abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 juni 2010 @ 10:31:08 #26
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_83183104
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 18:43 schreef .Sparkling. het volgende:
Het lijkt laag op de foto's
De begane grond (berging en hal dus) is ongeveer 3,5 meter en op de eerste en tweede verdieping zijn ze ongeveer 2,5 meter. Wel is het op de plekken van de spanten wat lager, daar is het 1,75 op zijn laagst. Op de foto's kan je die punten zien bij de pilaren. Verder merken wij daar weinig van in huis omdat wij de muren hebben lopen bij de pilaren. Het meest gezien is het dus gewoon 2,5 meter.
Fijne oplossing inderdaad!

Ik zou er toch niet aan moeten denken dat ik om de 10 meter mijn hoofd zou moeten intrekken om door mijn woning te kunnen lopen.
Big mouth strikes again
pi_83206774
Nee, maar dat hoeven wij dus ook niet
E.
pi_83540983
Vorige week hebben we de rest van de meubels voor in de woonkamer besteld!
We hebben ze besteld bij Profijt meubel omdat we niet al te veel budget hebben. Ik zijn massief geborsteld teak en ik vind ze erg goed passen bij de sfeer die ik in gedachten heb.

Even hoofd draaien Deze komt er 2 keer en komt tegen de lange muur in de woonkamer.

En deze hebben we in een grotere variant besteld. 1,80 wordt die van ons!

Ook deze meubels worden weer geleverd rond week 43 als het goed is
E.
pi_83540988
Er stond trouwens vandaag weer een stukje in de krant. Als het goed is zijn de wegen rond het gebouw in oktober eindelijk verhard. Ik hoop dat ze klaar zijn als we gaan overhuizen want anders is het geen doen denk ik.
E.
pi_83541226
Teak mooi

Heb je ook die stoelen erbij of niet?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_83542599
Nee, we hebben veel simpelere stoelen. Ik vind de stijl van die stoelen heel mooi, ik houd van die grote robuuste stoelen. Mijn vriend vind ze afschuwelijk dus nu hebben we gewoon een stoel gekozen die we beide wel leuk vonden.

Iedere keer een keus maken tussen allerlei dingen omdat we beide iets anders mooi vinden valt nog niet mee
E.
  maandag 5 juli 2010 @ 22:42:36 #32
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_83702482
Ik volg dit topic want ik ga over een tijdje in iets vergelijkbaars (nieuwe wijk op kazerneterrein in 'monumentale' kazerne) wonen.

Mooi pand, ik ben benieuwd hoe het eruit gaat zien!
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_84902476
Vanmiddag hebben we telefoon gekregen dat monumentenzorg eist dat er een raam in onze keuken geplaatst wordt. 2 Maanden voor oplevering! Onze keuken zou geplaatst worden aan de muur waar dit raam komt dus we moeten de opzet van de keuken gaan veranderen. -O- Daar moeten we dinsdag voor langs komen en dan zien we weer verder.
E.
pi_84902591

Aan deze wand aan het eind komt het raam te zitten. Zoals jullie zien zijn we enkele weken geleden het huis in geweest. Dat was overigens nog een hele klus. We zijn via een open deur in een deel gekomen waar een houten ladder naar boven stond. Die ladder op ging nog goed maar die ladder moesten we later ook weer af. Een bijna 4 meter hoge ladder af is echt niet fijn. Dat is heel hoog :')
E.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 19:25:06 #35
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_84904435
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 18:31 schreef .Sparkling. het volgende:
Vanmiddag hebben we telefoon gekregen dat monumentenzorg eist dat er een raam in onze keuken geplaatst wordt. 2 Maanden voor oplevering! Onze keuken zou geplaatst worden aan de muur waar dit raam komt dus we moeten de opzet van de keuken gaan veranderen. -O- Daar moeten we dinsdag voor langs komen en dan zien we weer verder.
Betalen ze bij monumentenzorg ook je aangepaste keuken dan?
En hebben ze daar zitten slapen of heeft de aannemer onjuiste gegevens aangeleverd? Beetje jammer om in deze fase nog zulk nieuws te krijgen.

Verder wel een hele mooie locatie ^O^
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_84905269
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 19:25 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]

Betalen ze bij monumentenzorg ook je aangepaste keuken dan?
En hebben ze daar zitten slapen of heeft de aannemer onjuiste gegevens aangeleverd? Beetje jammer om in deze fase nog zulk nieuws te krijgen.

Verder wel een hele mooie locatie ^O^
Het zijn huurwoningen. Maar inderdaad monumentenzorg komt wel erg laat met hun toestemming voor het raam
  donderdag 5 augustus 2010 @ 22:41:31 #37
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_84914576
Tof project, dit soort dingen doe ik zelf ook veel.
Maar er moet vroeger een raam gezeten hebben waar nu jullie keuken komt, neem ik aan. Ik ben niet van monumentenzorg gewend dat ze aan geschiedvervalsing doen...

Je zou overigens nog de shadowbox-optie kunnen toepassen.
Dan zit het raam er gewoon, maar aan de binnenzijde zit op wat afstand van het raam een donkergrijze 'doos'. Aan de keukenkant kun je dan gewoon je wand doorzetten en je keuken plaatsen zoals je wil.
Aan de buitenkant ziet het er dan gewoon uit als een normaal raam, waarachter het donker is.
Dan is iedereen blij.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_84929759
Volgens mij zat er geen raam in vroeger. Nergens op deze plek zit een raam, bij geen enkel huis. Mede daarom vinden we het ook zo vreemd dat het nu ineens wel moet. Van monumentenzorg mochten zelfs plekken op de muren waar vroeger op geschreven is niet overgeschilderd worden. En nu dit..

Nou ja, het was gisteren maar een heel kort telefoontje van de woningcorporatie dus ik neem wel aan dat we er dinsdag meer over horen.
Die shadowbox-optie klinkt interressant, maar het is een huurwoning en wij hebben wat dat betreft niet zo veel in te brengen.

Op deze foto komt het raam dus boven de onderdoorgang. Rechts daarvan zit het toilet en een berging en zover ik weet komt daar geen raam.
E.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 11:15:13 #39
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_84930185
Bizarre beslissing...
Maar goed, die shadowbox kun je natuurlijk ook zelf later plaatsen. Jij mag zelf weten hoe je je woning gebruikt en wat je achter het raam ophangt ;)
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_84933479
mooi!
pi_84976082
Dit wordt vast heel mooi! Ben heel benieuwd hoe het is als het straks af is (de ruimte bedoel ik, en daarna wat jullie er mee gaan doen natuurlijk ook)!
pi_84978045
jaaaa daar ben je met je topic! helemaal mis gekeken ;)
wat leuk dat het al zo ver is zeg! spannend!

maar ben benieuwd hoor
~ Bonito La Risa ~
pi_85526585
Na een paar hectische weken is het weer tijd voor een update.
De nieuwe keuken is uitgezocht. Ik zal zo even een plaatje uploaden. De reden waarom er een extra raam in geplaatst moet worden is omdat er een minimale hoeveelheid licht in een huis moet komen en dat was niet het geval. Of iets dergelijks!
Als alles volgens planning verloopt levert dat extra raam geen vertaging op gelukkig dus is het allemaal alleen maar in ons voordeel. Toen we gisteren zijn gaan kijken waren er in de muren al gaten gemaakt voor de ramen.

Ook hebben we gisteren bericht gehad van de woningcorporatie.
We weten eindelijk onze nieuwe straatnaam! Dat was lange tijd onduidelijk maar nu weten we het dan toch.
De straatnaam is Emailleplein. Een prima naam aangezien we in de oude emailleerfabriek gaan wonen.
Om de 1 of andere reden zijn de geplande convectoren vervangen door radiatoren. We hebben geen enkel idee waarom en daar zijn we nog even achter aan gegaan.
Verder is het kijkmoment opgeschoven en zal dit plaats gaan vinden medio september. Dat is al bijna!

We hebben ook nieuwe plattegronden opgestuurd gekregen waarop de laatste aanpassingen te zien zijn. De nieuwe indeling keuken nog niet maar verder klopt het volgens mij.

Heeft er trouwens iemand hier een idee wat het rondje met RM ernaast op de tekening moet zijn? Wij namelijk niet, we herkennen het ook niet uit de eerdere tekening.

En als laatste nog de tekening van de keuken. Eerst zoals hij eerst moest worden en daarna de nieuwe.
De keuken is op de tekening veel geler dan in het echt. Op de tekening vind ik de kleur echt heel erg lelijk, sorry :D. Hij is creme/vanillekleurig met een zwart aanrechtblad. Een grafietkleurige oven en een inductiekookplaat.

http://www.picturetrail.com/sfx/album/view/14791518
In dit album staan de laatst genomen foto's. Enkele weken geleden toen we binnen waren heb ik deze genomen.
E.
pi_85526766
RM betekend rookmelder, is tegenwoordig verplicht in de woning
pi_85526805
Ahja, dat dachten we al. Op de eerdere tekening stonden ook al rookmelders maar dat waren er heel wat minder dan er nu staan. Dankje!
E.
pi_85639689
Het waren inderdaad rookmelders. Het zijn er meer geworden op advies van de brandweer. Nou, prima! Ik slaap in ieder geval niet zomaar meer door een brand heen ;)

Gisteren kregen we (eigenlijk per toeval) te horen dat we helemaal geen vloerverwarming krijgen. Waren de eerste plannen nog dat de huizen verwarmd zouden worden door middel van vloerverwarming en ventilatieconvectoren, is de planning nu dat er alleen op de begane grond vloerverwarming komt (en wij wonen niet begane grond) en in de badkamer, en de rest wordt gewone centrale verwarming geplaatst.
De informatievoorziening vanuit de woningcorporatie is zo ontzettend slecht. We worden er ondertussen nogal gek van. Over ongeveer 6 weken zou de opleverdatum moeten zijn en er veranderen steeds meer dingen.
De binnentuin is zelfs nog niet eens een vast plan voor, die is nog steeds in ontwikkeling. Momenteel is het alleen maar heel veel zand en dat zal over 6 weken vast nog niet veel beter zijn. Ook om het gebouw heen liggen nog geen wegen en het is afwachten of die er over 6 weken wel liggen. Hier kan de woningcorporatie niet zoveel aan doen uiteraad, maar het is vervelend om gewoon niks te weten.
E.
pi_85647457
Nu maar hopen dat ze geen parkeerplekken op gaan offeren voor 'groen' omdat dat goedkoper is. (op de korte termijn)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_85648141
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 11:16 schreef .Sparkling. het volgende:
Het waren inderdaad rookmelders. Het zijn er meer geworden op advies van de brandweer. Nou, prima! Ik slaap in ieder geval niet zomaar meer door een brand heen ;)

Gisteren kregen we (eigenlijk per toeval) te horen dat we helemaal geen vloerverwarming krijgen. Waren de eerste plannen nog dat de huizen verwarmd zouden worden door middel van vloerverwarming en ventilatieconvectoren, is de planning nu dat er alleen op de begane grond vloerverwarming komt (en wij wonen niet begane grond) en in de badkamer, en de rest wordt gewone centrale verwarming geplaatst.
De informatievoorziening vanuit de woningcorporatie is zo ontzettend slecht. We worden er ondertussen nogal gek van. Over ongeveer 6 weken zou de opleverdatum moeten zijn en er veranderen steeds meer dingen.
De binnentuin is zelfs nog niet eens een vast plan voor, die is nog steeds in ontwikkeling. Momenteel is het alleen maar heel veel zand en dat zal over 6 weken vast nog niet veel beter zijn. Ook om het gebouw heen liggen nog geen wegen en het is afwachten of die er over 6 weken wel liggen. Hier kan de woningcorporatie niet zoveel aan doen uiteraad, maar het is vervelend om gewoon niks te weten.
Het lijkt er op dat dit het eerste bouwwerk van de woningcorporatie is zo als ze bezig zijn. Nornaal zijn alle plannen rond en de tekeningen goed gekeurd en word er een prijs overeen gekomen met de aannemer.Maar zo als er nu gewerkt word zal de aannemmer wel blij zijn, hij kan zo verschillende posten als meerwerk opgeven
pi_86254165
Volgende week vrijdag mogen we weer (legaal) gaan kijken! *O* Die dag gaan we ook maten opnemen van de ramen én krijgen we datum voor de sleuteloverdacht te weten. Spannend!

Verder hebben we vorige week een brief gestuurd waarin stond dat we de informatievoorziening erg slecht vonden en gisteren hebben we een brief terug ontvangen met excuses en dat ze ons financieel tegemoet willen komen. Heel erg netjes, dat is nooit onze bedoeling geweest namelijk. We vonden het belangrijk om te laten weten dat de informatievoorziening veel beter kon voor een eventuele volgende keer maar dit is uiteraad helemaal goed. Daar kunnen we absoluut niet over klagen verder!
E.
pi_86270473
leuk! dat jullie mogen kijken (legaal) haha, kanje miisschien ook meer informatie winnen.

Balen dat dat zo slecht gaat zeg, wel weer fijn, dat ze je een brief terug sturen met een financiele tegemoetkoming :)

veel plezier, en suc6 nog, de laatste foto's zien er veel beloven uit ;)
~ Bonito La Risa ~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')