FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Brommer/scooter voor lánge mensen
jack4yavrijdag 18 juni 2010 @ 15:23
... en dan bedoel ik niet 1.80mtr.

Ik heb al wat gegoogled, maar dan kom ik reacties tegen van mensen: "Ik pas prima op een X met mijn lengte." en dan blijkt dat ze 1.80mtr zijn. Daar heb ik dan weinig aan.

Wat zoeken we:
- een brommer/scooter voor iemand van 2 mtr met lánge benen. (Denk broeklengtemaat 38" of persoonslengte 2,10mtr)
- geschikt voor km vreten, circa 80km per dag
- interessant verbruik is een grote plus
- laag onderhoudsinterval... dus niet iedere 2500km
- niet na een jaar uit elkaar vallen
- geschikt voor duo, aangezien ik ook mee wil (en ik ben wel 1.81mtr)
- geen supermotard, enigzins representatief, geen racer/sticker uiterlijk

Opties tot nu toe:
Elystar/Elyseo: gelazer met injectie, motortechnisch afgeraden
Kymco People S: onze eerste voorkeur: maar die schijnt ineens na 12000km moeilijk te worden (Alhoewel ik het gevoel het dat het verkopersprietpraat was)
Malaguti Centro: wordt door 2 verkopers aangeraden, is ook gelijk zo'n beetje het duurste op de markt. Zo lust ik er nog wel een paar.

Te klein:
oa yamaha neo, kymco agility, malaguti phantom...(rest volgt nog)

Eigenlijk wilde we dus een nieuwe Kymco People S kopen, stonden bij wijze van spreken al klaar met geld in de handen, totdat dat ons ontraden werd.

Tweedehands mag, maar ik vind de afschrijving zo marginaal, dat we dan weer liever voor nieuw gaan.

En nu? Nu weten we het even niet meer. Er blijft zo niets over, als we de verkopers moeten geloven.

[ Bericht 0% gewijzigd door jack4ya op 18-06-2010 21:25:57 ]
Natriumvrijdag 18 juni 2010 @ 15:25
Een auto.
jack4yavrijdag 18 juni 2010 @ 15:27
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 15:25 schreef Natrium het volgende:
Een auto.
Nee... wegens het briljant A1 herstelwerkzaamheden geneuzel wat pak 'm beet nog een jaar gaat duren ...
Natriumvrijdag 18 juni 2010 @ 15:30
Tja...maar als je 40 km heen en 40 km terug moet op een scootertje, heb ik dat wel gehad na een dag of 3, en als je dat minstens een jaar moet doen...

OV is dus ook geen optie? naar ik weet zijn er niet echt scooters voor lange mensen. Misschien een vespa proberen? Zijn zeker niet de kleinste, alleen wel heel duur.
Jofunu-kunvrijdag 18 juni 2010 @ 15:31
80km per dag op een scooter of brommer? Pak dan het OV..
Mercervrijdag 18 juni 2010 @ 15:31
Ik zou ook een auto kopen.
Juicyhilvrijdag 18 juni 2010 @ 15:33
Ik ben 1.90 en pas net op een Yamaha Neos.
Klonkvrijdag 18 juni 2010 @ 15:36
Kymco Grand Dink of een Peugeot Elystar ?

Heb een tamelijk lange collega die zich met bijna 2 meter prima past op een Grand Dink, maar goed dat ding is nieuw goed aan de prijs...
jack4yavrijdag 18 juni 2010 @ 15:38
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 15:31 schreef Jofunu-kun het volgende:
80km per dag op een scooter of brommer? Pak dan het OV..
Sjah, kan. Wel relatief lang: 1uur en 20min per enkele reis. Met 1 of 2 keer overstappen.
Terwijl brommer 40km per enkele reis is. Verwachte reistijd ca 50min per enkele reis. (Praktisch geen stoplichten en wel 'grote' wegen.)
jack4yavrijdag 18 juni 2010 @ 15:39
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 15:36 schreef Klonk het volgende:
Kymco Grand Dink of een Peugeot Elystar ?

Heb een tamelijk lange collega die zich met bijna 2 meter prima past op een Grand Dink, maar goed dat ding is nieuw goed aan de prijs...
Grand Dink is idd huge, en fors geprijsd. Maar dat zijn die Malaguti's ook
New Dinks zijn weer problematisch met wielophanging...
Elystar werd ons afgeraden... motortechnisch.

Maar dat zijn idd degenen waar wij ook op uitkwamen.
Klonkvrijdag 18 juni 2010 @ 15:41
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 15:39 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Grand Dink is idd huge, en fors geprijsd. Maar dat zijn die Malaguti's ook
New Dinks zijn weer problematisch met wielophanging...
Elystar werd ons afgeraden... motortechnisch.

Maar dat zijn idd degenen waar wij ook op uitkwamen.


voordeel is dat Grand Dinks onverwoestbaar zijn en dat ze gebruikt dan wel weer redelijk aan de prijs zijn en ze zitten zalig, steuntje bij de onderrug dat soort kleine geintjes maakt 50 km op een scooter wel erg lekker
jack4yavrijdag 18 juni 2010 @ 15:44
Grand Dink is de grote zus van de Kymco People S, als ik het goed begrepen heb. En die werd ons afgeraden. Dan zouden we specifiek moeten navragen hoe het met de Grand Dink gesteld is... Maar ik vind 'm wel erg huge hoor.
Klonkvrijdag 18 juni 2010 @ 15:44
Kymco heeft naast de Grand Dink ook een New Dink, dat is ook een flinke en weer wat goedkoper

http://www.kymco.nl/modellen.php?prod_groep_ID=2&afb_small=SM10AA1
Klonkvrijdag 18 juni 2010 @ 15:45
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 15:44 schreef jack4ya het volgende:
Grand Dink is de grote zus van de Kymco People S, als ik het goed begrepen heb. En die werd ons afgeraden. Dan zouden we specifiek moeten navragen hoe het met de Grand Dink gesteld is... Maar ik vind 'm wel erg huge hoor.


Grand Dink is idd een lel van een scooter

En technisch is het volgens mij hetzelfde als een People S, sowieso ken ik geen al te erge horrorverhalen over Kymco´s
jack4yavrijdag 18 juni 2010 @ 15:49
Ik zit idd net naar de New Dinks te kijken... voor 100,- meer zit ie er iets minder lullig uit dan de People S. De People S was overigens groot genoeg.

We hebben nog maar eens een 4de verkoper opgesnord en deze zegt juist dat ie meerdere People S-en rond heeft rijden (van klanten) en die bemerkt juist weer relatief weinig problemen. Go figure.
Klonkvrijdag 18 juni 2010 @ 15:53
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 15:49 schreef jack4ya het volgende:
Ik zit idd net naar de New Dinks te kijken... voor 100,- meer zit ie er iets minder lullig uit dan de People S. De People S was overigens groot genoeg.

We hebben nog maar eens een 4de verkoper opgesnord en deze zegt juist dat ie meerdere People S-en rond heeft rijden (van klanten) en die bemerkt juist weer relatief weinig problemen. Go figure.


zoveel mensen, zoveel meningen denk ik

net als met alles kun je geluk hebben en pech hebben, ik bedoel zelfs een Toyota gaat wel eens kapot, voor mijn gevoel hoort Kymco toch wel bij de A-merken onder de brommers met betrouwbare techniek.

mijn collega is een lieve mopperkont en als iets niet goed gaat laat ie het uitgebreid weten en hij is geloof ik nu aan zijn twee Grand Dink bezig en ik heb hem er nog nooit op horen vloeken
jack4yavrijdag 18 juni 2010 @ 15:55
Hehe... dank dank.
We zijn idd Toyota rijders. (Idd geen gelazer qua kapot gaan, wel dat ze 'm compleet leegroven. Dus toch nog gelazer )

Een Grand is wmb te duur. Een New Dink (mits bij de juister verkoper) is nog net (niet) leuk om te doen. ¤2000,-
Klonkvrijdag 18 juni 2010 @ 15:56
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 15:55 schreef jack4ya het volgende:
Hehe... dank dank.
We zijn idd Toyota rijders. (Idd geen gelazer qua kapot gaan, wel dat ze 'm compleet leegroven. Dus toch nog gelazer )


oh kut jij was dat jij ja, sorry
jack4yavrijdag 18 juni 2010 @ 15:57
Geeft niet... Hij blijft leuk... Nu dan. Toen niet.
jack4yavrijdag 18 juni 2010 @ 16:02
Zo... daar word ik vrolijk van zeg!
http://kymcotourclubneder(...)viewtopic.php?t=4128
Klonkvrijdag 18 juni 2010 @ 16:03
zulk soort verhalen zul je altijd houden, ligt niet aan de brommer maar aan het monteurstalent
jack4yavrijdag 18 juni 2010 @ 16:14
Maar als binnen een Kymco forum de ND toch 'wat minder' genoemd wordt, dan geloof ik dat wel. Je hebt immers niet te maken met merk fanaticisme. En de typen liggen te dicht bij elkaar om elkaar er over te bevechten. Gebabbel over de 2: http://kymcotourclubneder(...)viewtopic.php?t=2488

Note to myself: De Like en de Vitality even bekijken
En deze > http://www.kymco.nl/map_folder/prijslijst_promotie_2010.pdf
Klonkvrijdag 18 juni 2010 @ 16:17
Like kun je afschrijven, ik ben 1.88 en ik zit niet lekker op de like met iemand achterop, echt je knieen zitten tegen het voorscherm.
jack4yavrijdag 18 juni 2010 @ 16:30
Dank! Is het lijstje weer korter. Ik geloof je blind.

Over ieder type lees je wel wat issues, maar over de ND toch wel meer dan over de GD of PS. Jammer, want die ND spreekt ons om meerdere redenen meer aan.
Klonkvrijdag 18 juni 2010 @ 16:32
Ik heb een tijdje geleden hetzelfde probleem gehad, stond op het punt een Grand Dink te kopen maar op het allerlaatste moment ging ik op een andere locatie werken dus ging het niet door. En ik wou ook een grote bromscooter waar je lekker met twee man op kon vandaar
jack4yavrijdag 18 juni 2010 @ 16:33
Aah.. da's handig dan. Waarom prefereerde je een GD boven een PS?
Klonkvrijdag 18 juni 2010 @ 16:35
Comfort, ik heb last van mijn onderrug en ik zit gewoon lekkerder op een GD, steuntje in de onderrug en voor mijn gevoel zit je ook wat beter beschermd tegen de regen op een GD.
Klonkvrijdag 18 juni 2010 @ 16:35
En ze zouden gewoon de regels die in een aantal andere europese landen gelden in moeten voeren tot 125 cc geen rijbewijs nodig, dan gaat er echt een wereld open aan maxi scooters
jack4yavrijdag 18 juni 2010 @ 16:37
Ok... duidelijk. Andere merken/types kwam jij op je zoektocht ook al niet tegen, geloof ik.
Klonkvrijdag 18 juni 2010 @ 16:38
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 16:37 schreef jack4ya het volgende:
Ok... duidelijk. Andere merken/types kwam jij op je zoektocht ook al niet tegen, geloof ik.


nee, niet echt, eigenlijk is Kymco hofleverancier van mensen op zoek naar een grote bromscooter
Klonkvrijdag 18 juni 2010 @ 16:41
Even om te huilen, dit mag je in Frankrijk en Spanje en Italie zonder rijbewijs rijden

jack4yavrijdag 18 juni 2010 @ 16:42
Maar of dat nu zo hendig is, betwijfel ik ook wel weer. Ha!
Klonkvrijdag 18 juni 2010 @ 16:48
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 16:42 schreef jack4ya het volgende:
Maar of dat nu zo hendig is, betwijfel ik ook wel weer. Ha!


dat is ook wel waar.

er is trouwens nog een mogelijkheid maar die is teringduur, Piaggio MP3: http://www.nl.piaggio.com/nl_NL/news/mp3_lt.aspx

mag je met een autorijbewijs rijden, maar goed dat is een geintje van ik geloof 8000 euro
lekzzzvrijdag 18 juni 2010 @ 16:52
Is een brommer toch handiger, met een motor mag je niet over sluiproutes

twee meter lange vriendlief

[ Bericht 25% gewijzigd door lekzzz op 18-06-2010 17:03:09 ]
ThePianoManvrijdag 18 juni 2010 @ 16:53


De Raptor 700, echt een beest en A-rijbewijs is niet nodig
Klonkvrijdag 18 juni 2010 @ 16:58
We dwalen af
Turquaz52vrijdag 18 juni 2010 @ 18:35
Gillera Runner 180cc
ThePianoManvrijdag 18 juni 2010 @ 18:36
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 18:35 schreef Turquaz52 het volgende:
Gillera Runner 180cc
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 16:58 schreef Klonk het volgende:
We dwalen af
lekzzzvrijdag 18 juni 2010 @ 18:37
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 18:35 schreef Turquaz52 het volgende:
Gillera Runner 180cc
180cc, ik ben op zoek naar een brommer he, dan die lengte nog, past volgens mij nooit twee meter mens op
ThePianoManvrijdag 18 juni 2010 @ 18:44
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 18:37 schreef lekzzz het volgende:

[..]

180cc, ik ben op zoek naar een brommer he, dan die lengte nog, past volgens mij nooit twee meter mens op
had jij niet al eens zo'n topic geopend?
makel_aarsvrijdag 18 juni 2010 @ 18:57
Je kunt een Honda laten maken voor je lengte, zal wel een lieve duit kosten vrees ik.







http://www.4-strokebikecentre.com/cgi-bin/list.pl?type=specials&pageno=6
makel_aarsvrijdag 18 juni 2010 @ 18:59
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 16:53 schreef ThePianoMan het volgende:
[ afbeelding ]

De Raptor 700, echt een beest en A-rijbewijs is niet nodig
smaak ook niet
jack4yavrijdag 18 juni 2010 @ 19:04
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 16:53 schreef ThePianoMan het volgende:
[ afbeelding ]

De Raptor 700, echt een beest en A-rijbewijs is niet nodig
Wat van de OP had je niet meegekregen?
Turquaz52vrijdag 18 juni 2010 @ 19:17
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 18:37 schreef lekzzz het volgende:

[..]

180cc, ik ben op zoek naar een brommer he, dan die lengte nog, past volgens mij nooit twee meter mens op
Runner 50cc dan..
Sounddragonvrijdag 18 juni 2010 @ 19:18
Als het voor zo'n lange tijd is, is het dan niet interessant om je A te gaan halen ?? dan heb je zoals klonk al zegt een heleboel meer opties
jack4yavrijdag 18 juni 2010 @ 19:21
Dat was dat andere topic waar al naar verwezen werd. De afweging motor/brommer is al gemaakt.
wormtreinvrijdag 18 juni 2010 @ 20:55
Oeh als ik die Malaguti Centro zie weet ik het wel, met even sparen heb je daar echt wel een hele mooie fiets aan!
jack4yavrijdag 18 juni 2010 @ 21:10
Ja, die is ook mooi, daar is het punt ook niet. Ik weet overigens niet hoe het met lengte zit, maar het geld. Serieus, is echt 1 van de duurste die er zijn. Is ook zo lekker gerust stallen/parkeren zo'n ding.
Klonkvrijdag 18 juni 2010 @ 21:13
dik slot is sowieso een must, mijn vriendin heeft een kleine Simyo Mio en dat ding staat al vast aan slot waar je een olietanker mee kunt vastmaken aan de kade
jack4yavrijdag 18 juni 2010 @ 21:18
Precies. Maar ik zou ook een volledig casco dekking nemen. Alleen bij onze maatschappij hebben ze geen brommer/scooter verzekering, dus ik moet nog gaan shoppen. Volgens mij is het van beperkt naar volledig casco niet zo heel veel? Maar ik zal me vast wel weer vergissen.
Klonkvrijdag 18 juni 2010 @ 21:19
wij hebben hem WA, maar goed we wonen ergens in een klein dorpje en hij staat ook alleen maar in de schuur of in een afgesloten fietsenstalling, dan heeft het niet veel zin om een dure verzekering af te sluiten
jack4yavrijdag 18 juni 2010 @ 21:23
Bij ons zou ie aan straat staan (geen bruikbare berging) en in de stad. Niet echt ideaal.

We hebben nog wat gebeld naar een verkoper/reparateur/onderhoudsman. Die raadde de PS boven de Dinken aan. Zijn redenatie: het comfort van de grote wielen van de PS boven die van beide Dinken en het feit dat de GD een 2takt is (wonderlijk trouwens voor zo'n grote machine).
Verder gaf hij toe alleen praktijk ervaring met de PS te hebben simpelweg omdat die meer verkocht is.

We hebben inmiddels een proefrit op een PS gemaakt (naja, ik niet) via MP. Beviel goed. Weinig km (handig?) wel 3 jaar oud en lichtblauw (seksie hoor). Prijs... sjah... vind het nog veel geloof ik.
dWc_RuffRydervrijdag 18 juni 2010 @ 21:24
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 15:23 schreef jack4ya het volgende:
Wat zoeken we:
- een brommer/scooter voor iemand van 2 mtr met lánge benen. (Denk broeklengtemaat 38")
- geschikt voor km vreten, circa 80km per dag
- interessant verbruik is een grote plus
- laag onderhoudsinterval... dus niet iedere 2500km
- niet na een jaar uit elkaar vallen
- geschikt voor duo, aangezien ik ook mee wil (en ik ben wel 1.81mtr)
- geen supermotard, enigzins representatief, geen racer/sticker uiterlijk


- In brommer en scooter uitvoering, ik pas er prima op met 1m90
- Koop 'm 4-takt, dan is 'ie zuinig, hij maakt snelheid en hij kan prima doorknallen
- Gemiddeld 1:45 denk ik, in 4-takt dus
- Geen idee van, maar staat niet bekend als probleemgeval voor zover ik weet
- Dit is topkwaliteit, daar hoef je niet bang voor te zijn
- Zelfs met z'n tweeën zit je ruim, zadel is groot genoeg
- Geen supermotard, zeer representatief, geen racer/sticker uiterlijk

Enige punt is dat 'ie prijzig is, als je dat ervoor over hebt is dat geen probleem, anders moet je 'm desnoods 2e hands scoren ergens, die kunnen ook nog in perfecte staat zijn.
Klonkvrijdag 18 juni 2010 @ 21:25
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 21:23 schreef jack4ya het volgende:
Bij ons zou ie aan straat staan (geen bruikbare berging) en in de stad. Niet echt ideaal.

We hebben nog wat gebeld naar een verkoper/reparateur/onderhoudsman. Die raadde de PS boven de Dinken aan. Zijn redenatie: het comfort van de grote wielen van de PS boven die van beide Dinken en het feit dat de GD een 2takt is (wonderlijk trouwens voor zo'n grote machine).
Verder gaf hij toe alleen praktijk ervaring met de PS te hebben simpelweg omdat die meer verkocht is.

We hebben inmiddels een proefrit op een PS gemaakt (naja, ik niet) via MP. Beviel goed. Weinig km (handig?) wel 3 jaar oud en lichtblauw (seksie hoor). Prijs... sjah... vind het nog veel geloof ik.


oef aan de straat, geen mogelijkheid tot een achterommetje ofzo ?
jack4yavrijdag 18 juni 2010 @ 21:27
Nope... geen achterom. En we dáchten dat het een nette buurt was, maar kennelijk toch diefstal gevoelig, en op de werklocatie zijn ook al van die fijne mensen (bekrassen van auto's schijnt normale manier van communiceren te zijn.) Verder zal ie ook in A'dam gestald worden bijv voor werkbezoeken.
Herkauwervrijdag 18 juni 2010 @ 21:29
Honda SS 50! Ben zelf 2 meter 5 en heb er een paar jaar prima opgereden Lekker zuinig en betrouwbaar.
jack4yavrijdag 18 juni 2010 @ 21:29
@dWc_RuffRyder
Vespa is idd mooi en paste idd ook net (niet overtuigend hoor). Maar het ziet er dan een beetje gek uit. Lange vent op zo'n 'dingetje'. Misschien hadden we het verkeerde type? Ik kijk even opnieuw naar Vespaatjes...
jack4yavrijdag 18 juni 2010 @ 21:30
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 21:29 schreef Herkauwer het volgende:
Honda SS 50! Ben zelf 2 meter 5 en heb er een paar jaar prima opgereden Lekker zuinig en betrouwbaar.
Ik vind ze helemaal leuk, vriendlief vind het niets. Tja. Dan houdt het op.
LangeJanzaterdag 19 juni 2010 @ 02:11
Ik ben 2,00 en heb een Peugeot Ludix Trend.
Is op zich een vrij kleine scooter, maar desondanks pas ik er gewoon goed op. Ik heb lengtemaat 36/38 (verschillende merken) broeken en mede dankzij de wat hoger geplaatste stuurhelften kan ik gewoon rijden, zonder gekloot.

In verhouding met onze lengtes lijkt zowat alles te klein

En als je je benen echt niet kwijt kan, is dit mss een optie. Qua scooter een slecht voorbeeld, maar dit stuur kan je ook op een Ludix schroeven.

ThePianoManzaterdag 19 juni 2010 @ 02:14
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 02:11 schreef LangeJan het volgende:
Ik ben 2,00 en heb een Peugeot Ludix Trend.
Is op zich een vrij kleine scooter, maar desondanks pas ik er gewoon goed op. Ik heb lengtemaat 36/38 (verschillende merken) broeken en mede dankzij de wat hoger geplaatste stuurhelften kan ik gewoon rijden, zonder gekloot.

In verhouding met onze lengtes lijkt zowat alles te klein

En als je je benen echt niet kwijt kan, is dit mss een optie. Qua scooter een slecht voorbeeld, maar dit stuur kan je ook op een Ludix schroeven.

[ afbeelding ]
2-takt
lekzzzzaterdag 19 juni 2010 @ 09:58
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 15:36 schreef Klonk het volgende:
Kymco Grand Dink of een Peugeot Elystar ?

Heb een tamelijk lange collega die zich met bijna 2 meter prima past op een Grand Dink, maar goed dat ding is nieuw goed aan de prijs...
Weet je toevallig ook het verbruik van een GD?
LangeJanzaterdag 19 juni 2010 @ 11:51
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 02:14 schreef ThePianoMan het volgende:

[..]

2-takt
1 op 35 en onderhoudsvrijer dan een 4-takt

Geen klepjes stellen, gewoon benzine erin en gaaaan, met 40km/h Al 4000 probleemloze km's
lekzzzzaterdag 19 juni 2010 @ 12:43
Ja maar 40 wil ik niet gaan rijden hoor, gangetje van 50/60 is wat logischer op die afstand. Maar onderhoudsvrijer ben ik wel voor
ThePianoManzaterdag 19 juni 2010 @ 12:49
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 11:51 schreef LangeJan het volgende:

[..]

1 op 35 en onderhoudsvrijer dan een 4-takt

Geen klepjes stellen, gewoon benzine erin en gaaaan, met 40km/h Al 4000 probleemloze km's
Je weet zelf ook wel dat 2-takt niet geschikt is voor woon-werkverkeer met een gangetje van 55 km/u.
1. Hij maakt teveel toeren; is gewoon niet prettig en lawaaierig.
2. De combi van veel toeren en 2 personen doen de scooter echt geen 1:35 meer rijden. Ik gok zo'n 1:25 tegenover 1:45.
3. Hij heeft wel dergelijk onderhoud nodig, dat zal geeN valide reden zijn.

2 takt moet je kopen als je lol wilt hebben
lekzzzzaterdag 19 juni 2010 @ 12:52
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 12:49 schreef ThePianoMan het volgende:

[..]

Je weet zelf ook wel dat 2-takt niet geschikt is voor woon-werkverkeer met een gangetje van 55 km/u.
1. Hij maakt teveel toeren; is gewoon niet prettig en lawaaierig.
2. De combi van veel toeren en 2 personen doen de scooter echt geen 1:35 meer rijden. Ik gok zo'n 1:25 tegenover 1:45.
3. Hij heeft wel dergelijk onderhoud nodig, dat zal geeN valide reden zijn.

2 takt moet je kopen als je lol wilt hebben
hehe, was ook niet overgehaald hoor. Ik blijf erbij dat een 4takt, People S of GD mijn voorkeur geniet
ThePianoManzaterdag 19 juni 2010 @ 14:36
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 12:52 schreef lekzzz het volgende:

[..]

hehe, was ook niet overgehaald hoor. Ik blijf erbij dat een 4takt, People S of GD mijn voorkeur geniet
ren naar de dealer, probeer de modellen uit en koop een tweedehans, klaar. Het is maar een scooter.
Meike26zaterdag 19 juni 2010 @ 15:02
Wat is het budget eigenlijk ? Ik heb het topic even vlug doorgelezen, maar ben geen budget tegen gekomen..

Wij hebben een Yamaha Giggle:



Een scooter die zeer solide is. Ik ga geen beloftes doen dat je met een lengte van 2.0 meter er prima oppast, want die ervaring heb ik niet, wel kan ik je adviseren om er eens een proefrit op te maken.

Eind December 2009 ben ik in het gure winter weer naar Groningen gereden, vanuit Utrecht. En mits je rechtop zit, zit je erg comfortabel en houdt je het ook 80km per dag prima uit. Ik heb elders in dit topic gelezen over grote wielen...de grote wielen van de Giggle zijn erg fijn en robuust, waardor je snel vertrouwen krijgt in de banden, toch zijn er ook banden leverbaar met wat meer profiel voor de straat ipv deze "noppen", wat in de regen wel zo fijn is.

Verbruik: Standaard rijdt een Giggle 1:45 tot 1:48. Dit is nog zonder modificatie aan de variateur. Wij hebben er een andere variateur op laten zetten, zodat de scooter bij 50km/u minder toeren maakt en dus boven de 1:50 qua verbruik komt. Olie verbruikt de Giggle al helemaal niet. In 2 jaar tijd heb ik nog geen 1 keer olie bij moeten vullen, en heb er toch zelf al ruim 7.000km mee gereden.

Ze zijn aan de prijs, maar met een product van Yamaha (dit type motor ook leverbaar op de Neos) zit je qua betrouwbaarheid tenminste goed.... ik zou iig geen Chinees product willen aansmeren !
ThePianoManzaterdag 19 juni 2010 @ 15:06
Meike26zaterdag 19 juni 2010 @ 15:09
Dat kan ook idd..
J0uk3zaterdag 19 juni 2010 @ 15:21
NEEM GEEN SCOOTER, daar pas je dank ik niet echt goed op, en het gaat na lange afstanden echt gewoon pijn doen; ondingen.

Is een oldtimer brommer nietwat? die zijn meestal wat beter voor lange mensen.
ook zou je een motor kunnen nemen....
ThePianoManzaterdag 19 juni 2010 @ 15:30
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 15:21 schreef J0uk3 het volgende:
NEEM GEEN SCOOTER, daar pas je dank ik niet echt goed op, en het gaat na lange afstanden echt gewoon pijn doen; ondingen.

Is een oldtimer brommer nietwat? die zijn meestal wat beter voor lange mensen.
ook zou je een motor kunnen nemen....
Hmmz, misschien heb je gelijk, maar je hangt behoorlijk laag op zo'n ding..

Honda CB50
Honda SS50

wel prijzig, maar echt heerlijke dingen om op te rijden! mits goed afgesteld..
Monkeyofzozondag 20 juni 2010 @ 19:20
ik heb alleen ervaring met

Aprilia SR 50 ( ditech en carburateur , Ditech zijn een HELL ! )
Yahama aerox
Speedfighter 2


De Aprilia reed het comfortabelste maar mindere wegligging ( ook voor passagier ) en ik ben 1,87 lang
daarna de Speedfighter zit er een beetje tussen in.
De Aerox had de beste handeling maar wel het krapst en voor de passagier een HEL en niet erg comfortabelste


Just my 2 cents
lezutmaandag 21 juni 2010 @ 13:00
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 15:21 schreef J0uk3 het volgende:
NEEM GEEN SCOOTER, daar pas je dank ik niet echt goed op, en het gaat na lange afstanden echt gewoon pijn doen; ondingen.

Is een oldtimer brommer nietwat? die zijn meestal wat beter voor lange mensen.
ook zou je een motor kunnen nemen....
Helemaal mee eens. Ben zelf bijna 2 meter en pas ook op praktisch geen enkele scooter. Naast dat de Aerox een lelijk jostihok is waar je niet op gezien wilt worden, kom je klem te zitten met je knieën onder het stuur.. niet echt veilig. Daarbij, 2takt inderdaad, niet geschikt om veel kilometers mee te maken.

De enige 'gangbare' scooter waar ik nog op pas is de Yamaha Neos, daar zou je eens naar kunnen kijken, is ook in 4t te krijgen volgens mij.

Ik heb zelf nog een Kymco Nexxon in de schuur staan, 10000km vrij probleemloos op gereden. Ik ben dus vrij lang en dit is één van de weinige scoots waar ik fatsoenlijk op zit. Daarbij ist een 4takt, dus wel traag, maar ook superzuinig. Jammer alleen dat Kymco ze niet meer verkoopt in NL
lekzzzmaandag 21 juni 2010 @ 19:04
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:00 schreef lezut het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Ben zelf bijna 2 meter en pas ook op praktisch geen enkele scooter. Naast dat de Aerox een lelijk jostihok is waar je niet op gezien wilt worden, kom je klem te zitten met je knieën onder het stuur.. niet echt veilig. Daarbij, 2takt inderdaad, niet geschikt om veel kilometers mee te maken.

De enige 'gangbare' scooter waar ik nog op pas is de Yamaha Neos, daar zou je eens naar kunnen kijken, is ook in 4t te krijgen volgens mij.

Ik heb zelf nog een Kymco Nexxon in de schuur staan, 10000km vrij probleemloos op gereden. Ik ben dus vrij lang en dit is één van de weinige scoots waar ik fatsoenlijk op zit. Daarbij ist een 4takt, dus wel traag, maar ook superzuinig. Jammer alleen dat Kymco ze niet meer verkoopt in NL
Zoals al eerder aangegeven wil ik geen motor. Wordt gewoon te lang voordat ik een rijbewijs heb en al met al wordt het een kostbare bedoeling.

Ik ga dus echt voor een brommer. De Neos pas ik niet op, daarbij zit het stuur in de weg. Ik pas wel op de Kymco people S en de Kymco Grand Dink. Moet het dus in die types gaan zoeken.
classpcmaandag 21 juni 2010 @ 20:34
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 16:41 schreef Klonk het volgende:
Even om te huilen, dit mag je in Frankrijk en Spanje en Italie zonder rijbewijs rijden

[ afbeelding ]
En dan geef je gas en dan komt er zo'n stom scootergeluidje uit

Maar verder een mooi dingetje.
junkiesietzemaandag 21 juni 2010 @ 22:38
ThePianoManmaandag 21 juni 2010 @ 22:40
quote:
Op maandag 21 juni 2010 22:38 schreef junkiesietze het volgende:
[ afbeelding ]
Alsof je een maand lang eigenaar kan blijven van dat ding
lezutmaandag 21 juni 2010 @ 22:53
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:04 schreef lekzzz het volgende:

[..]

Zoals al eerder aangegeven wil ik geen motor. Wordt gewoon te lang voordat ik een rijbewijs heb en al met al wordt het een kostbare bedoeling.

Ik ga dus echt voor een brommer. De Neos pas ik niet op, daarbij zit het stuur in de weg. Ik pas wel op de Kymco people S en de Kymco Grand Dink. Moet het dus in die types gaan zoeken.
Het apparaat waar ik het over had is gewoon een bromfiets hoor, 45 km/h met 50cc blokje

http://link.marktplaats.nl/349597136

Deze heeft er alleen wat aan lopen sleutelen, een normaliter zijn ze semiautomaat (wel schakelen, niet koppelen)
yomamalazymaandag 21 juni 2010 @ 23:03
honda MT5 opgehoogt!
lekzzzzaterdag 26 juni 2010 @ 16:04
Zo gekocht:

Cyclonistzaterdag 26 juni 2010 @ 19:39
Das een flinke knoepert van een scooter idd En hoe bevalt-ie? Wat was je ervoor kwijt?
ThePianoManzaterdag 26 juni 2010 @ 20:04
quote:
Op maandag 21 juni 2010 22:53 schreef lezut het volgende:

[..]

Het apparaat waar ik het over had is gewoon een bromfiets hoor, 45 km/h met 50cc blokje

http://link.marktplaats.nl/349597136

Deze heeft er alleen wat aan lopen sleutelen, een normaliter zijn ze semiautomaat (wel schakelen, niet koppelen)
heb nooit het nut begrepen van een semi-automaat.. moet echt ongelofelijk saai zijn
lekzzzzaterdag 26 juni 2010 @ 21:58
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 19:39 schreef Cyclonist het volgende:
Das een flinke knoepert van een scooter idd En hoe bevalt-ie? Wat was je ervoor kwijt?
Heb hem voor een leuke prijs tweedehands kunnen kopen
lezutzondag 27 juni 2010 @ 00:15
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 20:04 schreef ThePianoMan het volgende:

[..]

heb nooit het nut begrepen van een semi-automaat.. moet echt ongelofelijk saai zijn
Echt handig is het inderdaad niet, wel spannend, je weet nooit of hij ook goed koppelt of niet
rubjedinsdag 29 juni 2010 @ 16:04
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 15:23 schreef jack4ya het volgende:
... en dan bedoel ik niet 1.80mtr.

Ik heb al wat gegoogled, maar dan kom ik reacties tegen van mensen: "Ik pas prima op een X met mijn lengte." en dan blijkt dat ze 1.80mtr zijn. Daar heb ik dan weinig aan.

Wat zoeken we:
- een brommer/scooter voor iemand van 2 mtr met lánge benen. (Denk broeklengtemaat 38" of persoonslengte 2,10mtr)
- geschikt voor km vreten, circa 80km per dag
- interessant verbruik is een grote plus
- laag onderhoudsinterval... dus niet iedere 2500km
- niet na een jaar uit elkaar vallen
- geschikt voor duo, aangezien ik ook mee wil (en ik ben wel 1.81mtr)
- geen supermotard, enigzins representatief, geen racer/sticker uiterlijk

Opties tot nu toe:
Elystar/Elyseo: gelazer met injectie, motortechnisch afgeraden
Kymco People S: onze eerste voorkeur: maar die schijnt ineens na 12000km moeilijk te worden (Alhoewel ik het gevoel het dat het verkopersprietpraat was)
Malaguti Centro: wordt door 2 verkopers aangeraden, is ook gelijk zo'n beetje het duurste op de markt. Zo lust ik er nog wel een paar.

Te klein:
oa yamaha neo, kymco agility, malaguti phantom...(rest volgt nog)

Eigenlijk wilde we dus een nieuwe Kymco People S kopen, stonden bij wijze van spreken al klaar met geld in de handen, totdat dat ons ontraden werd.

Tweedehands mag, maar ik vind de afschrijving zo marginaal, dat we dan weer liever voor nieuw gaan.

En nu? Nu weten we het even niet meer. Er blijft zo niets over, als we de verkopers moeten geloven.

je hebt wel een hoop noten op je zag maar alles afwegend dan nog steeds geeh auto overwegen?
jack4yadinsdag 29 juni 2010 @ 16:25
@rubje...

Had je deze al gezien
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 16:04 schreef lekzzz het volgende:
Zo gekocht:

[ afbeelding ]
lekzzzvrijdag 2 juli 2010 @ 12:55
Zo even een update na vier dagen woon- werkverkeer. Het reed heerlijk, scheelt ook wat betreft weersomstandigheden natuurlijk Ik deed er eerst 52 minuten over en nu zo'n 45 minuten. Met de auto was dit zo'n 35 minuten zonder files.

Gisteren een andere variobus erin gedaan, rijd iets stiller en minder opgeFok!t
Zit ook een twee maten grotere sproeier in maar daar twijfel ik nog over. Vandaag een vrije dag en is vriendinlief erop naar het werk. Aankomende week kijk ik de nieuwe sproeier even aan en anders de ouder er weer in.