Dat lijkt me weird om zo ineens tegen te komen. Wel een heel vette locatie!quote:Op maandag 29 augustus 2011 15:06 schreef Magenta het volgende:
Deze maand in Oost-Duitsland geweest. Daar heeft op veel plekken ook de tijd stilgestaan. We maakten een fietstocht door het bos en stuitten op een verlaten bungalow park..
http://imgur.com/a/dwBbk
En nu eens langzaam typenquote:Op woensdag 12 oktober 2011 17:07 schreef fleischwolf het volgende:
in praag waren we op zo'n berg geklommen allemaal oude gebouwen overin kunnen een kelder alles
dat is zo geweldig,ik ga dan altijd fantaseren hoe het was
Op de een of andere manier boeien oude gesloten pretparken me.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 17:36 schreef Verbodsbord het volgende:
Six-flags New Orleans past hier ook wel tussen. Dicht gegaan na Katrina in 2005, nooit meer heropend.
http://weburbanist.com/20(...)new-orleans-69-pics/
Da's echt bizar.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 00:45 schreef maartena het volgende:
Ik heb nog wel een leuke....
Centralia, Pennsylvania.
Google Maps. - Er IS Street View aanwezig op de hoofdstraten, omdat deze nog wel als doorgaande route gebruikt worden.
Een kolenmijnstadje in de Verenigde Staten. In de jaren 60 heeft hier zich een ongeluk voorgedaan waardoor een complete kolen-ader is gaan branden. Hoe dat precies zit (je zou nl. denken dat als er geen zuurstof bij kan dat het niet brand) weet ik niet, maar recht ONDER het dorp, en in enkele vierkante kilometers er om heen, staat dus voor de komende 250 jaar een kolenader in de fik.
Tot 1979 merkte men er weinig van, maar eind jaren 70/begin jaren 80 begonnen er wat aardverschuivingen te gebeuren, en werd de lucht door ontsnappende CO2 steeds minder zuurstofrijk. Het zou op dat moment $660 miljoen kosten om het vuur te doven, en de staat PA besloot in plaats daarvan, het hele dorp te verhuizen voor $49 miljoen. (dwz, alle bewoners opkopen).
Er staat nu nauwelijks meer iets overeind, de meeste gebouwen zijn al afgebroken. Er woonden pakweg 2000 inwoners in het dorp, met nog eens 500 in de directe omgeving. De postcode is de stad al afgepakt door de USPS, en er woonden in 2009 nog 10 "weigeraars", die in 2009 alsnog werden uitgezet, nadat de staat officieel de rechten in handen had gekregen van alle grond.
Leuk feitje: Voor de brand echt een probleem was, werd op het centrale plein in de stad een tijds-capsule begraven in 1966, die 50 jaar later open gemaakt zou moeten worden. Verwacht wordt dat in 2016 een groep voormalige bewoners terug zal gaan naar Centralia, om die capsule weer op te graven.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De tijdscapsule is hier begraven, bij een monument voor oorlogsveteranen:
[ afbeelding ]
Een boodschap van de laatste 10 bewoners.....
[ afbeelding ]
Hier een mooie fotoreportage:
http://www.offroaders.com/album/centralia/photos33.htm
Jep, Dadipark in Dadizele.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 17:41 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Op de een of andere manier boeien oude gesloten pretparken me.
Was er toch ook ene in Belgie, stond in deel 1 van deze reeks geloof ik.
Die Six-Flags zijn nog steeds onderhandelingen over, er zijn partijen in geinteresseerd maar het komt niet rond om een of andere reden.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 18:10 schreef de_boswachter het volgende:
Net even dat Sixflags artikel gelezen; kippenvel.
Snap alleen niet dat ze dit allemaal laten staan.
Creepy, maar wel mooie foto`squote:Op woensdag 12 oktober 2011 19:31 schreef Fredo55 het volgende:
Hier ook nog wat foto's van hoe Six Flags New Orleans erbij ligt:
http://www.lovethesepics.(...)new-orleans-75-pics/
Dit is het originele Holland Village bij Nagasaki. Toen het nieuwe Holland Village werd geopend zijn ze hier zo uitgelopen. Best zonde, ik denk dat er met wat werk nog wel wat van te maken is.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 19:55 schreef Verbodsbord het volgende:
Hollandvillage in shanghai ofzo:
http://www.colorfulwolf.com/blog/tag/ghost-town/
Vorig jaar nog gebruikt in Wie is de Mol dacht ik
Tja, kennelijk is er al onvoldoende markt om één zo'n park rendabel te maken, laat staan twee op korte afstand van elkaar.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 21:23 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Dit is het originele Holland Village bij Nagasaki. Toen het nieuwe Holland Village werd geopend zijn ze hier zo uitgelopen. Best zonde, ik denk dat er met wat werk nog wel wat van te maken is.
Oh, ik bedoel niet dat ze een tweede park moeten openen. Huis Ten Bosch is de afgelopen 10 jaar al 3x op de fles gegaan, geloof ik, dus een tweede park is niet rendabel. Maar het oude park zou wel gebruikt kunnen worden voor iets anders. Maak er kantoorruimte van voor een Nederlands bedrijf of zo. Het is nu gewoon weggegooid geld.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 21:42 schreef k_man het volgende:
[..]
Tja, kennelijk is er al onvoldoende markt om één zo'n park rendabel te maken, laat staan twee op korte afstand van elkaar.
Ik koester mijn Huis ten Bosch-paraplu.
Bedoel je dat 'spookhuis' daar in de buurt?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:16 schreef sararaats het volgende:
Sas van Gent. zou het daar echt spoken?
Dat bedoelde ikquote:Op donderdag 20 oktober 2011 18:50 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Bedoel je dat 'spookhuis' daar in de buurt?
Da's onlangs afgebroken ...
quote:Belchite - Wikipedia
Belchite
Belchite is een gemeente in de Spaanse provincie Zaragoza in de regio Aragón met een oppervlakte van 274 km². Belchite telt 1.671 inwoners (2009). Campo de Belchite is de hoofdstad van de comarca Campo de Belchite.
Geschiedenis
In het plaatsje Belchite vonden twee belangrijke veldslagen uit de Spaanse historie plaats; de slag om Belchite in 1809 (onafhankelijkheidsoorlog tegen Napoleon) en de slag om Belchite in 1937 gedurende de Spaanse Burgeroorlog van 1936 tot 1939.
Tijdens de burgeroorlog werd het dorp met de grond gelijk gemaakt door hevige bombardementen. Het dorp was toen van relatief groot belang in de regio. Het herbergde o.a. twee kloosters en meerdere kerken die deze stelling danig bevestigen. Franco besloot het dorp heroptebouwen naast de resten van het oude dorp; het oude dorp onaangeroerd latend als herinnering van het gevecht.
Voor de reconstructie van het nieuwe Belchite tijdens 1940-1945 werden voornamelijk Republikeinse gevangenen gebruikt. Om deze gevangenen te herbergen werden concentratiekampen gebruikt welke geplaatst waren in de buurt van Belchite. Er verbleven ongeveer 1000 gevangenen aldaar. De resten van dit kamp zijn nog steeds zichtbaar.
De laatste bewoners van het oude Belchite verlieten hun ruïnes in 1964 om in het nieuwe Belchite te gaan wonen. De ruïnes van het oude Belchite zijn nog steeds te bezichtigen zonder dat dit is geconditioneerd t.b.v. het toerisme. Het bezoekersaantal van de ruïnes wordt geschat op 10.000 per jaar. Het dorpje Belchite (en de ruïnes) ligt op ongeveer 1/2 - 3/4 uur rijden van de stad Zaragoza.
Nice!!!!!quote:Op woensdag 2 november 2011 20:40 schreef Hexley het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je komt ook overal toeristen tegen en soms zelfs met volk van de TV,...
De plaatjes zijn van eind september 2009.
Ik wil eigenlijk komende zomer met de auto die kant op om verlaten vliegvelden te fotograferen. Is dat een beetje aan te raden, of kun je beter ter plaatste vervoer huren?quote:Op zondag 20 november 2011 00:02 schreef larry_flynt het volgende:
Afgelopen zomer in Liepāja, Letland geweest. Die stad staat echt voor de helft leeg, zeer fascineerden.
Onderandere deze foto gemaakt. Veel huizen die vroeger (communistische tijd) echt heel groot en mooi moeten zijn geweest zijn nu helemaal in elkaar gezakt...
[ afbeelding ]
Vervoer ter plaatsen is niet duur. Je kan met een soort Eurolines rond touren. Met de auto kan ook, maar de wegen zijn erg slecht. Die vriezen in de winter helemaal kapot. Ook is het een erg leeg land.quote:Op zondag 20 november 2011 12:15 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk komende zomer met de auto die kant op om verlaten vliegvelden te fotograferen. Is dat een beetje aan te raden, of kun je beter ter plaatste vervoer huren?
Schitterend die zwart-wit 'inkt-tekeningen'quote:Op zondag 20 november 2011 22:03 schreef Miendientje het volgende:
Ik ben dit weekend eventjes in Doel geweest:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alles wat daar binnen staat is in handen van een privé persoon.quote:Op maandag 21 november 2011 22:43 schreef Smurfkuh het volgende:
Oud trein depot (Belgie)
[ afbeelding ]
Volgens mij is dat gewoon Montzen en daar kun je alles schieten wat je wilt.quote:Op dinsdag 22 november 2011 07:11 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Alles wat daar binnen staat is in handen van een privé persoon.
Op de hoofdsporen rijden nog regelmatig treinen voorbij trouwens, dus je moet niet proberen van daar een erotische fotoreeks te gaan maken (waar had ik dit ook al weer gelezen op FOK!...)
Jep dat is Montzen volgens mij.quote:Op dinsdag 22 november 2011 09:34 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Volgens mij is dat gewoon Montzen en daar kun je alles schieten wat je wilt.
Nou weet ik niet wat die persoon onder erotische verstaat, maar toen ik daar met twee lingeriemodellen aan het schieten was gingen we gewoon door, ondanks de treinen. Geen centje pijn, geen politie, geen bewaking, zelfs geen getoeter van de trein.quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:11 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Jep dat is Montzen volgens mij.
Hier op FOK! staat ergens een bericht dat iemand een erotische fotoshoot daar wou doen, tot er plots een trein voorbijkwam ...
Mja, het hangt er ook wel vanaf wanneer je daar juist geweest bentquote:Op dinsdag 22 november 2011 10:38 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Nou weet ik niet wat die persoon onder erotische verstaat, maar toen ik daar met twee lingeriemodellen aan het schieten was gingen we gewoon door, ondanks de treinen. Geen centje pijn, geen politie, geen bewaking, zelfs geen getoeter van de trein.
In doel was ook een fotograaf bezig met wat modellen te fotograferen in weinig kleding. Was bij de benzinepomp daar. Wel jammer want daardoor kon ik er dus geen foto van maken. Toen ik later weer langs kwam waren ze weg waren er weer andere mensen foto's aan het maken met een auto, weer geen foto voor mij dus.quote:Op dinsdag 22 november 2011 07:11 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Alles wat daar binnen staat is in handen van een privé persoon.
Op de hoofdsporen rijden nog regelmatig treinen voorbij trouwens, dus je moet niet proberen van daar een erotische fotoreeks te gaan maken (waar had ik dit ook al weer gelezen op FOK!...)
Ja dat vind ik ook. In die stijl kun je ook mooie timelapsen op youtube vinden waarbij ze een gebouw oid als achtergrond gebruiken. Ik weet zo alleen even niet hoe je die kunt vinden.quote:Op dinsdag 22 november 2011 00:10 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Schitterend die zwart-wit 'inkt-tekeningen'
quote:A tree grows from the top of a chimney in an abandoned factory yard in Luque, on the outskirts of Asuncion, Paraguay, on October 2 , 2011.
quote:Cnoc An Iuir, an empty and unsold housing development, is pictured in the village of Drumshanbo, County Leitrim, Ireland, on January 28, 2012. During the economic boom, Irish developers attempted to cash in, building tens of thousands of houses. However, poor planning decisions and the global recession have resulted in a large number of estates being abandoned, unoccupied or unfinished.
quote:A goat walks through a deserted school classroom in the village of Voynitsa, some 100 kms (60 miles) north of the capital Sofia, at the heart of Bulgaria's northwestern region, on December 6, 2011. The bare fields, the empty roads, the ruined houses and the shuttered schools say it all. Welcome to Bulgaria's rural northwest, officially the poorest region in the European Union. In the 1970s and 1980s, the region saw massive industrialization, making goods solely for the communist-era Comecon market. But when the Iron Curtain fell 20 years ago, the factories closed.
quote:Fiberglass dinosaurs and swans at the abandoned amusement park Spreepark in Berlin, on July 16, 2011. Berlin is littered with relics of its communist past, and one of the eeriest is the Spreepark, where the remains of what was once East Germany's only amusement park still stand.
quote:The interior of the abandoned Martyrs of Uganda Catholic Church, in Detroit, Michigan, on December 18, 2011.
quote:A stray dog walks in the Abruzzo region village of Villa Sant'Angelo's main square on October 20, 2010. 17 of the 450 inhabitants of Villa Sant'Angelo were killed by an earthquake that hit the region on April 6, 2009.
Meerquote:A cat sits in a deserted street in Peleas de Abajo, in northwestern Spain, on March 8, 2012. Decades of overspending and accumulated interest on unpaid debt has put Peleas de Abajo 4.6 million euros ($6 million) in the red and the mayor claims it is now the most indebted town in Spain. The town's debt per inhabitant is nearly 20,000 euros for every resident.
Typ er een stukje over, doe er een paar gepaste foto's bij en we vragen een mod om de OP te fixenquote:Op donderdag 26 april 2012 15:33 schreef MCH het volgende:
Ik ben vorige week in Doel geweest. Echt ongelooflijk interessant om te zien. Er zat ook nog een meisje te wachten op de bus want schijnbaar komt er nog wel openbaar vervoer voor de paar zielen die er nog steeds wonen. Mooi ook om al die actieborden te lezen.
quote:Op donderdag 26 april 2012 15:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Typ er een stukje over, doe er een paar gepaste foto's bij en we vragen een mod om de OP te fixen
De foto's van Miendientje (op pagina 3) werken nog gewoon. Verder heb ik zelf geen foto's gemaakt, heb mijn eigen verbeelding er maar bij gemaakt + vooraf interessante info gelezen via Wikipedia.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:54 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik denk dat ze je foto's en informatie vragen omdat de oude plaatjes niet meer werken.
Volgens Wikipedia zouden de sloopwerken gestart zijn in november 2011.quote:
quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:49 schreef Puala het volgende:
Oeh dat bied wel perspectieven voor de korte termijn
Het kan zijn dat men ondertussen al begonnen is aan de sloopwerken hoor ..quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:49 schreef Puala het volgende:
Oeh dat bied wel perspectieven voor de korte termijn
Daar was ik ook al voor aan het denken, maar zoveel zijn er niet in West-Vlaanderen denk ik?quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:48 schreef Puala het volgende:
Of je hebt uitwijklocaties in de buurt beschikbaar voor als het niets word
Ik denk dat je je niet realiseert wat renovatie kost. Soms is die optie duurder als nieuwbouw.quote:Op maandag 14 januari 2013 14:13 schreef Iwanius het volgende:
Blijf apart dat er zoveel mensen om een woning zitten te springen,het aantal daklozen niet te tellen is en dit soort spooksteden niet door de overheid weer tot leven worden gebracht zodat er mensen in kunnen worden gehuisvest. Win- win situatie voor de gemeenschap.
Dat is absoluut waar. Renovatie is heel duur en nieuwbouw is uiteindelijk ook meer waard dan een renovatie.quote:Op maandag 14 januari 2013 14:40 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik denk dat je je niet realiseert wat renovatie kost. Soms is die optie duurder als nieuwbouw.
Deze is in Groningen (Delfzijl), toch? Ik ben er wel eens geweest, maar alles zat potdicht toen. Als je kerkjes rustig van binnen wilt bekijken zijn er wel andere mogelijkheden in die buurt.quote:
Da's toch de oude Royal Sphinx fabriek?quote:Op zondag 27 januari 2013 01:08 schreef Monsieursander het volgende:
Als je Maastricht binnen komt rijden heb je aan de linkerkant bij de Sappi ook allemaal spookgebouwen. Ook eentje in de buurt van het centrum.
[ afbeelding ]
Jep. Heel groot en leeg. Zou een perfecte plek zijn voor een alternatief feest.quote:Op zondag 27 januari 2013 11:18 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Da's toch de oude Royal Sphinx fabriek?
Doel is vrij toegankelijk.quote:
Als je autos gaat fotograferen, wees je er dan van bewust dat er nog steeds mensen wonen. Zet de motoren uit, en zet geen radios keihard aan. Daarnaast: een deur die dicht is betekent zeer waarschijnlijk dat er in dat huis nog iemand woont. Trap die deuren dus niet in. De overgebleven bewoners zullen je dankbaar zijn.quote:Op maandag 1 april 2013 13:08 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dus overdag gewoon toegankelijk? Dat is mooi, ga er binnenkort foto's maken met een stel auto's.
Wat hij zegt.quote:Op maandag 1 april 2013 18:40 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Als je autos gaat fotograferen, wees je er dan van bewust dat er nog steeds mensen wonen. Zet de motoren uit, en zet geen radios keihard aan. Daarnaast: een deur die dicht is betekent zeer waarschijnlijk dat er in dat huis nog iemand woont. Trap die deuren dus niet in. De overgebleven bewoners zullen je dankbaar zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |