Tja, wat helpt bij mij tegen de menstruatiepijn?
Nou eigenlijk niks. Nadat ik mijn menstruaties zo beu was en de pil compleet niet hielp (erg leuk hoor, schijnzwanger

) tegen pijn of wat dan ook ben ik naar de gynaecoloog gegaan. Binnen 2 weken lag ik op de operatietafel --> endometriose. Ben je mooi klaar mee op je 19e... (destijds)
Na veel pilsoorten daarna (waar ik heerlijke doorbraakbloedingen van kreeg en mijn cyclus ondanks pilgebruik maximaal 14 dagen was), is het nog niet onder controle.
Pijnstillers helpen hier ook niet (ook zo leuk dat ik door een andere aandoening niet op de standaard pijnmedicatie reageer

). Dus als ik aan het werk ben gewoon doorbikkelen, en niet laten merken dat je de krampen eigenlijk weg moet puffen. Thuis met kersenpittenkussen op de bank zitten met een grote reep chocolade.
-----------------
Wat heb jij verder allemaal al geprobeerd?
Er zijn verschillende opties tegen menstruatiepijn;
-Hormonale anticonceptie
Anticonceptiepil waardoor je een regelmatige cyclus hebt, en vaak ook minder pijn. Je kunt ook de pil doorslikken net zolang tot je een doorbraakbloeding hebt.
Hormoonspiraaltje waardoor je in sommige gevallen niet meer ongesteld wordt.
prikpil: ieder 3 maand een injectie. Vaak wordt je dan ook niet meer ongesteld.
En dan zijn er nog wel meer hormonale anticonceptiemethoden.
-Pijnstillers
Paracetamol, Ibuprofen, Naproxen, Diclofenac (laatste 3 oppassen met te veel slikken, want het is nou niet echt bevorderlijk voor je maag, tevens kan je huisarts daarbij maagbeschermers alla omeprazol, pantoprozol etc. voorschrijven)
Ook wil de combinatie van paracetamol en bijv. naproxen elkaars werking versterken.
-Warmte
Kruiken, kersenpittenkussens, douche, bad, warm dekentje etc.
En verder natuurlijk veel chocolade!