Ts, je idee is leuk, maar ik denk niet dat je door hebt wat er allemaal bij kijken. Tuurlijk heb je een master in marketing, en tuurlijk leer je daar positief te zijn over je eigen idee. Aan ons is alleen de taak nu om jouw met de neus op de feiten te drukken.
Het maken van een website is helemaal zo eenvoudig nog niet, en er is veel meer bij nodig dan je denkt. Ten eerste zal je als markerting man vast wel weten dat uiterlijk heel belangrijk is. De scripters hier zullen geen van allen een echte super lay-out kunnen maken - zacht gezegd. Ik denk dat de meeste scripters die wel eens geprobeerd hebben een lay-out te doen, en een aantal uur hebben gewerkt om de css nagenoeg perfect te krijgen, een reactie gehad hebben in de trand van "Dude, are you serious?" Je hebt sowieso een designer nodig. Daarbij heb je ook een front-end scripter nodig, die goed verstand heeft van Html, en CSS.
Als ik het door lees, heb ik het gevoel dat er ontiegelijk veel data moet worden gestored, en dat je immens veel, en grote databases gaat krijgen. Een database designer, en iemand die de database onderhoud zouden geen overbodige luxe zijn.
Dan komen we bij het Back-end gedeelte, waar de data gefetched moet worden, en gedisplayed. Op zich denk ik dat het displayen op zich niet zo moeilijk zal zijn, iig als je het simpel houdt. Wanneer je echt met profielen ed. wilt gaan werken, en hier features aan toe wilt gaan schrijven, wordt het al wat moeilijker. Het opvragen van gegevens daarentegen zal zeer complex worden. Wat ik uit de OP begrijp, wil je de gegevens direct van de webpagina's gefetched worden, en dus zal je een crawler moeten maken. Aangezien je geen toegang hebt tot een database, zal dit zeer complex worden, en zal elke site een eigen crawler nodig hebben, wat onbegonnen werk is. Daarbij wou je de site onderhouds vrij, wat met zo'n database, en zulke crawlers, onmogelijk is.
Dan hebben we nog de SEO (Search Engine Optimalizer), die een soort van marketing is voor de website bij de zoekmachines. Voor als je nu denkt, dat kan ik ook! Don't. Op het www licht dat heel anders als in RL. Je hebt er echt iemand voor nodig die voor SEO gestudeerd heeft.
Het zal een helse investering zijn, in iets wat weinig kans heeft om echt aan te slaan, laat staan rendabel te worden. Geen investeerder die daar zijn vingers aan gaat wagen