abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 juni 2010 @ 22:16:10 #1
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_82954641
Als je vader of moeder wordt gaat er een nieuwe wereld voor je open. Jaren lang heb je gezwoegd op een opleiding, daarna ben je verder gegroeid in je werk en voor de meest ingewikkelde dingen draai je je hand niet meer om. En dan sta je daar ineens, na een dag of acht kraamzorg, met een klein babietje in je armen. Zonder opleiding of handleiding. En het houdt niet op bij dat babietje, want straks als hij 1,2, 6 of18 is.... dan is er ook altijd weer wat nieuws.
En ja natuurlijk zijn er boeken over opvoeden, koken voor kinderen en weet ik wat niet allemaal. Maar soms dan hoor of lees je ineens iets van een andere ouder waarvan je denkt: verrek, hadden ze me dat maar eerder verteld!

Wat was nou voor jou een moment dat je dacht: Waarom heeft niemand me dit verteld?? Grote en kleine tips, verzamel ze hier.

Dan zal ik zelf het spits afbijten he.

Een van mijn 'big regrets' is de bumbo. We hebben getwijfeld of we er een zouden kopen, maar het uiteindelijk niet gedaan. Later pas las ik dat mensen hem ook onder de douche gebruiken. Ideaal: een plekje waar je kind even veilig kan zitten, zonder uit te glijden, terwijl jij even snel je haar wast. Hadden we nu toch maar....

Mijn tweede AHA kwam van mijn nicht. Als je eten kookt voor je kleintje en het niet glad genoeg gepureerd krijgt, doe dan de groenten (en evt. vlees, maar geen aardappel) met wat (kook)vocht of (moeder)melk in de blender of staafmixer. Door het extra vocht krijg je de hele boel mooi glad geblenderd, maar dan is het natuurlijk veels te dun. Dan warm je de soep op in een pannetje en dikt hem mooi in met instant-aardappelpuree. Tadaa, prachtig glad babyprakje! Waarom lees je zoiets nou nooit ergens?
Wel even opletten dat je puree hebt zonder zout trouwens.

Wat is jouw kleine of grote ding waarbij je dacht: verrek...?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  donderdag 17 juni 2010 @ 22:31:38 #2
593 sjak
Juffie Bloem
pi_82955793
Leuk topic! Dat van babymelk staat ook in de opperdepop. Dat is misschien wel een aardige tip een goed kinderkookboek kopen. En verder kan ik als tip geven dat je niet teveel van te voren moet bedenken. Je doet het toch anders dan je je ooit had kunnen voorstellen

Ik ga nog even nadenken over superdingen die je had moeten weten.
Lekker douchen!
  donderdag 17 juni 2010 @ 22:32:45 #3
593 sjak
Juffie Bloem
pi_82955868
Oja, zo'n veelkleurig plastic fietsje van 6,99 bij de speelgoedwinkel is hier echt een topper!
Lekker douchen!
pi_82956176
Ik haatte de Teletubbies, totdat ik zag hoe Thijs erop reageert. Blijkbaar is het dus toch leuk (en ik heb al een aantal in het Engels 'gehaald', klinkt leuker)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  donderdag 17 juni 2010 @ 22:38:48 #5
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_82956265
Oh ja speelgoed: van die ouderwetse stapelbekertjes zijn hier nu zwaar favoriet. Tegen elkaar slaan, in en uit elkaar, 'balletje balletje' spelen met een klein bekertje verstopt onder een grote.... En torens omgooien die papa en mama bouwen natuurlijk. En later kan hij zelf torens bouwen en ermee spelen in bad, want er zitten ook gaatjes in de bodem.
Als dat niet multifunctioneel inzetbaar is... En heerlijk klein op te bergen, ook een voordeel
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_82956507
Ik had het fijn gevonden als iemand me had gezeg elke dag met het flesje te oefenen en niet na een paar keer oefenen te denken dat 'ze het kan'.

