quote:Op maandag 21 juni 2010 17:44 schreef Tunafish het volgende:
[..]
En de titel van je site zo in je titelbalk laten rollenEn alle headers in <marquee>!
Jongens, wat wordt dit een feest
![]()
OT: Gratis onderhoud?
Wat dan bijv.?quote:Op maandag 21 juni 2010 17:54 schreef Sunnyield het volgende:
[..]
Hahaha in ieder geval kan er om gelachen worden, dat is een begin;)
Overigens, ben ik meer van de sales/marketing en out-of-the-box ideeen dan het technische gedeelte.
60 euro? hij bedoelt uiteraard 60 euro per uur, ex. btw.quote:Op maandag 21 juni 2010 18:11 schreef Sunnyield het volgende:
Hoe lang hebben jullie (experts) nodig voor een dergelijke website???
@ klabbakus
Klabbakus staat nu nog op de 1e plek met 60 euro, wie biedt er minder???
Hier sla je de plank volledig mis. Het barst juist van de creatieve techneuten. Wil je mij in de PM misschien je concept verduidelijken? Ik wil wel een inschatting maken hoeveel uur iemand er aan kwijt zou kunnen zijn. Ik zal uiteraard verder niets met je concept doen.quote:Op maandag 21 juni 2010 18:21 schreef Sunnyield het volgende:
Techneuten schorten hier en daar aan wat creatieve ideeën en uitdagingen.
Het is geen statische website, dus een 'aantal pagina's' is een vergelijking die niet opgaat. Fok heeft inmiddels bijna 150.000 pagina's, alleen al aan topics, om maar even een vergelijking te geven.quote:Op maandag 21 juni 2010 18:27 schreef Sunnyield het volgende:
Mijn online vertrouwen op een forum gaat niet verder dan mijn muisclick. Dus nee ik ga mijn idee niet verder toelichten, overigens zeg ik niet dat alle techneuten minder creatief zijn.
Stel dat jij / jullie een vergelijkingssite zouden oprichten, hoe zou jij het aanpakken? Wat komt er voor technische aspecten bij kijken, hoe ingewikkeld moet je CMS eruit zien en hoeveel pagina's zal je nodig moeten hebben?
Deel je mening!
De kans dat er zo'n grote behoefte is aan jouw website, dat er winst gemaakt kan worden na aftrek van alle kosten, investeringen, onderhoud, maandelijkse kosten dataverkeer is miniem. Een partnership zou een belachelijk hoog risico inhouden, behalve voor iemand wiens tijd niets waard is; een student ofzo, die wel brood ziet in jouw concept. Maar aangezien je met geen woord rept over dat unieke idee, acht ik de kans dat je die hier vindt bijzonder klein...quote:Op maandag 21 juni 2010 18:30 schreef Sunnyield het volgende:
alle opties zijn bespreekbaar, overigens is een partnership wellicht interessanter dan zou het onder de mom van vriendendienst verwezenlijkt kunnen worden.
Dit vind ik nog het beste idee, vooralsnog.quote:Op maandag 21 juni 2010 18:32 schreef Tijn het volgende:
Als het een levensvatbaar idee is, zet het dan op papier en ga ermee naar de bank. Met een kleine lening heb je al budget genoeg om een fatsoenlijke freelance developer in te schakelen waarmee je die site zo gebouwd hebt.
Wat is er mis met een programmeerboek kopen, het doorlezen en vervolgens zelf een website te schrijven?quote:Op maandag 21 juni 2010 17:42 schreef DutchErrorist het volgende:
Met frontpage een database gaan bouwen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lager, ja. Goedkoop, nee.quote:Op maandag 21 juni 2010 18:38 schreef Sunnyield het volgende:
Overigens, het leuke van online ondernemen is dat de kosten aanzienlijk lager zijn dan offline ondernemen.
waarvan er jaarlijks ongeveer 95% falen.quote:Juist om die reden zijn er jaarlijks velen start-ups.
