Iedereen die na het tot stilstand komen van VVD-PVV-CDA feestend de straat over ging in afwachting van de paarse-"redding" ... hoe voelen jullie je nu?quote:Rutte wil grote coalitie met CDA en PvdA
Uitgegeven: 18 juni 2010 15:33
Laatst gewijzigd: 18 juni 2010 15:33
DEN HAAG - VVD-leider Mark Rutte wil nu aansturen op een grote coalitie van VVD, PvdA en CDA. Hij zal dat later vrijdag voorstellen aan informateur Uri Rosenthal, zo melden bronnen rond de formatie-besprekingen.
De VVD ziet niks in Paars-plus, de favoriete coalitie van PvdA-leider Job Cohen.
Dat wordt volgens VVD'ers een links kabinet geleid door de VVD. Mocht Rosenthal kiezen voor een onderzoek naar een Paars-pluskabinet, dan zal dat een bijzonder korte ronde worden, aldus de bronnen.
De brede coalitie van VVD, PvdA en CDA kan wat de VVD betreft worden aangevuld met D66 als dat nodig is om de PvdA over de streep te trekken. Cohen zei vrijdag dat hij niet in een kabinet met de VVD en het CDA wil.
Je on-topic antwoord is dus: gefrustreerd.quote:
Wat een frustratie.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:14 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Er is nog helemaal niets zeker,
Wacht nou maar even tot VVD en PvdA uberhaupt hebben gesproken. Tot Rosenthal met zijn advies komt. Etc.
Ik ben niet gefrustreerd, ik moet wel lachen om al die kansloze PVVers die nog steeds hopen dat Verhagen komt opdagen.quote:
Wat een mannetje ben je toch.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:14 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Je on-topic antwoord is dus: gefrustreerd.
Nou, dan moeten we maar via het CDA over linksquote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:19 schreef Amos_ het volgende:Cohen sluit het CDA uit en Rutte sluit Paars+ uit.
Dat is exact mijn gevoelquote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:23 schreef DanHardy het volgende:
NL is gered, het ultralinkse kabinet komt gelukkig niet
Onmogelijk omdat Cohen al heeft gezegd dat hij niet in een kabinet stapt met VVD+CDA samen.quote:
Weet ik maar het is een optie als aanvulling op Swets zijn lijst in samenhang met de uitspraak van Ruttequote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:27 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Onmogelijk omdat Cohen al heeft gezegd dat hij niet in een kabinet stapt met VVD+CDA samen.
Stoere taal van de hakkelaar, maar hij zal snel bijdraaien.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:27 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Onmogelijk omdat Cohen al heeft gezegd dat hij niet in een kabinet stapt met VVD+CDA samen.
Daarom mag hij D66 meenemen als tegengewichtquote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:27 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |