abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86638740
Vrijdag wezen kijken. Leuk om er eens in te mogen kijken. De muren staan, de verwarmingen hangen (op 1 na), de badkamer en wc zijn betegeld. Qua afwerking moet er nog behoorlijk wat gebeuren. De keuken moet nog worden geplaatst, de badkamer moet nog worden afgewerkt, wc is nog niet af, alle (oude en bestaande) muren en de trapleuningen moeten opnieuw worden geverfd en er moeten deuren geplaatst worden.
En last but not least.. De algemene tuin moet verhard zijn voor we de sleutel krijgen. En de plannen rondom de tuin zijn nog niet eens helemaal rond -O-
Zouden we dan ook eerst half tot midden oktober de sleutel krijgen, vorige week bleek het pas 16 november te zijn. Onze meubels zouden week 43 komen dus die hebben we 4 weken verplaatst. 4 Weken was het maximale zonder dat we moesten gaan betalen voor opslag. We hebben nu 1 tot 2 weken om het huis zover af te krijgen dat de meubels er in kunnen dus al veel klusmensen gezocht!

In onze berging op de eerste verdieping zou een cv ketel en verder onze wasmachine komen. Vrijdag bleek er een ontzettend groot en lompe kast in geplaatst te zijn. Dit blijkt een warmteterugwinunit te zijn. We dachten dat er alleen een ventilatiesysteem in zou komen maar dit blijkt nog iets uitgebreider te zijn. Het is een J.E.StorkAir WHR 950. Iemand hier ervaring mee? Wij niet namelijk.

Dan foto's!
Te beginnen bij de voordeur. Ze hebben de deuren nu weer donker gemaakt. Ze begonnen met donker, toen werden ze licht en nu zijn ze weer donker. Volgens mij weten ze niet zo goed wat ze willen:

Hier kom je binnen in een klein halletje met de meterkast en de trap naar boven.

Dan lopen we de trap op en komen we uit in dit halletje:

Op deze verdieping zit het toilet en de woonkamer met de keuken. Het zwarte raam in de woonkamer/keuken is het raam dat er enkele weken geleden extra in is geplaatst. Helaas geen monomentaal raam en ik vind het ook helemaal niet passen bij de rest van de ramen. Maar het extra licht is mooi!

Nu gaan de trap op naar boven. Hier komen we aan op de overloop. De hele grote overloop.

Aan deze overloop zitten 2 slaapkamers. Op de foto lijken ze heel smal, ze zijn 5 bij 3. Niet heel erg klein, zeker niet omdat mijn slaapkamer nu iets meer dan 2 bij 3 is.

En als laatste op deze verdieping: onze badkamer. Rechts komt nog een toilet met wastafel en we plaatsen zelf nog een douchecabine.

Ik heb geen flauw idee of de buizen in huis nog weggewerkt gaan worden. Als dat niet zo is, vind ik het persoonlijk ook geen probleem. Het is een oude fabriek en de buizen passen in de sfeer. Als ze wel weggewerkt worden, ook prima!
Het huis is echt heel licht, helaas is dat op de foto's slecht te zien doordat ik regelmatig tegen het licht in een foto aan het maken was.

Nu is het weer afwachten tot we bericht krijgen over hoe de tuin er uit komt te zien. En weken aftellen tot 16 november *O*
E.
  Moderator maandag 20 september 2010 @ 19:32:53 #52
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_86647901
Mwah, ik vind die buizen van waarschijnlijk de wtw units niet bepaald mooi of passen bij het gebouw. Je mag toch hopen dat ze daar nog een koofje omheen gaan timmeren :X

Maar ze zijn al wel duidelijk aan de afbouw fase begonnen ! *O*
pi_86670526
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:32 schreef Vonkenboer het volgende:
Mwah, ik vind die buizen van waarschijnlijk de wtw units niet bepaald mooi of passen bij het gebouw. Je mag toch hopen dat ze daar nog een koofje omheen gaan timmeren :X
Ja, dat hopen wij uiteraad ook. Maar ik weet niet zo goed wat ik van ze moet verwachten m.b.t. het afwerken dus nou ja. We maken er gewoon geen probleem van! Zo'n oplevering geeft al stress genoeg ;)
E.
  Moderator vrijdag 21 januari 2011 @ 12:52:01 #54
92034 crew  Vonkenboer
pi_91654807
*Ontzettend grote topic schop :P*

Hoe is het hier eigenlijk mee gesteld ? Wonen jullie er al ?
  Moderator dinsdag 15 februari 2011 @ 18:52:59 #55
92034 crew  Vonkenboer
pi_93639448
Handige Harry ben ik. Maak ik een topic en vergeet ik hem. Ja, we wonen er al. Ik ga foto's uploaden en dan zal ik even een mega update geven! ;)
E.
pi_93641286
Zo, we wonen er nu een tijdje. Tijd voor een update!

Zoals verwacht was de keuken nog lang niet klaar toen we in november de sleutel kregen. Er zat geen blad op en natuurlijk waren de oven en kookplaat verkeerd geleverd. Eigenlijk is de keuken op dit moment nog steeds niet af en worden we er een klein beetje gaar van maar ooit.. Het zal af zijn voor we weer verhuizen denk ik

Ik heb foto's die ik een paar weken geleden gemaakt heb en voornamelijk van de woonkamer en keuken.
In de woonkamer hebben we ondertussen voorzetramen gekregen, eindelijk! Bij oostenwind voelden we de wind tot aan de eetkamertafel. En gelukkig vond de verhuurder dat ook niet zo'n goed idee dus hebben we in de woonkamer voorzetramen gekregen. We zijn nu nog bezig om het ook in de badkamer te krijgen omdat ons bad precies onder het raam zit. Koud! Wij zijn het enige huis in het complex met een raam in de badkamer. De verhuurder zit sinds vorige week ook in het gebouw en die hebben wel voor ieder raam voorzetramen. We gaan nog even door met de strijd dus!

In de klusweek hebben we echt veel hulp gehad. Iedere dag waren er minimaal 5 mensen aan het werk maar soms nog wel meer. De vloer hebben we laten leggen en we hadden ook al heel erg snel alles klaar!

Eerst onze hal. Hier zit de meterkast en de trap naar de woonkamer. Ook is hier onze gigantische tuin te zien Mogen we niks aan doen, behalve planten in potten zetten die niet hoger zijn dan 1,50. Ook de kleur van de kozijnen en voordeur mogen we niet aanpassen. Is een speciaal samengestelde kleur.

Eerst onze hal. Hier zit de meterkast en de trap naar de woonkamer. Ook is hier onze gigantische tuin te zien ;) Mogen we niks aan doen, behalve planten in potten zetten die niet hoger zijn dan 1,50. Ook de kleur van de kozijnen en voordeur mogen we niet aanpassen. Is een speciaal samengestelde kleur.

Door deze deur stap je de woonkamer binnen en verder wijst het zich vanzelf :P

De foto boven de bank hebben we voor sinterklaas gekregen van mijn zussen en vader!

De slaapkamers zijn eigenlijk nog steeds niet echt toonbaar :D
Er staan nog overal dozen en het is gewoon nog niet klaar.

De badkamer bleek onverwacht een douchecabine te hebben. Handig, we hadden er zelf 1 in bestelling staan maar die dus snel weer geannuleerd.

Slaapkamers heb ik geen fotos van. Sorry ;)

Ohja, maak meteen even kennis met onze nieuwe huisgenoot! Of ja, nieuw.. Hij is er al een tijdje maar nog niet bekend hier.
Puk!

E.
pi_93641334
Ontzettend tof!
pi_93641367
Ik had er zelf alleen meer een loft van gemaakt denk ik. Minder afgedekt. Open plafond etc.
pi_93641471
Het is een huurhuis, dus wij hebben niets in te brengen gehad met uitzondering van de keuken en badkamer.

Nu moet ik bekennen dat ik geen loft ken maar een open plafond had denk ik ook niet gemogen. Ons hele plafond is ruw en vol deuken en gaatjes en zelfs die mogen ze niet afwerken.
E.
pi_93641514
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:43 schreef .Sparkling. het volgende:
Het is een huurhuis, dus wij hebben niets in te brengen gehad met uitzondering van de keuken en badkamer.

Nu moet ik bekennen dat ik geen loft ken maar een open plafond had denk ik ook niet gemogen. Ons hele plafond is ruw en vol deuken en gaatjes en zelfs die mogen ze niet afwerken.
Ahh. Ik bedoelde meer zoals bij de lichttoren in Eindhoven. De balken nog open en bloot etc.
pi_93641685
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:43 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Ahh. Ik bedoelde meer zoals bij de lichttoren in Eindhoven. De balken nog open en bloot etc.
Ik heb even moeten zoeken want ik kende het niet. Mooi zeg! Ja, hier hebben ze op veel plekken muren gezet onder de balken. In de woonkamer en op de overloop zijn de balken nog open maar verder niet. Ik snap je nu. Dat is inderdaad jammer. Het moesten eengezinswoningen worden en dat is denk ik de reden dat er op die plekken muren geplaatst zijn.
E.
pi_93641732
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:47 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Ik heb even moeten zoeken want ik kende het niet. Mooi zeg! Ja, hier hebben ze op veel plekken muren gezet onder de balken. In de woonkamer en op de overloop zijn de balken nog open maar verder niet. Ik snap je nu. Dat is inderdaad jammer. Het moesten eengezinswoningen worden en dat is denk ik de reden dat er op die plekken muren geplaatst zijn.
Ik hou wel van dat industriële en jullie pand had zich er prima voor geleend. Maar desalniettemin gefeliciteerd!!
  vrijdag 4 maart 2011 @ 14:49:47 #64
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_93641781
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:43 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Een loft is een soort van grote studio.
Dwz. 1 grote ruimte ipv. een ruimte opgedeeld in kamers.
pi_93641824
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:49 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Een loft is een soort van grote studio.
Dwz. 1 grote ruimte ipv. een ruimte opgedeeld in kamers.
Weet ik.
pi_93642175
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:48 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Ik hou wel van dat industriële en jullie pand had zich er prima voor geleend. Maar desalniettemin gefeliciteerd!!
Mee eens. Ik vind ook dat er vrij weinig industrieel zichtbaar is nog, behalve de onafgewerkte plafonds en de ramen. Tja, ik zou het zelf anders doen.
De verhuurder die in hetzelfde gebouw zit, daar zit een hele hoge hal en daar hebben ze verlaagde plafonds in gemaakt op bepaalde plekken :'(
Ik begrijp werkelijk niet dat monumentenzorg dat toegstaan heeft. Het zal vast handig zijn met werkplekken maar de hele sfeer van die gigantische hal is weg.
Hier een foto hoe het er een tijd geleden uitzag. Niet afgewerkt nog.

E.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')