abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82944219
Als leerlingen van verschillende rassen bij elkaar in de klas worden gezet, heeft dat een negatief effect op de leerprestaties.
Daarnaast is het zo dat alle leerlingen slechter scoren als er een hoger aandeel leerlingen uit islamitische landen op een school zit.

Dat stelt professor Jaap Dronkers vanmiddag, hoogleraar internationaal onderwijsonderzoek, bij het aanvaarden van een leerstoel aan het Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (ROA) van de Universiteit Maastricht.

Dronkers concludeert dat 15-jarige leerlingen van scholen met een grote etnische diversiteit minder goed presteren dan vergelijkbare leerlingen van scholen met een homogene samenstelling. Dat geldt zowel voor allochtone als voor autochtone leerlingen.

Waar veel islamitsiche leerlingen in een klas een negatief effect hebben op de prestaties, blijkt verder dat een hoger aandeel van leerlingen uit Zuid- en Oost Azië juist een positief effect heeft op de schoolscores van leerlingen.

bron en meer: http://www.telegraaf.nl/b(...)staties__.html?p=3,3

Dan toch maar aparte scholen voor de diverse groepen nederlanders ?

Zal haast wel moeten, in macro termen gezegd: de kenniskwaliteit van nederland zakt per jaar. Waar ligt de bodem en wanneer is deze bereikt?
nothing will change without a rebel
pi_82944359
quote:
Waar veel islamitsiche leerlingen in een klas een negatief effect hebben op de prestaties, blijkt verder dat een hoger aandeel van leerlingen uit Zuid- en Oost Azië juist een positief effect heeft op de schoolscores van leerlingen.
No shit
  donderdag 17 juni 2010 @ 19:01:57 #3
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_82944596
Ik stel voor om veel asielzoekers uit Bangladesh toe te laten.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_82944884
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:01 schreef TomLievense het volgende:
Ik stel voor om veel asielzoekers uit Bangladesh toe te laten.
ja goed idee, de meeste kunnen al zwemmen...integratiegarantie nietwaar
pi_82945107
Even de causaliteit omdraaien...
Goh zeg, dat had ik nou nooit verwacht, dat een hoog aandeel van mensen uit lagere sociale klassen zouden zorgen voor slechtere leerprestaties. Er gaat een wereld voor me open nu!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_82945188
Omgevingsfactoren zijn toch nooit een argument voor rechtse mensen?
  donderdag 17 juni 2010 @ 19:26:00 #7
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_82945551
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:14 schreef Mwanatabu het volgende:
Goh zeg, dat had ik nou nooit verwacht, dat een hoog aandeel van mensen uit lagere sociale klassen zouden zorgen voor slechtere leerprestaties. Er gaat een wereld voor me open nu!
Volgens het onderzoek doen puur zwarte scholen het ook beter dan gemengde scholen. Ik denk alleen dat etnischiteit hier weinig me te maken heeft.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_82945588
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 18:52 schreef bendk het volgende:
Als leerlingen van verschillende rassen bij elkaar in de klas worden gezet, heeft dat een negatief effect op de leerprestaties.
De professor had het niet over rassen ... Dat is jouw toevoeging..
Meer leerlingen van meer etniciteiten is niet de oorzaak... wel de sociaal-ekonomische klasse en dat men van huis uit minder goed Nederlands meekrijgt, van ouders die ook niet zo goed geschoold zijn.
De conclusie dat het aan het ontbreken van de factor homogeniteit ligt is vooralsnog bogus...
pi_82945735
quote:
Daarnaast is het zo dat alle leerlingen slechter scoren als er een hoger aandeel leerlingen uit islamitische landen op een school zit.

Dat stelt professor Jaap Dronkers vanmiddag, hoogleraar internationaal onderwijsonderzoek, bij het aanvaarden van een leerstoel aan het Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (ROA) van de Universiteit Maastricht.

Dronkers concludeert dat 15-jarige leerlingen van scholen met een grote etnische diversiteit minder goed presteren dan vergelijkbare leerlingen van scholen met een homogene samenstelling. Dat geldt zowel voor allochtone als voor autochtone leerlingen.

Zal haast wel moeten, in macro termen gezegd: de kenniskwaliteit van nederland zakt per jaar. Waar ligt de bodem en wanneer is deze bereikt?
Je biedt slechts 1 "oplossing".
Een andere oplossing kan zijn om vaker met les-assistenten te werken zodat per leerling meer aandacht gegeven kan worden.

Met jouw "oplossing" krijg je alleen maar klassen met buitenlanders die slecht blijven presteren, nog meer drukte voor de docent en uiteindelijk nog meer kansarmen op de arbeidsmarkt.
En dat mogen jij en ik betalen van ons belastinggeld.

Oh nee, jij niet, want jij woont in DK

Ik zeg; kleinere klassen of meer les-assistenten.
pi_82945739
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De professor had het niet over rassen ... Dat is jouw toevoeging..
Meer leerlingen van meer etniciteiten is niet de oorzaak... wel de sociaal-ekonomische klasse .
In hetzelfde bericht:
quote:
Verder stelt hij dat leerlingen afkomstig uit islamitische landen lagere onderwijsprestaties hebben dan andere vergelijkbare allochtone leerlingen. „Die achterstand kan niet door de sociaal-economische achtergrond, schoolkenmerken of onderwijsstelsel verklaard worden. Het eenzijdig hameren op de sociaal-economische achterstand of kenmerken van scholen of onderwijsstelsels heeft dus geen empirische basis.”
Er staat nadrukkelijk dat het niet verklaard kan worden op basis van hun sociaal-economische achtergrond.
  donderdag 17 juni 2010 @ 19:31:43 #11
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_82945803
Ik dacht dat er maar één ras was? Het menselijk ras. Dat eugenetische gesmijt met de term 'rassen' in de OP geeft me huiveringen...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juni 2010 @ 19:33:49 #12
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82945908
quote:
Linksom of rechtsom, het lijkt me geen wenselijke situatie.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juni 2010 @ 19:34:09 #13
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82945926
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik dacht dat er maar één ras was? Het menselijk ras. Dat eugenetische gesmijt met de term 'rassen' in de OP geeft me huiveringen...
Mooi dan bestaat racisme ook niet meer.
  donderdag 17 juni 2010 @ 19:34:21 #14
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_82945938
En waarom moet dit weer in POL?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_82946032
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:30 schreef Picchia het volgende:

[..]

In hetzelfde bericht:
[..]

Er staat nadrukkelijk dat het niet verklaard kan worden op basis van hun sociaal-economische achtergrond.
Er wordt zoveel gezegd...
Hij zal wel in een rapport een argumentatie en andere verklaring geven... voorlopig lijkt het me logischer aan te nemen dat ouders met mindere scholing en minder vaardigheid in het Nederlands ook eerder dit aan de kinderen meegeven.. gelukkig is dit geen strikte sociologsche wet
En klassen met meer Nederlandse kinderen lijken klassen te zijn met meer vaardigheid in het Nederlands en met ouders die een betere opleiding hadden.

Dat over rassen was niet een opmerking van de onderzoeker, toch ?
pi_82946209
quote:

De oplossing is dus duidelijk! We moeten leden van het "Zuid en oost aziatisch ras" in klassen gaan dumpen. In klassen met leden van het "islamistich ras" stijg de prestatie dan weer tot het oude gemiddelde, in klassen zonder deze zelfs hierboven!

Meer diversiteit aan "rassen in een klas dus!!!

Lang leve de etnische diversiteit!
pi_82946278
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er wordt zoveel gezegd...
Hij zal wel in een rapport een argumentatie en andere verklaring geven... voorlopig lijkt het me logischer aan te nemen dat ouders met mindere scholing en minder vaardigheid in het Nederlands ook eerder dit aan de kinderen meegeven.. gelukkig is dit geen strikte sociologsche wet
En klassen met meer Nederlandse kinderen lijken klassen te zijn met meer vaardigheid in het Nederlands en met ouders die een betere opleiding hadden.

