abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83080967
Voor de dames onder ons:

Op internet valt veel te vinden als het gaat om het
bestrijden van menstruatiepijn. Zelf kan ik letterlijk niet meer rechtop lopen van de pijn zonder pijnstillers de eerste 2 á 3 dagen. Heb wel wat geprobeerd zoals in beweging blijven of een kruik erop, maar werkt gewoon niet bij. Of ik heb geen geduld totdat t gaat werken dat kan natuurlijk ook nog... Mja elke keer maar weer pijnstillers slikken is ook niet gezond. Ik zoek goeie alternatieven. Wat zijn jullie tips en trucs tijdens je periode behalve je baarmoeder eruit rukken?

Graag serieuze reacties.

-xXx-
A half truth is a whole lie..
  zondag 20 juni 2010 @ 23:41:14 #2
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83081214
quote:
Op zondag 20 juni 2010 23:36 schreef PinkLadii het volgende:
Voor de dames onder ons:

Op internet valt veel te vinden als het gaat om het
bestrijden van menstruatiepijn. Zelf kan ik letterlijk niet meer rechtop lopen van de pijn zonder pijnstillers de eerste 2 á 3 dagen. Heb wel wat geprobeerd zoals in beweging blijven of een kruik erop, maar werkt gewoon niet bij. Of ik heb geen geduld totdat t gaat werken dat kan natuurlijk ook nog... Mja elke keer maar weer pijnstillers slikken is ook niet gezond. Ik zoek goeie alternatieven. Wat zijn jullie tips en trucs tijdens je periode behalve je baarmoeder eruit rukken?

Graag serieuze reacties.

-xXx-
Wat bij mij hielp was een kind krijgen. De pijnen van de menstruatie vallen daarbij vergeleken in het niet

Maar wat helpt.....Toch misschien even gaan liggen met een kruik en vooral je proberen te ontspannen en niet focussen op de pijn want dan lijkt het alleen maar erger te worden. Op zich is het niet zo erg hoor om bv 1000mg paracetamol te nemen. Dat natuurlijk wel volgens de gebruiksaanwijzing en gedoseerd doen. Een warme douche of bad (wel heviger bloedverlies) kan ook ontspannend werken. Tsja..... en er vooral niet teveel mee bezig zijn. Hoe meer jij je er druk om maakt, hoe erger de krampen zijn.
  † In Memoriam † zondag 20 juni 2010 @ 23:43:53 #3
25682 2cv
Niet subtiel
pi_83081354
Man zijn
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_83081393
Gewoon denken aan dat je toch geen reuma heb en dat de pijn maar paar dagen is ipv dagelijks.
pi_83081422
Een goede anticonceptiepil zoeken en die doorslikken zodat je maar een of 2 keer per jaar die pijn hebt, die dan ws ook minder heftig zal zijn.
pi_83081529
quote:
Op zondag 20 juni 2010 23:41 schreef childintime het volgende:

[..]

Wat bij mij hielp was een kind krijgen. De pijnen van de menstruatie vallen daarbij vergeleken in het niet

Maar wat helpt.....Toch misschien even gaan liggen met een kruik en vooral je proberen te ontspannen en niet focussen op de pijn want dan lijkt het alleen maar erger te worden. Op zich is het niet zo erg hoor om bv 1000mg paracetamol te nemen. Dat natuurlijk wel volgens de gebruiksaanwijzing en gedoseerd doen. Een warme douche of bad (wel heviger bloedverlies) kan ook ontspannend werken. Tsja..... en er vooral niet teveel mee bezig zijn. Hoe meer jij je er druk om maakt, hoe erger de krampen zijn.
Tja een bevalling wens ik nooit mee te maken haha en ik wacht hier zoiezo nog verstandig mee met m'n 20 jaartjes Ik lig ook nooit stil als ik pijn heb. Miss dat ik dat idd is moet proberen mezelf ontspannen. Wie weet...
A half truth is a whole lie..
pi_83081547
Een orgasme! Tijdelijk, maar het werkt wel
  zondag 20 juni 2010 @ 23:52:35 #8
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83081751
quote:
Op zondag 20 juni 2010 23:47 schreef PinkLadii het volgende:

[..]

Tja een bevalling wens ik nooit mee te maken haha en ik wacht hier zoiezo nog verstandig mee met m'n 20 jaartjes Ik lig ook nooit stil als ik pijn heb. Miss dat ik dat idd is moet proberen mezelf ontspannen. Wie weet...
Dat is het Voor ik zwanger was had ik ook erge last van krampen en heb mezelf aangeleerd om even te gaan liggen en mijn gedachten naar mijn buik te laten gaan. Mijn gedachten moesten dus de boel ontspannen en na een paar keer lukte dat. Verder niets denken, je gedachten sturen naar waar de pijn zit en langzaamaan ontspande ik dan en werd de pijn minder.
pi_83082566
Femerital werkte bij mij heel goed maar word helaas niet meer gemaakt...
pi_83082678
Een blowtje...en dat is echt waar.
Het ontspant je spieren.
pi_83082754
quote:
Op zondag 20 juni 2010 23:44 schreef Pakspul het volgende:
Gewoon denken aan dat je toch geen reuma heb en dat de pijn maar paar dagen is ipv dagelijks.
lastig... als je zoals ik zowel menstruatiepijn als reuma hebt.....
uit een aspergernest
  maandag 21 juni 2010 @ 00:25:02 #12
57434 Marloes
Digital Love
pi_83083137
Aleve feminax.
Daar zit naproxen in, dit kun je ook gewoon kopen bij de apotheek voor de helft van de prijs.

Dat neem ik altijd de eerste 2 a 3 dagen, vaak 1 per dag soms 2 en dan heb ik ook echt nergens last meer van.
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_83085044
Ibuprofen 400 mg. 1 of 2 per dag does the trick. En dat vaak 2 dagen lang.
  maandag 21 juni 2010 @ 01:54:35 #14
286690 Velma_Dinkley
Afasie suits me
pi_83085535
quote:
Op zondag 20 juni 2010 23:45 schreef Doedezemaar het volgende:
Een goede anticonceptiepil zoeken en die doorslikken zodat je maar een of 2 keer per jaar die pijn hebt, die dan ws ook minder heftig zal zijn.
Dat dus.
  maandag 21 juni 2010 @ 07:49:48 #15
208890 June.
Seriously?
pi_83086824
Inderdaad, gewoon een NSAID nemen.
Shine bright like a diamond.
  maandag 21 juni 2010 @ 07:58:38 #16
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_83086892
Kruikje, huilen, liggen met een dekentje, slechte huilfilm: het helpt allemaal niet maar voorziet je wel in behoefte

Ik mag geen pijnstillers mee, dus eens per maand ben ik gewoon ziek.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  maandag 21 juni 2010 @ 08:10:16 #17
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_83086996
Uiteindelijk was ik het beu, ben naar de gyn geweest om te controleren of alles in orde was. Ik maak kennelijk veel baarmoederslijmvlies aan, wat er ook allemaal weer uit moet. Inderdaad beroerd zijn, niet rechtop kunnen lopen en 2/3 nachten in zijn geheel niet kunnen slapen. Slópend.

Ik slik nu 150mg (2x 75mg) diclofenac natrium op voorschrift. Als ik die op zijn haal ik de 25mg bij de drogist en slik er dan 3 per keer.

Een ander alternatief is een nieuw soort pil. Ik heb slechte pil discipline, maar anders is dat een oplossing. Slikt TS eigen wel de pil?
  maandag 21 juni 2010 @ 08:46:41 #18
304926 Anthurium
Strawberrycat!
pi_83087339
Een lekker warm bad!
  Vis een optie? maandag 21 juni 2010 @ 10:52:51 #19
70532 loveli
N
pi_83090168
Theunisbloemolie innemen en slechte suikers skippen kan ook uitmaken.
crap in = crap out
  maandag 21 juni 2010 @ 11:05:24 #20
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_83090615
kruik en ibuprofen
an urge to help mankind overcomes me
pi_83097954
mijn nicht deed altijd de week voor ze ongesteld werd geen koude(ijsblokjes/ijsjes) dingen meer gebruiken en 1-2 dagen voor ze ongesteld werd al beginnen met pijnstillers innemen. volgens haar had ze minder last maar voor mij heeft het niet gewerkt.
  maandag 21 juni 2010 @ 15:01:35 #22
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_83099226
Tja, wat helpt bij mij tegen de menstruatiepijn?

Nou eigenlijk niks. Nadat ik mijn menstruaties zo beu was en de pil compleet niet hielp (erg leuk hoor, schijnzwanger ) tegen pijn of wat dan ook ben ik naar de gynaecoloog gegaan. Binnen 2 weken lag ik op de operatietafel --> endometriose. Ben je mooi klaar mee op je 19e... (destijds)

Na veel pilsoorten daarna (waar ik heerlijke doorbraakbloedingen van kreeg en mijn cyclus ondanks pilgebruik maximaal 14 dagen was), is het nog niet onder controle.

Pijnstillers helpen hier ook niet (ook zo leuk dat ik door een andere aandoening niet op de standaard pijnmedicatie reageer ). Dus als ik aan het werk ben gewoon doorbikkelen, en niet laten merken dat je de krampen eigenlijk weg moet puffen. Thuis met kersenpittenkussen op de bank zitten met een grote reep chocolade.

-----------------

Wat heb jij verder allemaal al geprobeerd?

Er zijn verschillende opties tegen menstruatiepijn;
-Hormonale anticonceptie
Anticonceptiepil waardoor je een regelmatige cyclus hebt, en vaak ook minder pijn. Je kunt ook de pil doorslikken net zolang tot je een doorbraakbloeding hebt.
Hormoonspiraaltje waardoor je in sommige gevallen niet meer ongesteld wordt.
prikpil: ieder 3 maand een injectie. Vaak wordt je dan ook niet meer ongesteld.
En dan zijn er nog wel meer hormonale anticonceptiemethoden.

-Pijnstillers
Paracetamol, Ibuprofen, Naproxen, Diclofenac (laatste 3 oppassen met te veel slikken, want het is nou niet echt bevorderlijk voor je maag, tevens kan je huisarts daarbij maagbeschermers alla omeprazol, pantoprozol etc. voorschrijven)
Ook wil de combinatie van paracetamol en bijv. naproxen elkaars werking versterken.

-Warmte
Kruiken, kersenpittenkussens, douche, bad, warm dekentje etc.

En verder natuurlijk veel chocolade!
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
pi_83099788
quote:
Op zondag 20 juni 2010 23:36 schreef PinkLadii het volgende:

Graag serieuze reacties.

-xXx-

Serieuze reactie: iets van een spaspolytisch middel van je huisarts proberen te krijgen? No-spa of weet ik veel. Het is tenslotte gewoon een soort kramp.

En sowieso misschien eens een verwijzing richting de gyneacoloog, heel pijnlijke menstruaties kunnen een indicatie zijn van dat er iets mis is (bijv. ontsteking of wat dan ook).

En anders gewoon naproxennetje of zo. Ibuprofen sloopt - bij mij in elk geval - m'n maag en werkt niet, naproxen wel.
pi_83099854
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:01 schreef manda-rijn het volgende:
Paracetamol, Ibuprofen, Naproxen, Diclofenac (laatste 3 oppassen met te veel slikken, want het is nou niet echt bevorderlijk voor je maag, tevens kan je huisarts daarbij maagbeschermers alla omeprazol, pantoprozol etc. voorschrijven)
Ook wil de combinatie van paracetamol en bijv. naproxen elkaars werking versterken.

Met paracetamol ook erg oppassen, sloopt je lever.

Glaasje melk of een receptje voor omeprazol helpt trouwens enorm als je ibuprofen oid inneemt (kan 't weten, heb >2 jaar non-stop pijnstillers en onstekingsremmers moeten slikken na een ongeluk).
  maandag 21 juni 2010 @ 15:24:40 #25
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_83100632
paracetamol sloopt je lever als je erg veel van inneemt.

als je een normale dosering aanhoudt zal het wel niet zo snel lopen dat je je lever sloopt
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')