En de goedkope ikea kinderstoel waar je de poten uit kunt trekken. Hoppa, in de auto. Onze zware houten is nog nooit gebruikt...
  donderdag 17 juni 2010 @ 22:45:52 #7
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_82956756
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 22:42 schreef Sorbootje het volgende:
Ik had het fijn gevonden als iemand me had gezeg elke dag met het flesje te oefenen en niet na een paar keer oefenen te denken dat 'ze het kan'.
Inderdaad! Ik weet van Asy dat ze daar ook een heel gedoe mee heeft gehad. Das een goeie!
De Ikeastoel trouwens ook hoor. Ook een lekker 'smal' kuipje waar de vroege zitters lekker stevig in kunnen zitten.
  donderdag 17 juni 2010 @ 22:54:35 #8
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_82957307
Dat ik na echt helemaal gestoord te zijn geworden van Anna die haar slaapzak steeds uittrok, op de crèche hoorde dat ze 'm daar achterstevoren aandeden!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_82957412
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 22:54 schreef Memmel het volgende:
Dat ik na echt helemaal gestoord te zijn geworden van Anna die haar slaapzak steeds uittrok, op de crèche hoorde dat ze 'm daar achterstevoren aandeden!
onderaan vastdoen met een veiligheidsspeld

voor de luierpeuteraars bij het slapen 's nachts de luier achterstevoren aandoen zodat ze niet bij de sluiting kunnne
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 17 juni 2010 @ 23:00:39 #10
62233 Jelief
ikke lief!
pi_82957653
Bij borstvoeding: wacht niet te lang met het zoeken van hulp als het niet lekker loopt. En dat flesje idd!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_82957658
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 22:32 schreef sjak het volgende:
Oja, zo'n veelkleurig plastic fietsje van 6,99 bij de speelgoedwinkel is hier echt een topper!
Zo'n loopfietsje? Bevalt hier ook goed voor Tyler. Waarschuwing:! Geen kindje van 15,- kg erop. Dan knapt er een wiel af.
pi_82958554
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 23:00 schreef Jelief het volgende:
Bij borstvoeding: wacht niet te lang met het zoeken van hulp als het niet lekker loopt. En dat flesje idd!
Ja, allebei.

En P. had laatst ook een echte Aha. Na het kamperen zei hij dat hij nu wel begreep waarom ik zo graag een tuintje of balkonnetje wil hebben. Dat dat toch wel erg fijn zou zijn voor Ko.
Dus gaan we binnenkort naar een tuinhuisje kijken!

En die aardappelpureepoeder-aha klinkt best wel vies.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_82961415
Heb nog niet echt een AHA erlebnis gehad (ja, ik had me moeten inlezen in borstvoeding van te voren), maar ik vind wel dat drinkflesjes ideale maatbekertjes zijn voor bij het koken wanneer je kleine hoeveelheden vloeistof nodig hebt
  vrijdag 18 juni 2010 @ 07:14:47 #14
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_82964479
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 00:19 schreef octopussy het volgende:
Heb nog niet echt een AHA erlebnis gehad (ja, ik had me moeten inlezen in borstvoeding van te voren), maar ik vind wel dat drinkflesjes ideale maatbekertjes zijn voor bij het koken wanneer je kleine hoeveelheden vloeistof nodig hebt
Mijn jongeste wordt volgende week 4 en ik gebruik al 2,5/3 jaar geen flesjes meer, maar ik heb er nog steeds eentje staan die geregeld tevoorschjn komt bij het koken! Ideaal om 100 ml ofzo af te meten
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 18 juni 2010 @ 09:32:35 #15
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82966412
quote:

ja, dit dus
pi_82966801
Ik zat nog te twijfelen over die Bumbo, maar denk dat ik er eentje ga kopen nu.
Dat van die fles had de kraamverzorgende me al op het hart gedrukt, dus dat wist ik.

