Ik denk dat dat niet eens zoveel zal schelen. Het grote nadelige effect van de HRA is dat het mensen verleidt tot het aangaan van een maximale schuld en die niet af te lossen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:10 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De HRA is een direct instrument om huizen duurder te maken!
Hoeveel keer jaarsalaris zouden banken eigenlijk uitlenen zonder HRA? 3 keer jaarsalaris?
Je koopt eerst een huis, en daarna ga je kijken of je het kan betalen en hoe het allemaal werkt?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:04 schreef Gallorini het volgende:
[..]
Ah bedankt, had al zo een vermoeden
Ik ga morgen naar de hypotheekadviseur voor wat offertes dus nee.
Fout,quote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:36 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je koopt eerst een huis, en daarna ga je kijken of je het kan betalen en hoe het allemaal werkt?
Jij neemt geen hypotheek, dat doet de bank. Bovendien is voor een hypotheek een onderpand nodig, dus eerst een hypothecaire lening aangaan en daarna pas op zoek gaan naar een huis is onzin. Over de rest van de post heb ik het maar niet, daar staat minstens net zo'n grote onzin.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:23 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Fout,
je neemt eerst een hypotheek, daarna ga je kijken welk huis je er voor wilt hebben, daarna ga je er een echtgenote bij zoeken die je in het huis stopt, en daarna zoek je een nieuwe baan om die hypotheeklasten te kunnen voldoen.
Zo zit onze economie in elkaar.
Haha wel nee. Had al eens eerder een gesprek gehad bij een assurantiekantoor, maar had dit toen niet gevraagd.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:36 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je koopt eerst een huis, en daarna ga je kijken of je het kan betalen en hoe het allemaal werkt?
Na 1 post zo'n conclusie kunnen trekkenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:46 schreef DonJames het volgende:
Je hebt geen idee hoe de economie in elkaar zit.
Als hij een post waarin alleen maar onzin staat afsluit met de woorden "zo zit de economie in elkaar", dan kan je zo'n reactie natuurlijk verwachten. Of wou je soms zeggen dat die post inhoudelijk wél klopte?quote:Op woensdag 23 juni 2010 09:02 schreef xenobinol het volgende:
Na 1 post zo'n conclusie kunnen trekken![]()
"Je hebt geen idee hoe de economie in elkaar zit." klopt niet, want daar heeft hij wel degelijk ideeën over, dat deze gedachte wel of niet juist zijn doet daar niets aan af. Ik had van een 'jurist' wel wat meer nuancering verwachtquote:Op woensdag 23 juni 2010 10:33 schreef DonJames het volgende:
Als hij een post waarin alleen maar onzin staat afsluit met de woorden "zo zit de economie in elkaar", dan kan je zo'n reactie natuurlijk verwachten. Of wou je soms zeggen dat die post inhoudelijk wél klopte?
Na 30 vette jaren zijn notarissen steeds minder goed in staat om hun broek om het vette lijf te houdenquote:STELENDE NOTARIS UIT AMBT GEZET
door Martijn Koolhoven
BREDA, woensdag
Steeds meer notarissen komen in geldproblemen en plegen de grootste zonde die een notaris kan plegen: geld weghalen van de derdenrekening, waarop het geld van cliënten ‘veilig’ geparkeerd staat. Naar nu blijkt heeft de Kamer van Toezicht voor het notariaat onlangs met onmiddellijke ingang een notaris uit zijn ambt gezet die twee keer aanzienlijke bedragen van de derdenrekening heeft overgeboekt naar de bankrekening van zijn levenspartner. Op 24 maart 2009 blijkt hij E 165.000 te hebben weggesluisd en op 9 september van datzelfde jaar nog eens E 189.000. Tegenover zijn collega’s, die de zaak hebben onderzocht, heeft de notaris zijn daden toegegeven. Hij zegt dat hij handelde uit geldnood. Hij kon naar eigen zeggen de extreem hoge financieringslasten van zijn kantoor niet langer opbrengen. Omdat hij ook nog eens fors bedrag verschuldigd bleek aan de Belastingdienst, eindigde zijn derdenrekening met een negatief saldo van E 666.000. De notaris, wiens naam of vestigingsplaats niet wordt vrijgegeven door de Kamer van Toezicht, blijkt ook nog eens de verbouwing van zijn kantoor tot woning voor E 100.000 te hebben gefinancierd bij een vaste opdrachtgever van zijn eigen notariskantoor. Hiermee komt volgens de richtlijnen de onafhankelijkheid van de notaris in het geding.
De Kamer van Toezicht veroordeelt het handelen van de notaris scherp: „Met de onrechtmatige handelswijze, in het bijzonder met de door hem gepleegde malversaties, is het vertrouwen van de maatschappij dat aan het notariaat vertrouwde gelden in veilige handen zijn, in zeer ernstige mate beschaamd”, aldus het oordeel van de Kamer van Toezicht. „Het handelen van de notaris is dan ook een fundamentele schending van de eer en waardigheid van het notariaat.” Op zo’n vergrijp past maar één antwoord, vindt de Kamer, namelijk directe ontzetting uit het ambt. De zaak kwam aan het rollen toen een waarnemend notaris op 7 januari van dit jaar een brief van de Belastingdienst opende. De vragen die de fiscus stelde, leidden tot een intern onderzoek waarbij de malversaties aan het licht kwamen.
Bron: Telegraaf
Ze zijn natuurlijk ook niet gewend om echt te werkenquote:Op woensdag 23 juni 2010 11:02 schreef xenobinol het volgende:
The shape of things to come
[..]
Na 30 vette jaren zijn notarissen steeds minder goed in staat om hun broek om het vette lijf te houden![]()
Hoeveel zullen er nog volgen als gevolg van het wegvallen van 'easy money' die 'verdient' werd met de verkoop van woningen
Hoe kan een notaris nou in geldproblemen komen? Doordat er minder huizen verkocht worden en dus minder lucratieve dealtjes voor ze te sluiten zijn?quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:02 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Na 30 vette jaren zijn notarissen steeds minder goed in staat om hun broek om het vette lijf te houden![]()
Hoeveel zullen er nog volgen als gevolg van het wegvallen van 'easy money' die 'verdient' werd met de verkoop van woningen
Als jij je hele business hebt gefinancierd vanwege de forecast dat je, als voorbeeld, 1600 werkbare uren per jaar hebt tegen 200 euro per uur en er blijkt uiteindelijk maar 600 uur daadwerkelijk gefactureerd kan worden.. Dan heb je een probleemquote:Op woensdag 23 juni 2010 11:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoe kan een notaris nou in geldproblemen komen? Doordat er minder huizen verkocht worden en dus minder lucratieve dealtjes voor ze te sluiten zijn?
Notarissen vragen 800 euro voor hooguit 2 uurtjes werk, daarom werken ze een paar dagen per week, geld zat dus!
Een tijdje terug was er in Rotterdam al een fraudezaak waar diverse notarissen bij betrokken waren... Zou het niet eens tijd zijn om de bijzondere positie van notarissen op te heffen? Als ik zie dat een gemeente 50 euro vraagt voor het aanvragen van een rijbewijs (kost ze 9 euro), dan zou zelfs de gemeente deze taak veel goedkoper kunnen overnemen!
Notarissen zijn zo duur, OMDAT ze betrouwbaar moeten zijn. Maar het hele "betrouwbaar zijn" is nergens op gebaseerd, blijkt wel weer!
Soms laat ik de taalkundige vorm van een post prevaleren boven de inhoud (alhoewel de rest van mijn post inhoudelijk prima is), maar kennelijk gaat dit geheel aan jou voorbij.quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:51 schreef xenobinol het volgende:
[..]
"Je hebt geen idee hoe de economie in elkaar zit." klopt niet, want daar heeft hij wel degelijk ideeën over, dat deze gedachte wel of niet juist zijn doet daar niets aan af. Ik had van een 'jurist' wel wat meer nuancering verwacht
Ik vind dat een rare redenatie, je mag verwachten dat iedereen betrouwbaar werk aflevert toch?quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Notarissen zijn zo duur, OMDAT ze betrouwbaar moeten zijn. Maar het hele "betrouwbaar zijn" is nergens op gebaseerd, blijkt wel weer!
WC eendquote:Op woensdag 23 juni 2010 11:26 schreef DonJames het volgende:
Soms laat ik de taalkundige vorm van een post prevaleren boven de inhoud (alhoewel de rest van mijn post inhoudelijk prima is), maar kennelijk gaat dit geheel aan jou voorbij.
Je zou verwachten dat iemand die 200 euro per uur factureert zijn eigen handeltje wel kan financieren? Maar lenen is tegenwoordig niet alleen meer voor tokkies (the poor pay more), tegenwoordig vinden ook rijken het heel normaal om te lenen i.v.m. de lage rentestanden. Lenen == evilquote:Op woensdag 23 juni 2010 11:26 schreef antfukker het volgende:
Als jij je hele business hebt gefinancierd vanwege de forecast dat je, als voorbeeld, 1600 werkbare uren per jaar hebt tegen 200 euro per uur en er blijkt uiteindelijk maar 600 uur daadwerkelijk gefactureerd kan worden.. Dan heb je een probleem
Het is wel weer echt van die typische Telegraaf-berichtgeving..quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:02 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Waarom?quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:19 schreef RemcoDelft het volgende:
...
Zou het niet eens tijd zijn om de bijzondere positie van notarissen op te heffen?
Ja, laten we dat soort taken aan de overheid gaan toebedelen. What's next, de bakker dan ook maar, omdat de overheid misschien wel goedkoper brood kan bakken? Alles van de overheid, goed plan man! dat bestaat wel, maar ík ben er niet zo'n voorstander vanquote:Als ik zie dat een gemeente 50 euro vraagt voor het aanvragen van een rijbewijs (kost ze 9 euro), dan zou zelfs de gemeente deze taak veel goedkoper kunnen overnemen!
...
Wat heeft zo'n notaris nou te financieren? Een koffertje en een archiefkast? @ 120.000 euro per jaar voor 12 uur werk per week, ik zou er voor tekenen hoor!quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:26 schreef antfukker het volgende:
[..]
Als jij je hele business hebt gefinancierd vanwege de forecast dat je, als voorbeeld, 1600 werkbare uren per jaar hebt tegen 200 euro per uur en er blijkt uiteindelijk maar 600 uur daadwerkelijk gefactureerd kan worden.. Dan heb je een probleem
Ja en nee... Neem de trekking bij een loterij: deze wordt verricht door een notaris! Niet door een groenteboer of slager, maar een notaris, die daar vele honderden euro's voor vangt.quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:27 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik vind dat een rare redenatie, je mag verwachten dat iedereen betrouwbaar werk aflevert toch?
Antfuck all you want, het klopt namelijk gewoon wat er staat. De bank neemt het recht van hypotheek, zijnde het recht om het het huis te verkopen ter voldoening van een geldsom met voorrang boven andere schuldeisers (als je het wil weten: art. 3:227 BW). De huiseigenaar gééft dat recht.quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:36 schreef xenobinol het volgende:
[..]
WC eend![]()
Ik ga toch even antfukken op je post, want de bank neemt geen hypotheek, deze verstrekt een hypothecaire lening. Uiteraard zit je met een kip ei probleem, zonder huis geen hypo en voor de meesten geen huis zonder hypo. In neem aan dat Bankfurt dat ook wel begrijpt, maar het misschien niet helemaal logisch onder woorden bracht
Een paar maanden geleden waren er ook wat notariskantoren die soortgelijke feiten gepleegd hadden, toen kwam er nog slechts een opgeheven vingertje aan te pasquote:Op woensdag 23 juni 2010 11:39 schreef DonJames het volgende:
Het is wel weer echt van die typische Telegraaf-berichtgeving..
Je hebt gelijkquote:Op woensdag 23 juni 2010 11:47 schreef DonJames het volgende:
Antfuck all you want, het klopt namelijk gewoon wat er staat. De bank neemt het recht van hypotheek, zijnde het recht om het het huis te verkopen ter voldoening van een geldsom met voorrang boven andere schuldeisers (als je het wil weten: art. 3:227 BW). De huiseigenaar gééft dat recht.
Dat bedoel ik niet. Ze schrijven "het komt steeds vaker voor", maar onderbouwen dat op geen enkele wijze. Dat is typisch Telegraaf, lekker inspelen op die onderbuikgevoelens. Sex verkoopt goed in Nederland, maar nog niet half zo goed als lekker kankeren op de overheid, rijke mensen, buitenlanders, of eigenlijk iedereen buiten de Telegraaflezer en de mensen in z'n tokkie-omgeving.quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Een paar maanden geleden waren er ook wat notariskantoren die soortgelijke feiten gepleegd hadden, toen kwam er nog slechts een opgeheven vingertje aan te pas
Ik geloof ook direct dat het steeds vaker voor komt, er zullen vast een aantal notariskantoren in de problemen gekomen zijn door de halvering van het aantal verkochte woningen. Ik ben het met je eens dat de Telegraaf niet de meest betrouwbare bron is van onafhankelijke berichtgevingquote:Op woensdag 23 juni 2010 12:01 schreef DonJames het volgende:
Dat bedoel ik niet. Ze schrijven "het komt steeds vaker voor", maar onderbouwen dat op geen enkele wijze. Dat is typisch Telegraaf, lekker inspelen op die onderbuikgevoelens. Sex verkoopt goed in Nederland, maar nog niet half zo goed als lekker kankeren op de overheid, rijke mensen, buitenlanders, of eigenlijk iedereen buiten de Telegraaflezer en de mensen in z'n tokkie-omgeving.
Mag ik je vragen op basis waarvan je gelooft dat fraude steeds vaker (dat wil zeggen: in toenemende mate, dus méér dan vroeger) voorkomt?quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:11 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik geloof ook direct dat het steeds vaker voor komt,
Misschien een paar, maar transport- en hypotheekaktes van woningen zijn voor de meeste notarissen geen core business.quote:er zullen vast een aantal notariskantoren in de problemen gekomen zijn door de halvering van het aantal verkochte woningen. Ik ben het met je eens dat de Telegraaf niet de meest betrouwbare bron is van onafhankelijke berichtgeving
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |