abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83536040
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 15:42 schreef Cantare het volgende:

[..]

Precies. Als die partner dat best vindt: niks aan het handje. Mijn man weet ook dat ik me beter ingelezen heb over de verzorging en voeding van een kleintje, en vindt het dan ook prima als ik uitleg hoe ik de dingen het liefst zou willen doen. Maar als die partner het níet prima vindt dat je als moeder het onderwerp bv helemaal naar je toetrekt dan moet je ook niet verbaasd staan te kijken als je er steeds weer aanvaringen over krijgt. Dan kun je " " doen, maar mijn keuze is dat niet. Voor mij geldt dat, hoe waardevol bv ook is, het níet tussen mij en mijn partner in moet komen te staan. Want twee tevreden ouders met een fijne relatie zijn immers ook heel wat waard.
Precies, ben ik het helemaal mee eens!
  donderdag 1 juli 2010 @ 16:03:09 #227
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_83536087
oh, ik had trouwens vandag iets heel bijzonders bij het kolven. we hadden gister mexicaans gegeten, en ik was aan het kolven, en ik denk 'wat ruik ik nou? ' och, dat is het mewxicaanse eten van gister dat via de melk er weer uitkomt dat is echt de eerste keer dat ik merk dat je eten echt in de melk komt. best grappig, eigenlijk
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 1 juli 2010 @ 16:07:19 #228
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83536247
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 16:03 schreef DaviniaHR het volgende:
oh, ik had trouwens vandag iets heel bijzonders bij het kolven. we hadden gister mexicaans gegeten, en ik was aan het kolven, en ik denk 'wat ruik ik nou? ' och, dat is het mewxicaanse eten van gister dat via de melk er weer uitkomt dat is echt de eerste keer dat ik merk dat je eten echt in de melk komt. best grappig, eigenlijk
Moet je eens flink knoflook eten en de volgende dag ruikt de kleine uit dr mond..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 1 juli 2010 @ 16:37:51 #229
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83537459
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 15:50 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Dat helpt?? Ik zit dus echt al 9 maanden te klooien met spuugdoekjes in mijn bh
Gewoon met je wijsvinger je tepel indrukken totdat je zoiets hebt van: muah, nu kan het wel (weet niet of jij je tsr voelt, maar ik doe het dus als dat gevoel helemaal is weggeëbt)

En Harry dronk bij mama zojuist gewoon de fles, maar het moet wel gewoon 37 graden zijn en geen pislauwe zooi
  donderdag 1 juli 2010 @ 16:46:14 #230
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_83537778
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 16:37 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Gewoon met je wijsvinger je tepel indrukken totdat je zoiets hebt van: muah, nu kan het wel (weet niet of jij je tsr voelt, maar ik doe het dus als dat gevoel helemaal is weggeëbt)

Ik deed dat met de binnenkant van mijn pols .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_83539296
Sindell, hoewel de meeste boeken en artikelen er inderdaad vrij makkelijk van uit lijken te gaan dat moeders 24 uur per dag bij hun kind zijn, sluit veel van huis en lang bv geven elkaar niet uit hoor...
Vanaf dat pepijn 8 weken was had ik weer colleges en praktika, en nu fulltime co-schappen, parttimebaan en pepijn regelmatig uit logeren.

Hoe langer je bv geeft, hoe flexibeler en makkelijker het word!

na 3 jaar slaap je zelfs door nachtvoedingen heen
  donderdag 1 juli 2010 @ 20:25:47 #232
62233 Jelief
ikke lief!
pi_83544738
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 16:03 schreef DaviniaHR het volgende:
Oliebollen ruik je ook zo lekker
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 1 juli 2010 @ 21:55:01 #233
18860 sindell
Seriously
pi_83548410
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 17:25 schreef p_iglet het volgende:
Sindell, hoewel de meeste boeken en artikelen er inderdaad vrij makkelijk van uit lijken te gaan dat moeders 24 uur per dag bij hun kind zijn, sluit veel van huis en lang bv geven elkaar niet uit hoor...
Vanaf dat pepijn 8 weken was had ik weer colleges en praktika, en nu fulltime co-schappen, parttimebaan en pepijn regelmatig uit logeren.

Hoe langer je bv geeft, hoe flexibeler en makkelijker het word!

na 3 jaar slaap je zelfs door nachtvoedingen heen
Mja ik bekijk het ook een beetje vanuit mijn eigen referentiekader hoor, productieproblemen e.d. Ik zie niet hoe ik het op peil had kunnen houden, buiten gewoon thuis te blijven.
Maar vandaag heb ik er even goed aan getrokken en ik had zelfs weer een toeschietreflex uit het niets 2 en een half uur na een voeding. Volgens mij komen we ergens...
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:31:10 #234
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83550504
fijn dat het wat beter gaat Sindell

hier is het voedingskussen 1 van de beste aankopen geweest wij gebruiken die echt vaak. En toen Evie kleiner was deed ze dr ook erg vaak dutjes op..
(en o ja, mama sliep dr in de zwangerschap mee).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_83551117
Ik heb een groot en een klein voedingskussen. Geen van beide aangekocht, maar geleend van mijn zus en schoonzus.
Het grote kussen had ik tijdens mijn zwangerschap al: zalig om te slapen en gebruiken we ook als Thomas tussen ons ligt te slapen in bed en hij heeft er ook veel in gelegen in de zetel of in zijn park
Het kleine kussen gebruik ik bij de voedingen. Ik vind dat makkelijker omdat de vulling minder bewegingsvrijheid heeft (of: hij is meer gevuld ) En ook in dat kussen ligt Thomas vaak te slapen.

Een kolf heb ik ontleend bij het ziekenfonds.

En ik heb eigenlijk pas in Ikea baby-verzorgingskamer beseft hoe handig zo'n stoel zou geweest zijn, maar dan vond ik het de moeite al niet meer om er één te kopen. En 's nachts dronk Thomas toch altijd al liggend (of moet ik nu weer "drinkt" zeggen? )
pi_83551497
Hier ook een blije voedingskussengebruiker. Lekkere luie stoel, voedingskussen op schoot, boekje erop laten steunen. Heerlijk relaxed

En lekkende tetten... niet te zuinig
Vooral 's nachts. Madam slaapt lekker lang door, maar dat begrijpen m'n borsten nog niet helemaal
Maar ook tijdens het voeden dat de andere tet gaat lekken. Ik ga die deurbeltruc wel proberen!

Vraagje over kolven. Ik wil een voorraadje aan gaan leggen, maar vraag me af hoe ik dat het beste kan doen. Eenmaal per dag tussen twee voedingen doorkolven een aantal dagen achter elkaar? Of kan het vaker per dag? Of raakt het vraag/aanbod geheel dan in de war?
pi_83551659
Ik gebruik ook nog steeds compressen hoor Vorige week vrijdag had ik "prijs" op het werk. Van 's ochtends 8u tot 15u aan een stuk vergaderd. Zit ik na de vergadering nog eventjes in de vergaderzaal en vraagt er iemand hoe het met Thomas gaat. Begin ik aan hem te denken en over hem te vertellen en nog geen minuut later had ik een mooie natte plek op mijn topje. Niet fijn natuurlijk, maar gewoon weggelachen en naar mijn bureau gegaan om te kolven. Kan gebeuren Maar dat was dus met compressen

Sorry, CP, kan je niet helpen ivm je kolf-vraag. Ik heb geen voorraad (en kom ook elke dag melk tekort )
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:54:15 #238
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83551752
Cp, in de ochtend heb je vaak meer melk. Dus bij een ochtendvoeding kun je proberen 1 borst te geven en de andere af te kolven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_83551916
Ik heb op de babykamer een ouderwetse schommelstoel staan, maar ik vind de zijleuningen onprettig omdat Hannah zich er tegen afzet. Ik kan niet overweg met het voedingskussen maar die van mij is dan ook vrij dun (van de Hema). Ik denk dat een stevige en goed gevulde voedingskussen misschien wel fijn was geweest. Ik voed nu altijd zonder en train daarbij heel wat spieren

CP, ik probeer voor ik naar bed ga te kolven voor mijn voorraadje. Het duurt dan toch wel weer 5-6 uur voordat de volgende voeding is, dus ik heb dan zeker weer genoeg. Nadeel is dat je productie zich er ook op gaat aanpassen en je stuwing krijgt als je een keertje niet kan kolven.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 09:25:26 #240
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_83560544
Vraagje: aviva doet sinds 3 nachten weer aan de nachtvoeding, waarbij ze zich helemaal volklokt. op zich niks mis mee, maar nu drinkt ze s ochtends zo slecht! gaat ze nu dr ritme omdraaien of zo? heeft iemand dit eens gehad?
ik ga iig vannacht als ze weer komt maar 1 borst aanbieden, mss helpt dat ook wel.
pi_83560955
Davinia bedenk je ook dat het echt bijzonder warm is de laatste dagen, dus het is op zich niet zo gek dat ze vaker wil drinken Doen we zelf ook!
  vrijdag 2 juli 2010 @ 10:51:35 #242
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_83562846
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 09:46 schreef WupWup het volgende:
Davinia bedenk je ook dat het echt bijzonder warm is de laatste dagen, dus het is op zich niet zo gek dat ze vaker wil drinken Doen we zelf ook!
ja, dat weet ik. ik vind het ook niet erg. en met 6 mnd heb je ook regeldagen, maar toch. mn nachtrust is me heel veel waard

s avonds leg ik haar ook extra aan, ookal vraagt ze niet, vanwege de warmte. en ik heb nu 100cc extra meegegeven aan oma, dus ze krijgt al meer binnen
pi_83565976
Hier vanmorgen wel 35cc gekolfd
Ik probeer het later vandaag nog wel en al is het weinig dan vries ik het toch maar in.

octo, ik geef haar mijn laatste voeding net voor ik naar bed ga, dus blijft er weinig over om te kolven. Ze slaapt anders wel 9 uur of langer door. Zo verkort ik het tot een uur of 6 a 7.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 15:02:54 #244
18860 sindell
Seriously
pi_83572139
Te vroeg gejuichd gister, vandaag in 2 kolfbeurten 160 cc
Gek genoeg ging het beter in een of andere stoffige vieze ruimte zonder slot, dan in de netjes ingerichte kolfruimte hier in het gebouw

Zou een LK nog zin hebben? Of heb ik er echt alles aan gedaan? (zelfs 2x gesprayd met die neusspray net...)
  vrijdag 2 juli 2010 @ 16:35:09 #245
62233 Jelief
ikke lief!
pi_83575856
Sindell,het enige watiknogkan kanbedenken,is 'laat het los' . Ik heb in al die jaren gemerkt dat als het niet zo lekker liep metdebven ikmij er druk om maakte het nóg slechter ging. Zodra ik de instelling had 'we doen wat kan en verderkijken we wel hoe het gaat' ging het vaak snel weer beter. Voor kolven moet je écht ontspannen zijn. En dan kan wat werkstress oid wel maar je druk maken over hoeveel je kolft komt je opbrengst meestal niet ten goede. Ik weet dat het onmogelijklijkt om je er niet druk over te maken.
Heb je de mogelijkheid om vaker te kolven? vaker kort levert vaak meer op dan lang kolven.
succes.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_83600215
Wat lastig dat het kolven niet zoveel opbrengt als gehoopt, Sindell. Ik heb alleen geen tips voor je. Hopelijk gaat het toch nog beter.

Ik kwam deze site tegen, terwijl ik op zoek was naar info over hoeveel geld ik nu bespaard had door een jaar lang bv te geven.
De voors van bv staan goed afgezet tegenover kv.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zaterdag 3 juli 2010 @ 10:58:34 #247
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83601090
@davinia; ik denk ook dat het te maken heeft met de warmte; Evie slaapt normaal ook de hele nacht door.. vaak zelf het klokje rond; maar die wilde van8 om half vijf ook ineens drinken...
ook flink veel gehad, en toen weer naar bed en zo weer slapen... vind het ook wel prima eigenlijk, krijgt ze in elk geval voldoende vocht binnen met di hittegolf..
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_83601607
Emma dronk gisteren bij m'n ouders even 300cc weg in 5 uurtjes Dat was gelijk alles wat ik had meegegeven. Gelukkig bleek ze toen ook echt genoeg te hebben gehad, want ze meldde zich pas weer toen ik thuiskwam. Dat was 6 uur na de laatste fles.

Sindell, persoonlijk kan ik het niet zo slecht vinden, 160cc in 2 kolfbeurten. Ik kolfde gisteren 180 in 2 kolfbeurten. Maar misschien hebben we heel andere referentiekaders Ik kolf overigens wel nog een derde keer als ik 8 1/2 uur werk (= bijna 10 uur van huis). Dat doe ik na m'n werktijd of als ik thuiskom. Misschien is dat voor jou ook een optie?
  zaterdag 3 juli 2010 @ 15:05:35 #249
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_83608704
sindell, wat bij mij helpt (maar ik heb sowieso een hele goede opbrengst), is om eerst ff een kopje thee (geen koffie!) te doen met collega's. dus ik ga om 11uur kolven, dus om 10:45u doen we een rondje koffie (en ik thee, dus). ff wat kletsen, blabla, en dan naar de kolfruimte. dan ben je nl. al een kwartier 'werkloos' in je gedachte, zeg maar. en ogen dicht, en denken aan je kind

en, oeke, hoeveel heb je bespaard door de bv? tel je dan ook evt. LK consulten en de kosten van je tepelhoedjes mee?
pi_83608792
En een kolf, in mijn geval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')