abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:10:17 #201
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_83144803
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:48 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Volgens mij is het gewoon de bedoeling dat niet elk TRU-topic verzandt in een welles-nietes wetenschappellijke benadering.
Een topic over reincarnatie/ziel/karma of whatever moet niet continu tegengewerkt worden omdat het wetenschappellijk niet te bewijzen valt.
Er zijn nu eenmaal mensen die daar wel in geloven (btw "geloven is niet-weten") en die daar onderling over willen filosoferen. Het is ook niet altijd onze bedoeling om mensen die er niet in geloven te proberen overtuigen dat het wel bestaat.
Meestal worden er dan wel es filosofische uitspraken gedaan die de sceptici doen steigeren omdat het tegen alle principes van de wetenschap indruist, en wordt er fel op gereageerd en verzandt het topic weer in een welles-nietes wetenschappellijke discussie.
TRU zou net een plaats moeten zijn waar zulke uitspraken wel zouden mogen.
Agreed.
Vooral dat welles - nietes loopt geregeld behoorlijk uit de hand. Ruimte om te filosoferen moet er zijn, uiteraard. Zeker in TRU. Zolang men maar doordrongen is van dat "geloven is niet-weten"
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:12:19 #202
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_83144897
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:55 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Ik blijf erbij dat het probleem van 2 kanten komt & niet alleen van de sceptici.
Die zin die ik bold heb gemaakt stuit mij dan ook flink tegen de borst, alsof dat altijd 2 kanten zijn.

Het idee 'alles te weten' zie ik minstens net zo vaak aan de 'believers' kant. Men denkt het zelfs beter te kunnen/weten dan die verfoeide wetenschap.

Gelukkig gebruikt ons rechtsysteem andere criteria om tot een uitspraak te komen dan Anekdotes & 'gevoel'.
Al die mensen die menen daar genoeg aan te hebben als 'bewijs' moeten zich echt eens achter de oren krabben.

Daar staat tegenover dat gebrek aan bewijs nog niet het bewijs is van het tegendeel.

Waar ik mij nog het meeste aan stoor zijn de persoonlijke aanvallen.
Zoals het continu beschimpen van bepaalde mensen, en het eindeloos herhalen van andersmans uitspraken e.d.

Helaas zijn het vaak mijn mede sceptici die dit niet kunnen laten, maar ook daar mogen sommige 'believers' de hand in eigen boezem steken, aangezien ze er ook elke keer weer op in gaan.

Vaak wordt wetenschap ook weggezet als een totalitair, vies iets.
Als Anti-Zwever. Niets is minder waar & diezelfde mensen zouden direct diezelfde wetenschap omarmen als het 'bewijs' voor hun aanname geleverd zou worden.

Wetenschap is net zoiets als het recht. Het is een set afspraken waar zaken aan moeten voldoen.
Dit om manipulatie, mis-interpretaties, dwaling, uitsluiting enz.enz. te voorkomen !

Hoe zou jij het vinden om te worden veroordeeld als kinderverkrachter, omdat de buurvrouw het 'gevoel' heeft dat je dat bent.
En de overburen hebben al hetzelfde idee, DUS moet het wel waar zijn.

Een dergelijke insteek smeekt er bijna om direct te worden neergesabeld & weggehoond.
Helaas wordt zoiemand vervolgens bij elke scheet die ze laten nog een keer nagetrapt.

De nuance is totaal zoek. Bij beide kampen.
Hm ja, ik ben ook heel blij dat het rechts-systeem anders werkt dan hoe er in TRU gepost wordt, duh. Verschillende subfora hebben verschillende manieren van discussiëren, in WGR hoef je niet aan te komen met 'mijn intuïtie zegt dat je gewoon je werkgever in zijn gezicht kan spugen zonder gevolgen' maar moet je gewoon met regels en artikels aankomen waarin staat wat wel en niet mag. In CUL geef je recepten en deel je je ervaringen over restaurants en bepaalde gerechten en in TRU hebben we het dus over esoterische zaken met diezelfde insteek.

Ik zie de wetenschap hier ook zelden weggezet worden als een vies iets. Hetzelfde verhaal met wetenschappers, die zijn ook niet de zonen van Beëlzebub of wat dan ook. Het enige wat nog niet eens de wetenschap of wetenschappers worden verweten maar wel bepaalde mensen is dat ze de wetenschap (zo incompleet als het nu nog is) als een compleet en heersend iets zien dat (nu al) alles kan verklaren terwijl zelfs de meeste serieuze wetenschappers dat niet meer durven te beweren na het debakel van eind 19de eeuw toen de wetenschappers er heilig van overtuigd waren dat de atoom toch echt het eindstation was wat de wetenschap betreft, het kleinste deeltje was gevonden, holadijee. Niet dus. De wetenschap is niet zaligmakend, de spiritualiteit is niet zaligmakend maar de oplossing ligt in het midden.

Helaas lijken de twee kampen zo ver uit elkaar te staan als de pvv bij de sp en kan je ze blijkbaar niet in één kamer/subforum zetten zonder digitale kleerscheuren omdat beide kampen ofwel geen respect op kunnen brengen ofwel te snel op hun teentjes zijn getrapt dat er een keus gemaakt moet worden om de situatie te verbeteren. Kijkend naar de insteek van dit subforum kiezen we er dus voor om bepaalde skeptische fanaten minder speelruimte te geven zodat er meer activiteit in dit subforum komt die TRU gerelateerd is.

Dus ja; waar twee mensen vechten hebben er twee schuld en in een ideale wereld was het niet nodig geweest om strenger op te treden tegen één bepaalde groep om het subforum een nieuwe impuls te geven maar het is bij lange na geen ideale wereld dus dan maar pragmatisch. Jammer maar helaas.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:12:37 #203
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_83144909
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:08 schreef Cristal het volgende:
Neenee, jij ontwijkt het punt.
Nee hoor, ik reageerde enkel op Summers uitspraak : "Ik heb nog nooit gehoord dat iemand een hekel heeft aan wetenschap".

Ik zei enkel dat dat imho vaak blijkt uit bepaalde uitspraken die hier in TRU regelmatig gedaan worden.
Waarom die uitspraken gedaan worden zal me worst wezen, ik gaf enkel even aan dat ze gedaan worden. Als je daar aanstoot aan neemt, prima, zelf weten, move on.

[ Bericht 21% gewijzigd door _Led_ op 22-06-2010 15:18:27 ]
zzz
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:18:21 #204
259246 Cristal
Magical touch...
pi_83145168
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:28 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit gehoord dat iemand een hekel heeft aan wetenschap , wat ik wel vaak hoor
is dat mensen dat zo interpreteren omdat iemand kiest voor een andere (TRU) invalshoek .
Wat een eigen keuze is , niet een aanval op wetenschap .
Zelfs ik heb geen hekel aan wetenschap
Ik heb wel een hekel eraan, als mensen beweren dat er niks van het parnormale waar is.
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:19:06 #205
31101 _Led_
pi_83145191
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:18 schreef Cristal het volgende:

[..]

Zelfs ik heb geen hekel aan wetenschap
Ik heb wel een hekel eraan, als mensen beweren dat er niks van het parnormale waar is.
En als mensen zeggen dat ze een paranormaal fenomeen best willen geloven zodra iemand het gewoon even kan demonstreren ?

Ik sta helemaal open voor reiki hoor, maar EINZ zou me gisteravond remote reiki sturen en ik heb er helemaal niks van gemerkt.
Dan is het toch niet vreemd dat ik skeptisch blijf ? Er is voor mij dan toch geen reden om te zeggen "Nou ik heb er niks van gemerkt maar je hebt me overtuigd !" ?
zzz
pi_83145210
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 11:31 schreef MinderMutsig het volgende:
Hmm, ben even dat vorige topic aan het doorlezen maar ik ben het toch niet eens met de opmerking van iteejer dat er door skeptici heftig en emotioneel gereageerd wordt op andersdenkenden.

Mijn ervaring is eerder dat juist mensen die in TRU bij een topic mogelijke andere (logische) oorzaken of verklaringen proberen te geven tot op hun schoenveters afgefikt worden door een aantal believers. Zelfs al is een medium bewezen een oplichter, is er een perfecte wetenschappelijke verklaring voor een fenomeen of hebben degene achter een filmpje zelf al toegegeven dat ze de boel belazeren mag je daar alsnog niets over zeggen. Prima dat mensen willen geloven dat er 'meer' is maar vanwaar die oogkleppen en waarom zo close-minded over meer aardse verklaringen?

Alsof de wereld instort als een fenomeen dat paranormaal leek toch niet paranormaal blijkt te zijn. Er blijft toch genoeg over?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:23:59 #207
259246 Cristal
Magical touch...
pi_83145428
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:19 schreef _Led_ het volgende:

[..]

En als mensen zeggen dat ze een paranormaal fenomeen best willen geloven zodra iemand het gewoon even kan demonstreren ?

Ik sta helemaal open voor reiki hoor, maar EINZ zou me gisteravond remote reiki sturen en ik heb er helemaal niks van gemerkt.
Dan is het toch niet vreemd dat ik skeptisch blijf ? Er is voor mij dan toch geen reden om te zeggen "Nou ik heb er niks van gemerkt maar je hebt me overtuigd !" ?
Nou, daar moet je ook eens mee ophouden, met dat bewijs het maar etc! Ik weet uit eigen ervaring dat er meer is dan jij kan zien, en als je dat niet aan wilt nemen, dan is dat jammer voor je. Ik kan het helaas niet voor je beweizen of demonstreren wat ik zie. Trouwens, de wetenschap kan ook het tegendeel niet bewijzen.

En als je zo graag een demonstratie wilt; www.youtube.com
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:28:08 #208
31101 _Led_
pi_83145626
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:23 schreef Cristal het volgende:

[..]

Nou, daar moet je ook eens mee ophouden, met dat bewijs het maar etc! Ik weet uit eigen ervaring dat er meer is dan jij kan zien, en als je dat niet aan wilt nemen, dan is dat jammer voor je. Ik kan het helaas niet voor je beweizen of demonstreren wat ik zie. Trouwens, de wetenschap kan ook het tegendeel niet bewijzen.

En als je zo graag een demonstratie wilt; www.youtube.com
Je ontwijkt de vraag : "Er is voor mij dan toch geen reden om te zeggen "Nou ik heb er niks van gemerkt maar je hebt me overtuigd !" ?"

Maar als ik tegen jou zeg dat ik 10 meter hoog kan springen geloof jij mij dus, en zul je iedereen aanvallen die zegt "cool, laat maar es zien dan" begrijp ik.
zzz
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:30:50 #209
259246 Cristal
Magical touch...
pi_83145759
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:28 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Je ontwijkt de vraag : "Er is voor mij dan toch geen reden om te zeggen "Nou ik heb er niks van gemerkt maar je hebt me overtuigd !" ?"

Maar als ik tegen jou zeg dat ik 10 meter hoog kan springen geloof jij mij dus, en zul je iedereen aanvallen die zegt "cool, laat maar es zien dan" begrijp ik.
Dat ligt misschien niet aan EINZ maar aan jouw. Misschien stond je er wel helemaal niet open voor, of je liegt hierzo dat je weldegelijk iets voelde. Of je hebt EINZ zo zenuwachtig gemaakt (met je sceptische gedrag) dat ie de energie niet goed kon laten stromen.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:32:09 #210
31101 _Led_
pi_83145812
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:30 schreef Cristal het volgende:

[..]

Dat ligt misschien niet aan EINZ maar aan jouw. Misschien stond je er wel helemaal niet open voor, of je liegt hierzo dat je weldegelijk iets voelde. Of je hebt EINZ zo zenuwachtig gemaakt (met je sceptische gedrag) dat ie de energie niet goed kon laten stromen.
Je ontwijkt wederom de vraag.
zzz
pi_83145831
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:23 schreef Cristal het volgende:

[..]

Weet je hoe moeilijk het is om te bewijzen dat iets wat niet bestaat ook werkelijk niet bestaat?
Daarom vind ik dat ook zo'n dooddoener: "Je kan ook het tegendeel niet bewijzen."
Natuurlijk niet, je gaat toch niet van alles wat je niet kan waarnemen bewijzen dat het er niet is. Ik zie alleen geen reden om zelf in bovennatuurlijkheden te geloven zonder bewijs. Er zijn wel logischere verklaringen.
pi_83145904
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:28 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Inderdaad, je kan bij alles wat niet waarneembaar wel zeggen dat iemand anders niet kan bewijzen dat het niet zo is. Neemt niet weg dat er waarschijnlijk logischere wetenschappelijke verklaringen zijn voor bepaalde ervaringen, i.p.v. niet waarneembare entiteiten. Althans, ik beschouw ze als logischer.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:35:37 #213
31101 _Led_
pi_83145985
Cristal stelt : "Ik heb wel een hekel eraan, als mensen beweren dat er niks van het parnormale waar is.".

Ik antwoord : "En als mensen zeggen dat ze een paranormaal fenomeen best willen geloven zodra iemand het gewoon even kan demonstreren ?".

Ik denk dat dat de kern is
zzz
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:38:35 #214
259246 Cristal
Magical touch...
pi_83146130
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:32 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Weet je hoe moeilijk het is om te bewijzen dat iets wat niet bestaat ook werkelijk niet bestaat?
Voor jouw bestaat het ook niet, omdat jij nog geen paranormale ervaring hebt beleefd. Voor mij is dat anders, ik zie en voel dingen waarvan ik zeker weet, dat jij ze bijvoorbeeld niet kan zien.
quote:
Daarom vind ik dat ook zo'n dooddoener: "Je kan ook het tegendeel niet bewijzen."
Natuurlijk niet, je gaat toch niet van alles wat je niet kan waarnemen bewijzen dat het er niet is.
Inderdaad, jullie kunnen niet bewijzen dat er niks paranormaals bestaat, maar ik kan dat ook niet.
quote:
Ik zie alleen geen reden om zelf in bovennatuurlijkheden te geloven zonder bewijs. Er zijn wel logischere verklaringen.
Wat voor jouw logisch is is voor de ander onzin.
Voorbeeldje;

Ik ga binnenkort een spirituele reis maken in Japan,

Voor jouw is dat misschien totaal onlogisch omdat jij denkt; kut jappaners.

&dat jij geen rede ziet om in het paranormale te geloven, is omdat je nog niks met het bovennatuurlijke hebt meegemaakt.
pi_83146160
foei.

[ Bericht 98% gewijzigd door jogy op 22-06-2010 15:42:30 ]
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:41:29 #216
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_83146297
Cristal, het accepteren van andermans overtuigingen werkt twee kanten op. in TRU MOET je niet ALLES geloven wat er gepost wordt. Accepteer dat _led_ een 'laat maar zien' instelling heeft. Jij hebt het eigenlijk ook maar hebt dus zelf zaken meegemaakt die je hebben overtuigd, _led_ niet. Of dat nou komt omdat ie er niet voor open staat, met zijn hoofd bij een stopkontact slaapt of wat dan ook doet niet ter zake. In TRU zijn er misschien andere afwegingen die er gemaakt worden in relatie tot een topic maar dat betekend niet dat we meteen het hele kritische gedachtenproces moeten laten varen, gebruik het gewoon op basis van je eigen ervaringen. Logica en kritisch denken is niet alleen het domein of het gereedschap van skeptici of wetenschappers, iedereen mag het gebruiken.
Vrijheid
pi_83146401
Ik vraag me altijd af bij van die mensen die zo krampachtig vasthouden aan paranormale verklaringen of zij überhaupt wel op zoek zijn naar de waarheid, of dat ze gewoon willen geloven dat er iets paranormaals bestaat.

Als er ergens bewijs voor is, dan zal ik dat altijd geloven. Paranormaal of niet.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:47:47 #218
31101 _Led_
pi_83146619
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:38 schreef Cristal het volgende:
&dat jij geen rede ziet om in het paranormale te geloven, is omdat je nog niks met het bovennatuurlijke hebt meegemaakt.
En de vraag die jij voortdurend ontwijkt is : vind jij dat vreemd ?
zzz
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:51:57 #219
259246 Cristal
Magical touch...
pi_83146825
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:47 schreef _Led_ het volgende:

[..]

En de vraag die jij voortdurend ontwijkt is : vind jij dat vreemd ?
Ja dat is vreemd, neem het gewoon aan in TRU of zwijg, maar probeer niet het tegendeel te bewijzen.
Ik heb trouwens een PM gestuurd.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:56:41 #220
31101 _Led_
pi_83147075
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:51 schreef Cristal het volgende:

[..]

Ja dat is vreemd, neem het gewoon aan in TRU of zwijg, maar probeer niet het tegendeel te bewijzen.
Het is vreemd dat iemand die zelf nooit iets paranormaals meegemaakt heeft er niet automatisch in gelooft ? Zo lust ik er nog wel een paar

Ik probeer niet het tegendeel te bewijzen, want niemand kan bewijzen dat iets NIET bestaat - jij kunt ook niet bewijzen dat er nergens een tapdansende sigarenrokende roze zebra bestaat.
Maar het zou imho stom van mij zijn om te zeggen dat jij er daarom dus in moet geloven.
quote:
Ja, in de trant van "Je wil bewijs ? Hoe verklaar je dan dat er door de duivel bewezen baby's geboren zijn ???".
zzz
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:58:00 #221
259246 Cristal
Magical touch...
pi_83147154
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:56 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Het is vreemd dat iemand die zelf nooit iets paranormaals meegemaakt heeft er niet automatisch in gelooft ? Zo lust ik er nog wel een paar

Ik probeer niet het tegendeel te bewijzen, want niemand kan bewijzen dat iets NIET bestaat - jij kunt ook niet bewijzen dat er nergens een tapdansende sigarenrokende roze zebra bestaat.
Maar het zou imho stom van mij zijn om te zeggen dat jij er daarom dus in moet geloven.
[..]

Ja, in de trant van "Je wil bewijs ? Hoe verklaar je dan dat er door de duivel bewezen baby's geboren zijn ???".

Tsjah, bewijs jij het tegendeel nou maar
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:58:19 #222
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_83147165
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:43 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik vraag me altijd af bij van die mensen die zo krampachtig vasthouden aan paranormale verklaringen of zij überhaupt wel op zoek zijn naar de waarheid, of dat ze gewoon willen geloven dat er iets paranormaals bestaat.

Als er ergens bewijs voor is, dan zal ik dat altijd geloven. Paranormaal of niet.
Heh, paranormaal bestaat ook niet (wat mij betreft). Het enige wat het betekend is dat het (nog) niet wetenschappelijk is aangetoond. En er zijn genoeg aanwijzingen te vinden voor de notie dat mensen (zelfs nog) meer zijn dan een bewegende verzameling vlees en botten. Als je zelf maar wil zoeken in die richting en je eigen beslissing neemt of je de gevonden info wil/kan accepteren of niet. Er zijn wetenschappelijke artikelen te vinden die duiden op een non-lokaal bewustzijn en nog meer van dat soort ongein. Heck, in de quantumwetenschap hebben ze het volgens mij ook over non-lokale deeltjes, wij zijn opgebouwd uit quantumdeeltjes dus waarom zouden wij het op een bepaald niveau niet kunnen gebruiken? Zou evolutionair gezien best handig zijn, op zich, Darwin zou er een stijfje van krijgen.
Vrijheid
pi_83147298
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:51 schreef Cristal het volgende:

[..]

Sorry maar niet iedereen is naief genoeg om op andermans ervaringen te vertrouwen en te geloven dat het allemaal waar is. Er is meer dan een verklaring voor dat soort ervaringen. En TRU is er niet om alles wat je er leest voor waar aan te nemen. Ik sluit niet al het paranormale uit, maar ik ga ook niet iets aannemen als er geen bewijs voor is. Ik snap dat jij in je eigen paranormale ervaring gelooft, omdat je het zelf hebt meegemaakt, maar dat betekent toch niet dat je iedereen hier in TRU hoeft te geloven? Daarom zijn wij ook kritisch en dat is echt niet alleen voorbehouden aan mensen die niets van het paranormale moeten hebben.

Ik bedoel, je wil toch wel weten hoe iets echt zit? Het is mooi om te geloven dat er meer is dan het aardse, maar als het mogelijk allemaal een leugen is dan wil je dat toch ook weten?
pi_83147359
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:56 schreef _Led_ het volgende:

[..]

pi_83147383
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:58 schreef Cristal het volgende:

[..]

Heb jij zijn post überhaupt gelezen?
Want hij legt juist uit waarom je niet kunt vragen van iemand om het tegendeel te bewijzen.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:04:01 #226
31101 _Led_
pi_83147510
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:58 schreef Cristal het volgende:

[..]

En die opmerking is gewoon dom
Bewijs jij maar eens dat er geen tapdansende roze zebra in jarretels rondloopt op aarde.
Kun je niet, dus is het zo volgens jouw logica
zzz
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:04:13 #227
259246 Cristal
Magical touch...
pi_83147521
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:01 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Heb jij zijn post überhaupt gelezen?
Want hij legt juist uit waarom je niet kunt vragen van iemand om het tegendeel te bewijzen.
Ja sorry hoor,

Led wilt vanuit zijn luie stoel een reiki behandeling ontvangen.
pi_83147563
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:58 schreef jogy het volgende:

[..]

Heh, paranormaal bestaat ook niet (wat mij betreft). Het enige wat het betekend is dat het (nog) niet wetenschappelijk is aangetoond. En er zijn genoeg aanwijzingen te vinden voor de notie dat mensen (zelfs nog) meer zijn dan een bewegende verzameling vlees en botten. Als je zelf maar wil zoeken in die richting en je eigen beslissing neemt of je de gevonden info wil/kan accepteren of niet. Er zijn wetenschappelijke artikelen te vinden die duiden op een non-lokaal bewustzijn en nog meer van dat soort ongein. Heck, in de quantumwetenschap hebben ze het volgens mij ook over non-lokale deeltjes, wij zijn opgebouwd uit quantumdeeltjes dus waarom zouden wij het op een bepaald niveau niet kunnen gebruiken? Zou evolutionair gezien best handig zijn, op zich, Darwin zou er een stijfje van krijgen.
Mee eens.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:07:37 #229
31101 _Led_
pi_83147697
Ik vraag me af of er ook zaken zijn waar Cristal niet in gelooft.

Cristal gelooft dus bv. dat Char echt is, dat Robert van den Broeke zijn informatie echt niet van internet haalt, dat Uri Geller de boel niet besodemietert - zodra iemand ook maar beweert iets te kunnen gelooft Cristal erin - no questions asked.
zzz
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:08:52 #230
31101 _Led_
pi_83147762
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:04 schreef Cristal het volgende:

[..]

Ja sorry hoor,

Led wilt vanuit zijn luie stoel een reiki behandeling ontvangen.
Hey, IK heb dat niet bedacht, het was notabene het idee van de Reiki-meester zelf (die uit de beste lijn komt zegt ie).

Nu doe je alsof IK een raar idee zou hebben bedacht ?
zzz
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:09:00 #231
259246 Cristal
Magical touch...
pi_83147773
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:07 schreef _Led_ het volgende:
Ik vraag me af of er ook zaken zijn waar Cristal niet in gelooft.

Cristal gelooft dus bv. dat Char echt is, dat Robert van den Broeke zijn informatie echt niet van internet haalt, dat Uri Geller de boel niet besodemietert - zodra iemand ook maar beweert iets te kunnen gelooft Cristal erin - no questions asked.
Dat heb ik nooit gezegd.

Ik vind Robert nep
Ik vind Char gedeeltelijk nep
En ik vind Uri Geller ook super nep, maar ik hou nu eenmaal van entertaiment!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:10:20 #232
31101 _Led_
pi_83147838
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:09 schreef Cristal het volgende:

[..]

Dat heb ik nooit gezegd.

Ik vind Robert nep
Ik vind Char gedeeltelijk nep
En ik vind Uri Geller ook super nep, maar ik hou nu eenmaal van entertaiment!
Jij kunt niet bewijzen dat het niet waar is, dus moet je er in geloven.
Je houdt immers niet van mensen die dat niet doen zeg je zelf
zzz
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:11:53 #233
259246 Cristal
Magical touch...
pi_83147917
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:10 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Jij kunt niet bewijzen dat het niet waar is, dus moet je er in geloven.
Je houdt immers niet van mensen die dat niet doen zeg je zelf
Ik hou niet van mensen die niet in het paranormale geloven.
Sommige mensen maken er misbruik van, kan ik ook niks aan doen.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:12:49 #234
31101 _Led_
pi_83147971
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:11 schreef Cristal het volgende:

[..]

Jij gelooft niet in Char en Uri zeg je net zelf.

Ik zeg dus niet dat het niet kan, ik geloof dus enkel in wat minder zaken dan jij
zzz
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:14:33 #235
259246 Cristal
Magical touch...
pi_83148091
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:12 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Jij gelooft niet in Char en Uri zeg je net zelf.
Die maken er misbruik van.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:16:47 #236
31101 _Led_
pi_83148220
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:14 schreef Cristal het volgende:

[..]

Die maken er misbruik van.
Jij kunt niet bewijzen dat ze geen gave hebben
zzz
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:18:35 #237
259246 Cristal
Magical touch...
pi_83148324
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:16 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Jij kunt niet bewijzen dat ze geen gave hebben
Geen zin in. Ik ga over 4 daagjes naar Japan & vanuit Japan, naar India!
Ik heb wel andere dingen om me zorgen over te maken.
pi_83148360
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:11 schreef Cristal het volgende:

[..]

Sommige mensen maken er misbruik van, kan ik ook niks aan doen.
Maar als jij zelf geen paranormale ervaringen had gehad, zou je er toch ook niet in geloven?
Althans dat zou ik logisch vinden. Waarom in iets geloven wat voor jezelf onwerkelijk is.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:21:26 #239
31101 _Led_
pi_83148476
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:18 schreef Cristal het volgende:

[..]

Geen zin in. Ik ga over 4 daagjes naar Japan & vanuit Japan, naar India!
Ik heb wel andere dingen om me zorgen over te maken.
Tadaa, jij bent dus net zo goed een ongelovige skepticus - zij hebben jou blijkbaar niet kunnen overtuigen van hun gave.
Meneer moet meer bewijs zien voor ie daarin gelooft

[ Bericht 3% gewijzigd door _Led_ op 22-06-2010 16:30:49 ]
zzz
pi_83148874
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:19 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar als jij zelf geen paranormale ervaringen had gehad, zou je er toch ook niet in geloven?
Althans dat zou ik logisch vinden. Waarom in iets geloven wat voor jezelf onwerkelijk is.
Als je ergens niet in zou geloven, dan ga je toch ook niet rondhangen op een plek waar veel mensen rondlopen die datgene wel zouden geloven? Of deze mensen duidelijk maken waarom ze het maar beter niet kunnen geloven?

Je kunt dan volgens mij beter gaan rondhangen op een plek waar mensen geloven wat jij ook gelooft, echter zul je dan uiteraard minder leren dan dat je op een plek zit waar mensen met andere inzichten en ervaringen zitten. Als je dan toch besluit om op die plek te gaan hangen waar mensen lopen die andere zaken geloven dan jou, dan lijkt mij een nederige en respectvolle opstelling het minste.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:29:41 #241
31101 _Led_
pi_83149071
Als je alleen maar rondhangt op plekken waar mensen hetzelfde denken als jijzelf leer je nooit wat bij - en die anderen ook niet

Mijn opstelling ten opzichte van het reiki-gebeuren leek mij prima, maar nu ik er niks van gemerkt heb vinden sommige mensen het blijkbaar vanaf het begin al een stom idee (terwijl het niet eens mijn idee was maar van de reiki-meester zelf), en daarnaast ook nog eens mijn schuld ofzo
zzz
pi_83149302
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:29 schreef _Led_ het volgende:
Als je alleen maar rondhangt op plekken waar mensen hetzelfde denken als jijzelf leer je nooit wat bij - en die anderen ook niet
Dat geef ik dan ook aan volgens mij.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:36:14 #243
259246 Cristal
Magical touch...
pi_83149517
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:21 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Tadaa, jij bent dus net zo goed een ongelovige skepticus - zij hebben jou blijkbaar niet kunnen overtuigen van hun gave
Noem mij geen skepticus vies woord

Nee ze hebben me niet kunnen overtuigen inderdaad... Dat maakt mij toch niet direct een skepticus? Wat ik ook ff uit de wereld wil helpen, is het feit, dat je wanneer je claimt paranormaal te zijn, er gelijk van je word gedacht dat je heel de dag zweeft je hoofd in een andere dimensie & dat het leven 1 groot spiritueel gebeuren is. Nou, ik kan je vertellen dat ik gewoon kan werken,eten,communiceren op vergaderingen. Voor een spiritueel iemand, heb ik gewoon internationale groothandel & economie gestudeerd hoor.

Zweven doet Sonia Pereira
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:36:39 #244
31101 _Led_
pi_83149543
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:32 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dat geef ik dan ook aan volgens mij.
Jemig, holy shit, dat is ook voor het eerst, wij dachten hetzelfde !
Laten we dit moment maar snel bookmarken voor later als we oud zijn - "weet je nog, die keer dat we het eens waren...?"
zzz
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:38:21 #245
31101 _Led_
pi_83149695
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:36 schreef Cristal het volgende:

[..]

Noem mij geen skepticus vies woord

Nee ze hebben me niet kunnen overtuigen inderdaad... Dat maakt mij toch niet direct een skepticus?
Maar als er tot nu toe niemand geweest is die mij heeft kunnen overtuigen ben ik wel direct een skepticus ?
Enkel omdat ik de reiki niet voelde, de dame van de horoscoop het helemaal verkeerd had, het meisje hier op Fok! met pendelen bij mij minder vragen goed had dan je met enkel gokken al had mogen verwachten - en dan is het opeens wel mijn schuld dat ik niet overtuigd ben ?
zzz
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:42:08 #246
259246 Cristal
Magical touch...
pi_83150035
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:38 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Maar als er tot nu toe niemand geweest is die mij heeft kunnen overtuigen ben ik wel direct een skepticus ?
Enkel omdat ik de reiki niet voelde, de dame van de horoscoop het helemaal verkeerd had, het meisje hier op Fok! met pendelen bij mij minder vragen goed had dan je met enkel gokken al had mogen verwachten - en dan is het opeens wel mijn schuld dat ik niet overtuigd ben ?

Wil je een boodschap van de Engelen?
&als die dan in je huidige situatie past, moet je het wel toegeven
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:51:55 #247
31101 _Led_
pi_83150722
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:42 schreef Cristal het volgende:

[..]

Wil je een boodschap van de Engelen?
&als die dan in je huidige situatie past, moet je het wel toegeven
Ja hoor, daar zou ik het ook voor doen.
Maar die heb ik ook nog niet ontvangen
zzz
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:03:52 #248
259246 Cristal
Magical touch...
pi_83151459
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:51 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Ja hoor, daar zou ik het ook voor doen.
Maar die heb ik ook nog niet ontvangen
Nou na lang afstemmen op jouw energie heb ik het volgende meegekregen
Het universum is de bron voor alles wat je nodig hebt. Zet
al je zorgen opzij en stuur ze maar naar je beschermengel toe, dan zorgt zei
dat ze in het Universum op de juiste plek komen. Hoe meer je deze situatie
overlaat aan het Universum des te opener je er voor
gaat staan. Jouw openheid net als de
uitgestrekte armen verwelkomt de geschenken die wij je geven. Als je je echter zorgen
maakt sluit je jezelf af. Het word dan veel moeilijker voor ons om de geschenken
af te leveren. Je merkt niet =s van of je duwt ze weg.

De oneindig creatieve geest van het Universum zorgt er voor dat je financiële steun op onverwachte
manieren tot je komt. Een van de redenen waarom je je zorgen maakt is omdat je niet weet hoe je je geld zult krijgen. Je kunt deze zorgen loslaten door vertrouwen in de wetten van het Universum te hebbenLet op zich herhaalde gedachten,gevoelens en ideeën. Dat is onze manier van communicatie met jouw innerlijke leiding. Als je deze goddelijke aanwijzingen opvolgt, komt ondersteuning voor jou zonder dralen of uitstel op engelenvleugels aangevlogen. Hoe meer je kunt ontspannen en een groot vertrouwen er in hebt, des te sneller kunnen de engelen deze giften bij jou afleveren.

Kort samengevat;

Je zit financieel, nu niet zo goed, maar wanneer je meer vertrouwen krijgt, zul je meer geld ontvangen.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:04:48 #249
31101 _Led_
pi_83151505
Ah, je hebt de Serena kaart getrokken

Maar oei, ik zit financieel prima.
En nu ?
zzz
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:05:24 #250
259246 Cristal
Magical touch...
pi_83151542
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:04 schreef _Led_ het volgende:
Oei, ik zit financieel prima.
En nu ?
Dan heb je het al ontvangen!

Dit hoort dus bij vorige maand ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')