Ik heb al eerder gepost in het voorpret/verhuistopic maar het komt nu langzaam dichtbij en het wordt tijd voor een eigen topic!
Na bijna 7 jaar een relatie te hebben ga ik eindelijk samenwonen. Vorig jaar december stond er een advertentie in de krant voor huurwoningen die in een oude monumentale fabriek zouden komen. We stonden pas een jaar ingeschreven en reageerden met de gedachten dat we toch geen kans zouden krijgen. Wel dus!
Binnen een week was alles geregeld. We moesten komen tekenen en nog geen week later moesten we de keuken en badkamer uit komen zoeken. De oplevering zou in het vierde kwartaal van 2010 plaats vinden dus vanaf die tijd was het vooral heel veel wachten.
![]()
In het gebouw komen 15 woningen. De grootste is 160m2 en de kleinste is 82m2. De kleinste is voor mij en mijn vriend! De woonkamer met open keuken zit op de eerste verdieping met uitzicht op de weilanden en het water. We krijgen 2 slaapkamers die beide ongeveer 5 bij 3 zijn. Een badkamer met bad, douche en tweede toilet en een tuintje in een gezamelijke binnenplaats.
Om te beginnen de vorderingen rondom onze voordeur!

![]()
![]()
![]()
In de binnentuin komt een gezamelijke tuin en iedere woning krijgt apart een klein tuintje. De precieze plannen zijn nog steeds niet bekend maar toen ik gisteren ging kijken lag alles in puin. Ze zijn bezig de vloer er helemaal uit te halen.
![]()
![]()
De woningen zelf zijn momenteel niet meer te betreden. Ik heb wel oudere foto's die ik een paar maanden geleden al genomen heb maar er stonden toen nog nergens muren in.
![]()
![]()
Er staan momenteel al wel muren in en rond augustus mogen we voor het eerst echt in de woning rond kijken.
De enige vrij recente foto die ik wel heb is van de hal beneden en de berging beneden. Ondertussen staan hier ook alweer muren in maar daar heb ik verder geen foto van.
![]()
![]()
De oplevering staat vooralsnog gepland voor begin tot midden oktober dus dat is al best wel snel!
Op dit moment zijn ze bezig om trappen te plaatsen in de woningen en de vloerverwarming te plaatsen. In het huis wordt de vloerverwarming ook de hoofdverwarming en verder komen er convectoren. Het is een monumentaal pand en daarom mag er geen dubbel glas geplaatst worden en mogen de muren niet geïsoleerd worden. De stookkosten zullen hoger zijn dan in een normaal huis en om die reden hebben ze de huurprijs heel schappelijk gemaakt vinden wij.
Het meest blij ben ik met het uitzicht vanuit de woonkamers en slaapkamers. Als ik straks wakker word en de gordijnen open doe, dan zie ik:
![]()
Het gebouw nog even vanaf de andere kant:
![]()
Voor ons wordt het nu tijd om meubels uit te gaan zoeken en te bestellen en om te bepalen welke vloeren we willen! Ik had al helemaal een plan in mijn hoofd en nu we echt een beslissing moeten maken vind ik dat niet meer leuk!
Spannend!