abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83265609
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:47 schreef Yreal het volgende:

[..]

Maar 400 per maand krijgen Ga werken ofzo. Ze hoeven je niks te geven, en jij verwacht dat een foutje ook nog in jou voordeel uitpakt? . Als je het gewoon op een spaarrekening gooit maak je er inderdaad winst op ja.
Aangezien je niks van mij weet ga ik niet in op je eerste zin
Hoezo zou ik niet gaan uitzoeken of ik het mocht houden? Zou jij dat dan ook niet doen? Stel ik mocht het wel houden omdat ZIJ de rekenfout gemaakt hebben dan is dat toch mooi meegenomen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_83265960
He ik krijg een zak geld elke maand, wat ik niet behoor te krijgen.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 18:17:16 #53
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_83295862
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 23:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Sorry, als ik op mijn afschriften kijk dan heb ik echt 12x een bepaald bedrag gekregen en als ik op de definitieve aanslag keek stond daar echt een ander bedrag wat ik ontvangen zou moeten hebben.
Het kan natuurlijk niet zijn verrekend, wat bij toeslagen vaak voorkomt.
quote:
Die spontane verhuizing was een persoonsverwisseling. Waarschijnlijk een tweede persoon ergens met mijn naam.
Maar ik geef je gelijk dat 999 van de 1000 gevallen vaak bij de aanvrager ligt
Dat soort zaken geeft de gemeente door, zoals ik al zei, GBA. Daarnaast werkt de belastingdienst met nummers, niet met namen.
/-=]
|o-0
~~~`
pi_83308635
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 18:17 schreef DeWaasheid het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk niet zijn verrekend, wat bij toeslagen vaak voorkomt.
[..]

Dat soort zaken geeft de gemeente door, zoals ik al zei, GBA. Daarnaast werkt de belastingdienst met nummers, niet met namen.
Neen, niks verrekend. Ik had allang een betalingsregeling getroffen, omdat mijn spaarrente hoger was dan de heffingsrente en toen kreeg ik in 1x ngo een aanslag, van exact hetzelfde bedrag en hetzelfde jaar. Dus weer een fout. Na een bezwaarschrift en 6 maanden wachten werd dat wel weer rechtgezet. Geweldig die BD

Geen idee hoe de BD werkt, maar ik weet alleen dat ik daar 2 jaar woonde en ineens niks meer kreeg zonder brief, telefoontje, etc. Ik elke keer bellen, bellen, bellen en uiteindelijk na een tig aantal maanden kreeg ik iemand aan de lijn die zei dat ik in Sneek woonde en niet meer op brieven reageerde. Ik was niet verhuisd, gewoon ingeschreven bij de GBA, en ik ben nog nooit in de buurt van Sneek geweest. Ze begrepen er niks van en ze zeiden iets van persoonverwisseling.
Precies op dat moment had de BD ookj een nieuwe systeem ingevoerd waardoor het bij praktisch iedereen mis ging. Het was zelfs op het NOS journaal een aantal dagen.

Je kan zeggen wat je wilt, maar het was gewoon een fout van de BD, beiden gevallen.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_83308838
quote:
Op zondag 20 juni 2010 21:11 schreef -_Tommy_- het volgende:
Belasting telefoon is gratis...
En al zou je kosten maken, die kosten kan je declareren..
pi_83308895
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 23:00 schreef Tarabass het volgende:

[..]

En al zou je kosten maken, die kosten kan je declareren..
Nope, ik stuur altijd alles aangetekend op en ik kreeg niks terug na gevraagd te hebben.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 23:14:27 #57
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_83309604
Een paar jaar terug kreeg iemand 80 miljoen van ze maar die kregen ze wel terug gedraait!
De rekeninghouder probeerde ze nog wel 8% administratiekosten aan de laars te lappen...

Als ze dat bij mij flikken dan sluis ik het toch wel ff heel snel weg ;-)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 25 juni 2010 @ 23:21:57 #58
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_83310012
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 22:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je kan zeggen wat je wilt, maar het was gewoon een fout van de BD, beiden gevallen.

Ik zou heel graag dit willen verifieren, maar los daarvan, ik wil vooraf zeggen dat de Belastingdienst een baggerorganisatie is, maar die 999 van de 1000 gevallen eigen gepruts is komt het niet heel ver vanaf.
/-=]
|o-0
~~~`
  zaterdag 26 juni 2010 @ 00:31:01 #59
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_83312918
Stel dat die maat van mij het een jaar lang op zijn rekening heeft staan (op een normale rekening krijg je geen rente dacht ik), en pas dan komen zij (aanvrager teruggaaf en BD) erachter. Kan BD dan extra kosten vragen zoals vergoeding op rente en dat soort dingen?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zaterdag 26 juni 2010 @ 02:44:57 #60
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_83316267
Heffingsrente? ja.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  zaterdag 26 juni 2010 @ 04:04:27 #61
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_83316967
ook al was het niet jouw fout én heb je geen rente ontvangen over dat bedrag?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zaterdag 26 juni 2010 @ 09:44:51 #62
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_83318517
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 02:44 schreef Andromache het volgende:
Heffingsrente? ja.
Onzin, als er uberhaupt rente kan worden geheven dan is dat invorderingsrente.
/-=]
|o-0
~~~`
  zaterdag 26 juni 2010 @ 12:21:46 #63
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_83321438
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 09:44 schreef DeWaasheid het volgende:

[..]

Onzin, als er uberhaupt rente kan worden geheven dan is dat invorderingsrente.
Da's sinds 2010 veranderd, je kunt zowel heffingsrente als invorderingsrente moeten betalen.

http://www.belastingdienst.nl/particulier/erven/erven-49.html
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  zaterdag 26 juni 2010 @ 13:23:20 #64
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_83323214
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 12:21 schreef Andromache het volgende:

[..]

Da's sinds 2010 veranderd, je kunt zowel heffingsrente als invorderingsrente moeten betalen.

http://www.belastingdienst.nl/particulier/erven/erven-49.html
Dat was voor 2010 ook al mogelijk, maar aangezien het hier niet om een aanslag gaat, gaat heffingsrente hier niet op.
Als jij geld onterecht krijgt, kan je nooit achteraf heffingsrente moeten betalen.
Heffingsrente is rente dat geheven wordt in de periode wanneer de belasting betaald had moeten zijn, tot de datum dat de aanslag daadwerkelijk is opgelegd.
Dat wil zeggen, voor belastingjaar 2009 gaat de rente lopen op 1 juli 2009 tot de dagtekening van de aanslag. Als je dat vervolgens niet tijdig betaald dan kan er eventueel ook nog invorderingsrente bijkomen.
Ergo, de periode tussen het betreffende jaar en de daadwerkelijk aanslag wordt gedekt door heffingsrente, de periode na de uiterste betaaldatum en daadwerkelijke betaling is invorderingsrente.
/-=]
|o-0
~~~`
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')