Ik had achteraf wel graag een borstvoedingscursus willen doen voor de bevalling, dan was het begin misschien wat makkelijker geweest. Maar toen zag ik het nog als een noodzakelijk kwaad
  vrijdag 18 juni 2010 @ 09:57:34 #17
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82967164
Ow, en zwangerschapsgym! aan de gym zelf heb ik weinig gehad maar ik heb er wel een paar leuke vriendinnen aan overgehouden.
pi_82967316
Ik vind het hebben van een baby een grote aha erlebnis.. maar ik had vooraf wel graag willen weten dat ze niet spontaan los kunnen zitten als ze 6 maanden zijn
ohw ja hier écht geen bumbo meer in de badkamer nadat hij eruit geklommen is en met zn hoofd op de tegels terecht kwam.. alleen nog maar een bumbo met playtray dus..
pi_82973431
Met de oudste had ik een boxkleed wat ik steevast op de grond legde maar dat altijd weg gleed of als je er per ongeluk met je eigen voeten op kwam had je nog de mogelijkheid om flink onderuit te gaan. Bij de 2e hadden ze picknick kleden van de Hema in de folder staan, eentje met stof aan de bovenkant en plastic aan de onderkant. Echt ideaal speelkleed, veel groter dan een boxkleed en je glijd er niet op uit, het blijft liggen op een kurk vloer en het kan waarachtig ook nog in de wasmachine.
pi_82973443
quote:
En de goedkope ikea kinderstoel waar je de poten uit kunt trekken. Hoppa, in de auto. Onze zware houten is nog nooit gebruikt...
Niet kapot van de bumbo maar kindje in de wipper zetten als je aan het douchen bent ÖF als ze goed kunnen zitten bovenstaande kinderstoel in de douche zetten ideaal op "werkhoogte"
  vrijdag 18 juni 2010 @ 12:44:20 #21
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_82974008
Ik zag ook eens iemand hier, die haar kleine babietje in een handdoen gewikkeld in de wasbak legde en dan gauw zichzelf ernaast afdroogde. Vond ik ook een goed idee!
pi_82975003
quote:
Krijg opeens een aha erlebnis. F heeft uitslag op haar kinnetje van de rits, als ik hem achterstevoren aan doe is dat natuurlijk ook over!!!!
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:12:11 #23
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_82975273
Let wel op dat het rugpand hoger sluit dan het voorpand! Dus het moet niet strak om het nekje gaan zitten!
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:39:24 #24
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_82976666
Dé tip die ik iedere zwangere en alle andere ouders probeer in te wrijven komt van Lady-wrb..
Gebruik een lingeriewasnetje om de babysokjes in te doen bij het wassen!
(wasmachines eten kleine sokjes!)

En idd..

Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_82978256
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 10:02 schreef Chan het volgende:
Ik vind het hebben van een baby kind een grote aha erlebnis..

Ik ben er onlangs achter gekomen dat tandenpoetsen al liggend op de verschoonkussen een stuk beter gaat dan al worstelend met zo'n peuter op je arm

[ Bericht 0% gewijzigd door geppie op 18-06-2010 14:15:33 ]
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_82980321
quote:
Van dattem inderdaad goddank zag Rienk met 4 maanden het licht!

En ik had er nog een, maar die ben ik even vergeten
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_82981826
Na minstens 2 maanden klooien met allerlei verschillende merken flesjes en spenen die allemaal vacuum zogen, kwam het grote AHA moment door een post van 1 van de in oud postende heren: de dop van het flesje na het vastdraaien weer een klein slagje losdraaien.... werkt super, nooit meer een vacuumzuigend flesje. Zo simpel, waarom had ik dat zelf niet bedacht?
pi_82990488
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:38 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Van dattem inderdaad goddank zag Rienk met 4 maanden het licht!

En ik had er nog een, maar die ben ik even vergeten

Isabeau is wat trager van begrip (of eigenwijzer) en had er 7 maanden voor nodig.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 17:50:29 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_82990755
Ik wou dat ik had geweten van het bestaan van een 'badring' bij Sasha. Dat had me heel wat kramp in mijn rug gescheeld bij het badderen:

Zit met zuignappen vast op de bodem van het bad of de douchebak. Ideaal!

Oh, en Sudo niet cm's dik smeren maar juist een dun laagje. Meer is niet altijd beter.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 17:53:09 #30
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_82990853
Dat een kind hebben gewoon echt leuk is. Niet dat ik dat niet dacht, ik dacht het wel, maar wist het ook toch niet zeker. En dat ik dat ook gewoon kan, moederen....

En dat kinders dus echt allemaal heel anders zijn, en ontzettend 'eigen'. Al zijn ze een dag oud. Ik vind dat toch zo speciaal..... Het kan alleen maar huilen, beetje staren en ongecontroleerd met de armen zwaaien, maar toch hebben ze al duidelijk een 'eigen dingetje'/karaktertje.

En zit ik hier te emo-en of wat!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_82991045
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 17:50 schreef Brighteyes het volgende:
Ik wou dat ik had geweten van het bestaan van een 'badring' bij Sasha. Dat had me heel wat kramp in mijn rug gescheeld bij het badderen:

[ afbeelding ]

Zit met zuignappen vast op de bodem van het bad of de douchebak. Ideaal!

Oh, en Sudo niet cm's dik smeren maar juist een dun laagje. Meer is niet altijd beter.
Oh ja! Nu weet ik het weer

Over het bad, ik had Rienk in het babybadje maar dat ging altijd vreselijk zeer doen met mijn pols en ik vond het vreselijk onhandig.
Toen zag ik een filmpje van Lotte? In het bad en toen ging er bij mij een lampje branden!

Hij vind het heerlijk en ik zit er op mn knieen voor en heb geen last van mijn pols!

De badring hebben we ook, maar Rienk zit nog niet zelfstandig genoeg. Dus die laten we voorlopig nog even links liggen
  vrijdag 18 juni 2010 @ 18:54:44 #32
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82993117
Dat als je kind zo ontzettend gepoept heeft dat het uit de luier stroomt en dus ook gigantelijk op de romper zit..je die romper niet heel voorzichtig over het hoofd hoeft te doen zodat de poep niet op het hoofd komt...maar dat de romper ook gewoon naar beneden uit kan.
Heeft bij mij 2 kinderen geduurd voor ik er achter kwam
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_82993197
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 18:54 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Dat als je kind zo ontzettend gepoept heeft dat het uit de luier stroomt en dus ook gigantelijk op de romper zit..je die romper niet heel voorzichtig over het hoofd hoeft te doen zodat de poep niet op het hoofd komt...maar dat de romper ook gewoon naar beneden uit kan.
die ga k onthouden!

Dankzij TF en BE kwam ik erachter dat het handig is om je kind een eigen lepeltje in de hand te geven tijdens het voeren. Voorkomt dat ze steeds jouw lepeltje of het bakje uit je handen trekken met alle gevolgen van dien
Wist ik dat dacht ik ook es snel een magnetronhapje te geven
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 18 juni 2010 @ 19:44:35 #34
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_82994909
quote:
verdomd...je hebt gelijk...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_82995447
quote:
Wh00tness!

Die wist ik nog niet!
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 18:57 schreef huuphuup het volgende:

[..]

die ga k onthouden!

Dankzij TF en BE kwam ik erachter dat het handig is om je kind een eigen lepeltje in de hand te geven tijdens het voeren. Voorkomt dat ze steeds jouw lepeltje of het bakje uit je handen trekken met alle gevolgen van dien
Wist ik dat dacht ik ook es snel een magnetronhapje te geven
En die ook niet!

Wat een super topic!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 18 juni 2010 @ 19:59:14 #36
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82995535
quote:
Binnenste buiten werkt ook
  vrijdag 18 juni 2010 @ 20:09:34 #37
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_82995955
quote:
Daar heb ik nou wat aan. Nooit aan gedacht.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  vrijdag 18 juni 2010 @ 20:10:57 #38
45621 Suzanna
Mama van...
pi_82996016
Leuk om te lezen vooral als je die dingen allaaaaaaaaaaaaang wist

(geintje hoor, ook voor mij veel leuke dingen, en wie weet heb ik er weer wat aan straks!)
pi_82996197
- Bij borstvoeding inderdaad niet te lang wachten met het zoeken van hulp! Want dat kan een hoop schelen!

- Sokjes in een wasnetje (zag ik ook al voorbij komen) scheelt een hoop zoeken en kwijtraken.

- Vanish voor vlekken

- Het hele jaar door een verlanglijstje bijhouden, zodat je het niet op het moment zelf hoeft te bedenken (en dan na de verjaardag allemaal leuke dingen bedenkt...)
Fake it till you make it...
  vrijdag 18 juni 2010 @ 20:18:10 #40
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_82996363
quote:
Die wist ik al, maar dan omdat ik op die manier juist een rompertje aantrok toen Annicka nog inieminie was. Ik vond het doodeng om op de normale manier dat rompertje aan te trekken.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 18 juni 2010 @ 21:14:25 #41
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_82998852
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 19:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Binnenste buiten werkt ook
ja kan ook idd. Maar krijg je de rits dan helemaal dicht? Anders kunnen ze m toch nog open friemelen?
pi_82999469
*Bij rugpoep de romper via de onderkant uitdoen, en niet via het hoofd(anders kans op poep in haartjes e.d)
edit: spuit 11

* antivlekken Oxy spul in spuitflacon van de Action helpt erg goed op vlekken

*Opperdepop is echt een must have! hele simpele gerechtjes maar je moet er maar net opkomen
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 18 juni 2010 @ 21:59:57 #43
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_83001766
Oja een ouwetje maar eentje die Lois graag ertegen aan gooide.

Kleding met poepvlekken (die er dus niet goed uit willen) na de was in de (volle) zon hangen te drogen.
Zon bleekt! (werkt hier ook aardig bij tomaatige vlekken )
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  vrijdag 18 juni 2010 @ 22:05:59 #44
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_83002190
Een knoopsgat maken achter in de slaapzak, deze afdekken met een lapje dat aan drie kanten vastzit aan de binnenkant,( tegen uitsteken voetje) maakt dat je kindlief met slaapzak en al in de autostoel kan vervoeren. Haske handig voor lange autoritten, of als ze slapend vervoerd gaan worden. Thuis zo huppekee het bed in.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 00:30:58 #45
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83008407
(h)aha de buurvrouw, ik snap er geen drol van!
in de haak.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 08:55:39 #46
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83012335
quote:
Dat doe ik altijd al bij een poepexplosie! En ik ben pas bij mijn eerste kind
  zaterdag 19 juni 2010 @ 09:02:30 #47
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_83012387
Ik heb het hier al eens eerder verteld
I`m not weird. I`m limited edition.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 09:11:01 #48
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_83012474
Mijn aha-erlebnis was echt toen ik me realiseerde dat ik helemaal geen eten hoefde te pureren, maar dat de kinderen gewoon het makkelijkste met de pot mee konden eten. Struik broccoli in de knuistjes en gaan.

Gek eigenlijk, ik zag er zo tegenop dat ik voedsel moest gaan pureren (persoonlijke afwijking, i know) en dat is dus helemaal nooit nodig geweest.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 19 juni 2010 @ 09:13:05 #49
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_83012495
Het hele jaar door een voorraadje speelgoedjes/knutselspul/andere leuke dingetjes verzamelen als er iets in de aanbieding is. Dat voorkomtt tegen Sinterklaas een uitgeputte portemonnee en bovendien heb je altijd een cadeautje bij de hand in onverwachte situaties (vergeten iets te kopen voor verjaardag vriendje, troostmoment bij ernstig leed...)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 19 juni 2010 @ 12:10:55 #50
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_83016593
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 00:30 schreef trui het volgende:
(h)aha de buurvrouw, ik snap er geen drol van!
euh, gewoon een gat achter in de slaapzak zodat je dan daardoor en bij de rits het autostoeltje vast kan doen. Omdat het best een flink (knoops)gat is het even afdekken anders steekt er steeds een been door met 'gewoon' slapen. Nou ja, duidelijker kan ik het niet omschrijven.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')