abonnement Unibet Coolblue
pi_83477603
Ik zal de Lennon filmpjes thuis eens gaan bekijken.

Heb ik nog wat anders of over John Lennon. Kent iemand een opname van John die "genius" heet? Dat heb ik ooit op een cassettebandje (WAAAAT?) gehad.

Nu heb ik 2 filmpjes gevonden die het zouden kunnen zijn, maar weet het niet zeker (geen geluid op mijn werk )





VRAAG: Is dit echt John Lennon in een K*T-bui? Of is het nep? Mijn bandje was van zeer slechte kwaliteit en 20 jaar geleden was dat wel echt de vraag van de dag onder de echte fans. Door de kwaliteit was dat slecht te horen.
pi_83477812
Paul McCartney setlists for soundchecks in Glasgow and Cardiff

Erg veel verxschillende ouwe rockers de laatse tijd tijdens soundchecks. Het zou leuk zijn om die toch een keer iets tijdens een concert te doen. Ouwe bekenden die Paul erg graag zelf speelt.
pi_83478449
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 17:19 schreef Aisumasen het volgende:
Over solo-remasters gesproken...
[..]

De geruchten blijken waar: "Double Fantasy...Naked" is aanstaande .
Nog een artikel over hetzelfde

New stripped-down 'Double Fantasy' highlights John Lennon 70th birthday reissues announced by EMI
pi_83484217


Blijft toch iets leuks dat hij dat er gewoon zomaar ingegooid heeft
pi_83494009
Yoko zelf met het hele verhaal (wat ik niet ga quoten, omdat het veel te lang is):

http://imaginepeace.com/archives/11567
pi_83520839
Op Twitter
quote:
3FM: Wist je dat Ringo de Beatle is die met afstand de meeste fanmail ontving? #dagvandeweetjes wij willen jouw weetjes hier http://bit.ly/9Ja7jz
pi_83522342
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 13:02 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Documentatie is niet hetzelfde als documentaire..
Ja fuck. Ik wilde het gewoon lezen als documentaire denk ik
quote:
Ik veronderstel dat je de Rolling Stone review hebt gelezen?
Onder andere die ja. Maar ook deze:

Billboard:
quote:
Paul & Linda debut like the sweethearts of rock'n'roll reborn, as the ex-Beatle continues to play the rock Romeo with little else on his musical mind. A good part of the fun is McCartney's light, clever arrangements and superb rhythm changes. "Smile Away," "Too Many People" and "Back Seat Of My Car" are wailing sentimentality. - Billboard, 1971.

Playboy:
quote:
Paul McCartney may have found love, but judging from Ram, his second solo LP, he hasn't found out where his head is musically. The album consists of several dozen hits and pieces, covering most of the known pop world, spliced often uncomfortably into 12 cuts. Typical is "The Back Seat of My Car," which shifts from hard Fifties rock to syrupy Hugo Winterhalter violins to Mel Tormé crooning (complete with cocktail piano) and back to Fifties rock again -- all without much success. And the inventory for "Uncle Albert/Admiral Halsey" includes a wiggly Biff Rose vocal, strings, French horns, bird whistles, a Beach Boys imitation, changing tempos and a thunderstorm. There are some nice moments, especially on a fundamental rocker called "Smile Away," but it mostly seems to amount to Paul's substituting facility for any real substance. It's like watching someone juggle five guitars: It's fairly impressive, but you keep wondering why he bothers. - Playboy, 9-71.

Hit Parader:
quote:
This album has less of a work-in-progress feel to it than the first McCartney LP. This time he and Linda (credited with most of the songs) get together a widely differing set, full of very light and very clever arrangements (his "Heart of the Country" will bring in memories of Lovin' Spoonful and jug band jazz). Thre's a lot of sentimentality here as well that is carried over to the album jacket which has artwork from the children, blades of grass from the McCartney home, a lock of hair from the youngest child's head, all pasted down on the inside. - Hit Parader, 11-71.

CRG:
quote:
"Uncle Albert/Admiral Halsey" is a major annoyance. I tolerated McCartney's crotchets with the Beatles because his mates balanced them out; I enjoyed them mildly on McCartney because their scale was so modest; I enjoy them actively on "Monkberry Moon Delight" because it rocks and on "Smile Away" because it's so vulgar and funny. But though nothing else here approaches the willful rhythm shifts and above-it-all silliness of "Uncle Albert," most of the songs are so lightweight they float away even as Paulie layers them down with caprices. If you're going to be eccentric, for goodness sake don't be pretentious about it. C+ - Robert Christgau, Christgau's Record Guide, 1981.

McCartney's reactie is ook wel zuur:
quote:
"I tried so very hard and I really hoped people would like it," Paul told Melody Maker's Chris Charlesworth after the critics' verdict was in. "I thought I had done a great album... I don't see how someone can play it and take in all that stuff and say 'I don't like it.'"

The bum notices came as a particular shock to Paul because he had recorded Ram with the critics somewhat in mind. "I thought McCartney was quite good," he would later recall two years later. "But then it didn't quite do it in every way... it was very down-home, funky, just me... After it got knocked I thought... do just the opposite next time. So Ram was with the top people in the top studio. I thought, this is what they want. But again, it was critically panned."
pi_83526606
quote:
RUSTY ANDERSON KLAAR OM UIT DE SCHADUW VAN PAUL McCARTNEY TE STAPPEN

Gitarist van de band van Paul McCartney, Rusty Anderson, gaat zelf midden op het podium staan als zijn eigen soloalbum uitkomt. Matt Thomas hoort aan hoe het is om in de schaduw te staan van een legende.

Bij de meeste albums duurt het geen 9 jaar om ze op te nemen, maar als je de wereld hebt rondgereisd als de rechterhand van Paul McCartney, dan is dat wel te begrijpen. Hoe dan ook, gitarist Rusty Anderson heeft eindelijk de tijd gevonden om een eigen album samen te stellen en hij telt de dagen af tot de release, volgende maand.

Maar voor het zover is heeft de man die power gaf aan Ricky Martin’s hit ‘Livin’ La Vida Loca’ nog een paar grote optredens met zijn huidige baas, zoals afgelopen zaterdag in het Millenium Stadium in Cardiff, in het kader van McCartney’s Up And Coming Tour 2010.
'We hebben Born On Earth pas vorig jaar klaar gekregen', zegt de Amerikaan over zijn nieuwe album. 'De laatste tijd zijn we zo druk geweest met Paul’s tour, dat ik er maar sporadisch aan heb kunnen werken, hier een maand, daar een maand. Ik houd me niet bezig met het schrijven van nummers als we onderweg zijn, we zijn dan te druk, dus de nummers komen zoals ze komen. Soms een heel nummer in een keer, een andere keer heb ik alleen een riff en dat werk ik dan verder uit in de studio.'

Anderson zei dat hij had uitgekeken naar het optreden in Cardiff afgelopen zaterdag, zijn eerste reis naar Wales, waar hij werd herenigd met the Manic Street Preachers, die in het voorprogramma stonden bij McCartney. 'Ik had al eens eerder met de Manics gespeeld', zei hij. 'Dat was in de 90-er jaren, ik denk dat ze aan een van hun eerste tournees door Amerika bezig waren. Ik speelde toen in een band met de naam ‘Ednaswap’ en heb er goede herinneringen aan overgehouden. Dus ja, het was heel leuk om hen weer te ontmoeten.'

Anderson is bezig geweest met zijn muzikale carrière sinds de jeugdige leeftijd van 9 jaar en Born On Earth is zijn tweede soloproject. Maar ondanks het feit dat hij gewerkt heeft met artiesten variërend van Elton John, The New Radicals, Willie Nelson, Sinéad O'Connor, The Wallflowers, Jewel, Santana, Stevie Nicks tot Ronan Keating, was Anderson toch overweldigd bij de eerste ontmoeting met zijn huidige werkgever. 'Tja, hij is een absolute muzikale legende, een echt archetype,' zegt de ontspannen, 51-jarige Californiër.
'Je laat je er gemakkelijk door intimideren, dat geldt voor iedereen in de band, maar je leert al snel om daar mee om te gaan. Ik bedoel, The Beatles waren de eersten die mijn oren openden voor muziek; ik luisterde naar hun nummers en om dan aangeworven te worden om te gaan spelen met de man die ze geschreven heeft - door een manager die een gemeenschappelijk kennis was van ons beiden - is echt ongelofelijk. De eerste drie dagen dat ik er was, was ik in een soort roes, alsof ik het droomde, maar het gaat langzaamaan beter. Ik ken Paul nu vrij goed, beter nog dan twee jaar geleden en ik heb ontzettend veel van hem geleerd. Ik ben veel meer geïnteresseerd in wat er zich in de wereld afspeelt, en dat komt door hem.'

De meeste mensen zijn bekend met het gitaarspel van Anderson zonder het te weten. Behalve zijn genoemde optreden met Ricky Martin, speelde hij bij voorbeeld ook op de debuutsingle van The New Radicals, You Get What You Give, ook een melodie waarvan het succes grotendeels te danken is aan de handige vingers van Anderson.
'Ik maak wat dat aspect van mijn werk betreft geen verschil tussen mijn eigen nummers of mijn werk met Paul', zegt hij. 'Het is gewoon zo dat ik een obsessie heb voor melodieën en als iemand mij een deuntje aanreikt, zoals You Get What You Give, kan ik er hier en daar kleine stukjes aan toevoegen, om er uit te halen wat er al in zat en het af te maken. Dat is wat ik het liefst doe.'

Anderson heeft het momenteel erg naar zijn zin op de tour met McCartney.
'Naast de muziek heb ik een aantal wonderlijke dingen meegemaakt', zegt hij.
'Zo waren we een paar weken geleden in het Witte Huis om op te treden voor Barack Obama, die ik naderhand heb ontmoet met zijn vrouw en kinderen. Paul kreeg in de Library Of Congress de Gerswin Award uitgereikt, dus, alleen al om daarbij aanwezig te zijn, was fantastisch.
We reizen ook op een uitzonderlijke manier en ontmoeten fantastische mensen, het is overdonderend. Maar je begint er toch gewend aan te raken, te wennen, wat nog wel het gekst van alles is!'

Rusty Anderson speelde afgelopen zaterdag met Paul McCartney in het Millemium Stadium in Cardiff.
Born On Earth komt uit op 14 juli 2010.
pi_83529979
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 11:49 schreef awijmans het volgende:

[..]
Ben ik benieuwd naar

(vanaf 1:10)

Vind het een erg fijne gitarist
pi_83538060
Moet zeggen dat ik zondag erg verrast werd door Letting Go. Had het nummer al eens op Venus & Mars gehoord maar nooit echt goed geluisterd. Prachtnummer en de live-uitvoering stelde niet teleur.
pi_83670615
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:16 schreef blckbb het volgende:

[..]

Ben ik benieuwd naar

(vanaf 1:10)

Vind het een erg fijne gitarist
Ik ga later de hele 10 minuten nog wel kijken. Wat hij speelt vanaf 1:10 is van zijn eerste CD. Ik hoor het, herken het, maar kan het niet plaatsen. En dan ineens: OH JA. Coole CD!! Mondo Magneto van Brian Ray is ook heel goed trouwens.
pi_83674662
Optreden in the old vic. Kort maar leuk optreden:

1. Got To Get You Into My Life
2. Highway
3. All My Loving
4. Nineteen Hundred and Eighty-Five
5. The Long And Winding Road
6. And I Love Her
7. Ob-La-Di, Ob-La-Da
8. Back In The USSR
9. Let It Be
10. Hey Jude (reportedly joined by Kevin Spacey)

Encore
11. Get Back

Paul McCartney gets out a few oldies for Old Vic benefit and remembers an old friend
pi_83676501
quote:
Op maandag 5 juli 2010 11:37 schreef awijmans het volgende:
Optreden in the old vic. Kort maar leuk optreden:

1. Got To Get You Into My Life
2. Highway
3. All My Loving
4. Nineteen Hundred and Eighty-Five
5. The Long And Winding Road
6. And I Love Her
7. Ob-La-Di, Ob-La-Da
8. Back In The USSR
9. Let It Be
10. Hey Jude (reportedly joined by Kevin Spacey)

Encore
11. Get Back

Paul McCartney gets out a few oldies for Old Vic benefit and remembers an old friend
Best een leuke setlist ja, Got To Get You Into My Life als opener

Ben benieuwd wat hij over een jaar of 2 doet als hij 70 is geworden, of hij dan compleet stopt met touren of zijn setlist drastisch verkleind.. In het 2e geval zal ik hem natuurlijk gewoon blijven opzoeken
pi_83702535
"Hear live track highlights from Sir Paul McCartney's Main Stage set at Hard Rock Calling 2010. Includes the tracks 'Live and Let Die,' 'Band on the Run,' 'Day Tripper' and 'Hey Jude.'"

http://www.absoluteradio.(...)8076/Live-music.html

Opgepast voor vocale post-productie, helaas de nieuwe standaard bij McCartney-opnames.
pi_83703073
quote:
Op maandag 5 juli 2010 22:43 schreef Aisumasen het volgende:
"Hear live track highlights from Sir Paul McCartney's Main Stage set at Hard Rock Calling 2010. Includes the tracks 'Live and Let Die,' 'Band on the Run,' 'Day Tripper' and 'Hey Jude.'"

http://www.absoluteradio.(...)8076/Live-music.html

Opgepast voor vocale post-productie, helaas de nieuwe standaard bij McCartney-opnames.
Zeg dat wel ja
Juist de manier waarop hij nummers zingt maakt de live beleving zo speciaal, nu klinkt het gewoon bijna als een studioversie net zoals Good Evening New York
pi_83708567
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 08:55 schreef awijmans het volgende:
Ik zal de Lennon filmpjes thuis eens gaan bekijken.

Heb ik nog wat anders of over John Lennon. Kent iemand een opname van John die "genius" heet? Dat heb ik ooit op een cassettebandje (WAAAAT?) gehad.

Nu heb ik 2 filmpjes gevonden die het zouden kunnen zijn, maar weet het niet zeker (geen geluid op mijn werk )





VRAAG: Is dit echt John Lennon in een K*T-bui? Of is het nep? Mijn bandje was van zeer slechte kwaliteit en 20 jaar geleden was dat wel echt de vraag van de dag onder de echte fans. Door de kwaliteit was dat slecht te horen.
Al is dit een parodie, komen de woorden wel degelijk rechtstreeks uit de mond van Lennon. De tekst is een samenraapsel van quotes uit het beruchte Rolling Stone interview uit 1970, waar Lennon schoon schip maakt met alles en iedereen uit de jaren '60. Het nummer is in 1972 uitgebracht door de komedie radiogroep National Lampoon, en heet "Magical Misery Tour".
  dinsdag 6 juli 2010 @ 02:15:29 #117
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_83708713
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 02:00 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Al is dit een parodie, komen de woorden wel degelijk rechtstreeks uit de mond van Lennon. De tekst is een samenraapsel van quotes uit het beruchte Rolling Stone interview uit 1970, waar Lennon schoon schip maakt met alles en iedereen uit de jaren '60. Het nummer is in 1972 uitgebracht door de komedie radiogroep National Lampoon, en heet "Magical Misery Tour".
Bizar clipje..
pi_83710375
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:25 schreef blckbb het volgende:

[..]

Best een leuke setlist ja, Got To Get You Into My Life als opener

Ben benieuwd wat hij over een jaar of 2 doet als hij 70 is geworden, of hij dan compleet stopt met touren of zijn setlist drastisch verkleind.. In het 2e geval zal ik hem natuurlijk gewoon blijven opzoeken
Vorig jaar heeft Paul eens gezegd dat hij nog 2 jaar wilde touren met allemaal aparte lokaties voor zijn concerten, daarna wilde hij vader zijn voor Beatrice. Dit jaar heeft hij gezegd graag op te treden en al zijn concerten om Beatrice heen plant. Tussen al die grote stadion concerten is hij gewoon een vader en geen rocker.

Aangezien Paul erg graag optreed en nu nog zonder al te veel problemen (kwantitatief & kwalitatief) 2 uur 3 kwartier volspeelt, hoop ik dat hij nog een tijdje doorgaat. Desnoods met een korte setlist. Er zijn geen andere artiesten die zo lang spelen. Elton John en Billy Joel spelen samen concerten van 3,5 uur, maar die wisselen af en hebben heel wat rust tussendoor. U2 is 10 jaar jonger en spelen slechts 2 uur 1 kwartier. Als Paul dus kortere sets speelt is hij nog steeds TOP.

Over kinderen gesproken: kan ik mijn zoon niet eens koppelen aan Beatrice? Zij zijn even oud (B is een half jaartje ouder)
pi_83726388
Een mooie quote:
quote:
Today in 1957, John Lennon and Paul McCartney were introduced. Lennon invited McCartney to join his group "The Quarrymen"
pi_83730390
quote:
Apple Records Catalogue Remastered and Reissued on CD and Digital Download
Badfinger, Billy Preston, Mary Hopkin, James Taylor, and More Classics Set for Release on October 26th

HOLLYWOOD, Calif., July 6 /PRNewswire/ -- Launched by The Beatles in 1968, as the new outlet for their own recordings as well as the music of an eclectic roster of artists - James Taylor, Badfinger, Billy Preston, Mary Hopkin, Doris Troy, and Jackie Lomax among them - who were all personally brought to the label by The Beatles (individually and/or collectively), Apple Records made popular music history from the very moment it opened its doors.

Four decades later, Apple Corps Ltd. and EMI Music raise the curtain on remastered CD and digital download releases of 15 key albums from the Apple Records catalog. Â All 15 titles will be released on October 26, 2010. Â Most of the physical CDs will include bonus material. Â Together, the 15 albums represent the first ever Apple Records releases to be available via digital download.

In the revolutionary spirit of 1968, The Beatles' explosive musical output (characterized by their double-LP White Album) was only exceeded by their fascination with what they saw and heard going on around them. Â Five years into The Beatles' reign, Apple Records afforded them the unique opportunity to sign new (and established) artists who appealed to each of them. Â In turn, the introduction of an artist on The Beatles' record label was an imprimatur taken very seriously by fans across the universe.

Apple Records' utopian artist-orientated mission immediately set it apart, as the first operation of its kind in the major-label sphere. Â Diversity was celebrated, and artists were encouraged to record and release their music in a friendly creative environment. Â Apple developed a distinctive graphic aesthetic, from its legendary 'apple-core' logo to its advertising and merchandising, in the process setting a subtle new benchmark for the industry to follow.

From 1968 to 1973, Apple Records bedazzled the world with a rainbow spectrum of releases - and fans were unusually well-informed about individual involvements of The Beatles with nearly every project.  1968's self-titled debut album by Boston-based singer-songwriter James Taylor, for example, features Paul McCartney and George Harrison on "Carolina In My Mind."  Paul was instrumental in bringing the Welsh chanteuse Mary Hopkin to Apple, and produced her debut single, "Those Were The Days."  Badfinger, also from Wales, was still known as The Iveys when they recorded "Come And Get It," written and produced by Paul (for The Magic Christian movie soundtrack). Â

The Beatles had been fans of Billy Preston ever since seeing him in Little Richard's band in Hamburg in 1962.  George went on to produce and play on Preston's Apple debut, That's the Way God Planned It.  Harrison was one of the producers and played (along with Ringo Starr) on Doris Troy's self-titled Apple album.  And George also produced and played (with Paul and Ringo) on Jackie Lomax's debut album, Is This What You Want? featuring the Harrison composition, "Sour Milk Sea."

John was much taken with the music of The Modern Jazz Quartet, who released the only two jazz albums in the Apple catalogue.  Ringo was intrigued by the music of contemporary British classical composer John Tavener, and his Apple album, The Whale has become one of the most sought-after Apple collectibles of all time. Â

Each of the 15 albums in this bumper batch of Apple Records releases has been digitally remastered at EMI's Abbey Road Studios in London by the same dedicated team of engineers behind The Beatles' recent remastered catalogue releases of 2009.

The Apple Records albums reissued in the campaign are:

JAMES TAYLOR (1968) by James Taylor


James' debut album was recorded in London in 1968 and remains the hidden gem in his extensive catalogue. A distinctive English sensibility informs this beautiful early work, notable for its original versions of James' signature tunes "Something In The Way She Moves" and "Carolina In My Mind."

MAGIC CHRISTIAN MUSIC (1970) by Badfinger

Magic Christian Music rejoices in sweet, colourful pop and prefigures the songwriting powerhouse that Badfinger would become. Featuring the worldwide smash hit "Come And Get It," written and produced by Paul McCartney, alongside two other songs created for the 1969 Peter Sellers / Ringo Starr movie The Magic Christian, based on the satirical novel by Terry Southern.

NO DICE (1970) by Badfinger

The first album with guitarist Joey Molland, No Dice is a watershed collection of power pop that bridges the band's commercial instincts with the classic, no-frills rock that became their trademark. Includes the Top 10 single, "No Matter What," and the original version of the Ivor Novello and Grammy Award winning "Without You," made famous by Harry Nilsson, and later Mariah Carey.

STRAIGHT UP (1972) by Badfinger

Long considered to be the group's finest album, Straight Up is a glorious collection of strong melodies, insightful lyrics and deep emotion. Produced in part by George Harrison and containing the U.S. hit, "Baby Blue," plus the worldwide smash "Day After Day" - featuring George and the group's Pete Ham joining forces on the superb synchronized slide guitar solo.

ASS (1974) by Badfinger


Joey Molland assumes half the songwriting on this, the group's heaviest and most serious album. Ass is solid gold Badfinger, partly recorded at the then state-of-the-art Apple Studios at 3 Savile Row, London, and contains the group's valedictory "Apple Of My Eye," written by Pete Ham.

POST CARD (1969) by Mary Hopkin

Mary Hopkin's debut is a treasury of popular song. Produced by Paul McCartney and featuring especially-written numbers from Donovan, Harry Nilsson and, in rare songwriting mode, George Martin; plus classics from the Gershwins and Irving Berlin. Mary's pure, folk-inspired vocals make for a beguiling, dreamy album. Also includes her global smash hit "Those Were The Days."

EARTH SONG, OCEAN SONG (1971) by Mary Hopkin

Issued in 1971, this is Mary Hopkin's coming-of-age collection, packed with socially-conscious, lyrically-aware anthems from the cream of the era's folk protagonists: Ralph McTell, Gallagher & Lyle, Tom Paxton and Cat Stevens. Mary defines her art on this album, coordinated by legendary producer and Mary's husband-to-be at the time, Tony Visconti.

THAT'S THE WAY GOD PLANNED IT (1969) by Billy Preston

Billy's Apple debut, on which he expanded his palette of gospel and R&B to embrace rock themes, features guest players Eric Clapton, Ginger Baker and Keith Richards. Produced by George Harrison, after Billy was invited to The Beatles' Get Back sessions, That's The Way... is a cross-over masterwork that includes Billy's breakthrough chart hit, for which this album is named.

ENCOURAGING WORDS (1970) by Billy Preston

Encouraging Words is steeped in exemplary playing and songwriting... and pure soul. Produced by George Harrison and packed with originals and inspired covers, including "My Sweet Lord" and "All Things (Must) Pass" - donated by George before he released them himself - and the little-heard Harrison-Preston gospel hymn "Sing One For The Lord." This is Billy on the launch pad just before he rocketed to U.S. No. 2 success with "Outta Space" for A&M Records.

DORIS TROY (1970) by Doris Troy


The self-titled Apple album from the legendary Doris Troy, nicknamed 'Mama Soul' by her British fans, is an exciting union of R&B, gospel and rock. It showcases four little-known songs Doris co-wrote with George Harrison, two of which also credit Stephen Stills and Ringo Starr. Other guests include Billy Preston, Peter Frampton and Eric Clapton.

IS THIS WHAT YOU WANT? (1968) by Jackie Lomax


Yes! This is a cracking album of powerful late-Sixties rock and blue-eyed soul by Liverpool vocalist Jackie Lomax. Among the many highlights is George Harrison's White Album-era song "Sour Milk Sea," given to Jackie and featuring guest players including George, Paul McCartney, Ringo Starr, Keith Richards and Eric Clapton.

UNDER THE JASMIN TREE (1968) & SPACE (1969) by the Modern Jazz Quartet (a 2-on-1 CD)

Two albums of high-class improvisational bebop recorded by Atlantic Records legends the MJQ while on secondment to Apple. With their unique line-up of piano, vibes, bass and drums, the Quartet brought old-style tuxedo excellence and cool organic jazz to the Apple catalogue.

THE WHALE (1970) & CELTIC REQUIEM (1971) by John Tavener (a 2-on-1 CD)

Sir John Tavener was knighted by The Queen in 2000 for his services to music, and he remains one of Britain's most popular classical composers. Apple's recordings of 'The Whale,' his avant-garde oratorio, and 'Celtic Requiem,' written for soprano, orchestra and children's choir, were his first ever full-length releases. He was championed by John & Yoko, and befriended by Ringo Starr.

www.applerecords.com
Klinkt veelbelovend, hetzelfde remaster-team als de Beatles-catalogus. Verder geen verrassing dat dit allemaal in 2010 zal worden uitgebracht, het werd ook wel eens tijd. Opvallend dat de Elephant's Memory Band geen deel uitmaakt van de remaster-campagne .
pi_83741807
quote:
BACK TO THE EGG (OPNIEUW)
maandag, 05 juli 2010 13:46
Wings zit in de lucht dit jaar, denk maar aan de onlangs uitgelekte tapes van Trevor Jones, McCartney's toevoeging van enkele extra Wingsnummers aan zijn huidige setlist en de remasters en luxe-edities van McCartney’s werk die over een paar maanden uitkomen.


Naar het zich laat aanzien heeft Yellow Cow ook een definitieve dvd-versie gemaakt van de tv-special Back To The Egg. Daarbij inbegrepen: de Wings- en Rockestra-optredens van de tv-special Rock for Kampuchea plus nog enkele bonusvideo’s (Wonderful Christmastime, Rockestra Theme, Arrow Through Me en Goodnight Tonight). De dvd zal in PAL-formaat verschijnen, onder catalogusnummer YCDVD108.

(Bron: wogew.blogspot.com)

pi_83753723
Nog meer remasters??? Van apple dit keer??

En natuurlijk: HAPPY BIRTHDAY RINGO

En nog wat nieuws (via twitter ):

The GOASTT: Jardin du Luxembourg / Comic Strip – OUT NOW! http://bit.ly/jardlux

July 6, 1957: John Lennon and Paul McCartney - the meeting that changed the world http://bit.ly/9a7rbR

Brian Ray: Good morning to my friends in UK Ireland and Europe. My 2 new singles at my site now! with PDF and CD quality http://bit.ly/95IdRH (mp3 + flac)
pi_83753746


Tweet where you are going to be at NOON on July 7th wishing everyone Peace and Love with #ringolove2010

[ Bericht 100% gewijzigd door awijmans op 07-07-2010 09:34:53 ]
pi_83764530
He got Monkey Finger.
pi_83764664
Monkey Finger?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')