dat zijn toch geen goede gitaristenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:33 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
the edge van u2..? kurt cobain van nirvana..?
Het leuke van die opmerkingen in die docu vond ik, dat ze deden alsof alle rockmuziek na 1992 grunge tot indie was. Ja, daar vind je geen virtuoze spelers. Nee, ze zagen die knakker van Muse wel als kandidaat.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:19 schreef wimjongil het volgende:
Schopje naar PUB?
Nieuwe mensen!![]()
Trouwens, welke iconische sologitaristen zijn er na Slash? Ik kan er zo 123 niet op komen maar ben nogal gaar nu, zonet een optreden gehad met een kansloze band via de muziekschool. Ging wel aardig tho, alleen had ik m'n volume te laag.
Dimebag idd, Zakk, Marty Friedman, John Petrucci...dat soort kerels. Vai, Satriani en Malmsteen zitten weer in een andere soort hoek natuurlijk. Maar misschien wel in het verlengde van Hendrix (gitaristcentrische groepen).quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:31 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Angus Young is van voor slash, zelfde voor Hendrix. Dimebag klopt idd, maar die was niet heel bekend. Steve vai mist een band.
En zakk wylde is ook niet heel bekend.
Ik ben 29 en we hebben nog oudere knakkers hier hoorquote:Op zaterdag 19 juni 2010 00:47 schreef Dawnbreaker het volgende:
Volgens mij ben ik echt "oud" voor dit topic met mijn 26 jaar, maar gitaar leren was altijd een droom en besloot die nu te gaan verwezenlijken.
een goede gitarist hoeft niet persee goed gitaar te kunnen spelen. al is the edge volgens mij echt super briljant. niet zo aanwezig als gitarist nr x, maar perfect in zijn subtiliteitquote:Op zaterdag 19 juni 2010 00:12 schreef genakt het volgende:
[..]
dat zijn toch geen goede gitaristen![]()
![]()
![]()
_!!!!!
Bullshit, een goede gitarist kan op z'n minst goed gitaarspelen.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 00:59 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
een goede gitarist hoeft niet persee goed gitaar te kunnen spelen. al is the edge volgens mij echt super briljant. niet zo aanwezig als gitarist nr x, maar perfect in zijn subtiliteit
Brian May is een aardige Sologitarist, en het is een icoon vanwege zijn eigen gitaar die zelf feedback genereert, en vanwege zijn muur van vox ac30. En uiteraard het spelen met een six pence.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:19 schreef wimjongil het volgende:
Schopje naar PUB?
Nieuwe mensen!![]()
Trouwens, welke iconische sologitaristen zijn er na Slash? Ik kan er zo 123 niet op komen maar ben nogal gaar nu, zonet een optreden gehad met een kansloze band via de muziekschool. Ging wel aardig tho, alleen had ik m'n volume te laag.
Het ligt ook aan de gitaar.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 01:24 schreef Crutch het volgende:
[..]
Bullshit, een goede gitarist kan op z'n minst goed gitaarspelen.
Ja Tom Morello is er misschien ook een, maar mijn punt was een beetje: als je zo'n steve vai of dime bag of zelfs tom morello noemt er niet veel mensen zijn bij wie een lichtje gaat branden. Wat mijns insziens toch wel een vereiste is om rockicoon te zijn.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 00:14 schreef genakt het volgende:
u2 voor de rest kutherrie niet echt mijn ding
tom morello
dime bag ( hem niet beroemd noemen_! )
is denk ik voor jou tijd![]()
Ja dat klopt... maar dat komt omdat de echt goede gitaristen (vind ik) niet van die commerciele onzin spelen. Die kennen dus (helaas) ook minder mensen. Echter als je in een bepaald genre gaat kijken, dan zal iedereen die iconische figuren binnen die scene kennen...quote:Op zaterdag 19 juni 2010 08:36 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Ja Tom Morello is er misschien ook een, maar mijn punt was een beetje: als je zo'n steve vai of dime bag of zelfs tom morello noemt er niet veel mensen zijn bij wie een lichtje gaat branden. Wat mijns insziens toch wel een vereiste is om rockicoon te zijn.
Bij eric clapton trouwens weer wel. John mayer ook, maar dat is een wussy :p
In mijn originele bericht doelde ik trouwens op gitaristen ná Slash, in tijd na hem dus. Dus Jimi Hendrix en Brian May vallen dan af...
Daar zit wat in!quote:Op zaterdag 19 juni 2010 08:55 schreef Patrijz het volgende:
[..]
Ja dat klopt... maar dat komt omdat de echt goede gitaristen (vind ik) niet van die commerciele onzin spelen. Die kennen dus (helaas) ook minder mensen. Echter als je in een bepaald genre gaat kijken, dan zal iedereen die iconische figuren binnen die scene kennen...
Rock n Rollquote:Op zaterdag 19 juni 2010 09:39 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Er is dodenwake bij de buren ...
Zal ik maar met hoofdtelefoon oefenen?![]()
death metalquote:Op zaterdag 19 juni 2010 09:39 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Er is dodenwake bij de buren ...
Zal ik maar met hoofdtelefoon oefenen?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |