abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92861398
Was er eigenlijk ook zoveel discussie toen Bos (voorm. min. Financiën) en Balkenende naar de Big Four (accountantskantoren) gingen? :P
  † In Memoriam † woensdag 16 februari 2011 @ 12:22:05 #102
230491 Zith
pls tip
pi_92861601
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 12:17 schreef Piles het volgende:
Was er eigenlijk ook zoveel discussie toen Bos (voorm. min. Financiën) en Balkenende naar de Big Four (accountantskantoren) gingen? :P
Nee inderdaad, dat klopt. Ik denk omdat al tijdens zijn ministerschap KLM in bescherming nam, de geruchten toen al hardnekkig waren .

Maar ik geloof zo ook best dat deze 2 'Big Four' bedrijven wat extraatjes zullen krijgen, wat uiteindelijk ook slecht zal zjin voor de consument/belastingbetaler.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_92861784
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:11 schreef Weltschmerz het volgende:

Dit is gewoon moderne corruptie, waarbij de Limburgers uiteraard voorop lopen en het minste schaamte kennen.
:')
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_92861842
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 12:17 schreef Piles het volgende:
Ja hoor. Er is een groep die overal corruptie in ziet.

Doet me denken aan twee bijstandsgerechtigden (broer en zus) in het dorp waar ik opgroeide, die wisten te vertellen dat iedereen die rijk was, rijk was geworden door te stelen.

Om vervolgens weer geld in de gokkast te mikken...
pi_92862461
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 12:15 schreef Zith het volgende:

[..]

Geloof je dat de politieke netwerk van Eurlings een waarde heeft heeft voor KLM? Zo ja, waarom specifiek? Zo nee, echt niet?
Jazeker, de voormalige minister van Verkeer & Waterstaat heeft een exclusieve kijk in een voor een luchtvaartmaatschappij belangrijk ministerie gekregen. Maar dat is uiteraard geen bewijs dat Eurlings tijdens zijn ministeriële periode voor KLM corrupt is geweest, met de baan als directeur in het vooruitzicht.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  † In Memoriam † woensdag 16 februari 2011 @ 12:48:25 #106
230491 Zith
pls tip
pi_92862497
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 12:47 schreef waht het volgende:

[..]

Jazeker, de voormalige minister van Verkeer & Waterstaat heeft een exclusieve kijk in een voor een luchtvaartmaatschappij belangrijk ministerie gekregen. Maar dat is uiteraard geen bewijs dat Eurlings tijdens zijn ministeriële periode voor KLM corrupt is geweest, met de baan als directeur in het vooruitzicht.
Prima :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_92878305
Het kan toch alleen maar beter gaan bij klm cargo...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_92879195
Dit is wel zo smerig.

Het is echt geen toeval dat hij destijds al de KLM de wind uit de zeilen hield.

Het is allemaal zo obvious, maar ze komen er gewoon mee weg.

Toch zijn er veel mensen die niet inzien het dat overgrote deel van de politici er puur voor zichzelf zit, en niet in het geringste om het belang van het volk te dienen.

Je zou verwachten dat het handjevol integere politici (die lieden die weliswaar zo naïef zijn om in democratische oplossingen te geloven, maar het desalniettemin wel goed menen) hier ook eens wat van zou zeggen.

quote:

[..]

Bewijzen niet, maar het ligt wel erg voor de hand. Zo voor de hand dat wanneer hij integer zou zijn deze stap alleen al daarom niet genomen zou hebben, om het aanzien van de politiek niet verder te schaden. Er is toch al steeds minder vertrouwen in hedendaagse politici (volledig terecht natuurlijk).
  woensdag 16 februari 2011 @ 20:15:52 #109
132191 -jos-
Money=Power
pi_92883317
Inderdaad, zijn er nog wel integere politici. Je begint je toch af te vragen waar ze daar in Den Haag mee bezig zijn...

Stond vandaag ook in het AD trouwens, Eurlings schafte de vliegtaks af, gaf KLM schone energie subsidies en lobbyde in Europa om het vliegverbod na de vulkaanuitbarsting op te heffen.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  † In Memoriam † woensdag 16 februari 2011 @ 20:16:48 #110
230491 Zith
pls tip
pi_92883383
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:15 schreef -jos- het volgende:
Inderdaad, zijn er nog wel integere politici. Je begint je toch af te vragen waar ze daar in Den Haag mee bezig zijn...

Stond vandaag ook in het AD trouwens, Eurlings schafte de vliegtaks af, gaf KLM schone energie subsidies en lobbyde in Europa om het vliegverbod na de vulkaanuitbarsting op te heffen.
Toeval.
pi_92888054
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:13 schreef Gulo het volgende:
Bewijzen niet, maar het ligt wel erg voor de hand. Zo voor de hand dat wanneer hij integer zou zijn deze stap alleen al daarom niet genomen zou hebben, om het aanzien van de politiek niet verder te schaden. Er is toch al steeds minder vertrouwen in hedendaagse politici (volledig terecht natuurlijk).
Ach, hij had sowieso kritiek gekregen, waar hij ook zou gaan werken. Ex-politici moeten direct doodvallen nadat ze zich voor Nederland hebben ingezet, lijkt het volk te willen. Hoe durven ze ooit nog iets buiten de publieke sector te willen doen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_92891658
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:15 schreef -jos- het volgende:
Eurlings schafte de vliegtaks af,
Had ieder weldenkend mens gedaan.

quote:
gaf KLM schone energie subsidies
Ken ik even de details niet van.

quote:
en lobbyde in Europa om het vliegverbod na de vulkaanuitbarsting op te heffen.
Waar zo'n beetje iedere deskundige het al lang over eens was dat het diende te gebeuren.

Als dit het bewijs is dat hij de KLM heeft bevoordeeld, dan lijkt het er op dat hij verdomd integer is geweest!
pi_92891753
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:17 schreef waht het volgende:
Ach, hij had sowieso kritiek gekregen, waar hij ook zou gaan werken. Ex-politici moeten direct doodvallen nadat ze zich voor Nederland hebben ingezet, lijkt het volk te willen. Hoe durven ze ooit nog iets buiten de publieke sector te willen doen.
Het is gewoon van tweeën één: ofwel ze hebben wachtgeld wat heel fout is, ofwel ze krijgen een nieuwe betrekking wat het "bewijs" is van corruptie.

Veel gekker moet het niet meer worden.
  woensdag 16 februari 2011 @ 22:34:41 #114
132191 -jos-
Money=Power
pi_92893792
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 22:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Had ieder weldenkend mens gedaan.

[..]

Ken ik even de details niet van.

[..]

Waar zo'n beetje iedere deskundige het al lang over eens was dat het diende te gebeuren.

Als dit het bewijs is dat hij de KLM heeft bevoordeeld, dan lijkt het er op dat hij verdomd integer is geweest!
Zoals al eerder in dit topic is gemeld:

quote:
Zelfs als er geen bewijs is van daadwerkelijke beïnvloeding van het ene belang door het ander kan er wel belangenverstrengeling bestaan.
De beslissingen van Eurlings wekken de schijn van beinvloeding. Het maakt niet uit of die beslissingen integer waren of niet. Dat is dan ook de reden dat ministers niet zouden mogen overstappen naar een bedrijf waar ze tijdens hun ministerschap mee te maken hebben gehad.
pi_92894113
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 22:34 schreef -jos- het volgende:

Zoals al eerder in dit topic is gemeld:

De beslissingen van Eurlings wekken de schijn van beinvloeding. Het maakt niet uit of die beslissingen integer waren of niet. Dat is dan ook de reden dat ministers niet zouden mogen overstappen naar een bedrijf waar ze tijdens hun ministerschap mee te maken hebben gehad.
Ik vind het allemaal leuk en aardig, maar belangenverstrengeling kan niet ontstaan door een latere betrekking, dat is onzin.

En vwb de stelling dat je als Minister niet over zou mogen stappen naar een bedrijf waar je tijdens je Ministerschap te maken hebt gehad lijkt mij bijzonder onhaalbaar. Je zal maar Minister van Financiën zijn geweest...
  woensdag 16 februari 2011 @ 22:56:41 #116
132191 -jos-
Money=Power
pi_92895398
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 22:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik vind het allemaal leuk en aardig, maar belangenverstrengeling kan niet ontstaan door een latere betrekking, dat is onzin.
Dat kan zeker wel.
KLM: "Als je dit en dit doet kun je over een paar jaar bij ons directeur worden".
quote:
En vwb de stelling dat je als Minister niet over zou mogen stappen naar een bedrijf waar je tijdens je Ministerschap te maken hebt gehad lijkt mij bijzonder onhaalbaar. Je zal maar Minister van Financiën zijn geweest...
Het is inderdaad onhaalbaar wettelijk vast te leggen. Maar dat neemt niet weg dat indien je als minister beslissingen hebt genomen over een bedrijf waar je later gaat werken, dat je dan op zijn minst de schijn van belangenverstrengeling wekt. Zo'n minister is natuurlijk vrij om het wel te doen maar voor veel mensen zal hij dan wel de schijn tegen zich hebben.

Het gaat er niet om of het haalbaar is of niet, het gaat erom dat zulke ministers de schijn tegen zich hebben, zelfs wanneer ze wel degelijk integer gehandeld hebben.
pi_92896138
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 22:56 schreef -jos- het volgende:

Dat kan zeker wel.
KLM: "Als je dit en dit doet kun je over een paar jaar bij ons directeur worden".
Dan is het vanwege die belofte. Maar lees ook even waar ik op reageer...

quote:
Het is inderdaad onhaalbaar wettelijk vast te leggen. Maar dat neemt niet weg dat indien je als minister beslissingen hebt genomen over een bedrijf waar je later gaat werken, dat je dan op zijn minst de schijn van belangenverstrengeling wekt. Zo'n minister is natuurlijk vrij om het wel te doen maar voor veel mensen zal hij dan wel de schijn tegen zich hebben.
Ik merk alleen op dat deze discussie ook werd gevoerd toen Balkenende resp. Bos naar de telraamjongens gingen...

quote:
Het gaat er niet om of het haalbaar is of niet, het gaat erom dat zulke ministers de schijn tegen zich hebben, zelfs wanneer ze wel degelijk integer gehandeld hebben.
Zoals ik het thans zie hebben ze de schijn tegen omdat ze publiek figuur zijn. Meer is er kennelijk niet meer nodig.
pi_92909281
quote:

[..]

Sommigen zien zijn ministerschap inmiddels als een sollicitatiebrief bij KLM.
quote:
Volkskrant 17-02-2011, pagina 2
BERT WAGENDORP
Camiel

Camiel Eurlings wordt directeur Cargo van KLM; mooie scoop van Arnold Burlage van de site Luchtvaartnieuws.nl. Die schreef op 20 juni 2010: 'Het staat vrijwel vast dat demissionair minister van Verkeer & Waterstaat Camiel Eurlings toetreedt tot de KLM-directie.' Burlage had het nieuws vernomen in kringen rond de directie van KLM. En 'Camiel Eurlings zelf vertrouwde zijn nieuwe baan bij KLM ook toe aan enkele vertrouwelingen'.

Even later stond Camiel het nieuws hartgrondig te ontkennen in de Kamer. Hij was in-between-jobs, zei hij, en net zo onzeker als iedereen in die positie. Ik weet nog dat ik dacht: even goed onthouden, want te zien aan de vrome jezuïtenkop die Limburgse jongens voor dit soort gelegenheden altijd paraat hebben, liegt hij dat het gedrukt staat.

Een paar weken later, op 17 mei, sprak Eurlings tijdens de tiende verjaardag van de Dutch Aviation Group, de vereniging van alles en iedereen die er toe doet in de Nederlandse luchtvaart. Hij keek terug op zijn ministerschap. 'Wat was het een eer en genoegen om minister van Luchtvaart te mogen zijn', zei hij.

Camiel, de menner van de Rijnhal, die op het CDA-congres al stond te schreeuwen alsof hij bij windkracht 8 op de Polderbaan stond, onder de motoren van een 747 van de KLM.

Je kunt je nu ook afvragen hoe het zat met dat gezinnetje stichten van Camiel. Hij zocht een nette uitweg, en tegen een gezinnetje stichten kan niemand bezwaar maken.

Dat Wouter Bos naar de accountants van KPMG ging en Jan Peter Balkenende naar die van Deloitte vond ik al tamelijk dubieus. Die bedrijven zijn niet gek, die kopen voor de riante salarissen die ze zulke mannen betalen vooral de contacten en informatie in die Bos en Balkenende als minister hebben opgedaan.

Maar bij Eurlings gaat het nog een stapje verder. Dat hele ministerschap is één lange sollicitatiebrief bij de KLM geweest. Man was gewoon met zijn cv bezig.

- Na uitstapje met premier Balkenende en KLM-baas Peter Hartman naar Brazilië de vliegtaks weer afgeschaft.

- Heel erg mijn best gedaan de EU te laten opdraaien voor de aan passagiers uitbetaalde schadevergoedingen vanwege de IJslandse aswolk, en niet de KLM. De Volkskrant: 'Eurlings lobbyt hiervoor ijverig in de Europese Transportraad.'

- Air France onder druk gezet: handen af van onze KLM.

- KLM subsidie van 1,25 miljoen toegekend voor vaag experiment met biokerosine ter versterking duurzaam imago.

Dat afschieten van de kilometerheffing kan bij nader inzien natuurlijk ook heel goed te maken hebben gehad met de belangen van KLM Cargo en het bevorderen van het vrachtverkeer door de lucht.

Eurlings verklaarde dinsdag dat hij vol overtuiging had gekozen voor 'de KLM, onze nationale trots'. Dat geloof ik graag. En ik heb het sterke vermoeden dat hij die keuze al geruime tijd geleden heeft gemaakt.
pi_92925638
Ik ben tot nu toe een goeie KLM-klant, toch maar 'ns overstappen op Star-Alliance.

Members:

Adria
Air Canada
Air China
Air New Zealand
ANA
Asiana Airlines
Austrian
Blue1
Bmi
Brussels Airlines
Continental Airlines