designfilosofiequote:Op zondag 20 juni 2010 22:08 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Ik noemde het alleen maar als voorbeeld van de designfilosofie van Apple, de focus op de content. Die is door het hele systeem aanwezig, niet alleen bij de Quicktime player.
Je kent alleen Quicktime ofzo? Of alleen Apple producten kunnen goed zijn?quote:Op zondag 20 juni 2010 22:10 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Dat is dus niet zoals bij Quicktime.. je weet het zelf dus niet.
Het zou juist triest zijn om geld te verspillen door een te Mac gaan kopen en vervolgens pas gaan afkraken.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:13 schreef Pino112 het volgende:
Jaloerse users die geen geld hebben om een Mac te kopen en dus Mac gaan afkraken:![]()
true. Het zou ook triest zijn om zoveel geld uit te geven en daarna NIET te gaan verkondigen dat het een geweldig product is.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:16 schreef L.no het volgende:
[..]
Het zou juist triest zijn om geld te verspillen door een te Mac gaan kopen en vervolgens pas gaan afkraken.
Waarom zou je. Gewoon kopen en klaar. Waarom gaan verkondigen?quote:Op zondag 20 juni 2010 22:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
true. Het zou ook triest zijn om zoveel geld uit te geven en daarna NIET te gaan verkondigen dat het een geweldig product is.
Users die status willen door een Mac te kopen, om er vervolgens online over op te scheppenquote:Op zondag 20 juni 2010 22:13 schreef Pino112 het volgende:
Jaloerse users die geen geld hebben om een Mac te kopen en dus Mac gaan afkraken:![]()
quote:Op zondag 20 juni 2010 22:11 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het komt toch op hetzelfde neer. Die controls gaan ook gewoon weg.
Lees de verhalen maar over 'designfilosofie' en 'focus op de content' bla bla enzoquote:Op zondag 20 juni 2010 22:18 schreef L.no het volgende:
[..]
Waarom zou je. Gewoon kopen en klaar. Waarom gaan verkondigen?
Nee.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Lees de verhalen maar over 'designfilosofie' en 'content based' bla bla enzo
Het is moeilijk om hier een zinnige reactie op te geven. Ik zal het proberen.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
designfilosofieWaar héb je het over zeg? Als bepaal zélf wel hoe ik mijn Windows systeem 'design', installeer de software die ík wil en dat werkt uitstekend.
Wat een onzin zeg, 'focus op de content' bla bla. Dat is echt onmiskenbaar hersenspoeling van Ome Steve. Dat is dan ook de enige held in het verhaal, die heeft het goed gezien op het gebied van mensenkennis.
Ik vind het stom dat je moet verkondigen dat je iets duurs gekocht hebt. Is in mijn ogen alleen een nerdige manier om te laten zien dat je meer geld hebt.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:22 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dan moet je mij dat ook niet vragen
Maar de browserchrome van Safari is wel even 3px hoger dan die van Opera!quote:Op zondag 20 juni 2010 22:24 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Het is moeilijk om hier een zinnige reactie op te geven. Ik zal het proberen.
De interface van OS X is ontworpen vanuit een gedachte. Namelijk dat de interface de user zo min mogelijk in de weg moet staan, en dat geavanceerde functies voor geavanceerde gebruikers makkelijk te vinden moeten zijn. Dat zie je er dus ook in terug. En dat is prettig. Snap?
Wat jij zegt, "ik bepaal zelf wel hoe ik mijn systeem design, ik installeer de software die ik wil", slaat dus als een lul op een drumstel. Je begrijpt niet wat ik met designfilosofie bedoel dus kom je met troep als hersenspoeling aanzetten.
En jij snapt niet dat Windows uitstekend werkt en dat die complete filosofie nergens voor nodig is. Het een slap excuus om je hoge uitgave voor een stukje status te kunnen verantwoorden, niets meer niets minder.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:24 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Het is moeilijk om hier een zinnige reactie op te geven. Ik zal het proberen.
De interface van OS X is ontworpen vanuit een gedachte. Namelijk dat de interface de user zo min mogelijk in de weg moet staan, en dat geavanceerde functies voor geavanceerde gebruikers makkelijk te vinden moeten zijn. Dat zie je er dus ook in terug. En dat is prettig. Snap?
Wat jij zegt, "ik bepaal zelf wel hoe ik mijn systeem design, ik installeer de software die ik wil", slaat dus als een lul op een drumstel. Je begrijpt niet wat ik met designfilosofie bedoel dus kom je met troep als hersenspoeling aanzetten.
Wat ik al eerder zei, je zal dit NOOIT snappen zonder een Mac serieus te gaan gebruiken. En "een stukje status verantwoorden" is weer echt die achterhaalde troep waarmee je als mac gebruiker dood wordt gegooid. Probeer gewoon te snappen dat er legitieme redenen zijn om voor Mac te kiezen (namelijk wat ik net uitgebreid heb zitten uitleggen). Hoef je het niet mee eens te zijn, maar snap dat het voor sommige mensen gewoon valide redenen zijn.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En jij snapt niet dat Windows uitstekend werkt en dat die complete filosofie nergens voor nodig is. Het een slap excuus om je hoge uitgave voor een stukje status te kunnen verantwoorden, niets meer niets minder.
Wat win je nu écht met een Mac? Werk je nu efficiënter? Kun je alle software erop draaien, ook kleine specifieke programmatjes voor zakelijk gebruik? En Excel met alle macro's etc. die ieder bedrijf wel zal gebruiken? En volgens mij werkt onze Swyx telefooncentrale ook niet onder Mac OS? En stel dat je een keer een spelletje zou willen doen is dat ook bijna niet mogelijk begrijp ik (al heb ik ook een PS3)?
Kort gezegd: JA.quote:Doe je nu echt meer op een dag, of raak je nu minder gestresst van het computergebruik?
Prima, eigen keuze. Maar ga niet bitchen als anderen er wel voor kiezen.quote:Nee, lijkt me niks, zeker niet voor de bedragen die ze durven vragen en het 13" scherm.
En mooi natuurlijk.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:44 schreef Sisiorange94 het volgende:
Ik hou van mijn MacBook. Hij is zo geweldig en mooi!!
Ennu krijg je ongelofelijk veel rezpekt van mij boyquote:Op zondag 20 juni 2010 22:44 schreef Sisiorange94 het volgende:
Zegt iemand die dit quote als de waarheid:quote:Op zondag 20 juni 2010 22:40 schreef retorbrapi het volgende:
Prima, eigen keuze. Maar ga niet bitchen als anderen er wel voor kiezen.
Godsamme stop alsjeblieft met doen alsof je elitair en beter dan de rest bent. Alles wat je op een Apple kan doen en meer kan je ook op Linux en dat is gratis en kan zelfs draaien op hardware die je voor 20 euro in de tweedehands winkel kan kopen. Dat is pas echt baas.quote:Ik begrijp niet dat hier nog Apple gebruikers zichzelf verdedigen.
Stel je rijdt rond in een Porsche en er komt bij het stoplicht een opgevoerde Suzuki Alto naast je staan met wat accessoires, zoals spoiler, chrome wieldoppen, flex kleurtje en neon verlichting. Het raampje gaat open en het petgozertje roept: "HEE MIJN AUTO IS BETER". Dan ga je toch ook niet het raampje open doen en een discussie aan. Nee dan kijk je zo:
Mijn Macbook is toch veel mooier.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:44 schreef Sisiorange94 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |