Ik weet alleen dat de piano van Lennon is, die andere twee supersterren moet je me even toelichtenquote:Op zaterdag 10 juli 2010 02:41 schreef Aisumasen het volgende:
Een recente superster speelt in het huis van een andere superster op de piano van de grootste superster aller tijden.
[ afbeelding ]
George Michael had hem toch gekocht? En volgens mij is dat Lady Gaga.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 13:17 schreef webfreak het volgende:
[..]
Ik weet alleen dat de piano van Lennon is, die andere twee supersterren moet je me even toelichten
//edit
Oh wacht, stond dat ding niet bij Phil Spector?
Ben benieuwd wie er dan bij hem thuis op de piano zit te rammen terwijl Phil bij Bubba zit thee te leuten.
Dit was wel mooi.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 13:25 schreef webfreak het volgende:
Heb je zo'n mooie vleugel, zet je er allemaal fotolijstjes op, die rammelen bij elke aanslag.
... en laat je vervolgens iemand erop spelen die niet kan zingen (als ik de Imagine-cover op Youtube zo beoordeel).
Nu is de vraag:quote:Op zaterdag 10 juli 2010 16:04 schreef Aisumasen het volgende:
Ja. Of zoals Sean Lennon al zei, toen hij zoals gewoonlijk weer werd aangevallen door fans van zijn vader: "Firstly, he gave that piano to my mother for her birthday, it is hers, secondly, he was not uptight the way you seem to be. [..] Pianos meant are to be played. Why is everyone so uptight? What should we do, lock it away in a dusty room? So judgmental..."
Ja, had het net te laat door. Nu ja, ben benieuwd naar de setlist. Vraag me af welk Fireman nummer hij eruit zal gooien. En misschien nog andere aanpassingen?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 17:50 schreef Aisumasen het volgende:
Hij soundcheckt 2 dagen. Het is nu net ochtend in San Francisco, 's Avonds speelt hij.
Laat dat nou net (op Sing The Changes na) mijn favoriete Fireman nummer zijnquote:Op zaterdag 10 juli 2010 17:41 schreef Aisumasen het volgende:
Yes! McCartney heeft "Sun Is Shining" gesoundcheckt voor vanavond!
Mwah, ze kunnen 'm toch ook met een clicktrack spelen?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:15 schreef blckbb het volgende:
Dance Till Were High lijkt me lastig voor hen om live op te voeren, te veel bijgeluiden die Wix uit zijn keyboards zou moeten toveren... Zou mooi zijn áls ze het doen echter zal het arrangement waarschijnlijk ietsjes anders zijn.
Bij A Day In The Life doet Wix zover ik weet de piano maar ook de orchestrale ''zwellingen''.quote:Op zondag 11 juli 2010 13:28 schreef webfreak het volgende:
[..]
Mwah, ze kunnen 'm toch ook met een clicktrack spelen?
Volgens mij zijn veel geluiden bij A Day in the Life ook op tape. En bij "The End" spelen ze met z'n drieën gitaar. Volgens mij staat de bas daar ook op tape.
Weet niet zeker of dit echt het geval is hoor (heb ik niet echt op gelet), maar het zou in elk geval niet zo moeilijk moeten zijn
Hahahaquote:Op zondag 11 juli 2010 14:30 schreef Aisumasen het volgende:
Geen verrassingen in de set gisterenavond, maar wel...
Mwah, ook Daily Mail & Contactmusic bijvoorbeeld. Nja, vond het wel grappig omdat ik me aangesproken voeldequote:Op zondag 11 juli 2010 16:27 schreef Aisumasen het volgende:
Nou ja... Nieuws, nieuws... Een stagaire bij Nu.nl heeft weer eens een non-nieuwtje weten op te blazen.
Denk dat McCartney het liefst alles live houdt, en zeker niet met clicktrack wil werken. In ieder geval bij de première van "A Day In The Life" in Liverpool maakten ze gebruik van de originele multi-track in de cresendo. Tenminste dat dacht ik, aan de herkenbare kuchjes te horenquote:Op zondag 11 juli 2010 13:28 schreef webfreak het volgende:
[..]
Mwah, ze kunnen 'm toch ook met een clicktrack spelen?
Volgens mij zijn veel geluiden bij A Day in the Life ook op tape. En bij "The End" spelen ze met z'n drieën gitaar. Volgens mij staat de bas daar ook op tape.
Weet niet zeker of dit echt het geval is hoor (heb ik niet echt op gelet), maar het zou in elk geval niet zo moeilijk moeten zijn
Ah apartquote:Op maandag 12 juli 2010 03:19 schreef Aisumasen het volgende:
Ter zake.
Altijd gedacht dat de 'Magic Piano' een keyboard was, maar niets is minder waar, wat technisch misging die avond trouwens.
Ben persoonlijk verre van fan van McCartney's covers. En zeker live zou ik het frustrerend vinden, want dat gaat toch weer af van één van zijn eigen composities. Van die soundcheck-lijst doet hij er af en toe wel eentje live, of heeft hij dat in het verleden gedaan.quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:04 schreef awijmans het volgende:
Paul McCartney setlists for soundchecks in Glasgow and Cardiff
Erg veel verxschillende ouwe rockers de laatse tijd tijdens soundchecks. Het zou leuk zijn om die toch een keer iets tijdens een concert te doen. Ouwe bekenden die Paul erg graag zelf speelt.
Iets meer details, maar wel weer het standaard promo-praatje om het grote publiek te imponeren.quote:Op woensdag 30 juni 2010 16:01 schreef awijmans het volgende:
Yoko zelf met het hele verhaal (wat ik niet ga quoten, omdat het veel te lang is):![]()
http://imaginepeace.com/archives/11567
Het maakt "Good Evening New York City" voor mij vrijwel onluisterbaar. Jammer dat het nu ook al op deze McCartney-opnames wordt gebruikt, alhoewel stukken subtieler. Een kwestie van tijd totdat hij het ook live gaat gebruiken. Nóóóóóóit!!quote:Op maandag 5 juli 2010 22:55 schreef blckbb het volgende:
[..]
Zeg dat wel ja
Juist de manier waarop hij nummers zingt maakt de live beleving zo speciaal, nu klinkt het gewoon bijna als een studioversie net zoals Good Evening New York
Dit is dus geen officiële uitgave, want voor McCartney bestaat "Back To The Egg" niet meer, maar een bootleg-uitvoering van de zeer vermakelijke TV-special uit 1979. Zeer het bekijken waard. Yellow Cat bracht vorig jaar al de special uit in een kwaliteit waarin ik het nog niet eerder gezien had. Nu hebben ze daar ook de paar nummers van het Hammersmith Odeon-optreden (met blazers!) uit 1979 aan toegevoegd, en de promo-video's uit die tijd. Helaas met het geluid van de remasters (meer demasters) uit 1993, maar daar mag ik niet over zeuren.quote:
Kreeg m'n gesigneerde exemplaar op de dag van release in de brievenbus. Ik kende de songs al, maar het viel wederom niet tegen. Ben alleen niet zo onder de indruk van de productie van Mark Ronson, de akoestische versie was beter in mijn optiek. Mooi artwork, en leuke B-kant, namelijk een cover van van Serge Gainsbourg en Brigitte Bardot, met een in het Frans rappende Sean Lennon. Hij is bezig aan een dubbelalbum met dit project, en het kan wel eens mijn favoriete werk van hem gaan worden.quote:Op woensdag 7 juli 2010 09:28 schreef awijmans het volgende:
[..] The GOASTT: Jardin du Luxembourg / Comic Strip – OUT NOW! http://bit.ly/jardlux [..]
Die banden zijn al in de jaren '70 vernietigd wegens ruimtegebrekquote:
Ik kom niet verder dan dat hij wiet ruikt ofzo...quote:Op maandag 12 juli 2010 23:31 schreef Aisumasen het volgende:
Hoe veel mensen zullen de introductie hebben begrepen?.
Juist. Vlak voor drugs-ode "Got To Get You Into My Life"quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:19 schreef webfreak het volgende:
[..]
Ik kom niet verder dan dat hij wiet ruikt ofzo...
Hij heeft nu ook, naar verluid, Lifelong Passion gesoundchecktquote:Op zaterdag 10 juli 2010 17:41 schreef Aisumasen het volgende:
Yes! McCartney heeft "Sun Is Shining" gesoundcheckt voor vanavond!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |