abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83864320
Ik kwam dit schilderij tegen, het schijnt te koop te zijn. Het is van een Nederlandse kunstenares uit Zeist.

Ik vind het wel symbolisch......De verschijning van Beethoven

http://christine-vroon.nl
pi_83874173
Een recente superster speelt in het huis van een andere superster op de piano van de grootste superster aller tijden.

pi_83877652
Pretentieuze hoer.
  Moderator zaterdag 10 juli 2010 @ 13:07:43 #154
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_83880045
10 jaar terug: BBC raakt Beatles kwijt
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_83880340
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 02:41 schreef Aisumasen het volgende:
Een recente superster speelt in het huis van een andere superster op de piano van de grootste superster aller tijden.

[ afbeelding ]
Ik weet alleen dat de piano van Lennon is, die andere twee supersterren moet je me even toelichten

//edit
Oh wacht, stond dat ding niet bij Phil Spector?
Ben benieuwd wie er dan bij hem thuis op de piano zit te rammen terwijl Phil bij Bubba zit thee te leuten.
  Moderator zaterdag 10 juli 2010 @ 13:20:27 #156
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_83880434
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 13:17 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ik weet alleen dat de piano van Lennon is, die andere twee supersterren moet je me even toelichten

//edit
Oh wacht, stond dat ding niet bij Phil Spector?
Ben benieuwd wie er dan bij hem thuis op de piano zit te rammen terwijl Phil bij Bubba zit thee te leuten.
George Michael had hem toch gekocht? En volgens mij is dat Lady Gaga.
pi_83880588
Heb je zo'n mooie vleugel, zet je er allemaal fotolijstjes op, die rammelen bij elke aanslag.

... en laat je vervolgens iemand erop spelen die niet kan zingen (als ik de Imagine-cover op Youtube zo beoordeel).
  Moderator zaterdag 10 juli 2010 @ 13:57:09 #158
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_83881511
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 13:25 schreef webfreak het volgende:
Heb je zo'n mooie vleugel, zet je er allemaal fotolijstjes op, die rammelen bij elke aanslag.

... en laat je vervolgens iemand erop spelen die niet kan zingen (als ik de Imagine-cover op Youtube zo beoordeel).
Dit was wel mooi.

zaterdag 10 juli 2010 @ 14:21:46 #159
159761 Arn0
Abbey Road
pi_83882134
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 11:33 schreef psychedelicate het volgende:
Pretentieuze hoer.
Dat dus. Dat ze eens ver van die piano blijft
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_83884294
Sorry dat ik jullie zo lang in spanning liet . Het is inderdaad een (maar niet dé) witte piano van John Lennon. Sterker nog, deze staat op Yoko's appartement in The Dakota, New York.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 16:00:57 #161
159761 Arn0
Abbey Road
pi_83884483
Ben ik een oude lul als ik zeg dat ik dit stiekem toch wel een beetje heiligschennis vind?
pi_83884560
Ja . Of zoals Sean Lennon al zei, toen hij zoals gewoonlijk weer werd aangevallen door fans van zijn vader: "Firstly, he gave that piano to my mother for her birthday, it is hers, secondly, he was not uptight the way you seem to be. [..] Pianos meant are to be played. Why is everyone so uptight? What should we do, lock it away in a dusty room? So judgmental..."
pi_83884624
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 16:04 schreef Aisumasen het volgende:
Ja . Of zoals Sean Lennon al zei, toen hij zoals gewoonlijk weer werd aangevallen door fans van zijn vader: "Firstly, he gave that piano to my mother for her birthday, it is hers, secondly, he was not uptight the way you seem to be. [..] Pianos meant are to be played. Why is everyone so uptight? What should we do, lock it away in a dusty room? So judgmental..."
Nu is de vraag:
Wat doet Lady Gaga in godsnaam in het Dakota appartement van Yoko
  zaterdag 10 juli 2010 @ 16:19:07 #164
159761 Arn0
Abbey Road
pi_83884928
Dat iemand de piano bespeelt, prima. En zeker als Yoko dat doet, normaalste zaak van de wereld. Maar Lady Gaga? Nee, sorry, dat vind ik niet echt tof
pi_83887451
Yes! McCartney heeft "Sun Is Shining" gesoundcheckt voor vanavond!
  zaterdag 10 juli 2010 @ 17:44:29 #166
159761 Arn0
Abbey Road
pi_83887553
Edit: Nevermind
pi_83887725
Hij soundcheckt 2 dagen. Het is nu net ochtend in San Francisco, 's Avonds speelt hij.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 17:53:38 #168
159761 Arn0
Abbey Road
pi_83887820
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 17:50 schreef Aisumasen het volgende:
Hij soundcheckt 2 dagen. Het is nu net ochtend in San Francisco, 's Avonds speelt hij.
Ja, had het net te laat door. Nu ja, ben benieuwd naar de setlist. Vraag me af welk Fireman nummer hij eruit zal gooien. En misschien nog andere aanpassingen?
pi_83888219
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 17:41 schreef Aisumasen het volgende:
Laat dat nou net (op Sing The Changes na) mijn favoriete Fireman nummer zijn
pi_83888388
Vooral "Sing The Changes" (hoop ook dat-ie gedropt wordt, ben er wel klaar mee) klonk de eerste paar optredens erg slordig, maar van wat ik heb kunnen horen van "Sun Is Shining" zijn ze er klaar voor om hem live te doen. Zo te horen speelt McCartney op z'n Hofner. Heb ook altijd gezegd/gedacht dat deze (samen met "Dance 'Till We're High") geknipt was voor de shows.

Wel te gek hoe hij z'n setlist blijft variëren op deze oneindige tournee. Hij blijft ons verrassen! Die 15 songs die rouleren, is toch al heel wat als je het vergelijkt met alle andere tournees . Tegen de tijd dat hij deze herfst teruggaat naar Amerika voor het vervolg van de tour, voegt hij vast weer wat toe. Je zou Wings-klassiekers "Junior's Farm" of "Country Dreamer" verwachten in Nashville eind deze maand, maar hoe erg ik daar ook op hoop, ga ik daar nu ook weer niet van uit.
pi_83888509
Dance Till Were High lijkt me lastig voor hen om live op te voeren, te veel bijgeluiden die Wix uit zijn keyboards zou moeten toveren... Zou mooi zijn áls ze het doen echter zal het arrangement waarschijnlijk ietsjes anders zijn.
pi_83888634
McCartney doorbreekt alle tradities, hij speelt zelfs eens andere songs tijdens de soundcheck, "Peggy Sue", "Do You Know The Way To San Jose" en Mungo Jerry's "In The Summertime" bijvoorbeeld .
pi_83901669
Peggy Sue
pi_83913771
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 18:15 schreef blckbb het volgende:
Dance Till Were High lijkt me lastig voor hen om live op te voeren, te veel bijgeluiden die Wix uit zijn keyboards zou moeten toveren... Zou mooi zijn áls ze het doen echter zal het arrangement waarschijnlijk ietsjes anders zijn.
Mwah, ze kunnen 'm toch ook met een clicktrack spelen?
Volgens mij zijn veel geluiden bij A Day in the Life ook op tape. En bij "The End" spelen ze met z'n drieën gitaar. Volgens mij staat de bas daar ook op tape.

Weet niet zeker of dit echt het geval is hoor (heb ik niet echt op gelet), maar het zou in elk geval niet zo moeilijk moeten zijn
pi_83914973
quote:
Op zondag 11 juli 2010 13:28 schreef webfreak het volgende:

[..]

Volgens mij zijn veel geluiden bij A Day in the Life ook op tape. En bij "The End" spelen ze met z'n drieën gitaar. Volgens mij staat de bas daar ook op tape.

Weet niet zeker of dit echt het geval is hoor (heb ik niet echt op gelet), maar het zou in elk geval niet zo moeilijk moeten zijn
Bij A Day In The Life doet Wix zover ik weet de piano maar ook de orchestrale ''zwellingen''.

Bij the End speelt Brian Ray op het begin de bas, tijdens de drumsolo switched hij naar gitaar, ik geloof (maar weet niet zeker) dat Wix dan ook de bassgeluiden uit zijn keyboard tovert.
pi_83916502
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:30 schreef Aisumasen het volgende:
Geen verrassingen in de set gisterenavond, maar wel...

Hahaha
Aan de andere kant was dat ook voorspelbaar... Tof nummer vind ik dat trouwens
  zondag 11 juli 2010 @ 16:24:47 #178
159761 Arn0
Abbey Road
pi_83920642
Het heeft zelfs het nieuws gehaald..
http://www.nu.nl/achterkl(...)eatlesfans-boos.html
pi_83920741
Nou ja... Nieuws, nieuws... Een stagaire bij Nu.nl heeft weer eens een non-nieuwtje weten op te blazen.
  zondag 11 juli 2010 @ 16:30:33 #180
159761 Arn0
Abbey Road
pi_83920847
quote:
Op zondag 11 juli 2010 16:27 schreef Aisumasen het volgende:
Nou ja... Nieuws, nieuws... Een stagaire bij Nu.nl heeft weer eens een non-nieuwtje weten op te blazen.
Mwah, ook Daily Mail & Contactmusic bijvoorbeeld. Nja, vond het wel grappig omdat ik me aangesproken voelde
pi_83922347
Laat ze die aandacht maar eens besteden aan de nieuwe release van Sean Lennon, in plaats van hem maar eeuwig aan te vallen op dingen waar ze niets mee te maken hebben.
pi_83923401
quote:
Op zondag 11 juli 2010 13:28 schreef webfreak het volgende:

[..]

Denk dat McCartney het liefst alles live houdt, en zeker niet met clicktrack wil werken. In ieder geval bij de première van "A Day In The Life" in Liverpool maakten ze gebruik van de originele multi-track in de cresendo. Tenminste dat dacht ik, aan de herkenbare kuchjes te horen . Toen ik McCartney vorige maand in Dublin zag, viel het me ook op dat ze het veel strakker dan daarvoor speelden. Heb het verder nog niet onderzocht, maar ik dacht inderdaad een clicktrack te bespeuren.

En de bas op "The End" wordt inderdaad gespeeld door Wix.
pi_83943547
Ter zake .

Altijd gedacht dat de 'Magic Piano' een keyboard was, maar niets is minder waar, zo te horen. Zeg het nog maar weer een keer: Wat lost hij dat feilloos op, wat een showman . Niet het enige wat technisch misging die avond trouwens.
pi_83943586
Wat was er nou met die Magic Piano? kon het niet echt opmaken uit dat filmpje.
pi_83943607
Hij klonk vreselijk vals. Om het te illustreren speelt hij een hoge en een lage A, en rent dan snel naar z'n vleugel. "I like this one better anyway" .
  maandag 12 juli 2010 @ 03:29:30 #186
159761 Arn0
Abbey Road
pi_83943633
Hij lost dat inderdaad erg charismatisch op
pi_83943676
Ik wil weer naar een Paul Mccartney concert!!
pi_83954254
quote:
Op maandag 12 juli 2010 03:19 schreef Aisumasen het volgende:
Ter zake .

Altijd gedacht dat de 'Magic Piano' een keyboard was, maar niets is minder waar, wat technisch misging die avond trouwens.
Ah apart Ik dacht eigenlijk altijd dat het een elektrische piano was. Dan moet ik even zoeken naar een filmpje waar ik meen ooit knoppen op het ding te hebben gezien.
pi_83954388
Wat zegt hij nou eigenlijk in dat 2e filmpje Aisu? We just got to wind the tape on ofzoiets?
pi_83954576

Die dus
Doet me erg denken aan het vooraanzicht van de elektrische piano bij mij op school. Maar dat blijkt naderhand dus niet waar, grappige vondst
pi_83969340
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 09:04 schreef awijmans het volgende:
Paul McCartney setlists for soundchecks in Glasgow and Cardiff

Erg veel verxschillende ouwe rockers de laatse tijd tijdens soundchecks. Het zou leuk zijn om die toch een keer iets tijdens een concert te doen. Ouwe bekenden die Paul erg graag zelf speelt.
Ben persoonlijk verre van fan van McCartney's covers. En zeker live zou ik het frustrerend vinden, want dat gaat toch weer af van één van zijn eigen composities. Van die soundcheck-lijst doet hij er af en toe wel eentje live, of heeft hij dat in het verleden gedaan.
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 16:01 schreef awijmans het volgende:
Yoko zelf met het hele verhaal (wat ik niet ga quoten, omdat het veel te lang is):

http://imaginepeace.com/archives/11567
Iets meer details, maar wel weer het standaard promo-praatje om het grote publiek te imponeren.

"He managed to make John’s voice sound like John again by doing a thorough cleaning of the track, which was destroyed in the process of many reissues in the past thirty/forty years."

...écht ?

"Technology has advanced so much that, conversely, I wanted to use new techniques to really frame these amazing songs and John’s voice as simply as possible."

Welke moderne technieken heb je nodig voor deze release? Benieuwd wat ze met Yoko's tracks gedaan hebben. Of wordt het een Single Fantasy?
quote:
Op maandag 5 juli 2010 22:55 schreef blckbb het volgende:

[..]

Zeg dat wel ja
Juist de manier waarop hij nummers zingt maakt de live beleving zo speciaal, nu klinkt het gewoon bijna als een studioversie net zoals Good Evening New York
Het maakt "Good Evening New York City" voor mij vrijwel onluisterbaar. Jammer dat het nu ook al op deze McCartney-opnames wordt gebruikt, alhoewel stukken subtieler. Een kwestie van tijd totdat hij het ook live gaat gebruiken. Nóóóóóóit!!

Wel een stomende versie van "Day Tripper" overigens.
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 22:15 schreef Writersright het volgende:

[..]
Dit is dus geen officiële uitgave, want voor McCartney bestaat "Back To The Egg" niet meer, maar een bootleg-uitvoering van de zeer vermakelijke TV-special uit 1979. Zeer het bekijken waard. Yellow Cat bracht vorig jaar al de special uit in een kwaliteit waarin ik het nog niet eerder gezien had. Nu hebben ze daar ook de paar nummers van het Hammersmith Odeon-optreden (met blazers!) uit 1979 aan toegevoegd, en de promo-video's uit die tijd. Helaas met het geluid van de remasters (meer demasters) uit 1993, maar daar mag ik niet over zeuren.

quote:
Op woensdag 7 juli 2010 09:28 schreef awijmans het volgende:
[..] The GOASTT: Jardin du Luxembourg / Comic Strip – OUT NOW! http://bit.ly/jardlux [..]
Kreeg m'n gesigneerde exemplaar op de dag van release in de brievenbus. Ik kende de songs al, maar het viel wederom niet tegen. Ben alleen niet zo onder de indruk van de productie van Mark Ronson, de akoestische versie was beter in mijn optiek. Mooi artwork, en leuke B-kant, namelijk een cover van van Serge Gainsbourg en Brigitte Bardot, met een in het Frans rappende Sean Lennon. Hij is bezig aan een dubbelalbum met dit project, en het kan wel eens mijn favoriete werk van hem gaan worden.
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 13:07 schreef belsen het volgende:
10 jaar terug: BBC raakt Beatles kwijt
Die banden zijn al in de jaren '70 vernietigd wegens ruimtegebrek .
pi_83981436

Hoe veel mensen zullen de introductie hebben begrepen? .
pi_83991056
quote:
Op maandag 12 juli 2010 23:31 schreef Aisumasen het volgende:

Hoe veel mensen zullen de introductie hebben begrepen? .
Ik kom niet verder dan dat hij wiet ruikt ofzo...
pi_83996973
't is toch San Francisco, hoofdstad des hippies...
pi_83998674
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:19 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ik kom niet verder dan dat hij wiet ruikt ofzo...
Juist. Vlak voor drugs-ode "Got To Get You Into My Life" .
pi_84052044
Setlist B gisterenavond in Salt Lake City. Geen "Got To Get You Into My Life", "I'm Looking Through You" en "Two Of Us", maar daarvoor in de plaats "Drive My Car", "I've Just Seen A Face" and "And I Love Her". En in tegenstelling tot in San Francisco weer "Ram On", na een verzoek uit het publiek. Tijdens de soundcheck kwamen onder andere "I'm In Love Again", "It's So Easy", "Things We Said Today" en "Great Day" weer langs.
  woensdag 14 juli 2010 @ 18:02:38 #197
159761 Arn0
Abbey Road
pi_84055416
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 17:41 schreef Aisumasen het volgende:
Hij heeft nu ook, naar verluid, Lifelong Passion gesoundcheckt
pi_84056730
Wow
pi_84058015
Great Day
Alstie die live speelt vlieg ik naar Amerika
pi_84061101
Ja, da's lang geleden dat hij die langs kwam in een soundcheck. Nummer duikt al sinds begin jaren '70 telkens in een of andere vorm op bij McCartney. Heeft ook wel een link met "Big Barn Bed". Laatste keer dat hij "Great Day" in het openbaar speelde was tijdens een benefietconcert in 2003.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')