Wat kwam daar dan uit?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:07 schreef jack4ya het volgende:
Ik wil de meiden /dames hier op het hart drukken om echt naar de huisarts of gynaecoloog te gaan.
Dat is hetgeen wat geholpen heeft bij mij.
Er hoeft inderdaad niets mis te zijn, maar ik vind het zo sneu als meiden/dames zich in de hoek laten zetten met een opmerking als "Het hoort erbij." Het hóeft er helemaal niet bij te horen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat kwam daar dan uit?
Menstruatiepijn is soms gewoon een vervelend gegeven. Wil niet altijd zeggen dat er medisch iets mis is of iets aan gedaan kan worden.
Ik heb dat dus ook en voel me ook schuldig. Ik heb er geen afspraken over met mijn werkgever want ik studeer nog.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 02:43 schreef Tante_Soesa het volgende:
Pff, ook ik zit iedere maand weer met hetzelfde probleem. Kan niet zitten en niet lopen van de pijn dus ben maar weer 'ziek' thuis. Ik voel me hier heel schuldig over ten opzichte van mijn werkgever maar het gaat gewoon echt niet. Lig nu ook weer wakker (2e nacht op rij) van de pijn. Hoe lossen jullie dat op op je werk? Hebben jullie een afspraak met je werkgever hier over? Wat voor mij goed werkt, maar tijdelijk, is een warme douche. Douche wel 5 x per dag tijdens een menstruatie maar dat voelt het best. Verder inderdaad warme kruik, warme deken en (proberen te) ontspannen. Sterkte!
Bij mij heeft er ook tot nu toe nooit iemand commentaar op gehad. Mijn collega's zijn ook erg lief en zien aan me dat het echt niet gaat. Maar toch...ik heb vandaag maar meteen mijn leidinggevende gemaild dat ik na haar vakantie vorige week er even over wil brainstormen. Misschien een dag minder werken of strucutreel gaan overwerken ofzo...ik zit er iig echt mee. Het gaat nu overigens wel een stuk beter. Dat vind ik altijd zo frappant, zodra dag 3 aanbreekt gaat het een stuk beter. Heb zelfs weer wat gegeten vandaag (sterker nog, ik heb honger!) en ben weer aan 't werk. Fijn! Het stomme is, altijd als de ergste pijn voorbij is denk ik 'waarom stel ik me zo aan?'. Gedoe elke maand...bah!quote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:20 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik heb dat dus ook en voel me ook schuldig. Ik heb er geen afspraken over met mijn werkgever want ik studeer nog.
Ik loop wel nu coschappen en vanochtend was ik te laat voor het spreekuur omdat ik bijna de hele nacht wakker heb gelegen van de pijn (zie m'n post om half 3 vannacht) dat kan natuurlijk niet.
Tot nu toe heb ik geen problemen gehad met ziekmeldingen... Tijdens chirurgie had de arts-assistent me zelf naar huis gestuurd zonder dat ik m had verteld dat ik ongesteld was (Maarja dat was omdat ik had overgegeven toen we visite aan het lopen waren)
Dan denk ik dat wij de pijn anders beleven :-). Ik ben er echt ziek van, inclusief koorts en overgeven. Maar, strucutreel elke maand ziek zijn wil ik niet. Wat jij als idee aangeeft is inderdaad ook wat ik bedoel met de rest van de periode wat overwerken. Het is bij mij wel echt 2 volledige dagen dus (bij mij) gaat het dan om 14 uur. Nouja, dat moet denk ik wel te doen zijn. Kortom, ik overleg met met m'n manager. Ben wel benieuwd naar haar reactie, volgens mij heeft ze 't niet eens echt in de gaten dat ik er zo 'vaak' niet ben! Ben overigens verder bij dit bedrijf nog nooit ziek geweest gelukkig :-)quote:Op woensdag 31 augustus 2011 15:47 schreef jack4ya het volgende:
En anders 2 (halve?) dagen thuis blijven... en die 8/16 uur over de resterende periode uitsmeren? Ik weet niet of jouw baan dat toelaat, maar zoiets zou kunnen.
Kijk als ik ziek ben, dan ben ik ziek en meld ik me ook ziek. Dit vind ik daar niet onder vallen. Soms neem ik de middag vrijaf, en die 4 uur haal ik dan in. 4 dagen een uurtje langer werken. Met mijn baan valt dat niet eens op. Is toch onregelmatig.
Als dat de werkzame stof is dan raadt ik dat zeer zeker aan.quote:Op zondag 4 september 2011 23:24 schreef Marloes het volgende:
Aleve Feminax = naproxen. En dat kun je ook veel goedkoper los kopen bij de Kruidvat
Ik gebruik het ook en ik raad het ook aan (zonder tquote:Op maandag 5 september 2011 00:18 schreef ItsMeTalking het volgende:
[..]
Als dat de werkzame stof is dan raadt ik dat zeer zeker aan.
Rond mijn 27e was het echt heel erg. Ik had veel pijn, was misselijk en voelde me als een vaatdoek. Op den duur ontdekte ik dat als ik dan ging liggen met een kruik, ik als het ware vanuit mijn hoofd naar mijn buik ging en zo met de kracht van mijn gedachten de pijn kon verzachten. Klinkt nu een beetje vreemd, maar het werkte welquote:Op maandag 5 september 2011 10:09 schreef tliciouz het volgende:
Ik heb na 6 jaar nog steeds geen hulpmiddel gevonden om de pijn wat lichter te maken. Ik dacht als ik eenmaal aan de pil zou gaan het wel zou verminderen maar helaas. Ook medicijnen zoals ibuprofen helpen niet. De pijn zakt iets weg maar nog steeds enorm veel last.
Al mijn vriendinnen zijn 1 a 2 dagen ongesteld en hebben nergens last van, bij mij is het een volle week wat samen gaat met krampen, rugpijn, hoofdpijn en duizeligheid. De pijn in mijn onderbuik is soms zo hevig dat ik niets anders kan dan met een kruik in bed liggen en mijn benen optrekken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |