ik denk dat het zeer zeker wel van belang is dat hij een opvoedingsrol gaat krijgen, anders gaat het later botsen. Je krijgt hier geheid irritaties onderling.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:08 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Het is zeker niet zo dat ik primair op zoek ben naar een papa figuur. Als ik iemand tegenkom die mij gelukkig maakt, rekening houdt met de kleine maar totaal geen zin heeft om een opvoedingsrol te spelen dan is dat echt prima. Hoewel ik gewoon het allerleukste knulletje heb van deze aardbol en ik denk dat het moeilijk wordt om niet betrokken te raken bij hem /opschepmodus off

Ik zou dat toch ook wel door laten schemeren naar potentiele relatie-kandidaten (quote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:08 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Het is zeker niet zo dat ik primair op zoek ben naar een papa figuur. Als ik iemand tegenkom die mij gelukkig maakt, rekening houdt met de kleine maar totaal geen zin heeft om een opvoedingsrol te spelen dan is dat echt prima. Hoewel ik gewoon het allerleukste knulletje heb van deze aardbol en ik denk dat het moeilijk wordt om niet betrokken te raken bij hem /opschepmodus off

zoek je voordelen dan als je met iemand date?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik weet nog steeds niet wat het voordeel is van een single mom daten

Het heeft ook geen echt voordeel, tenzij je iemand zoekt met verantwoordelijkheidsgevoel en die wat serieuzer in het leven staat. Neemt niet weg dat het nog steeds een heel erg leuke vrouw kan zijn.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Niet alleen maar voordelen, maar het zou fijn als er wel een paar zijnquote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:16 schreef Olle. het volgende:
[..]
zoek je voordelen dan als je met iemand date?
Wil je niet gewoon een relatie waarin je gelukkig wordt en een toekomst ziet?
ik denk als je alleen zoekt naar voordelen om een single mom te daten dat je beter verder kunt gaan zoeken, denk dat het belangrijker is om samen gelukkig te worden en daar kan geen voordeel tegenop

instant huisje-boompje-beestje.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

denk zoals al eerder werd gezegd verantwoordelijkheids gevoel erg goed zit bij alleen staande moeders, en ze kunnen zichzelf geod reddenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Niet alleen maar voordelen, maar het zou fijn als er wel een paar zijn

Das wel heel erg patheticquote:

Volgens mij komt armoede(volgens de Nederlandse definitie) vooral voor bij single moms, denk dus dat die stelling niet helemaal op gaatquote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:18 schreef Olle. het volgende:
[..]
denk zoals al eerder werd gezegd verantwoordelijkheids gevoel erg goed zit bij alleen staande moeders, en ze kunnen zichzelf geod redden

Geen idee. Voorlopig hou ik het er echt bij eentje en heb ik totaaaal geen behoefte aan een tweede maar heb ook ooit gezegd dat ik geen kids wou.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
wil je wel nog meer kinderen met je toekomstige partner of blijf je het bij die ene houden?

Dat heeft toch juist ook met verantwoordingsgevoel te maken. Maken blijkbaar de keus bij hun kind te zijn dan 40 uur per week te werken. Dan maar wat minder financiele ruimte.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Volgens mij komt armoede(volgens de Nederlandse definitie) vooral voor bij single moms, denk dus dat die stelling niet helemaal op gaat

Ik vind 1 kind hebben zielig voor het kindquote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:19 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Geen idee. Voorlopig hou ik het er echt bij eentje en heb ik totaaaal geen behoefte aan een tweede maar heb ook ooit gezegd dat ik geen kids wou.
Ik vind 1 kind eigenlijk wel super. Je hebt alle tijd en aandacht en nog best wat vrijheid. Maar kan me best voorstellen dat als je het met zn tweeën doet het een stuk makkelijker is. Moeilijk.

goed redden hoeft niet alleen op financieel gebied hequote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Volgens mij komt armoede(volgens de Nederlandse definitie) vooral voor bij single moms, denk dus dat die stelling niet helemaal op gaat

Ja, at klopt, maar dat soort mensen zijn er nou eenmaalquote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Das wel heel erg pathetic

Ja maar ik vind 4 kinderen zielig voor mijn lijfquote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik vind 1 kind hebben zielig voor het kind. Komt doordat ik zlef uit een gezin met 4 kinderen kom
.

Ik vind hem ook niet zo slim, maar dat heeft andere redenenquote:
Je generaliseert te veel denk ik. Er zijn ook echt wel situaties waarin het welk werkt, misschien wel meer dan die niet werken. Alleen hoor je het alleen als het fout gaat.quote:Echte wrijvingen komen er ook vaak pas als de kind(eren) in de pubertijd komen. En veel succes dan met je broer om ouderlijk gezag uit te oefenen terwijl de moeder en vader toekijken

Is wel vrij essientieelquote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:21 schreef Olle. het volgende:
[..]
goed redden hoeft niet alleen op financieel gebied he![]()
er is meer dan geld

Hey, niet mijn moeder bashenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:21 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Ja maar ik vind 4 kinderen zielig voor mijn lijf

Een kennis van mijn moeder, ze had al 4 kinderen van 3 vaders, en later met haar man nog twee gekregen. De jongste is al 14 en ze zijn nog gelukkig samen.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand overigens ooit een succesvolle relatie gezien waar er minimaal 2 van de 3 zijn
1: Moeder met kind(eren) uit een eerdere relatie
2: Vader met kind(eren) uit een eerdere relatie
3: Samen gezamelijk kind(eren)
Ik niet in elk geval

Je hebt ze er ook bij die nu zeggen mij niet gezien, maar over een paar jaar best wel er voor open zouden staanquote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:56 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Tsja. Dat kan natuurlijk altijd gebeuren hoewel het mij zou verbazen. Er blijft natuurlijk wel altijd een kans dat het kind op zoek gaat naar de biologische vader. Daar zit ik zelf ook best mee maar er is niets wat ik daaraan kan veranderen. Dus je hebt daar zeker wel een punt. Een relatie met een vrouw die kinderen meebrengt zal altijd wat meer haken en ogen hebben dan als dat niet het geval is. Daarom begrijp ik ook heel goed dat sommigen zeggen 'mij niet gezien'. Maar er zijn er toch best een aantal bij die er geen problemen mee hebben blijkbaar.

6 kinderen van 4 vaders, goed voorbeeldquote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:23 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Een kennis van mijn moeder, ze had al 4 kinderen van 3 vaders, en later met haar man nog twee gekregen. De jongste is al 14 en ze zijn nog gelukkig samen.
Volgens mij ben ik de derde die een 'uitzondering' noemt.![]()
Zelf ben ik kind van een alleenstaande moeder, en ik zie er niets schadelijks in. Het scheelt vast dat ik geen jongen ben, maar mijn moeder heeft wat mij betreft goede vrouwelijke kanten, maar ook 'mannelijke' kanten laten zien (rolemodel). Geen emotionele chantage, nee is nee, doorzetten als iets de eerste keer niet lukt enz.
Een mannelijk rolmodel hoeft toch geen papa te zijn, kan ook een meester of buurman zijn, lijkt mij.

quote:

3 en 5 geloof ik dat ze toen waren. Oud genoeg om te weten dat hij niet hun vader is.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:58 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Ben ik het niet met je eens. Ligt er maar net aan hoe jong de kids waren toen zijn broer in het spel kwam. En dat het waarschijnlijk ooit in een ruzie tegen je gebruikt wordt is wel zeker. Vooral tijdens de pubertijd. Maar het is niet zo dat iedere relatie gedoemd is te mislukken omdat je kids meebrengt.
Dat kan ik alleen maar beamenquote:zeg mensen, kinderen hebben is ook best leuk hoor

Nee maar dat ze alles regelt en zichzelf op duit moment zo kan redden zoals het gaat heb ik respect voor.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Is wel vrij essientieel
Ook TS kan alleen studeren/werken bij de gratie van oma, das ook niet echt een teken van zelfredzaamheid al is het wel prima te begrijpen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |