maken. De middelbare school gaat voornamelijk om het ontplooien van jezelf en het sociaal een stuk vaardiger worden. Dat je daarnaast ook nog wat leert is mooi meegenomen, maar lang niet het belangrijkst.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:44:15 #168
35189 Troel
scherp en bot
pi_83146453
Overigens: ik ben in de eerste klas volgens mij begonnen met een simpele agenda van de hema waar ik zelf plaatjes in plakte. Door de jaren heen is dat uiteindelijk een agenda geworden met elke dag een pagina, want ik schrijf nogal groot (en je had meer plek voor allerhande opmerkingen en spiekbriefjes)
Ik zat in een gymnasiumklasje en de hle klas van 15 man en 15 vrouw had netjes aangeschaft wat er op het lijstje stond. Van de mensen waar ik nog contact mee heb weet ik dat ze nog steeds hun casio'tje gebruiken en ook hun prisma woordenboekjes.
Een passer was inderdaad een ding wat je vaak moest vervangen, vooral omdat die stomme wieltjes losraakten in je etui en ze dan uiteindelijk weg waren. De oplossing: de meest simpele zonder wieltjes en onzin die het uiteindelijk toch jaren volhield.

Ik kreeg in groep 7 een nieuwe fiets. Daar was ik toen aan toe en in de eerste moest ik elke dag 30 km fietsen en dan was een goede fiets wel van belang. Die fiets voldeed gewoon aan de eisen die aan fietsen gesteld werden op dat moment

En ja, het is misschien 10 jaar geleden dat ik eindexamen deed en dat het zes jaar daarvoor voor mij brugklas was. Maar je maakt mij niet wijs dat er in die tijd zoveel anders is. Misschien dat men tegenwoordig niet meer begint met zo'n echte schooltas van leer zoals ik deed, maar meteen met een rugzak Verder begrijp ik van jongere neefjes en nichtjes dat er echt niet zo veel anders is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:44:45 #169
35189 Troel
scherp en bot
pi_83146478
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:41 schreef ThePianoMan het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is ook niet je sterkste vak geweest he.
Toevallig heb ik juist met begrijpend lezen mijn cijfers flink omhoog gehaald
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_83146515
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:44 schreef Troel het volgende:

[..]

Toevallig heb ik juist met begrijpend lezen mijn cijfers flink omhoog gehaald
Nou, dan was die vraag van je toch overbodig of niet?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:46:29 #171
35189 Troel
scherp en bot
pi_83146552
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:45 schreef ThePianoMan het volgende:

[..]

Nou, dan was die vraag van je toch overbodig of niet?
Ik stelde geen vraag schat. Achter een vraag staat namelijk een vraagteken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_83146569
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:39 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, bij de nonnen zeker.
pi_83146575
Vlu, tabak en euhm condooms
pi_83146586
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:38 schreef Deetch het volgende:

[..]

jaaah van dat dikke bruine papier.

Ze zal ook een geodriehoek nodig hebben (denk ik), verder natuurlijk de wereld aan geurpennen, kleurpennen, een mobiele telefoon waarmee ze kan twitteren. Verder nog ritalin, condooms, ploertendoder en pepperspray.
Ik denk niet dat ik mijn schoolperiode was doorgekomen zonder ploertendoder
  † In Memoriam † dinsdag 22 juni 2010 @ 15:47:25 #175
7074 moussy
kuttekop
pi_83146602
Wat een zeiktopic is dit geworden

Ik had een ringband agenda, zodat ie niet uit elkaar pleurde als ik er weer te veel zooi in had geplakt, dit op aanraden van mijn toen al oude moeder
Je zou er haast een boek over schrijven!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')