Dat over rassen was niet een opmerking van de onderzoeker, toch ?
Er wordt ook niet bestreden dat de sociaal economische klasse van ouders geen invloed heeft op de prestaties van het kind. Er wordt alleen aangegeven dat Islamieten een negatieve uitzondering zijn op de regel. En uit mijn hoofd is de enige verbindende factor tussen personen uit Islamitische landen niet hun ras, maar de Islam.
pi_82946343
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Mooi dan bestaat racisme ook niet meer.
jawel want er zijn apen
pi_82946447
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:43 schreef Picchia het volgende:

Er wordt alleen aangegeven dat Islamieten een negatieve uitzondering zijn op de regel.
Dat is mij niet duidelijk uit het verhaal
quote:
En uit mijn hoofd is de enige verbindende factor tussen personen uit Islamitische landen niet hun ras, maar de Islam.
Een andere verbindende factor kan zijn onvoldoende taalbeheersing, lagere schoolopleiding . toch ?
Dat de islam ook hier weer de schuld van is.. komt mij bezopen over ..
pi_82946542
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:44 schreef bendk het volgende:

[..]

jawel want er zijn apen
er zijn ook tulpenbollen.. wat wil je daarmee zeggen dan ?
stiekem verkapt racistisch zijn... reacties uit lokken en dan huilen....... : ze schelden me weer uit voor racist.??

ff serieus.. nu.. ik zie nergens een verwijzing naar rassen staan in het verhaal van de onderzoeker... waarom maak jij daar rassen van ?
pi_82946567
quote:
flauwekul opmerking..iedere sociale klasse is met verbonden met die leerprestatie die haalbaar is.

Als een academicus geen goed nederlands spreekt en schrijft dan is dat slecht, voor een lagere sociale klasse is die zelfde prestatie weer acceptabel

Het IQ EQ en SQ bepaalt, niet de sociale klasse.
  donderdag 17 juni 2010 @ 19:53:29 #22
27648 Weakling
available in strong mint
pi_82946708
Niet slechte prestaties, maar slechtere prestaties. Hoeveel slechter? Is de leerprestatie het enige dat gemeten is? Wat is het effect op bijvoorbeeld integratie van gemende klassen t.o.v. niet gemende klassen, zowel wat betreft de leerlingen als de ouders? Het resultaat van het onderzoek zal vast kloppen, maar er zijn wel wat meer aspecten van belang dan alleen maar leerprestaties.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_82951655
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:53 schreef Weakling het volgende:
Niet slechte prestaties, maar slechtere prestaties. Hoeveel slechter? Is de leerprestatie het enige dat gemeten is? Wat is het effect op bijvoorbeeld integratie van gemende klassen t.o.v. niet gemende klassen, zowel wat betreft de leerlingen als de ouders? Het resultaat van het onderzoek zal vast kloppen, maar er zijn wel wat meer aspecten van belang dan alleen maar leerprestaties.
Oja? Volgens mij zit je op school om iets te leren. Dat uit zich in prestaties, of het uitblijven er van, zoals op de scholen uit het onderzoek. Het onderzoek bewijst wat iedereen die logisch kan redeneren en observeren al wist: gemengde scholen zijn slechter dan witte scholen. Maar frappant is dat ze zelfs slechter zijn dan de meeste zwarte scholen. Gedwongen multiculturalisme is dus een groter probleem dan een specifieke cultuur op zichzelf, aldus het onderzoek.
pi_82954035
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:44 schreef bendk het volgende:

[..]

jawel want er zijn apen
  donderdag 17 juni 2010 @ 22:57:45 #25
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_82957491
quote:
Ja, dat is weer de aloude (Marxistische) misvatting dat het allemaal door "inkomen" door lagere sociale klasse.
Je weet inmiddels best zelf ook dat het door cultuur en mentaliteit komt en dat inkomen of vermogen van de ouders niets, maar dan ook helemaal niets hiermee te maken heeft.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')