abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 juli 2010 @ 18:59:10 #251
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_83650833
quote:
Op zondag 4 juli 2010 18:21 schreef Vido het volgende:

[..]

Jep 3x per week lopen, 3x per week krachttraining. Geweldige combinatie, doe ik nu 4 maanden ofzo. Resultaten op conditioneel gebied en spiervorming zijn echt van ongekend niveau. Vooral bovenbenen, als ik die aanspan zijn ze echt steenhard, haha
ooh dat wil ik ook wel, alleen vind ik kracht training écht niet leuk om te doen en haak ik altijd na max 6 weken weer af..

ik ga zometeen maar weer eens lopen! Is ook alweer 8 dagen geleden. blijf wel opbouwen, dus een rondje van 6 km in de planning, het liefst zonder stoppen..
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  zondag 4 juli 2010 @ 19:15:10 #252
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_83651259
ik ben mn motivatie met dit ***weer helemaal kwijt
hopelijk is het morgen ochtend niet zo warm, vanochtend was het perfect, maarja toen moest ik werken...
pi_83651483
Ik heb vanochtend eindelijk les 14 gelopen. Vorige week moest ik die halverwege afbreken omdat ik echt niet meer verder kon, vandaag ging het perfect! Het laatste stuk van 6 minuten was wel zwaar, maar ik heb het gehaald! Heb nu het gevoel dat ik over een dood punt heen ben... maar dan moet het niet weer zo heet worden, want dan kan ik echt niet lopen, is nu wel gebleken.
pi_83652484
Vandaag weer de Panbosloop gelopen, nog best warm maar toch weer 6 KM. Ging voor het warme weer nog heel lekker, de stukken in de volle zon en het laatste stukje voelden wat zwaar aan maar toch nog (net) binnen de 36 minuten, was echt verbaasd, ik dacht dat ik als een slak liep op die warme stukken. Niet dus, en ben best trots op mezelf!

Vooral omdat ik de afgelopen twee maanden heel weinig gelopen heb -drukste tijd op 't werk, en drie weken geleden had ik een soort ontsteking van m'n keel/stembanden, niet echt ziek/koorts/enz maar had *totaal* geen stem, en ook geen energie/lucht om nou te gaan hardlopen.... Maar nu is de drukke schoolreistijd net voorbij en die ontsteking ook, ik denk er toch over om mezelf weer een doel te stellen, meer snelheid of een langere afstand. Nog even overwegen wat 't gaat worden!

En als ik even een paar weken niet in 't topic post, mis ik meteen de berichtjes van mymoodfentje over barefootrunning! Welkom mymoodfentje, leuk dat ik nu niet meer de enige ben! Ik loop trouwens wel 100% blootsvoets, liep 'in het gewone leven' al 14 jaar zonder schoenen dus voor mij niet zo'n grote overgang en ook geen zorgen over steentjes of glas. Eeltlaag is dik en vooral taai genoeg om me daar echt helemaal niet druk over te maken, samen met een lichte stap natuurlijk Ik raad zelf mensen trouwens aan juist bij het beginnen helemaal blootsvoets te lopen; dat helpt je loophouding correct te krijgen.
  zondag 4 juli 2010 @ 20:35:53 #255
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_83653826
De panbosloop ben ik ook van plan een keer te gaan lopen. Wanneer is dat weer?
  zondag 4 juli 2010 @ 20:45:14 #256
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_83654187
Eindelijk lijkt het weer een beetje beter te gaan. Ik heb vanavond namelijk voor het eerst dit seizoen 5 kilometer achter elkaar gelopen zonder wandelpauzes .
Vanwege de warmte langzaam gestart, maar kon halverwege de route toch nog even de snelheid omhoog gooien. Dit tempo redelijk lang weten vast te houden met als resultaat 27:15. Nog niet onder de 27 minuten, maar wel flink sneller dan afgelopen week
Ook redelijk geluk gehad dat het gisteren nog geregend had hier zodat het vandaag niet benauwd was.
  zondag 4 juli 2010 @ 20:48:13 #257
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_83654292

[ Bericht 100% gewijzigd door Ach3r0n op 04-07-2010 20:48:43 (Verkeerde knop) ]
  zondag 4 juli 2010 @ 20:51:16 #258
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_83654418
ik ga ook mn spullen aandoen, heb ineens wel z in, en ik voel dat het buiten best lekker is
4xx8 here i come, ben benieuwd hoe het gaat
  zondag 4 juli 2010 @ 21:04:07 #259
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_83655055
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:56 schreef Sheriam het volgende:
Vandaag weer de Panbosloop gelopen, nog best warm maar toch weer 6 KM. Ging voor het warme weer nog heel lekker, de stukken in de volle zon en het laatste stukje voelden wat zwaar aan maar toch nog (net) binnen de 36 minuten, was echt verbaasd, ik dacht dat ik als een slak liep op die warme stukken. Niet dus, en ben best trots op mezelf!

Vooral omdat ik de afgelopen twee maanden heel weinig gelopen heb -drukste tijd op 't werk, en drie weken geleden had ik een soort ontsteking van m'n keel/stembanden, niet echt ziek/koorts/enz maar had *totaal* geen stem, en ook geen energie/lucht om nou te gaan hardlopen.... Maar nu is de drukke schoolreistijd net voorbij en die ontsteking ook, ik denk er toch over om mezelf weer een doel te stellen, meer snelheid of een langere afstand. Nog even overwegen wat 't gaat worden!

En als ik even een paar weken niet in 't topic post, mis ik meteen de berichtjes van mymoodfentje over barefootrunning! Welkom mymoodfentje, leuk dat ik nu niet meer de enige ben! Ik loop trouwens wel 100% blootsvoets, liep 'in het gewone leven' al 14 jaar zonder schoenen dus voor mij niet zo'n grote overgang en ook geen zorgen over steentjes of glas. Eeltlaag is dik en vooral taai genoeg om me daar echt helemaal niet druk over te maken, samen met een lichte stap natuurlijk Ik raad zelf mensen trouwens aan juist bij het beginnen helemaal blootsvoets te lopen; dat helpt je loophouding correct te krijgen.
Ik kan me hier niets bij voorstellen. Gewoon hier in Nederland? Ging je ook naar kantoor met blote voeten? * Aventura is nieuwsgierig
  zondag 4 juli 2010 @ 21:44:23 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83657269
Zooo Evy11 zit er ook weer op!
Zat een foutje in, hij stopte er mee, op 2 x 2 voro het einde. heb snel naar het begin teruggezapt.
  zondag 4 juli 2010 @ 21:49:05 #261
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_83657553
yaaaaay 4x8 + 3 min (want ik was nog niet thuis)
ging me echt verbazingwekkend goed af had eigenlijk nergens last van en wilde nog wel ff doorrennen, maar was thuis

edit: hmm voel nu toch mn schenen wel een beetje, heeft misschien met mn les van vanmorge te maken
  zondag 4 juli 2010 @ 21:50:10 #262
277802 _Calimero_
pi_83657610
zo, terug ik wilde bijna nog helemaal niet gaan, want ik was (ben) echt supermoe en viel al 2x bijna in slaap vandaag.. maar ben blij en trots dat ik toch ben geweest!
6.22 km, zonder te stoppen (nou ja, 1 korte verplichte omdat er een treintje aankwam. duurde denk ik 30 sec). Tijd weet ik niet zo goed, want hartslagmeter deed zijn werk niet... tussen de 31 en 34 minuten gok ik.

Nu nog bedenken wanneer ik weer kan gaan. Indien morgen wielrennen, kan ik pas vrijdag of zaterdag weer, als ik morgen niet ga fietsen, kan ik dinsdagavond..
  zondag 4 juli 2010 @ 21:56:07 #263
277802 _Calimero_
pi_83657927
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:49 schreef sproetjes het volgende:
yaaaaay 4x8 + 3 min (want ik was nog niet thuis)
ging me echt verbazingwekkend goed af had eigenlijk nergens last van en wilde nog wel ff doorrennen, maar was thuis

edit: hmm voel nu toch mn schenen wel een beetje, heeft misschien met mn les van vanmorge te maken
Lekker gelopen hoor, goed zo!

schenen is dan wel weer jammer, komende dagen even goed opletten of het weer wegtrekt...
  zondag 4 juli 2010 @ 21:56:40 #264
277802 _Calimero_
pi_83657952
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:44 schreef Brighteyes het volgende:
Zooo Evy11 zit er ook weer op!
Zat een foutje in, hij stopte er mee, op 2 x 2 voro het einde. heb snel naar het begin teruggezapt.
haha goed dat je 't zo hebt opgelost en toch hebt doorgelopen
  zondag 4 juli 2010 @ 22:05:29 #265
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_83658528
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:56 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Lekker gelopen hoor, goed zo!

schenen is dan wel weer jammer, komende dagen even goed opletten of het weer wegtrekt...
jij heb ook lekker gelopen hey calimero!
hoe combineer jij dit nou met je lesgeven? of geef je niet zo veel les in de week?
  zondag 4 juli 2010 @ 22:07:48 #266
140869 lemonlime
Fruitig!!!
pi_83658673
quote:
Op zondag 4 juli 2010 17:54 schreef Danseresje84 het volgende:
Heb al een tijdje niet geschreven, maar heb ook al een tijdje niet gerend! 6 juni heb ik voor het laatst gerend (les 24 van Evy en sindsdien heb ik het niet meer gedaan..... , 4 weken dus al !!!
de week volgend op 6 juni had ik nachtdiensten en veel activiteiten daarnaast, dus toen kwam het er niet van. de week daarna wilde ik wat rust houden vanwege opkomende dansvoorstelling. Daarna werd het heel warm en de warmte trekt me niet aan. van de week wel geprobeerd bijtijds op te staan en te gaan rennen, maar het lukt gewoon niet....! 's avonds is ook lastig, want wil ook weer niet te laat naar bed als ik de volgende dag weer om 6u op moet om te gaan werken.....

Nu heb ik het plan opgevat om morgen wel te gaan lopen (ochtend of anders evt avond, want ben dinsdag toch ook vrij), maarrrr, nu vraag ik me af met welke les ik het beste kan gaan beginnen....ben dus afgehaakt na les 24 en toen gign dat goed. zal ik nu toch gewoon les 25 proberen of moet ik 3 weken terug in het schema ofzo? ben heel benieuwd wat jullie adviseren. moet wel zeggen dat ik momenteel helemaal geen last heb van mijn onderbenen. heb na de 19e ook niet meer gedanst, maar ook de voorstelling ging zonder pijn aan onderbenen, ondanks niet opwarmen......

ik zie dat hier ondertussen al weer een paar mensen klaar zijn met Evy! Goed hoor! ik hoop dat ik me binnenkort bij jullie kan voegen!
Fijn dat je weer gaat beginnen, ik miste je al! (We liepen steeds zo mooi dezelfde lessen ).
Ik zou denk ik weer met les 19 zou beginnen (5-6-7-8). Beter iets langzamer opbouwen dan meteen stuk gaan en er helemaal geen zin meer in hebben.
En als je het na die eerste 5 minuten echt te zwaar hebt dan loop je gewoon iets minder. maar heel veel verder terug in het schema lijkt me niet nodig, zo snel is je conditie niet weg.
Succes!!
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
  zondag 4 juli 2010 @ 22:09:38 #267
277802 _Calimero_
pi_83658766
quote:
Op zondag 4 juli 2010 22:05 schreef sproetjes het volgende:

[..]

jij heb ook lekker gelopen hey calimero!
hoe combineer jij dit nou met je lesgeven? of geef je niet zo veel les in de week?
Ik geef 1x per week twee uur les en soms in het weekend nog 1 uurtje. niet zoveel dus. Maar als ik erbij nog 2x per week ga wielrennen, vind ik het lastig om vaker dan 1x per week te gaan hardlopen. Merk dat ik daarvoor wel echt rustdagen nodig heb..

jij dan?
  zondag 4 juli 2010 @ 22:14:24 #268
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_83659013
quote:
Op zondag 4 juli 2010 22:09 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Ik geef 1x per week twee uur les en soms in het weekend nog 1 uurtje. niet zoveel dus. Maar als ik erbij nog 2x per week ga wielrennen, vind ik het lastig om vaker dan 1x per week te gaan hardlopen. Merk dat ik daarvoor wel echt rustdagen nodig heb..

jij dan?
mijn schema is als volgt
maandag: 's morgens hardlopen ,'s avonds een uur BBBles
dinsdag: normaal een uur spinning, in de zomer een uur Basic Aerobic ipv spinning
woensdag: hardlopen
donderdag: rustdag
vrijdag: 's morgens hardlopen + 's avonds een uur thaiboksen
zaterdag: 1.25 uur thaiboksen
zondag: een uur BBBles

heb dus feitelijk alleen op donderdag een rustdag (en dan val ik soms nog een uur spinning of bbb in)
alleen deze week zagen mn dagen er een beetje anders uit ivm de warmte
  zondag 4 juli 2010 @ 22:19:01 #269
277802 _Calimero_
pi_83659290
quote:
Op zondag 4 juli 2010 22:14 schreef sproetjes het volgende:

[..]

mijn schema is als volgt
maandag: 's morgens hardlopen ,'s avonds een uur BBBles
dinsdag: normaal een uur spinning, in de zomer een uur Basic Aerobic
woensdag: hardlopen
donderdag: rustdag
vrijdag: 's morgens hardlopen + 's avonds een uur thaiboksen
zaterdag: 1.25 uur thaiboksen
zondag: een uur BBBles

heb dus feitelijk alleen op donderdag een rustdag (en dan val ik soms nog een uur spinning of bbb in)
alleen deze week zagen mn dagen er een beetje anders uit ivm de warmte
zo, goed hoor, wat veel!
pi_83661889
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:35 schreef Neelix het volgende:
De panbosloop ben ik ook van plan een keer te gaan lopen. Wanneer is dat weer?
Elke eerste Zondag van de maand, 12:00. Er is een mooi stukje bosparcours uitgezet van 3KM, het duurt tot 14:00 en je loopt zelf zoveel rondjes als je wilt (op de site staat max. 7 maar niemand houd het aantal voor je bij; mocht er een zeer gevorderde/snelle loper mee-lezen die er 8 loopt voor ze het parcours gaan opruimen, zullen ze je niet tegenhouden ). Is volgens mij best een leuke loop voor mensen uit dit topic, omdat je dus ook al met 3KM kan beginnen ipv 5 zoals bij veel evenementen. En 't is niet druk, geen gedrang na het aller-eerste stukje.
Hier is de info pagina met routebeschrijving en dergelijke:
http://www.u-track.nl/wedstrijden/panbos.php
pi_83662602
quote:
Op zondag 4 juli 2010 22:07 schreef lemonlime het volgende:

[..]

Fijn dat je weer gaat beginnen, ik miste je al! (We liepen steeds zo mooi dezelfde lessen ).
Ik zou denk ik weer met les 19 zou beginnen (5-6-7-8). Beter iets langzamer opbouwen dan meteen stuk gaan en er helemaal geen zin meer in hebben.
En als je het na die eerste 5 minuten echt te zwaar hebt dan loop je gewoon iets minder. maar heel veel verder terug in het schema lijkt me niet nodig, zo snel is je conditie niet weg.
Succes!!
hee lemonlime!

