No shitquote:Waar veel islamitsiche leerlingen in een klas een negatief effect hebben op de prestaties, blijkt verder dat een hoger aandeel van leerlingen uit Zuid- en Oost Azië juist een positief effect heeft op de schoolscores van leerlingen.
ja goed idee, de meeste kunnen al zwemmen...integratiegarantie nietwaarquote:Op donderdag 17 juni 2010 19:01 schreef TomLievense het volgende:
Ik stel voor om veel asielzoekers uit Bangladesh toe te laten.
Volgens het onderzoek doen puur zwarte scholen het ook beter dan gemengde scholen. Ik denk alleen dat etnischiteit hier weinig me te maken heeft.quote:Op donderdag 17 juni 2010 19:14 schreef Mwanatabu het volgende:
Even de causaliteit omdraaien...
Goh zeg, dat had ik nou nooit verwacht, dat een hoog aandeel van mensen uit lagere sociale klassen zouden zorgen voor slechtere leerprestaties. Er gaat een wereld voor me open nu!
De professor had het niet over rassen ... Dat is jouw toevoeging..quote:Op donderdag 17 juni 2010 18:52 schreef bendk het volgende:
Als leerlingen van verschillende rassen bij elkaar in de klas worden gezet, heeft dat een negatief effect op de leerprestaties.
Je biedt slechts 1 "oplossing".quote:Op donderdag 17 juni 2010 18:52 schreef bendk het volgende:
Als leerlingen van verschillende rassen bij elkaar in de klas worden gezet, heeft dat een negatief effect op de leerprestaties.
Daarnaast is het zo dat alle leerlingen slechter scoren als er een hoger aandeel leerlingen uit islamitische landen op een school zit.
Dat stelt professor Jaap Dronkers vanmiddag, hoogleraar internationaal onderwijsonderzoek, bij het aanvaarden van een leerstoel aan het Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (ROA) van de Universiteit Maastricht.
Dronkers concludeert dat 15-jarige leerlingen van scholen met een grote etnische diversiteit minder goed presteren dan vergelijkbare leerlingen van scholen met een homogene samenstelling. Dat geldt zowel voor allochtone als voor autochtone leerlingen.
Waar veel islamitsiche leerlingen in een klas een negatief effect hebben op de prestaties, blijkt verder dat een hoger aandeel van leerlingen uit Zuid- en Oost Azië juist een positief effect heeft op de schoolscores van leerlingen.
bron en meer: http://www.telegraaf.nl/b(...)staties__.html?p=3,3
Dan toch maar aparte scholen voor de diverse groepen nederlanders ?
Zal haast wel moeten, in macro termen gezegd: de kenniskwaliteit van nederland zakt per jaar. Waar ligt de bodem en wanneer is deze bereikt?
In hetzelfde bericht:quote:Op donderdag 17 juni 2010 19:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De professor had het niet over rassen ... Dat is jouw toevoeging..
Meer leerlingen van meer etniciteiten is niet de oorzaak... wel de sociaal-ekonomische klasse .
Er staat nadrukkelijk dat het niet verklaard kan worden op basis van hun sociaal-economische achtergrond.quote:Verder stelt hij dat leerlingen afkomstig uit islamitische landen lagere onderwijsprestaties hebben dan andere vergelijkbare allochtone leerlingen. „Die achterstand kan niet door de sociaal-economische achtergrond, schoolkenmerken of onderwijsstelsel verklaard worden. Het eenzijdig hameren op de sociaal-economische achterstand of kenmerken van scholen of onderwijsstelsels heeft dus geen empirische basis.”
Linksom of rechtsom, het lijkt me geen wenselijke situatie.quote:Op donderdag 17 juni 2010 19:14 schreef Mwanatabu het volgende:
Goh zeg, dat had ik nou nooit verwacht, dat een hoog aandeel van mensen uit lagere sociale klassen zouden zorgen voor slechtere leerprestaties. Er gaat een wereld voor me open nu!
Mooi dan bestaat racisme ook niet meer.quote:Op donderdag 17 juni 2010 19:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik dacht dat er maar één ras was? Het menselijk ras. Dat eugenetische gesmijt met de term 'rassen' in de OP geeft me huiveringen...
Er wordt zoveel gezegd...quote:Op donderdag 17 juni 2010 19:30 schreef Picchia het volgende:
[..]
In hetzelfde bericht:
[..]
Er staat nadrukkelijk dat het niet verklaard kan worden op basis van hun sociaal-economische achtergrond.
De oplossing is dus duidelijk! We moeten leden van het "Zuid en oost aziatisch ras" in klassen gaan dumpen. In klassen met leden van het "islamistich ras" stijg de prestatie dan weer tot het oude gemiddelde, in klassen zonder deze zelfs hierboven!quote:Op donderdag 17 juni 2010 18:52 schreef bendk het volgende:
Daarnaast is het zo dat alle leerlingen slechter scoren als er een hoger aandeel leerlingen uit islamitische landen op een school zit.
Dat stelt professor Jaap Dronkers vanmiddag, hoogleraar internationaal onderwijsonderzoek, bij het aanvaarden van een leerstoel aan het Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (ROA) van de Universiteit Maastricht.
Dronkers concludeert dat 15-jarige leerlingen van scholen met een grote etnische diversiteit minder goed presteren dan vergelijkbare leerlingen van scholen met een homogene samenstelling. Dat geldt zowel voor allochtone als voor autochtone leerlingen.
Waar veel islamitsiche leerlingen in een klas een negatief effect hebben op de prestaties, blijkt verder dat een hoger aandeel van leerlingen uit Zuid- en Oost Azië juist een positief effect heeft op de schoolscores van leerlingen.
bron en meer: http://www.telegraaf.nl/b(...)staties__.html?p=3,3
Dan toch maar aparte scholen voor de diverse groepen nederlanders ?
Zal haast wel moeten, in macro termen gezegd: de kenniskwaliteit van nederland zakt per jaar. Waar ligt de bodem en wanneer is deze bereikt?
Er wordt ook niet bestreden dat de sociaal economische klasse van ouders geen invloed heeft op de prestaties van het kind. Er wordt alleen aangegeven dat Islamieten een negatieve uitzondering zijn op de regel. En uit mijn hoofd is de enige verbindende factor tussen personen uit Islamitische landen niet hun ras, maar de Islam.quote:Op donderdag 17 juni 2010 19:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er wordt zoveel gezegd...
Hij zal wel in een rapport een argumentatie en andere verklaring geven... voorlopig lijkt het me logischer aan te nemen dat ouders met mindere scholing en minder vaardigheid in het Nederlands ook eerder dit aan de kinderen meegeven.. gelukkig is dit geen strikte sociologsche wet
En klassen met meer Nederlandse kinderen lijken klassen te zijn met meer vaardigheid in het Nederlands en met ouders die een betere opleiding hadden.
Dat over rassen was niet een opmerking van de onderzoeker, toch ?
jawel want er zijn apenquote:Op donderdag 17 juni 2010 19:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mooi dan bestaat racisme ook niet meer.
Dat is mij niet duidelijk uit het verhaalquote:Op donderdag 17 juni 2010 19:43 schreef Picchia het volgende:
Er wordt alleen aangegeven dat Islamieten een negatieve uitzondering zijn op de regel.
Een andere verbindende factor kan zijn onvoldoende taalbeheersing, lagere schoolopleiding . toch ?quote:En uit mijn hoofd is de enige verbindende factor tussen personen uit Islamitische landen niet hun ras, maar de Islam.
er zijn ook tulpenbollen.. wat wil je daarmee zeggen dan ?quote:
flauwekul opmerking..iedere sociale klasse is met verbonden met die leerprestatie die haalbaar is.quote:Op donderdag 17 juni 2010 19:14 schreef Mwanatabu het volgende:
Oja? Volgens mij zit je op school om iets te leren. Dat uit zich in prestaties, of het uitblijven er van, zoals op de scholen uit het onderzoek. Het onderzoek bewijst wat iedereen die logisch kan redeneren en observeren al wist: gemengde scholen zijn slechter dan witte scholen. Maar frappant is dat ze zelfs slechter zijn dan de meeste zwarte scholen. Gedwongen multiculturalisme is dus een groter probleem dan een specifieke cultuur op zichzelf, aldus het onderzoek.quote:Op donderdag 17 juni 2010 19:53 schreef Weakling het volgende:
Niet slechte prestaties, maar slechtere prestaties. Hoeveel slechter? Is de leerprestatie het enige dat gemeten is? Wat is het effect op bijvoorbeeld integratie van gemende klassen t.o.v. niet gemende klassen, zowel wat betreft de leerlingen als de ouders? Het resultaat van het onderzoek zal vast kloppen, maar er zijn wel wat meer aspecten van belang dan alleen maar leerprestaties.
Ja, dat is weer de aloude (Marxistische) misvatting dat het allemaal door "inkomen" door lagere sociale klasse.quote:Op donderdag 17 juni 2010 19:14 schreef Mwanatabu het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |