De Eneco-saga gaat nog even door.

Vandaag een brief in de bus dat ze ons binnenkort gaan afsluiten als we die ¤ 22,47 (

) niet voldoen. Mijn reactie:
quote:
Geachte heer of mevrouw,
Wij worden een beetje moe van jullie. Wij ontvingen jullie brief gedateerd 13-06-2010 met kenmerk BRIEF_G_H.
Ik ga niet het hele verhaal nog een keer uitleggen, want dat hebben we al een keer of zes gedaan. Graag verwijs ik daarom naar mijn brieven van 14 april 2010 (aan Stedin / Eneco Meetbedrijf) en van 18 mei 2010 (aan Stedin / Eneco Meetbedrijf en aan Eneco Services) en naar mijn e-mails van 2 juni 2010 en van 4 juni 2010.
Wij hebben al verscheidene malen aangegeven dat wij het openstaande bedrag zullen voldoen zodra Stedin de meterstanden op orde heeft. Als we daar de schriftelijke bevestiging van hebben, wordt het bedrag (minus de incasso- / aanmaningskosten) dezelfde dag nog voldaan.
Zowel Eneco als Stedin zijn uitermate klantonvriendelijk, zeker als er iets misgaat. In dit geval is hetgeen er misgaat ook nog eens de schuld van Eneco / Stedin zelf, aangezien de meterstanden al jaren verkeerdom in het systeem blijken te staan terwijl ze steeds wel juist zijn doorgegeven (dat vertelde althans een medewerker van Stedin ons).
Wij zijn niet vrijwillig klant bij Stedin; we zijn hiertoe gedwongen aangezien Stedin de netbeheerder is. Voor ons als consumenten is het achterhouden van geld de enige manier om Stedin/Eneco tot actie te bewegen en de aandacht op te eisen. Verwacht u nou werkelijk van ons dat wij die factuur gaan voldoen omdat u met allerlei dreigementen komt?
Wij zijn niet onwillig. Correcte facturen worden gewoon netjes betaald. Maar van deze factuur hebben wij van meet af aan aangegeven dat wij deze pas zullen voldoen als Stedin de zaken op orde heeft.
Ik verwacht van u een inhoudelijke reactie op deze e-mail. Als ik wederom een standaard antwoord krijg van iemand die totaal niet weet waar het over gaat en die ook geen enkele moeite doet om klantvriendelijk te zijn en ons probleem op te lossen, dan heeft Eneco / Stedin voor mij definitief afgedaan (voor zover dat nu niet al het geval is).
Overigens willen wij u tevens melden dat wij in de afgelopen twee maanden voor ¤ 31,77 (!) hebben moeten bellen naar 0900-0201. Dit kunnen wij bewijzen middels gespecificeerde telefoonrekeningen. De gemaakte kosten worden in mindering gebracht op de openstaande factuur, waarmee wij op jullie een vordering hebben van ¤ 9,30.
Incasso- / aanmaningskosten worden uiteraard niet voldaan aangezien wij van meet af aan hebben aangegeven dat wij de factuur betwisten daar deze is gebaseerd op onjuiste gegevens. Zie ook mijn e-mail van 4 juni 2010 aan mevrouw Noslin.
Wij zijn het nu echt zat en verwachten dat dit verhaal wordt opgepakt door iemand die meer bevoegdheid heeft dan het sturen van een standaard-verhaaltje.