Ja, het kwam er gewoon echt niet van met lopen en afgelopen anderhalve week met dat warme weer was mijn motivatie ver te zoeken. voor een dagdienst gaan lopen is geen doen, want dan moet ik om 5u mijn bed uit.......gaat me iets te ver!
zat ook te denken om naar de stukjes van 5 minuten terug te gaan, is idd niet zo ver terug, maar ook niet meteen gelijk weer 15 minuten rennen........bedankt voor je antwoord! kan ik wel wat mee denk ik !
Klopt het nou dat ik las dat jij toch ook nog niet helemaal klaar bent?

Nu morgen nog echt de daad bij het woord voegen en meteen weer gaan lopen!!!! Dan kan ik over 3 weken klaar zijn met evy1 en me op de 30 minuten gaan richten en dat uitbreiden. Ga me tegen die tijd nog eens oriënteren op dat gebeuren van renate wennemars.......
pi_83663272
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:04 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik kan me hier niets bij voorstellen. Gewoon hier in Nederland? Ging je ook naar kantoor met blote voeten? * Aventura is nieuwsgierig
Ja, nou ja het soort carriere-kantoorbaan waar je in een net pakje & hakjes verwacht word heb ik nooit gehad (zou ik geen week uithouden, ook niet voor ik op blote voeten liep ) Maar heb wel aan een internet helpdesk gewerkt, vanuit een 'gewoon' kantoor. Nu werk ik op Archeon in het prehistorische gedeelte en daar past 't natuurlijk heel goed. Verder, ach mensen kijken wel in winkels en dergelijke, maar ja, mensen roddelen toch wel, kan je ze net zo goed wat geven om over te praten. Is trouwens wel erg off-topic om hier uitgebreid op in te gaan, ik sta nog wat uitgebreider in een artikeltje van VK magazine van afgelopen winter (ik ben die tweede; liep ten tijde van het interview nog niet hard) en stuur anders even een PM?
http://www.xs4all.nl/~myranya/artikel_vk_p1.pdf
http://www.xs4all.nl/~myranya/artikel_vk_p2.pdf
http://www.xs4all.nl/~myranya/artikel_vk_p3.pdf
  zondag 4 juli 2010 @ 23:51:32 #273
140869 lemonlime
Fruitig!!!
pi_83663908
@Danseresje84
Nee, ik ben inderdaad ook nog niet helemaal klaar. Maar ik loop nu les 26 een paar keer, gewoon om wat makkelijker te gaan lopen. Ik denk dat ik les 27 wel gewoon kan doen hoor, maar eerst m'n adem/zijsteek wat beter krijgen.
Ik vond wel dat het in die laatste lessen maar langzaam verbetert, voor m'n gevoel ten minste. Maar ook al doe ik les 26 10 keer, ik blijf het leuk vinden (let al eigenlijk niet echt meer op de muziek).
Veel plezier morgen!
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
  maandag 5 juli 2010 @ 04:08:57 #274
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_83669058
Heeft iemand suggesties vor hardloop schoenen in maat 47/47.5? Ik ben een beginnende hardlopen dus echt dure schoenen hoeven van mij nog niet. Eerst eens kijken of ik het vol hou.
ff wachten nog
pi_83669131
quote:
Op maandag 5 juli 2010 04:08 schreef Game_Error het volgende:
Heeft iemand suggesties vor hardloop schoenen in maat 47/47.5? Ik ben een beginnende hardlopen dus echt dure schoenen hoeven van mij nog niet. Eerst eens kijken of ik het vol hou.
Het gaat niet om hoe duur de schoenen zijn, maar wat er bij jou past hoe loop je, waar heb je extra steun nodig.
1x met schoenen lopen die je niet zitten en met blaren thuis komen word je niet gemotiveerd van.
Ik zwaai naar dieren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')