tja. Succes. De meeste 'avonturiers' willen inderdaad de kosten laag houden, winnen advies in over hoe ze een dergelijke site zouden moeten maken, leren php, mysql, en het maken van een design, en gaan zelf aan de slag...quote:Dus naar de bank gaan voor een lening, om vervolgens een freelancer voor 100 euro per uur in te huren om een site te bouwen lijkt mij meer voor de grote ondernemers en niet voor een avonturier als ik.
quote:Op maandag 21 juni 2010 18:42 schreef Sunnyield het volgende:
@Ofyles2
Ik ben een enthousiaste concepten bedenken, ik heb zoals mijn 1e post luidt, geprobeerd om me te verdiepen in het bouwen van sites alleen ik heb het geduld er niet voor en totaal geen feeling. Trust me, ik heb meerdere malen geprobeerd, maar soms moet je echt inzien dat sommige dingen niet voor je weggelegd zijn.
Overigens ik ben eerder benieuwd naar de mensen die zo'n site zoals ik voor ogen heb uberhaupt zouden kunnen maken....
Kan jij dat???
quote:Op maandag 21 juni 2010 18:24 schreef Sunnyield het volgende:
@ eleusis
Dit idee is vanochtend geboren in de douche;)
Overigens heb ik al met mensen uit mijn netwerk gesproken, die waren enthousiast en waren het ook nog niet tegen gekomen. Alleen heb ik zoals je hieruit kan opmaken geen website bouwer in mijn netwerk.
sjonge, en het was zo'n enthousiaste creatieveling.quote:Op maandag 21 juni 2010 18:48 schreef Cahir het volgende:
Iets zegt me dat we TS nooit meer gaan terugzien.
Denk meer dat het 99,99999% is. Van de miljoenen mensen die elk jaar een poging doen om zanger te worden halen er ook maar tientallen het.quote:Op maandag 21 juni 2010 18:50 schreef Sunnyield het volgende:
@Erik
Ondernemen is voor mij geloven in een idee dat je heb en realiseren, als je het zelf niet kan realiseren dan uitbesteden of een partnership zoeken. Van de 95% falers zijn er dus 5 % die er wel wat van gemaakt hebben. Ik ben een optimistisch, als je niet in je eigen concepten gelooft moet je er niet aan beginnen.
Wie niet waagt wie niet wint he;)
Ja, allemaal wel leuk en aardig, maar je onderschat de technische moeilijkheden achter wat je wilt. Je hebt me nog steeds niets gemaild of gepm't over je idee, maar ik acht je alleen al op basis van je enorme naïviteit kansloos.quote:Op maandag 21 juni 2010 18:50 schreef Sunnyield het volgende:
@Erik
Ondernemen is voor mij geloven in een idee dat je heb en realiseren, als je het zelf niet kan realiseren dan uitbesteden of een partnership zoeken. Van de 95% falers zijn er dus 5 % die er wel wat van gemaakt hebben. Ik ben een optimistisch, als je niet in je eigen concepten gelooft moet je er niet aan beginnen.
Wie niet waagt wie niet wint he;)
Elke Henk, Annie en Nita om de hoek zeggen dat ze charismatisch, sociaal e.d. zijn en echte doorzetters, aanpakkers e.d.quote:Op maandag 21 juni 2010 18:52 schreef Sunnyield het volgende:
Wat is TS?
Daarnaast ben ik van het aanpakken...iedereen heeft ideeen maar als je er niks mee doet...dan zul je altijd ideeen blijven hebben...
idd. Ts is een prima marketeer. Dom lullen gaat hem prima af, maar daadwerkelijk presteren, tja..quote:Op maandag 21 juni 2010 18:53 schreef Cahir het volgende:
[..]
Elke Henk, Annie en Nita om de hoek zeggen dat ze charismatisch, sociaal e.d. zijn en echte doorzetters, aanpakkers e.d.
quote:'Techneuten schorten hier en daar aan wat creatieve ideeën en uitdagingen, ik ben een marketeer en een goede vertegenwoordiger met veelzijdige ideeën , een betere samenwerking kan je niet hebben tussen IT en Sales dacht ik zo...
quote:Ik ben een enthousiaste concepten bedenken, ik heb zoals mijn 1e post luidt, geprobeerd om me te verdiepen in het bouwen van sites alleen ik heb het geduld er niet voor en totaal geen feeling. Trust me, ik heb meerdere malen geprobeerd, maar soms moet je echt inzien dat sommige dingen niet voor je weggelegd zijn.
En zo kan ik eigenlijk wel al je posts quoten. Het onzin-gehalte ligt zo hoogquote:Ondernemen is voor mij geloven in een idee dat je heb en realiseren, als je het zelf niet kan realiseren dan uitbesteden of een partnership zoeken. Van de 95% falers zijn er dus 5 % die er wel wat van gemaakt hebben. Ik ben een optimistisch, als je niet in je eigen concepten gelooft moet je er niet aan beginnen
Ik ben zo'n student, en mijn PM box is open. Dus Sunnyield lcht maar het e.e.a. toe en ik zal eens kijkenquote:Op maandag 21 juni 2010 18:33 schreef erikkll het volgende:
Een partnership zou een belachelijk hoog risico inhouden, behalve voor iemand wiens tijd niets waard is; een student ofzo, die wel brood ziet in jouw concept. Maar aangezien je met geen woord rept over dat unieke idee, acht ik de kans dat je die hier vindt bijzonder klein...
zijn online vertrouwen gaat niet verder dan 1 muisclick, aldus sunnyieldquote:Op maandag 21 juni 2010 19:01 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Ik ben zo'n student, en mijn PM box is open. Dus Sunnyield lcht maar het e.e.a. toe en ik zal eens kijken
Oh en TS = TopicStarter, jij in dit geval.
TS = TopicStarterquote:Op maandag 21 juni 2010 18:52 schreef Sunnyield het volgende:
Wat is TS?
Daarnaast ben ik van het aanpakken...iedereen heeft ideeen maar als je er niks mee doet...dan zul je altijd ideeen blijven hebben...
In jouw geval zou ik een sitebouwer van het net plukken, knoppen bij elkaar schuiven enz.quote:Op maandag 21 juni 2010 18:42 schreef Sunnyield het volgende:
@Ofyles2
Ik ben een enthousiaste concepten bedenken, ik heb zoals mijn 1e post luidt, geprobeerd om me te verdiepen in het bouwen van sites alleen ik heb het geduld er niet voor en totaal geen feeling. Trust me, ik heb meerdere malen geprobeerd, maar soms moet je echt inzien dat sommige dingen niet voor je weggelegd zijn.
Overigens ik ben eerder benieuwd naar de mensen die zo'n site zoals ik voor ogen heb uberhaupt zouden kunnen maken....
Kan jij dat???
Ten hoeft hij niemand te motiverenquote:Op maandag 21 juni 2010 19:11 schreef Sunnyield het volgende:
@erikkll
Erik nogmaals ga ik het proberen, enthousiasme hoeft niet perse te betekenen dat iemand onrealistisch is. Dat is waanzin. Overigens, ben jij duidelijk geen ondernemer.
Jammer genoeg demotiveer jij men, ipv motiveren.
Dat geldt inderdaad, voor de mensen die zelf uit de voeten kunnen met de techniek.quote:Op maandag 21 juni 2010 18:38 schreef Sunnyield het volgende:
@Tijn
Overigens, het leuke van online ondernemen is dat de kosten aanzienlijk lager zijn dan offline ondernemen. Juist om die reden zijn er jaarlijks velen start-ups.
Klopt. Niet persé. In jouw geval wel, ben ik bang.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:11 schreef Sunnyield het volgende:
@erikkll
Erik nogmaals ga ik het proberen, enthousiasme hoeft niet perse te betekenen dat iemand onrealistisch is.
Foutquote:Dat is waanzin. Overigens, ben jij duidelijk geen ondernemer.
Ik probeer je alleen down to earth te brengen. Je idee moet wel steengoed zijn, wil je er geld mee verdienen namelijk. Als ik jouw reacties lees, dan denk ik echter dat je vooral veel vertrouwen hebt in jezelf. Da's een goed begin, maar daar ga je het niet mee reddenquote:
Jammer genoeg demotiveer jij men, ipv motiveren.
Master op WO niveau? O god waar gaat het heen met dit landquote:Op maandag 21 juni 2010 19:19 schreef Sunnyield het volgende:
@Cahif Ik doe mijn Master in Marketing.
@ Erik, als je kritisch zou kijken naar een vergelijking site, wat zou het minst makkelijke eraan zijn, qua techniek? Ik ben benieuwd naar je mening
Het lastigst is de data van vele verschillende sites te verkrijgen, en op een goede manier in een database te stoppen. Hoe verkrijg je de data (zonder toegang tot verschillende databases?) en hoe structureer je die. Welke eigenschappen zijn van belang per product? Hoe zorg je ervoor dat ondanks de grote hoeveelheden data de performance optimaal blijft? Hoe wil je de data updaten, prijzen van verschillende shops veranderen continu.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:19 schreef Sunnyield het volgende:
@ Erik, als je kritisch zou kijken naar een vergelijking site, wat zou het minst makkelijke eraan zijn, qua techniek? Ik ben benieuwd naar je mening
Ligt er maar net aan wát je wilt vergelijken, op welke maner, enz enz enz.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:19 schreef Sunnyield het volgende:
Een systeem als tweakers pricewatch lijkt me verre van optimaal als je, lets say, afbeeldingen wilt vergelijken bijvoorbeeld.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:27 schreef erikkll het volgende:
Er zijn zo belachelijk veel zaken om over na te denken. Het mooiste zou een systeem a la tweakers pricewatch zijn. Shops kunnen daar zelf de wijzigingen doorvoeren en een koppeling met de pricewatch regelen. Dat icm de shop-reviews en productreviews, maakt het een ijzersterke vergelijkingstool.
Klopt. Ik naam aan dat het over product of prijsvergelijking zou gaan.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:29 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Een systeem als tweakers pricewatch lijkt me verre van optimaal als je, lets say, afbeeldingen wilt vergelijken bijvoorbeeld.
Ik zou niet weten hoe je die lelijke spaghetti-html vanuit php zou kunnen uitspugen. Lijkt me niet erg handig, in ieder gevalquote:Op maandag 21 juni 2010 19:28 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan wát je wilt vergelijken, op welke maner, enz enz enz.
Het gedeelte dat je met dreamweaver zou kunnen maken, is in ieder geval het makkelijkste stukje.
Mja zolang TS hier niets over kwijt wil, valt er natuurlijk niets over te zeggen.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:34 schreef erikkll het volgende:
[..]
Klopt. Ik naam aan dat het over product of prijsvergelijking zou gaan.
Als je een goed template systeem gebruikt (bijv smarty of iets in die geest) kun je met dreamweaver een heel eind komen. Qua frontend-development dan, wat natuurlijk slechts een klein topje van de ijsberg is.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:36 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe je die lelijke spaghetti-html vanuit php zou kunnen uitspugen. Lijkt me niet erg handig, in ieder gevalMisschien als je php alleen gebruikt voor de koppeling met bijv mysql om data op te vragen en die weer te geven binnen een divje ofzo
Tja, maar als je een meester in PHP bent, dan ken je ook html en css, normaal gesproken. Dan is er niet echt een noodzaak om je frontend verder in dreamweaver te makenquote:Op maandag 21 juni 2010 19:41 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Mja zolang TS hier niets over kwijt wil, valt er natuurlijk niets over te zeggen.
[..]
Als je een goed template systeem gebruikt (bijv smarty of iets in die geest) kun je met dreamweaver een heel eind komen. Qua frontend-development dan, wat natuurlijk slechts een klein topje van de ijsberg is.
Je weet dat sites als tweakers, kieskeurig, enz. hier vele jaren over gedaan hebben, en bovendien een heel team developers achter de hand hebben die al jaren sleutelen aan dergelijke functionaliteit? En zonder een écht revolutionaire vernieuwing (zoals ze bij google goed in zijn), ga je no-way boven die grote namen uitkomen.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:39 schreef Sunnyield het volgende:
@Erik
Het verdien model is inkomsten uit advertenties voor de consumentenmarkt en tarieven voor de zakelijke markt. De site dient ten aller tijden onafhankelijk te zijn, anders belazer je de consument, iets wat ik zelf als consument ook heel vervelend vind indien dit mij overkomt.
Dus eerst website, dan traffic genereren en dan de eerste inkomsten uit advertenties.
Klopt, daar heb je over het algemeen weer iemand anders voor nodig (en dan is een template systeem wel verrekte handig). Ik doe het altijd zelf, maargoed dat ziet er dan ook niet uitquote:Op maandag 21 juni 2010 19:44 schreef erikkll het volgende:
[..]
Design, daarentegen is weer een heel ander vakgebied.Ik kan prima een site in elkaar knutselen, maar voor het grafische gedeelte huur ik dan liever iemand in met gevoel voor kleuren en lijnen
Goh, dat hebben we gezien. Je geeft hier zelf al aan dat je het geduld niet hebt om zelf iets te ontwikkelen dus kom je hier zoekend naar de goedkoopst mogelijke idioot die het wél voor jou wil gaan aanpakken.quote:Op maandag 21 juni 2010 18:52 schreef Sunnyield het volgende:
Wat is TS?
Marktplaats was ook nieuw, uniek en retehandig.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:54 schreef Sunnyield het volgende:
Komt tijd...
Stel dat ik een idee zou hebben, vernieuwend zou zijn en een leuke/gezellige/optimistische en realistische team op gebouwd zou hebben..en deze site naast een zwevend idee op een forum ook als daadwerkelijke site in de lucht zweeft, dan kan het maar net zo zijn dat een dergelijke website zoals jij net opnoemde interesse heeft en dit wellicht tegen een X bedrag wil overnemen...
Zoals dat gebeurt is bij meerdere bedrijven, neem een marktplaats.
quote:Op maandag 21 juni 2010 19:54 schreef Sunnyield het volgende:
Komt tijd...
Stel dat ik een idee zou hebben, vernieuwend zou zijn en een leuke/gezellige/optimistische en realistische team op gebouwd zou hebben..en deze site naast een zwevend idee op een forum ook als daadwerkelijke site in de lucht zweeft, dan kan het maar net zo zijn dat een dergelijke website zoals jij net opnoemde interesse heeft en dit wellicht tegen een X bedrag wil overnemen...
Zoals dat gebeurt is bij meerdere bedrijven, neem een marktplaats.
Je bedoelt zoiets als http://jobs.tweakers.net ?quote:Op maandag 21 juni 2010 20:13 schreef Sunnyield het volgende:
@ all
Wanneer wordt er nou een bedrijf opgericht met IT 'experts' van FOk Forum?
Hoe innoverend zou dat zijn?
Ik zie de heading al, "Fok Forum levert ondernemers van het jaar met miljoenen bedrijf haha"
Je weet dat advertenties zeer weinig opleveren tenzij je extreem veel bezoekers hebt? Vergeet dan ook zeker niet de maandelijkse kosten. Voor een beetje vergelijkingssite heb je ook een redelijke zware backend nodig om het nog een beetje te laten performen. En wie gaat alle gegevens invoeren? Jij? Of denk je die de gebruikers in te laten vullen? Ik zal je uit ervaring zeggen, dat zal je niet lukken zolang jij niet al een vaste userbase hebt.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:39 schreef Sunnyield het volgende:
@Erik
Het verdien model is inkomsten uit advertenties voor de consumentenmarkt en tarieven voor de zakelijke markt. De site dient ten aller tijden onafhankelijk te zijn, anders belazer je de consument, iets wat ik zelf als consument ook heel vervelend vind indien dit mij overkomt.
Dus eerst website, dan traffic genereren en dan de eerste inkomsten uit advertenties.
Advertenties is klein grut, maar voor leads wordt goed geld betaald. De maandelijkse kosten komen ook wel goed, want de belasting van je systeem groeit met je omzet. En invoeren van gegevens kun je initieel door een MBO stagiair laten doen, op een gegeven moment willen je klanten dat ook steeds meer zelf doen.quote:Op maandag 21 juni 2010 22:07 schreef StM het volgende:
[..]
Je weet dat advertenties zeer weinig opleveren tenzij je extreem vele bezoekers hebt? Vergeet dan ook zeker niet de maandelijkse kosten. Voor een beetje vergelijkingssite heb je ook een redelijke zware backend nodig om het nog een beetje te laten performen. En wie gaat alle gegevens invoeren? Jij? Of denk je die de gebruikers in te laten vullen? Ik zal je uit ervaring zeggen, dat zal je niet lukken zolang jij niet al een vaste userbase hebt.
nou, waar wacht je op dan?quote:Op maandag 21 juni 2010 23:04 schreef Sunnyield het volgende:
@Stm, Ssm
Zonder een ton of een avonturier gaat het me niet lukken?
Creatief ondernemen, ik ben heilig van overtuigd dat ik zonder on ton dit op kan zetten. Klein beginnen, en uitbreiden moet zeker mogelijk zijn. Binnen mijn netwerk heb ik mensen die websites kunnen onderhouden en crawlers kunnen maken, en verstand van zaken hebben.
Is het nu een wervingstopic dan? heb je daar toestemming voor?quote:Ik ben opzoek naar mensen die het leuk vinden om aan een uitdagend project te beginnen en mij willen helpen daarbij.
Je gaat toch niet als http://www.zoekwekker.nl/ maken he?quote:Op maandag 21 juni 2010 22:55 schreef Sunnyield het volgende:
@eleusis
Ik geloof ook in de booming business van vergelijking sites, als dat niet zo zou zijn waarom zijn het er dan zoveel? Daarnaast merk ik een trend op, de groeiende trend van sites als markplaats, speurders.nl e.d. Ik denk een praktische toevoeging te hebben aan het overtollige vergelijking sites en denk daar op den duur iets aan te kunnen verdienen via advertenties e.d.
Allereerst begin ik klein, met een kleine userdatabase en ja ik zal zelf de gegevens inkloppen, je moet er iets voor over hebben he
Heb je de data al? Of laat je deze door je bezoekers vullen?quote:Op maandag 21 juni 2010 17:40 schreef Sunnyield het volgende:
- Website zoals een vergelijking site, dus veel data registratie en uitwisseling
Vierkant is het nieuwe rond :-)quote:- moderne uitstraling (ronde vormen)
Gefixtquote:Op maandag 21 juni 2010 23:50 schreef Sunnyield het volgende:
@ssmm987 and Stm
Jullie hebben aangegeven hoe jullie het zouden aanpakken, maar wat kunnen jullie zelf op dit gebied?
Ik neem aan dat jullie naast deze verstand van zaken ook zelf het een en ander kunnen opzetten, dan wel begeleiden.
Deel het met ons! mij.
Om wat voor data gaat het? Aan het crawlen van sites en de content gebruiken hangen vaak wat juridische bezwaren.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:37 schreef Sunnyield het volgende:
Ik heb nog geen data. Een vriend van mij wil en kan crawlers bouwen, die voor mij de data verzamelt. Overigens zal ik zelf data gaan inkloppen.
Je het is wel zoquote:Op maandag 21 juni 2010 18:25 schreef erikkll het volgende:
[..]
Iedereen moet BTW betalen over geleverde diensten/producten?
Je wil outside the box gaan zitten, nu lijkt het of je een doosje met standaardoplossingen opentrektquote:Op maandag 21 juni 2010 17:54 schreef Sunnyield het volgende:
out-of-the-box
Komt het concept wel terecht bij zoekwekker.nlquote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:43 schreef Sunnyield het volgende:
@Oksel,
Heeft er iets mee te maken, maar dat is niet de meerwaarde van de site.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:59 schreef Cahir het volgende:
[..]
Komt het concept wel terecht bij zoekwekker.nlWant die vergelijkt ook sites.
Ik weet het maar aangezien ik totaal geen info heb over hoe het gaat worden heb ik het maar bij minimaal gehouden. Bijvoorbeeld iets relatief simpels als de T.net pricewatch werkt al 10 jaar lang een man 3 uit mn hoofd aan de backend!quote:Op dinsdag 22 juni 2010 07:04 schreef ssmm987 het volgende:
@sunnyield, je hebt zeker meer als een avonturier nodig, met zijn tweeën ga je het niet lukken. In de post van StM staat een lijstje, waar ik het al niet eens ben over het aantal back-end developpers, wat ik denk dat hoger moet zijn.
Wie gaat in zo'n team iedereen bij elkaar en op één lijn houden? Wie hakt er knopen door? Kortom, wie is de projectleider cq manager? Jij?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 08:24 schreef Sunnyield het volgende:
@Ssmm
Dit zijn de mensen die minimaal nodig zijn voor een dergelijk initiatief.
- Designer
- Frontend developer - StM
- MINIMAAL 1 backend developer - StM
- DBA - StM
- SEO Specialist - StM
- X man die de boel in gaan kloppen
StM gaf eerder aan deze onderdelen hierboven te kunnen realiseren/verstand van af heeft.
Dan resteert dus een designer, specialist in SEO, nog een Backend developer en X man die boel in gaan kloppen (dit zou gerealiseerd kunnen worden door mensen een zomer baantje aan te bieden)
Dus wie is goed in Backend Development, SEO en design??
Bullshit bingo anyone?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:51 schreef Sunnyield het volgende:
Wat heb ik tot nu toe geleerd:
- Groot denken, maar klein uitvoeren
- Van helicopter view naar trechter vorming
- Praktisch nadenken
Wat ga ik nu doen:
- Verdiepen in techniek
- Verder nadenken over praktische oplossingen
- Nadenken om mijn idee toe te passen in een social community (een andere markt dus)
Ik wil jullie in ieder geval bedanken voor de soms zeer nuttige feedback en dank voor het 'sparren'.
Jullie horen nog van me;)
Jawel, maar daar verwachten mensen ook gewoon betaald te worden.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:34 schreef Het_Fenomeen het volgende:
Is er geen marktplaats voor dit soort opdrachten?
Als je kwaliteit wilt moet je ook gewoon betalen lijkt mij, maar is ook voor mij. Kan je me zoon site geven?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jawel, maar daar verwachten mensen ook gewoon betaald te worden.
scroll eens een stuk of 10 posts omhoog ofzo?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:20 schreef Het_Fenomeen het volgende:
[..]
Als je kwaliteit wilt moet je ook gewoon betalen lijkt mij, maar is ook voor mij. Kan je me zoon site geven?
De bekendste is denk ik http://www.vworker.com (voormalig rentacoder.com).quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:20 schreef Het_Fenomeen het volgende:
[..]
Als je kwaliteit wilt moet je ook gewoon betalen lijkt mij, maar is ook voor mij. Kan je me zoon site geven?
Graag gedaan.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:54 schreef Sunnyield het volgende:
@Erik
Je had met veel zaken gelijk, ja. Dank voor je scherpte.
Nee man.quote:
Ssmm987, het gaat juist om het behoud van de levenstijl. Flessen coca-cola verschillen in prijs per supermarkt volgens mij Dirk en Jumbo en AH hebben niet dezelfde prijs.quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:31 schreef ssmm987 het volgende:
@Sunny, als je nu altijd bijvoorbeeld Coca Cola drinkt, en je komt naar je site, krijg je dan te zien waar precies hetzelfde product (Dus dezelfde Coca Cola fles) goedkoper te krijgen is, of krijg je een vergelijkbaar/ververvangend product?
Die prijzen zijn online te vinden natuurlijk, en ik denk dat je de prijzen dan instant moet geven dus niet continu onlinequote:Op woensdag 23 juni 2010 10:36 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Hoe wil je bovendien die prijzen gaan bijhouden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |