abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 juli 2010 @ 21:52:01 #276
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83624568
haha wat grappig al die lijstjes.....

ik denk hier ongeveer:

huur kolf + borstschelp en slang: 20 euro
kolf 155 euro
flesjes (voor afgekolfde melk) 25 euro
voedingsshirtjes 50 euro
2 voedingsbh's 110 euro
lillypads (ongebruikt) 25 euro
borstcompressen 20 euro (??)
bewaarflesjes/doosjes melk 16 euro
KV 20 euro
flessenwarmer 25 euro

totaal 465 euro

en dan soms de laatste maand nog aanvulling met pap enzo... maar dat is bijvoeding he??

en mijn voedingsbh's zijn ook duur Asy, heb hetzelfde probleem en idd ff omhoog ploppen is hier dus ook geen optie...
(75G)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_83624641
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 21:47 schreef krijtlijk het volgende:
Volgens mij kan ik nu zeggen dat ik gestopt ben met borstvoeding geven, hij heeft nu ongeveer 3 weken niet meer gedronken.
Ik heb het op zijn tempo afgebouwd, dat heeft ongeveer anderhalve maand geduurd. aan de ene kant vind ik het wel jammer maar na ruim 2 jaar voeden mag ik niet klagen (en mijn omgeving ook niet meer )

Maar nu ben ik op zoek gegaan naar nieuwe bh's, wat een ramp. Zelfs de dame uit de winkel wist het even niet meer volgens mij. Heb nu maar een tienerbh-tje gehaald bij de Hema die eigenlijk ook niet goed zit
Ja, is het zo erg? Ik vrees er ook voor. Da's voor mij ook een reden om lekker lang door te gaan met bv; dan zijn ze tenminste nog een beetje gevuld. Ik ben echt bang voor lege, slappe theezakjes straks. 's Avonds na de laatste voeding is er al weinig meer van over.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 21:55:19 #278
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83624732
Voor Jen had ik een mooie C cup... Tijdens de borstvoeding E. Na de borstvoeding bleef ik toch echt op D hangen, ook wel omdat ik gewoon niet terug op gewicht kwam... Nu zit ik op F.
Maar het werden geen theezakjes hoor na het stoppen. Alleen alles moet ff terugplooien enzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_83624829
Ik hoop het. Ik ben ook niet echt de dikste, dus heb op m'n borsten ook geen vet zitten.

Ach, anders blijf ik gewoon tot m'n veertigste kolven.
  Moderator zaterdag 3 juli 2010 @ 21:57:48 #280
5428 crew  miss_sly
pi_83624845
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 21:47 schreef krijtlijk het volgende:
Volgens mij kan ik nu zeggen dat ik gestopt ben met borstvoeding geven, hij heeft nu ongeveer 3 weken niet meer gedronken.
Ik heb het op zijn tempo afgebouwd, dat heeft ongeveer anderhalve maand geduurd. aan de ene kant vind ik het wel jammer maar na ruim 2 jaar voeden mag ik niet klagen (en mijn omgeving ook niet meer )

Maar nu ben ik op zoek gegaan naar nieuwe bh's, wat een ramp. Zelfs de dame uit de winkel wist het even niet meer volgens mij. Heb nu maar een tienerbh-tje gehaald bij de Hema die eigenlijk ook niet goed zit
Volgens de eigenaresse van de lingeriezaak waar ik boven woon, moet je ook pas op zoek gana naar nieuwe bh's als je enkele maanden volledig gestopt bent met bv. Ik dacht namelijk ook eens wat leuks nieuws aan te schaffen, maar nu kont het zeker nog niet, en ze raadde aan om dus pas een paar maanden na het stoppen te komen. Zij is overigens ook vrijwilligster geweest bij VBN enzo, dus ze is ook op de hoogte van dingen mbt bv.

Mijn lijstje;

kolf (per saldo) 150
2 bh's 50
1 voedingsshirt 25
aventbekers 30
sterilisator geleend, dus 0
Boek van Kleintjes 30 ?
flesjes een aantal voor ze ergens uit wilde drinken, maar die moet je ook hebben voor fv, toch?
consult LK, vergoed door verzekering, dus 0
vitmaines idd, Asy, goed, dus ook 20

Volgens mij was het dat wel? dus een totaal van 305 euro. Mooie winst, en ik heb niet eens heel veel doeken gekocht. Ik mag een nieuwe, vind ik
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_83624871
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 21:49 schreef oeke het volgende:

[..]

Wordt dat volledig vergoed in de basisverzekering? Anders moet je de aanvullende verzekering natuurlijk ook meetellen!
ik heb geen idee hoe ze t voor elkaar gekregen hebben
sowieso hadden ze die aanvullende verzekering al net zoals de bh's dus
pi_83625606
Over theezakjes en zo wil ik nog niet nadenken hoor.

Krijtlijk, wat lang heb je bv gegeven! En wat fijn dat het afbouwen zo relaxed ging. Die bh vind je nog wel.

Sonnetje, ik ging meteen doordenken, waarom krijg je dan eigenlijk niet vergoed vanaf de normale prijs voor kv, want die zou je toch wel kopen Dus 1000,- ipv 2000,-. Nouja, ik heb er verders weinig verstand van.
En mijn voedingsbh's heb ik wel meegeteld als onkosten.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_83626038
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 22:13 schreef oeke het volgende:
Sonnetje, ik ging meteen doordenken, waarom krijg je dan eigenlijk niet vergoed vanaf de normale prijs voor kv, want die zou je toch wel kopen Dus 1000,- ipv 2000,-. Nouja, ik heb er verders weinig verstand van.
En mijn voedingsbh's heb ik wel meegeteld als onkosten.
ja geen idee, zou wel eerlijker zijn...ben ikmet je eens!
  zondag 4 juli 2010 @ 09:43:37 #284
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83635453
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 21:52 schreef Beessie-Jen het volgende:
en mijn voedingsbh's zijn ook duur Asy, heb hetzelfde probleem en idd ff omhoog ploppen is hier dus ook geen optie...
(75G)
Toen ik net bevallen was had ik maat 85H, dus 2 bh's gekocht maar na een paar weken kon ik in maat 75H dus toen heb ik nieuwe gekocht (voor de zwangerschap had ik maat 75F).

Ik ben trouwens mijn voedingskussen vergeten met extra hoes maar die had ik al ver van tevoren gekocht om mee te slapen ivm mijn bekken...
  zondag 4 juli 2010 @ 10:00:35 #285
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_83635698
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 21:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Volgens de eigenaresse van de lingeriezaak waar ik boven woon, moet je ook pas op zoek gana naar nieuwe bh's als je enkele maanden volledig gestopt bent met bv. Ik dacht namelijk ook eens wat leuks nieuws aan te schaffen, maar nu kont het zeker nog niet, en ze raadde aan om dus pas een paar maanden na het stoppen te komen. Zij is overigens ook vrijwilligster geweest bij VBN enzo, dus ze is ook op de hoogte van dingen mbt bv.

Wil je nu zeggen dat ze nog kleiner kunnen worden?
pi_83635784
Optimist!
  Moderator zondag 4 juli 2010 @ 10:22:47 #287
5428 crew  miss_sly
pi_83636044
Ow, haha, dat wilde ik niet zeggen ofzo hoor

Ik heb niet verder gevraagd, dus weet niet of het om groter, kleiner, whatever gaat, maar dat was iig haar advies.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 4 juli 2010 @ 10:24:56 #288
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_83636078
Volgens mij kunnen ze juist weer wat groter worden, omdat er ook weer vet gaat zitten na verloop van tijd. Maar dat weet ik niet zeker meer.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_83636123
quote:
Op zondag 4 juli 2010 10:24 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Volgens mij kunnen ze juist weer wat groter worden, omdat er ook weer vet gaat zitten na verloop van tijd. Maar dat weet ik niet zeker meer.
Zo is het bij een vriendin van me wel gegaan. Die had B, tijdens de borstvoeding kreeg ze C en na de borstvoeding AA. Nu (anderhalf jaar verder heeft ze weer A). Maar goed, die is ook veel te mager; ze eet ook niet goed.
pi_83637280
Jemig wat zijn jullie allemaal goedkoop uit zeg met borstvoeding.. Nou ja ik heb al maandenlang een dure huurkolf staan hier want met mn eigen kreeg ik er niks meer uit..

Ik baal echt enórm, we hebben denk ik spruw. Timo wil niet meer echt lekker drinken en vanmorgen zag ik witte dingetjes in zn mond, ik dacht eerst dat het een blaartje was maar het zijn er inmiddels meer...
pi_83637568
Ai chan wat balen zeg! Heb je gentiaan violet in huis?

Jongens, bij die berekeningen is het toch niet eerlijk om flesjes en verwarmers en sterilisators mee te tellen. Die heb je bij kunstvoeding ook of zelfs juist nodig!

Asy worden jouw bh's te klein Ik heb er al 2 aan de kant geschoven omdat ze inmiddels te groot zijn. Volgens mij kan ik een winkel gaan beginnen. Heb nu van B t/m E in de kast liggen
pi_83637699
Nee wel nog daktarin van de vorige keer.. maar voordat ik daarmee aan de gang ga ik toch eerst maar even langs de huisarts..
pi_83639014
Hoe vriezen jullie melk dan in? Ik heb volgens mij in maar één lijstje een ijsklontjeszak gezien.

Ik zal maar niet vertellen hoeveel geld wij de afgelopen 7 maanden hebben uitgegeven aan voeding. Ik ben begonnen met borstvoeding, heb er alle nodige investeringen voor gedaan en ben alsnog overgestapt op flesvoeding met alle kosten van dien. En eerlijk gezegd interesseren de kosten me ook niets. Als borstvoeding duurder was dan flesvoeding dan zou het nog mijn 1e keuze zijn.

Ik kijk stiekem alweer uit naar nog een keer borstvoeding geven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 4 juli 2010 @ 12:29:52 #294
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83639249
quote:
Op zondag 4 juli 2010 11:38 schreef WupWup het volgende:
Ai chan wat balen zeg! Heb je gentiaan violet in huis?

Jongens, bij die berekeningen is het toch niet eerlijk om flesjes en verwarmers en sterilisators mee te tellen. Die heb je bij kunstvoeding ook of zelfs juist nodig!

Asy worden jouw bh's te klein Ik heb er al 2 aan de kant geschoven omdat ze inmiddels te groot zijn. Volgens mij kan ik een winkel gaan beginnen. Heb nu van B t/m E in de kast liggen
Nee, ze werden te groot (van 85H naar 75H)
Mijn eigen bh's (van voor de zwangerschap zijn 75F)

Nou ik vind dat je het wel mee moet rekenen want sec bv (zonder kolven etc) dan heb je al die meuk niet nodig

Claudia, mij boeit het ook niet. Ik heb gewoon geïnvesteerd in iets wat ik/wij belangrijk vind/en.
  zondag 4 juli 2010 @ 13:21:19 #295
61183 leonieke
Dan toch?
pi_83641271
quote:
Op zondag 4 juli 2010 12:29 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Nee, ze werden te groot (van 85H naar 75H)
Mijn eigen bh's (van voor de zwangerschap zijn 75F)

Nou ik vind dat je het wel mee moet rekenen want sec bv (zonder kolven etc) dan heb je al die meuk niet nodig

Claudia, mij boeit het ook niet. Ik heb gewoon geïnvesteerd in iets wat ik/wij belangrijk vind/en.
Maar het gaat natuurlijk wel om de winst die je maakt tov kv. Dus echt aanrekenen hoeft niet want met kv moet je ze ook kopen.

Bij mij valt het allemaal wel mee. Verder dan kompressen en bh's kom ik niet als ik de flessen niet meetel. En kv vind ik echt wel duur. Een doos van nr 1 kost hier 15 à 17 euro. Van een nicht van P. hoorde ik dat ze per week gemiddeld 1 doos gebruikte (haar dochter heeft alleen maar kv gehad).
Ow ja, het setje dat bij de kolf hoort, heb ik gekocht, maar dat was maar 10 euro ofzo.

Claudia, melk heb ik hier nog nooit ingevroren. Ik heb er ook gewoon niet genoeg om dat te doen
  zondag 4 juli 2010 @ 13:52:34 #296
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_83642251
Ik heb alleen 1 voedingsbh aangeschaft, ik had er nog een paar van de vorige keer. Verder 2 voedingsshirts gekocht, maar ik had toch shirts nodig, dus die hoef ik niet mee te tellen. Dus de kosten bedroegen dit keer ongeveer 60,= euro voor een bh. En een hele lading chocorozijntjes...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zondag 4 juli 2010 @ 14:35:06 #297
252405 oeke
Moeke
pi_83643590
quote:
Op zondag 4 juli 2010 12:24 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe vriezen jullie melk dan in? Ik heb volgens mij in maar één lijstje een ijsklontjeszak gezien.
Ik had daar aventbakjes voor. Maar ik heb volgens mij maar 3 keer wat ingevroren.
quote:
En eerlijk gezegd interesseren de kosten me ook niets. Als borstvoeding duurder was dan flesvoeding dan zou het nog mijn 1e keuze zijn.
Het lijkt me dat voor niemand in dit topic geld de reden was om bv te geven.
Het boeit mij natuurlijk ook totaal niet.
Ik wil mijn kind datgene geven wat ik het beste voor hem acht.
Maar omdat vaak gezegd wordt dat bv gratis is en kv niet, wilde ik dat weleens aan de kaak stellen. Zoals hier blijkt is het verre van gratis.
Voor de een is het wel iets goedkoper dan voor de ander, maar gratis is het bij niemand.
Wel valt me op dat het bij eerste kinderen duurder is dan bv bij de derde. Maar dat lijkt me logisch.
quote:
Ik kijk stiekem alweer uit naar nog een keer borstvoeding geven.
Leuk! Hopelijk gaat het van een leien dakje!
pi_83645475
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:35 schreef oeke het volgende:

Voor de een is het wel iets goedkoper dan voor de ander, maar gratis is het bij niemand.

Scheelt toch niet veel. 5O euro voor twee kindjes.
pi_83646532
waarom heb je eigenlijk speciale aventbakjes nodig om borstvoeding in te vriezen? Kan dat niet in een gewoon bakje?
freedom is just another word for nothing left to lose
  zondag 4 juli 2010 @ 16:33:01 #300
252405 oeke
Moeke
pi_83646864
Natuurlijk kan dat ook in gewone bakjes. Maar je wil niet teveel in 1 bakje doen ivm ontdooien van een voeding. Anders moet je weggooien.
Ik had echt een berg aventbakjes gekregen van een vriendin. Ook een kolf maar die beviel me niet. Die heb ik terug gegeven.

BM, 50 euro is nog steeds niet gratis.
Maar jij bent inderdaad wel een uiterste. Geen boeken, bh's of shirts gekocht?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')