abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82988987
Ik heb al eerder gepost in het voorpret/verhuistopic maar het komt nu langzaam dichtbij en het wordt tijd voor een eigen topic!

Na bijna 7 jaar een relatie te hebben ga ik eindelijk samenwonen. Vorig jaar december stond er een advertentie in de krant voor huurwoningen die in een oude monumentale fabriek zouden komen. We stonden pas een jaar ingeschreven en reageerden met de gedachten dat we toch geen kans zouden krijgen. Wel dus!
Binnen een week was alles geregeld. We moesten komen tekenen en nog geen week later moesten we de keuken en badkamer uit komen zoeken. De oplevering zou in het vierde kwartaal van 2010 plaats vinden dus vanaf die tijd was het vooral heel veel wachten.

In het gebouw komen 15 woningen. De grootste is 160m2 en de kleinste is 82m2. De kleinste is voor mij en mijn vriend! De woonkamer met open keuken zit op de eerste verdieping met uitzicht op de weilanden en het water. We krijgen 2 slaapkamers die beide ongeveer 5 bij 3 zijn. Een badkamer met bad, douche en tweede toilet en een tuintje in een gezamelijke binnenplaats.
Om te beginnen de vorderingen rondom onze voordeur!

In de binnentuin komt een gezamelijke tuin en iedere woning krijgt apart een klein tuintje. De precieze plannen zijn nog steeds niet bekend maar toen ik gisteren ging kijken lag alles in puin. Ze zijn bezig de vloer er helemaal uit te halen.

De woningen zelf zijn momenteel niet meer te betreden. Ik heb wel oudere foto's die ik een paar maanden geleden al genomen heb maar er stonden toen nog nergens muren in.

Er staan momenteel al wel muren in en rond augustus mogen we voor het eerst echt in de woning rond kijken.
De enige vrij recente foto die ik wel heb is van de hal beneden en de berging beneden. Ondertussen staan hier ook alweer muren in maar daar heb ik verder geen foto van.

De oplevering staat vooralsnog gepland voor begin tot midden oktober dus dat is al best wel snel!
Op dit moment zijn ze bezig om trappen te plaatsen in de woningen en de vloerverwarming te plaatsen. In het huis wordt de vloerverwarming ook de hoofdverwarming en verder komen er convectoren. Het is een monumentaal pand en daarom mag er geen dubbel glas geplaatst worden en mogen de muren niet geïsoleerd worden. De stookkosten zullen hoger zijn dan in een normaal huis en om die reden hebben ze de huurprijs heel schappelijk gemaakt vinden wij.

Het meest blij ben ik met het uitzicht vanuit de woonkamers en slaapkamers. Als ik straks wakker word en de gordijnen open doe, dan zie ik:

Het gebouw nog even vanaf de andere kant:

Voor ons wordt het nu tijd om meubels uit te gaan zoeken en te bestellen en om te bepalen welke vloeren we willen! Ik had al helemaal een plan in mijn hoofd en nu we echt een beslissing moeten maken vind ik dat niet meer leuk!
Spannend!
E.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 18:19:59 #2
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_82991855
Wat een onwijs gaaf pand! Ik ga jullie volgen .

Succes!
pi_82995764
Gaaaf !!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_82995946
stoer pand hoor! succes!
namaste
pi_82996603
heel erg gaaf project, ik ga je volgen!

Heb je toevallig een plattegrond van de woning?
pi_83010224
Oeh! Das nog eens leuk! Nou ja leuk, mooi eerder...
Ik ga volgen!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_83012844
Plattegrond heb ik! Ik heb er alleen geen van de begane grond maar daar zit dus alleen het halletje en een berging.

We zijn er ook echt super blij mee! Het is voor ons beide het eerste huisje en ik zelf ben nog met een opleiding bezig en mijn vriend werkt net 2 maandjes. Ik vind dat we het goed getroffen hebben om dan meteen hierin te gaan wonen!
E.
pi_83047829
Leuk ! Oude DRU-fabriek in Ulft ?

De plattegrond lijkt 2x 60m2 i.p.v. de door jouw genoemde 82m2.
Hoge bomen zijn ook klein begonnen
pi_83047865
Jep, oude DRU fabriek!

Ja, volgens mij is het totaal ook rond de 2 keer 60 maar ze hebben alleen woonoppervlak gemeten. Dus niet de hal, overloop en dergelijke. Ik vond het ook vrij apart maar het zal wel!
E.
pi_83047945
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:13 schreef CollinDH het volgende:
Leuk ! Oude DRU-fabriek in Ulft ?

De plattegrond lijkt 2x 60m2 i.p.v. de door jouw genoemde 82m2.
Ze rekenen in ieder geval positief, dus 82m2 leefruimte. Of je moet in de hal, trapkast of overloop leven.

-edit-
En bedankt. Eerst posten, dan lezen is voor mij misschien beter
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_83048024
Wat een gaaf pand om in te wonen!

Heb je misschien al een artist's impression van hoe het gaat worden?
pi_83050011
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:22 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

Heb je misschien al een artist's impression van hoe het gaat worden?
Nee, niet van de binnenkant in ieder geval.
Hier:
http://www.wonion.nl/wonion_bouwt/nieuwbouwpp/details/16#27
Staat wel wat meer informatie. Ze updaten de site eigenlijk nooit maar er is in ieder geval een idee. Wij krijgen woning 15 op de tekeningen.
E.
pi_83053737
even wat knip en plakwerk gedaan

Kunnen we zien waar we over praten
pi_83059299
Ontzettend tof pand!

Waar staat het? Heb het idee dat ik het ken, maar kan het niet echt thuisbrengen....
  Moderator zondag 20 juni 2010 @ 19:44:00 #15
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_83067213
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:28 schreef aloe_vera het volgende:
Ontzettend tof pand!

Waar staat het? Heb het idee dat ik het ken, maar kan het niet echt thuisbrengen....

Dit is de DRU fabriek in Ulft in de Achterhoek
Kort bij Gendringen / Aalten e.d.
pi_83090481
Gaaf, hebben ze hier verderop bij mijn werk ook gedaan. Alleen werden dat penthouses, en iets te duur...
pi_83094495
Gaaf pand. Alleen dat van geen dubbelglas vind ik een beetje raar. Heel veel monumenten hebben inmiddels dubbelglas. D.m.v. voorzet ramen oid.
pi_83105421
ontzettend gaaf lijkt me om daar in te gaan wonen.
wat voor keuken en badkamer gaat er in komen? en wat zijn jullie plannen verder mbt dingen als vloertype, gordijnen en aankleding?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_83109766
Dat dubbelglas verhaal vonden wij ook raar en we zijn er verder achter aan gegaan. Ze hebben nu een proefopzet gemaakt met voorzetramen. De monumentenzorg komt binnenkort en dan gaan ze het proefmodel voorleggen. Als ze het goedkeuren komt het in iedere woning. Dus dat is positief nieuws!

De keuken is gewoon vrij basic. Ik heb op de andere computer wel een tekening staan maar niet zo bij de hand. Het is een hoekkeuken met rechts een inbouwkoelkast en links de oven met inductiekookplaats. Vanillekleurig met een zwart aanrechtblad. Het blijft een huurhuis dus super veel keus hadden we niet en al met al zijn we er redelijk tevreden mee denk ik.
De badkamer is eh.. Dat weet ik niet precies meer We hebben alles in december vorig jaar al uit moeten kiezen en van de keuken heb ik wel een tekening maar van de badkamer niet. We hebben in ieder geval alles heel neutraal gehouden.

De vloeren worden waarschijnlijk gewoon een laminaatvloer. We hebben al een paar mooie gezien! Het moet wel een vloer worden zonder zo'n vreselijke glanzende laag want dat vind ik écht niet mooi!
De rest van de meubels worden waarschijnlijk onbehandeld teak en de bank is vorige wee besteld:

Deze bank hebben we besteld in 2 en 3 zits en in het antraciet. De eetkamerstoelen worden in dezelfde stof en kleur geleverd.

De gordijnen weten we nog niet precies, alleen dat het dikke gordijnen moeten worden i.v.m. tocht. De muren worden allemaal wit met waarschijnlijk een muur in de woonkamer in een grijstint. Zoiets! Ik heb het allemaal in mijn hoofd maar ik moet het allemaal nog even zien. De woning heb ik niet meer gezien nadat er muren in zijn geplaats en pas daarna hebben we echt een idee denk ik. Eind augustus is er een kijkmoment voor ons en rond die tijd horen we ook de officiele opleverdatum.
Ik houd zelf van heel neutraal en lichte tinten en het dan aankleden door accesoires of iets dergelijks.

We hebben verder ook geen super geweldig budget te besteden omdat we beide net student (af) zijn. Het zal een beetje improviseren worden maar dat gaat goed komen!
E.
  Moderator maandag 21 juni 2010 @ 22:49:20 #21
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_83123948
Zo te horen ga je het in ieder geval mooie lichte kleuren gebruiken zodat je het unieke gebouw blijft zien. Zou zonde zijn om juist dat karakter er uit te halen .
pi_83134983
Ja, precies. De bestaande muren mogen niet aangesmeerd worden van monumentenzorg en worden ruw opgeleverd. Ze worden geverfd met een speciale verf en daar mogen we verder niet zoveel meer aan doen. Juist die ruwheid willen we blijven zien en ik denk dat dat toch het beste werkt met lichte kleuren.
E.
pi_83135127
Wat trouwens heel leuk is.. Het pand staat op een terrein met 11 verschillende rijksmonumenten (dacht ik). Vroeger was het een grote fabriek die onder andere emaille pannen heeft gemaakt. Op dit moment is er in 1 van de oude gebouwen een museum gemaakt waar ik laatst ben geweest met mijn zus. Toen zagen we oude boeken liggen met namen van de werknemers erin en toen zagen we de naam van mijn opa staan!

Ik wist wel dat mijn opa er vroeger gewerkt heeft en zijn vader ook weer, maar het was erg leuk om het zwart op wit te zien staan vond ik. Daardoor heeft het allemaal toch net weer wat extra voor mij Mijn opa is overleden toen hij 55 was en mijn vader 15 dus ik heb hem nooit leren kennen.
E.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:12:52 #24
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_83144924
Super, werkelijk super tof pand. Ga je vast met plezier naar toe om te kijken en het lijkt me heerlijk om te wonen.

Alleen.. zijn die plafonds nu zo laag of waren dat foto's van de berging?
(Verder moet ik ook niet zo zeuren hoor. Ik ben gewoon verwend met ruim 3.20)
Big mouth strikes again
pi_83155837
Het lijkt laag op de foto's
De begane grond (berging en hal dus) is ongeveer 3,5 meter en op de eerste en tweede verdieping zijn ze ongeveer 2,5 meter. Wel is het op de plekken van de spanten wat lager, daar is het 1,75 op zijn laagst. Op de foto's kan je die punten zien bij de pilaren. Verder merken wij daar weinig van in huis omdat wij de muren hebben lopen bij de pilaren. Het meest gezien is het dus gewoon 2,5 meter.
E.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')