Huh? Het ging hier toch over de flesjes uit een zgn. bierpakket?quote:Op zondag 20 juni 2010 11:49 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Hij bedoelt dus de flessen Coca Cola die bij de supermarkt zelf over de toonbank gegaan zijn ipv bij de concurrent.
quote:Op zondag 20 juni 2010 07:11 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Sterker, er staat dat ze alleen maar flessen hoeven terug te nemen die ze daadwerkelijk zelf verkocht hebben. Hoe ze dat wilen controleren, is een ander verhaal....
Wat is de bron eigenlijk van dat stukje tekst?
Dus hij dient wel ingenomen te worden indien de super ook glazen flessen verkoopt.quote:1.Een ieder die in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf een drank in een verpakking aan een ander ter beschikking stelt, heft op die verpakking statiegeld.
2.De in het eerste lid bedoelde verpakking wordt na gebruik met terugbetaling van het statiegeld in ieder geval ingenomen door degene die in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf een verpakking van dezelfde materiaalsoort aan een ander ter beschikking stelt. De inname geschiedt op de plaats waar een dergelijke verpakking ter beschikking wordt gesteld of in de onmiddellijke omgeving.
3.Degene die een drank aan een ander ter beschikking stelt vanuit een plaats van verkoop met een verkoopoppervlakte van minder dan 200 m2, kan de inname, bedoeld in het tweede lid, beperken tot verpakkingen die vanuit die plaats van verkoop zelf aan een ander ter beschikking zijn gesteld.
Da's natuurlijk niet moeilijk te vinden. Stuk tekst in Google stoppen en gaanquote:Op maandag 21 juni 2010 18:55 schreef Daeron het volgende:
Daarnaast ben ik idd ook wel nieuwsgierig naar de bron.
Dan lees ik het wel weer zo dat het dan wel geldt voor dezelfde soort verpakking, andere merken mag hij dan weigeren als de vorm niet overeen komt.quote:Op maandag 21 juni 2010 18:55 schreef Daeron het volgende:
[..]
[..]
Dus hij dient wel ingenomen te worden indien de super ook glazen flessen verkoopt.
Daarnaast ben ik idd ook wel nieuwsgierig naar de bron.
Nu ben ik dus wel even nieuwsgierig naar wanneer dat in werking getreden is.quote:§ 4. Statiegeld op drankverpakkingen [Treedt in werking op een nader te bepalen tijdstip]
Dan moet je dus gaan definieren wat een zelfde soort verpakking inhoudt.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:28 schreef klipper het volgende:
[..]
Dan lees ik het wel weer zo dat het dan wel geldt voor dezelfde soort verpakking, andere merken mag hij dan weigeren als de vorm niet overeen komt.
In ieder geval de vorm, wat materiaal betreft natuurlijk niet, anders kan je alle flessen wel gaan inleveren ook degene waar geen statiegeld op zit.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:30 schreef Daeron het volgende:
[..]
Dan moet je dus gaan definieren wat een zelfde soort verpakking inhoudt.
Heeft dat te maken met de vorm, of met het materiaal, of exact dat product?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |