abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 juni 2010 @ 19:16:37 #101
61209 marcek
Nufonia Must Fall
pi_83411534
het kan erger

http://dnu.nu/analyse/239(...)stel-al-jaren-bekend

Even een quote eruit :

Schrijnend was destijds het relaas van een bewoner die uit pure frustratie - hij had geprobeerd de verschillende bevolkingsgroepen bij elkaar te brengen - riep dat hij kruipend terug wilde naar zijn vorige wijk Kanaleneiland.

Dus het kan blijkbaar erger
  maandag 28 juni 2010 @ 19:27:48 #102
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_83411890
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:16 schreef marcek het volgende:
het kan erger

http://dnu.nu/analyse/239(...)stel-al-jaren-bekend

Even een quote eruit :

Schrijnend was destijds het relaas van een bewoner die uit pure frustratie - hij had geprobeerd de verschillende bevolkingsgroepen bij elkaar te brengen - riep dat hij kruipend terug wilde naar zijn vorige wijk Kanaleneiland.

Dus het kan blijkbaar erger
Ja, dan heb je het ook over een wijk zeg :p het is niet voor niets dat ze hier niet meer welkom zijn
pi_83413688
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:06 schreef Nashje het volgende:

Wat zijn jullie ervaringen met Kanaleneiland? Goed te wonen?
Ligt helemaal aan de straat. Sommige zijn slecht, sommige zijn prima.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 08:17:50 #104
141482 Q.
JurassiQ
pi_83429905
quote:
Op maandag 28 juni 2010 20:08 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ligt helemaal aan de straat. Sommige zijn slecht, sommige zijn prima.
Zuid is wel redelijk, Noord is een hel.
For great justice!
  dinsdag 29 juni 2010 @ 08:47:15 #105
270029 Herr_Uberfrutzel
Genau ist genau
pi_83430349
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:06 schreef Nashje het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met Kanaleneiland? Goed te wonen?
Niet echt. Staat bijna overal onderaan in de lijstjes als het gaat om veiligheid, aantal werkende mensen, aantal autochtonen, etc.

Voor uitgebreide informatie zie hier: (pdf-alert, 42 (!) MB)

http://www.utrecht.nl/ima(...)ijkenmonitor2009.pdf
Und ein frau ist ein frau
  dinsdag 29 juni 2010 @ 08:58:41 #106
270029 Herr_Uberfrutzel
Genau ist genau
pi_83430543
Wel grappig om te zien dat hier in Overvecht de Turkjes en Marokkaantjes onder de 5 jaar wél allemaal een oranje shirt dragen.

Zouden die zich nou echt Nederlander voelen? (ik hoop het). Zeg maar dat de integratie gewoon 3 generaties nodig heeft ofzo.

Of zou het zo zijn dat die kids zich van geen kwaad bewust zijn en pas het besef krijgen wat de hele allochtoon-autochtoon discussie is als ze wat ouder worden? (ik hoop het niet). En zich dan én geen Nederlander voelen én geen Turk of Marokkaan.
pi_83430565
Het monomulticulturele koffiehuis hier op de hoek is ook helemaal behangen met oranje zooi.
pi_83430989
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 08:58 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
Wel grappig om te zien dat hier in Overvecht de Turkjes en Marokkaantjes onder de 5 jaar wél allemaal een oranje shirt dragen.

Zouden die zich nou echt Nederlander voelen? (ik hoop het). Zeg maar dat de integratie gewoon 3 generaties nodig heeft ofzo.

Of zou het zo zijn dat die kids zich van geen kwaad bewust zijn en pas het besef krijgen wat de hele allochtoon-autochtoon discussie is als ze wat ouder worden? (ik hoop het niet). En zich dan én geen Nederlander voelen én geen Turk of Marokkaan.
Die zijn net zo min turks of marokaans dan dat ze nederlands zijn; hoe langer de generatie hier, hoe nederlandser ze zijn; en onze eigen overvechter zit toch ook in het Nederlands elftal?
  dinsdag 29 juni 2010 @ 10:18:06 #109
270029 Herr_Uberfrutzel
Genau ist genau
pi_83432475
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 09:22 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Die zijn net zo min turks of marokaans dan dat ze nederlands zijn; hoe langer de generatie hier, hoe nederlandser ze zijn; en onze eigen overvechter zit toch ook in het Nederlands elftal?
Heel veel respect voor Ibi

Maar het blijft een feit dat veel Turken en Marokkanen er net tussen in vallen, ze kunnen zich niet identificeren met hun oude thuisland maar ook niet met Nederland. Wat ik me dus afvraag is of dit een kwestie van tijd is (het duurt gewoon een generatie of 3, 4) of dat dit leeftijdsgebonden is (boven de 8 jaar oud is het niet meer ´stoer´ om je te identificeren met Holland).
pi_83434114
Mwah bij mij in de buurt waren de marokanen echt wel voor holland; vriend van me heeft toevallig een kameroenees voetbal shirt, en had hem dus aan toen we tegen kameroen speelde (zijn filosofie; zoalng iemand voor het land is waar we tegen spelen, winnen we (was al eerder bij denemarken en japan (btw een vriendin van me is barziliaans! )))

En werd daarop aangesproken door die marokanen "Eh joh waarom draag je een kameroen shirt?"
  Spellchecker dinsdag 29 juni 2010 @ 23:47:05 #111
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_83471367
Het schijnt, dat ze heel Kanaleneiland gaan platgooien of daar zelfs al mee bezig zijn..

Kreeg vorige week van de antikraak-organisatie te horen, dat men daar met een groot project bezig is, waarbij we de optie krijgen om daar te gaan wonen in een gewoon appartement, tegen gereduceerd huurtarief en meer zekerheid (sowieso voor een half jaar). Schijnt dat ze er al zo'n 80 mensen hebben wonen zelfs en er komen steeds meer appartementjes bij
Tevens -purist.
  woensdag 30 juni 2010 @ 07:18:19 #112
141482 Q.
JurassiQ
pi_83476352
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:47 schreef NoBody122 het volgende:
Het schijnt, dat ze heel Kanaleneiland gaan platgooien of daar zelfs al mee bezig zijn..
Nope, alleen bepaalde stukken. Maar goed, daarmee los je het probleem niet op. Je stopt het probleem alleen in mooiere huizen.
For great justice!
pi_83480761
Nou nou, de hautaine PvdA gunt de arbeiders van Utrecht met veel pijn en moeite toch een pleziertje:
quote:
Op aandringen van een meerderheid in de raad gaat burgemeester Wolfsen toch akkoord met het vertonen van WK-wedstrijden in de open lucht. Horeca-ondernemers of anderen die grote schermen willen plaatsen, moeten dat voor woensdag 12.00 uur aan de gemeente laten weten.

Uiterlijk in de loop van donderdag zal Wolfsen dan in samenspraak met de politie laten weten of de initiatiefnemer toestemming krijgt. Er moet dan wel aan een aantal voorwaarden worden voldaan, onder meer op het gebied van de veiligheid.

Eerder liet Wolfsen zich niet vermurwen. Hij maakte toen alleen een uitzondering voor als Nederland de finale zou spelen.
Natuurlijk met dank aan de VVD en de D66, die hier op aangedrongen hebben!
pi_83480912
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 08:58 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:

Ik denk dat ze vooral voor Nederland zijn omdat Turkije of Marokko niet meedoen. Zie onderstaand filmpje na de WK winst van Italie in 2006. Ga maar eens na in welk land dit is. Als het op je roots aankomt, gooi je die niet zomaar even overboord. Al is het natuurlijk een zeer positieve ontwikkelingen dat deze jongelui ook voor Nederland zijn!

pi_83525055
er is weer eens wat op de asw. 2 politiewagens bij een winkel en net komt er nog een ambulance aanrijden. Vraag me af of ze elkaar altijd lopen te steken of in elkaar slaan bij sommige zaken hier.
Too much is never enough!
  donderdag 1 juli 2010 @ 11:11:56 #116
141482 Q.
JurassiQ
pi_83525139
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:40 schreef Nielsch het volgende:
Nou nou, de hautaine PvdA gunt de arbeiders van Utrecht met veel pijn en moeite toch een pleziertje:
[..]

Natuurlijk met dank aan de VVD en de D66, die hier op aangedrongen hebben!
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/244974
quote:
UTRECHT - Utrecht heeft één aanvraag gekregen voor een scherm in de buitenlucht, om het WK Voetbal op te vertonen. Uit een rondgang van RTV Utrecht blijkt dat veel horeca-eigenaren de eisen van de gemeente niet zien zitten.

Zo moeten ze voor beveiliging, toiletten, gratis drinkwater en verkeersregelaars zorgen. Volgens de cafés kost dat duizenden euro's en kunnen ze dat nooit terugverdienen, omdat extra biertaps verboden zijn. Alleen De Zaak, tegenover het stadhuis, durft het aan en heeft een vergunning ingediend.

Donderdag hoort het café of de gemeente de vergunning ook verleent. De Utrechtse burgemeester Wolfsen heeft zich al een voorstander van de openluchtschermen verklaard.
Ja, niet zo raar dat niemand wil met zulke regels. . En bedankt, PvdA en alle mensen die op de PvdA hebben gestemd.
For great justice!
pi_83528847
In Utrecht dus alleen Cafe De Zaak aan het Stadhuisplein. Jammer, had graag schermen op de Neude, het Wed en het Ledig Erf gezien. Daar zit ook veel horeca die het samen kunnen organiseren. Maar ik kan het goed begrijpen met die eisen van de gemeente... echt van de zotte!

Op het Stadhuisplein zit alleen De Zaak en die moeten nu dus alles alleen gaan doen. Hebben ze wel weer het geluk dat ze daar het verkeer niet echt hoeven te regelen...
  donderdag 1 juli 2010 @ 18:24:26 #118
141482 Q.
JurassiQ
pi_83540493
quote:
UTRECHT - Café De Zaak in Utrecht ziet toch af van een groot buitenscherm om Nederland-Brazilië op te vertonen.

De Zaak, tegenover het Utrechtse stadhuis, deed deze week als enige horecaonderneming een aanvraag. De gemeente wil de vergunning verlenen, maar De Zaak durft het toch niet aan vanwege de extreme hitte en het korte tijdsbestek waarin alles moet worden geregeld. Zo moeten horecaondernemers voor beveiliging, toiletten, gratis drinkwater en verkeersregelaars zorgen.

De Utrechtse burgemeester Wolfsen hoopt dat als Nederland doorgaat volgende week wel in de buitenlucht naar de halve finale kan worden gekeken. De Zaak zelf wil dat ook gaan proberen.

In Sportcentrum Galgenwaard hangen wel grote schermen waarop de wedstrijd te volgen is. Het is weliswaar binnen, maar toch hangt er een bijzondere sfeer. Daar verzamelen zich namelijk aanhangers van de Braziliaanse 'seleção' om de wedstrijd te bekijken. Volgens de organisatie zijn ook Oranjesupporters welkom om gebroederlijk mee te feesten.

Wie toch liever met zijn allen buiten kijkt kan uitwijken naar Amsterdam. Op het Museumplein en bij een restaurant op het terrein van de Westergasfabriek worden duizenden voetballiefhebbers verwacht.
RTV Utrecht.
For great justice!
  donderdag 1 juli 2010 @ 19:00:29 #119
270029 Herr_Uberfrutzel
Genau ist genau
pi_83541764
Aan de andere kant denk ik ook wel dat het massaal rellen wordt. Extreem heet dus extreem veel drinken waarvan een zeer groot deel alcohol. Ik ken Utrecht lang genoeg om te weten dat dit betekent: rellende tokkies tegen een legioen ME-ers.
  donderdag 1 juli 2010 @ 19:09:40 #120
141482 Q.
JurassiQ
pi_83542088
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:00 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
Aan de andere kant denk ik ook wel dat het massaal rellen wordt. Extreem heet dus extreem veel drinken waarvan een zeer groot deel alcohol. Ik ken Utrecht lang genoeg om te weten dat dit betekent: rellende tokkies tegen een legioen ME-ers.
Ik neem mijn oude fiets wel mee naar de stad morgen.
For great justice!
pi_83548498
Mwhehe het is ineens elke dag raak op de asw. Nu weer een aanrijding, blijkbaar een auto in de fik gevlogen. Brandweer erbij, politie die de straat afsluit

Ik kan verdomme morgen weer geen voetbal kijken Zo irritant dat het telkens om 16u wordt gehouden.
Too much is never enough!
  Spellchecker donderdag 1 juli 2010 @ 22:47:34 #122
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_83551439
Ja, die klapjosti, die verzonnen heeft dat die wedstrijden gewoon 's middags gespeeld moeten worden, verdient een nekschot
Tevens -purist.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 02:43:44 #123
270029 Herr_Uberfrutzel
Genau ist genau
pi_83557920
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:47 schreef NoBody122 het volgende:
Ja, die klapjosti, die verzonnen heeft dat die wedstrijden gewoon 's middags gespeeld moeten worden, verdient een nekschot
Hehe, dat zal dan uiteindelijk Sepp Blatter zijn, maar in principe worden wedstrijden zo gepland dat ze rond de hele wereld live overdag kunnen worden bekeken.
pi_83557927
Daarom mag ik dus vrijdagochtend fijn aan het bier.
Are you pondering what I'm pondering?
  vrijdag 2 juli 2010 @ 02:49:13 #125
270029 Herr_Uberfrutzel
Genau ist genau
pi_83557942
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 02:45 schreef Mini_rulez het volgende:
Daarom mag ik dus vrijdagochtend fijn aan het bier.
Haha vet! Lijkt me grappig om een keer uit te proberen. Volgens mij ben je daarna de hele dag niets meer waard.

Jij zat in de VS toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')