Agreed.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:48 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Volgens mij is het gewoon de bedoeling dat niet elk TRU-topic verzandt in een welles-nietes wetenschappellijke benadering.
Een topic over reincarnatie/ziel/karma of whatever moet niet continu tegengewerkt worden omdat het wetenschappellijk niet te bewijzen valt.
Er zijn nu eenmaal mensen die daar wel in geloven (btw "geloven is niet-weten") en die daar onderling over willen filosoferen. Het is ook niet altijd onze bedoeling om mensen die er niet in geloven te proberen overtuigen dat het wel bestaat.
Meestal worden er dan wel es filosofische uitspraken gedaan die de sceptici doen steigeren omdat het tegen alle principes van de wetenschap indruist, en wordt er fel op gereageerd en verzandt het topic weer in een welles-nietes wetenschappellijke discussie.
TRU zou net een plaats moeten zijn waar zulke uitspraken wel zouden mogen.
Hm ja, ik ben ook heel blij dat het rechts-systeem anders werkt dan hoe er in TRU gepost wordt, duh. Verschillende subfora hebben verschillende manieren van discussiëren, in WGR hoef je niet aan te komen met 'mijn intuïtie zegt dat je gewoon je werkgever in zijn gezicht kan spugen zonder gevolgen' maar moet je gewoon met regels en artikels aankomen waarin staat wat wel en niet mag. In CUL geef je recepten en deel je je ervaringen over restaurants en bepaalde gerechten en in TRU hebben we het dus over esoterische zaken met diezelfde insteek.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:55 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat het probleem van 2 kanten komt & niet alleen van de sceptici.
Die zin die ik bold heb gemaakt stuit mij dan ook flink tegen de borst, alsof dat altijd 2 kanten zijn.
Het idee 'alles te weten' zie ik minstens net zo vaak aan de 'believers' kant. Men denkt het zelfs beter te kunnen/weten dan die verfoeide wetenschap.
Gelukkig gebruikt ons rechtsysteem andere criteria om tot een uitspraak te komen dan Anekdotes & 'gevoel'.
Al die mensen die menen daar genoeg aan te hebben als 'bewijs' moeten zich echt eens achter de oren krabben.
Daar staat tegenover dat gebrek aan bewijs nog niet het bewijs is van het tegendeel.
Waar ik mij nog het meeste aan stoor zijn de persoonlijke aanvallen.
Zoals het continu beschimpen van bepaalde mensen, en het eindeloos herhalen van andersmans uitspraken e.d.
Helaas zijn het vaak mijn mede sceptici die dit niet kunnen laten, maar ook daar mogen sommige 'believers' de hand in eigen boezem steken, aangezien ze er ook elke keer weer op in gaan.
Vaak wordt wetenschap ook weggezet als een totalitair, vies iets.
Als Anti-Zwever. Niets is minder waar & diezelfde mensen zouden direct diezelfde wetenschap omarmen als het 'bewijs' voor hun aanname geleverd zou worden.
Wetenschap is net zoiets als het recht. Het is een set afspraken waar zaken aan moeten voldoen.
Dit om manipulatie, mis-interpretaties, dwaling, uitsluiting enz.enz. te voorkomen !
Hoe zou jij het vinden om te worden veroordeeld als kinderverkrachter, omdat de buurvrouw het 'gevoel' heeft dat je dat bent.
En de overburen hebben al hetzelfde idee, DUS moet het wel waar zijn.
Een dergelijke insteek smeekt er bijna om direct te worden neergesabeld & weggehoond.
Helaas wordt zoiemand vervolgens bij elke scheet die ze laten nog een keer nagetrapt.
De nuance is totaal zoek. Bij beide kampen.
Nee hoor, ik reageerde enkel op Summers uitspraak : "Ik heb nog nooit gehoord dat iemand een hekel heeft aan wetenschap".quote:
Zelfs ik heb geen hekel aan wetenschapquote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:28 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand een hekel heeft aan wetenschap , wat ik wel vaak hoor
is dat mensen dat zo interpreteren omdat iemand kiest voor een andere (TRU) invalshoek .
Wat een eigen keuze is , niet een aanval op wetenschap .
En als mensen zeggen dat ze een paranormaal fenomeen best willen geloven zodra iemand het gewoon even kan demonstreren ?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:18 schreef Cristal het volgende:
[..]
Zelfs ik heb geen hekel aan wetenschap
Ik heb wel een hekel eraan, als mensen beweren dat er niks van het parnormale waar is.
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:31 schreef MinderMutsig het volgende:
Hmm, ben even dat vorige topic aan het doorlezen maar ik ben het toch niet eens met de opmerking van iteejer dat er door skeptici heftig en emotioneel gereageerd wordt op andersdenkenden.
Mijn ervaring is eerder dat juist mensen die in TRU bij een topic mogelijke andere (logische) oorzaken of verklaringen proberen te geven tot op hun schoenveters afgefikt worden door een aantal believers. Zelfs al is een medium bewezen een oplichter, is er een perfecte wetenschappelijke verklaring voor een fenomeen of hebben degene achter een filmpje zelf al toegegeven dat ze de boel belazeren mag je daar alsnog niets over zeggen. Prima dat mensen willen geloven dat er 'meer' is maar vanwaar die oogkleppen en waarom zo close-minded over meer aardse verklaringen?
Alsof de wereld instort als een fenomeen dat paranormaal leek toch niet paranormaal blijkt te zijn. Er blijft toch genoeg over?
Nou, daar moet je ook eens mee ophouden, met dat bewijs het maar etc! Ik weet uit eigen ervaring dat er meer is dan jij kan zien, en als je dat niet aan wilt nemen, dan is dat jammer voor je. Ik kan het helaas niet voor je beweizen of demonstreren wat ik zie. Trouwens, de wetenschap kan ook het tegendeel niet bewijzen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:19 schreef _Led_ het volgende:
[..]
En als mensen zeggen dat ze een paranormaal fenomeen best willen geloven zodra iemand het gewoon even kan demonstreren ?
Ik sta helemaal open voor reiki hoor, maar EINZ zou me gisteravond remote reiki sturen en ik heb er helemaal niks van gemerkt.
Dan is het toch niet vreemd dat ik skeptisch blijf ? Er is voor mij dan toch geen reden om te zeggen "Nou ik heb er niks van gemerkt maar je hebt me overtuigd !" ?
Je ontwijkt de vraag : "Er is voor mij dan toch geen reden om te zeggen "Nou ik heb er niks van gemerkt maar je hebt me overtuigd !" ?"quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:23 schreef Cristal het volgende:
[..]
Nou, daar moet je ook eens mee ophouden, met dat bewijs het maar etc! Ik weet uit eigen ervaring dat er meer is dan jij kan zien, en als je dat niet aan wilt nemen, dan is dat jammer voor je. Ik kan het helaas niet voor je beweizen of demonstreren wat ik zie. Trouwens, de wetenschap kan ook het tegendeel niet bewijzen.
En als je zo graag een demonstratie wilt; www.youtube.com
Dat ligt misschien niet aan EINZ maar aan jouw. Misschien stond je er wel helemaal niet open voor, of je liegt hierzo dat je weldegelijk iets voelde. Of je hebt EINZ zo zenuwachtig gemaakt (met je sceptische gedrag) dat ie de energie niet goed kon laten stromen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:28 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Je ontwijkt de vraag : "Er is voor mij dan toch geen reden om te zeggen "Nou ik heb er niks van gemerkt maar je hebt me overtuigd !" ?"
Maar als ik tegen jou zeg dat ik 10 meter hoog kan springen geloof jij mij dus, en zul je iedereen aanvallen die zegt "cool, laat maar es zien dan" begrijp ik.
Je ontwijkt wederom de vraag.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:30 schreef Cristal het volgende:
[..]
Dat ligt misschien niet aan EINZ maar aan jouw. Misschien stond je er wel helemaal niet open voor, of je liegt hierzo dat je weldegelijk iets voelde. Of je hebt EINZ zo zenuwachtig gemaakt (met je sceptische gedrag) dat ie de energie niet goed kon laten stromen.
Weet je hoe moeilijk het is om te bewijzen dat iets wat niet bestaat ook werkelijk niet bestaat?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:23 schreef Cristal het volgende:
[..]
Nou, daar moet je ook eens mee ophouden, met dat bewijs het maar etc! Ik weet uit eigen ervaring dat er meer is dan jij kan zien, en als je dat niet aan wilt nemen, dan is dat jammer voor je. Ik kan het helaas niet voor je beweizen of demonstreren wat ik zie. Trouwens, de wetenschap kan ook het tegendeel niet bewijzen.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:28 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Je ontwijkt de vraag : "Er is voor mij dan toch geen reden om te zeggen "Nou ik heb er niks van gemerkt maar je hebt me overtuigd !" ?"
Maar als ik tegen jou zeg dat ik 10 meter hoog kan springen geloof jij mij dus, en zul je iedereen aanvallen die zegt "cool, laat maar es zien dan" begrijp ik.
Voor jouw bestaat het ook niet, omdat jij nog geen paranormale ervaring hebt beleefd. Voor mij is dat anders, ik zie en voel dingen waarvan ik zeker weet, dat jij ze bijvoorbeeld niet kan zien.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Weet je hoe moeilijk het is om te bewijzen dat iets wat niet bestaat ook werkelijk niet bestaat?
Inderdaad, jullie kunnen niet bewijzen dat er niks paranormaals bestaat, maar ik kan dat ook niet.quote:Daarom vind ik dat ook zo'n dooddoener: "Je kan ook het tegendeel niet bewijzen."
Natuurlijk niet, je gaat toch niet van alles wat je niet kan waarnemen bewijzen dat het er niet is.
Wat voor jouw logisch is is voor de ander onzin.quote:Ik zie alleen geen reden om zelf in bovennatuurlijkheden te geloven zonder bewijs. Er zijn wel logischere verklaringen.
En de vraag die jij voortdurend ontwijkt is : vind jij dat vreemd ?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:38 schreef Cristal het volgende:
&dat jij geen rede ziet om in het paranormale te geloven, is omdat je nog niks met het bovennatuurlijke hebt meegemaakt.
Ja dat is vreemd, neem het gewoon aan in TRU of zwijg, maar probeer niet het tegendeel te bewijzen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:47 schreef _Led_ het volgende:
[..]
En de vraag die jij voortdurend ontwijkt is : vind jij dat vreemd ?
Het is vreemd dat iemand die zelf nooit iets paranormaals meegemaakt heeft er niet automatisch in gelooft ? Zo lust ik er nog wel een paarquote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:51 schreef Cristal het volgende:
[..]
Ja dat is vreemd, neem het gewoon aan in TRU of zwijg, maar probeer niet het tegendeel te bewijzen.
Ja, in de trant van "Je wil bewijs ? Hoe verklaar je dan dat er door de duivel bewezen baby's geboren zijn ???".quote:Ik heb trouwens een PM gestuurd.
Tsjah, bewijs jij het tegendeel nou maarquote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:56 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Het is vreemd dat iemand die zelf nooit iets paranormaals meegemaakt heeft er niet automatisch in gelooft ? Zo lust ik er nog wel een paar
Ik probeer niet het tegendeel te bewijzen, want niemand kan bewijzen dat iets NIET bestaat - jij kunt ook niet bewijzen dat er nergens een tapdansende sigarenrokende roze zebra bestaat.
Maar het zou imho stom van mij zijn om te zeggen dat jij er daarom dus in moet geloven.
[..]
Ja, in de trant van "Je wil bewijs ? Hoe verklaar je dan dat er door de duivel bewezen baby's geboren zijn ???".
Heh, paranormaal bestaat ook niet (wat mij betreft). Het enige wat het betekend is dat het (nog) niet wetenschappelijk is aangetoond. En er zijn genoeg aanwijzingen te vinden voor de notie dat mensen (zelfs nog) meer zijn dan een bewegende verzameling vlees en botten. Als je zelf maar wil zoeken in die richting en je eigen beslissing neemt of je de gevonden info wil/kan accepteren of niet. Er zijn wetenschappelijke artikelen te vinden die duiden op een non-lokaal bewustzijn en nog meer van dat soort ongein. Heck, in de quantumwetenschap hebben ze het volgens mij ook over non-lokale deeltjes, wij zijn opgebouwd uit quantumdeeltjes dus waarom zouden wij het op een bepaald niveau niet kunnen gebruiken? Zou evolutionair gezien best handig zijn, op zich, Darwin zou er een stijfje van krijgen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:43 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik vraag me altijd af bij van die mensen die zo krampachtig vasthouden aan paranormale verklaringen of zij überhaupt wel op zoek zijn naar de waarheid, of dat ze gewoon willen geloven dat er iets paranormaals bestaat.
Als er ergens bewijs voor is, dan zal ik dat altijd geloven. Paranormaal of niet.![]()
Sorry maar niet iedereen is naief genoeg om op andermans ervaringen te vertrouwen en te geloven dat het allemaal waar is.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:51 schreef Cristal het volgende:
[..]
Ja dat is vreemd, neem het gewoon aan in TRU of zwijg, maar probeer niet het tegendeel te bewijzen.
Ik heb trouwens een PM gestuurd.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:56 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Het is vreemd dat iemand die zelf nooit iets paranormaals meegemaakt heeft er niet automatisch in gelooft ? Zo lust ik er nog wel een paar
Ik probeer niet het tegendeel te bewijzen, want niemand kan bewijzen dat iets NIET bestaat - jij kunt ook niet bewijzen dat er nergens een tapdansende sigarenrokende roze zebra bestaat.
Maar het zou imho stom van mij zijn om te zeggen dat jij er daarom dus in moet geloven.
Heb jij zijn post überhaupt gelezen?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:58 schreef Cristal het volgende:
[..]
Tsjah, bewijs jij het tegendeel nou maar
En die opmerking is gewoon domquote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:58 schreef Cristal het volgende:
[..]
Tsjah, bewijs jij het tegendeel nou maar
Ja sorry hoor,quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:01 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Heb jij zijn post überhaupt gelezen?![]()
Want hij legt juist uit waarom je niet kunt vragen van iemand om het tegendeel te bewijzen.
Mee eens.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:58 schreef jogy het volgende:
[..]
Heh, paranormaal bestaat ook niet (wat mij betreft). Het enige wat het betekend is dat het (nog) niet wetenschappelijk is aangetoond. En er zijn genoeg aanwijzingen te vinden voor de notie dat mensen (zelfs nog) meer zijn dan een bewegende verzameling vlees en botten. Als je zelf maar wil zoeken in die richting en je eigen beslissing neemt of je de gevonden info wil/kan accepteren of niet. Er zijn wetenschappelijke artikelen te vinden die duiden op een non-lokaal bewustzijn en nog meer van dat soort ongein. Heck, in de quantumwetenschap hebben ze het volgens mij ook over non-lokale deeltjes, wij zijn opgebouwd uit quantumdeeltjes dus waarom zouden wij het op een bepaald niveau niet kunnen gebruiken? Zou evolutionair gezien best handig zijn, op zich, Darwin zou er een stijfje van krijgen.
Hey, IK heb dat niet bedacht, het was notabene het idee van de Reiki-meester zelf (die uit de beste lijn komt zegt ie).quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:04 schreef Cristal het volgende:
[..]
Ja sorry hoor,
Led wilt vanuit zijn luie stoel een reiki behandeling ontvangen.
Dat heb ik nooit gezegd.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:07 schreef _Led_ het volgende:
Ik vraag me af of er ook zaken zijn waar Cristal niet in gelooft.
Cristal gelooft dus bv. dat Char echt is, dat Robert van den Broeke zijn informatie echt niet van internet haalt, dat Uri Geller de boel niet besodemietert - zodra iemand ook maar beweert iets te kunnen gelooft Cristal erin - no questions asked.
Jij kunt niet bewijzen dat het niet waar is, dus moet je er in geloven.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:09 schreef Cristal het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit gezegd.
Ik vind Robert nep
Ik vind Char gedeeltelijk nep
En ik vind Uri Geller ook super nep, maar ik hou nu eenmaal van entertaiment!
Ik hou niet van mensen die niet in het paranormale geloven.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:10 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Jij kunt niet bewijzen dat het niet waar is, dus moet je er in geloven.
Je houdt immers niet van mensen die dat niet doen zeg je zelf
Jij gelooft niet in Char en Uri zeg je net zelf.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:11 schreef Cristal het volgende:
[..]
Ik hou niet van mensen die niet in het paranormale geloven.
Die maken er misbruik van.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:12 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Jij gelooft niet in Char en Uri zeg je net zelf.
Geen zin in.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:16 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Jij kunt niet bewijzen dat ze geen gave hebben
Maar als jij zelf geen paranormale ervaringen had gehad, zou je er toch ook niet in geloven?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:11 schreef Cristal het volgende:
[..]
Ik hou niet van mensen die niet in het paranormale geloven.
Sommige mensen maken er misbruik van, kan ik ook niks aan doen.
Tadaa, jij bent dus net zo goed een ongelovige skepticus - zij hebben jou blijkbaar niet kunnen overtuigen van hun gave.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:18 schreef Cristal het volgende:
[..]
Geen zin in.Ik ga over 4 daagjes naar Japan & vanuit Japan, naar India!
Ik heb wel andere dingen om me zorgen over te maken.
Als je ergens niet in zou geloven, dan ga je toch ook niet rondhangen op een plek waar veel mensen rondlopen die datgene wel zouden geloven? Of deze mensen duidelijk maken waarom ze het maar beter niet kunnen geloven?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar als jij zelf geen paranormale ervaringen had gehad, zou je er toch ook niet in geloven?
Althans dat zou ik logisch vinden. Waarom in iets geloven wat voor jezelf onwerkelijk is.
Dat geef ik dan ook aan volgens mij.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:29 schreef _Led_ het volgende:
Als je alleen maar rondhangt op plekken waar mensen hetzelfde denken als jijzelf leer je nooit wat bij - en die anderen ook niet
Noem mij geen skepticusquote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:21 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Tadaa, jij bent dus net zo goed een ongelovige skepticus - zij hebben jou blijkbaar niet kunnen overtuigen van hun gave
Jemig, holy shit, dat is ook voor het eerst, wij dachten hetzelfde !quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:32 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat geef ik dan ook aan volgens mij.
Maar als er tot nu toe niemand geweest is die mij heeft kunnen overtuigen ben ik wel direct een skepticus ?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:36 schreef Cristal het volgende:
[..]
Noem mij geen skepticusvies woord
Nee ze hebben me niet kunnen overtuigen inderdaad... Dat maakt mij toch niet direct een skepticus?
Wil je een boodschap van de Engelen?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:38 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Maar als er tot nu toe niemand geweest is die mij heeft kunnen overtuigen ben ik wel direct een skepticus ?
Enkel omdat ik de reiki niet voelde, de dame van de horoscoop het helemaal verkeerd had, het meisje hier op Fok! met pendelen bij mij minder vragen goed had dan je met enkel gokken al had mogen verwachten - en dan is het opeens wel mijn schuld dat ik niet overtuigd ben ?
Ja hoor, daar zou ik het ook voor doen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:42 schreef Cristal het volgende:
[..]
Wil je een boodschap van de Engelen?
&als die dan in je huidige situatie past, moet je het wel toegeven
Nou na lang afstemmen op jouw energie heb ik het volgende meegekregenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:51 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ja hoor, daar zou ik het ook voor doen.
Maar die heb ik ook nog niet ontvangen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |