abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 30 juni 2010 @ 09:30:11 #76
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_83478436
registreer om deze reclame te verbergen
Lenthe vrijdag naar huis, goed nieuws

Wij halen in NL eigenlijk alleen dingen die je hier niet kunt krijgen of die we daar lekkerder vinden. Verder doen we alles hier. Is toch ook veel makkelijker. En vaak ook nog goedkoper

Zegt zij die nu naar Boxmeer gaat
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
http://bijenzonderzorgen.nl/ beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 30 juni 2010 @ 09:31:40 #77
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_83478472
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 09:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gooien de Nederlanders de Duitse nieuwkomers van de markt af?
als ik goed begrijp wat je bedoelt is het antwoord ja.

Onze nieuwe duitse buren bijvoorbeeld wilden eerst een bestaande woning kopen, zijn 3 jaar bezig geweest, maar elke keer moesten ze tegen een NL-er opbieden. Voor de verkoper wel leuk, die vangt dik geld, maar voor de gemiddelde duitser zonder hypotheekaftrek, en dus een flink beperkter budget, erg frustrerend. Uiteindelijk hebben ze dus nieuw gebouwd, dat was goedkoper!
pi_83478531
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 09:31 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

als ik goed begrijp wat je bedoelt is het antwoord ja.

Onze nieuwe duitse buren bijvoorbeeld wilden eerst een bestaande woning kopen, zijn 3 jaar bezig geweest, maar elke keer moesten ze tegen een NL-er opbieden. Voor de verkoper wel leuk, die vangt dik geld, maar voor de gemiddelde duitser zonder hypotheekaftrek, en dus een flink beperkter budget, erg frustrerend. Uiteindelijk hebben ze dus nieuw gebouwd, dat was goedkoper!
Zolang ze maar in de regio blijven is er weinig aan de hand. Als ze 30-50 km verderop moeten gaan wonen is het al meer een probleem.

Volgens mij is het sws geen groei regio dus mogen ze blij zijn met de Nederlandse toetreders
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 30 juni 2010 @ 09:38:25 #79
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_83478640
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 09:30 schreef Rewimo het volgende:
Wij halen in NL eigenlijk alleen dingen die je hier niet kunt krijgen of die we daar lekkerder vinden. Verder doen we alles hier. Is toch ook veel makkelijker. En vaak ook nog goedkoper
zo gaat het hier ook, het zal 50/50 zijn.
Voor de rest probeer ik wel ook de duitse economie zo veel mogelijk te spekken, zitten onze kids ook in het "duitse systeem" en doen we vrolijk overal aan mee in de buurt en het dorp...
quote:
Lenthe vrijdag naar huis, goed nieuws
Ja, Petra heeft voor de collegaatjes van d'r werk kraamschudden georganiseerd, dat is er met Lenthe nooit van gekomen. Maar aangezien ze afgelopen 2,5 maand zo goed ging, bijna niemand van de collega's Lenthe in het echt heeft gezien, durften we eindelijk wat te organiseren. En prompt krijgt Lenthe longontsteking.
Zal een mooi kippenhok worden, er komen 20 vrouwen hier over de vloer!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 30 juni 2010 @ 12:01:38 #80
13151 crew  Rewimo
pi_83483918
En jij erbij? Gezellig
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
pi_83497626
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 08:33 schreef Elroban het volgende:
Ook ik lees al wat maandjes mee en na een relatief korte zoektocht (paar maanden) zijn we vorige week een prachtige woning tegenkomen in Weeze.
Een korte week later zijn we door de prijsonderhandelingen heen en zijn we nu druk bezig met een hypotheek voor de woning. Nog even en Weeze is weer wat Nederlanders rijker.

Een hele stap, van nabij Rotterdam naar het "verre" oosten

Ik kom zelf van de zuid hollandse eilanden, en dacht dat de nederlandse hier voornamelijk uit de grensstreek kwamen. Maar tot mn grote verbazing kwam ik in dit gehucht een eilandgenoot tegen.
Enige wat wel eens moeilijk was, was dat als ze hier horen dat je uit holland komt, ze ook denken dat je uit de grensstreek komt en dus plat gaan praten, en daar versta ik dus echt geen woord van!
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 30 juni 2010 @ 18:00:14 #82
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_83499097
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 17:22 schreef annie.m het volgende:

[..]

Ik kom zelf van de zuid hollandse eilanden, en dacht dat de nederlandse hier voornamelijk uit de grensstreek kwamen. Maar tot mn grote verbazing kwam ik in dit gehucht een eilandgenoot tegen.
Ik kom zelf uit Roosendaal en Rewimo komt uit Haarlem. Maar ik denk wel dat de meesten inderdaad maar een klein stukje verhuizen.
<a href="http://www.onze-bauernhof.nl" target="_blank" rel="nofollow">Onze woonstek</a>
  donderdag 1 juli 2010 @ 06:22:34 #83
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_83520061
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 12:01 schreef Rewimo het volgende:
En jij erbij? Gezellig
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 17:22 schreef annie.m het volgende:

[..]

Enige wat wel eens moeilijk was, was dat als ze hier horen dat je uit holland komt, ze ook denken dat je uit de grensstreek komt en dus plat gaan praten, en daar versta ik dus echt geen woord van!
Dat platduuts hier is apart, af en toe in de winkel weet ik niet of het nou platte NL-ers zijn, of dat het duitsers zijn. Ik versta het zo lang men nuchter is wel en spreek het zelf ook eigenlijk wel.
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 18:00 schreef qltel het volgende:

[..]

Ik kom zelf uit Roosendaal en Rewimo komt uit Haarlem. Maar ik denk wel dat de meesten inderdaad maar een klein stukje verhuizen.
Wij komen uit Dedemsvaart, vlak bij Slagharen, wij zijn maar 30km verderop gaan wonen.

Ze lopen weer te etteren in het ziekenhuis, nu mag Lenthe ineens niet meer naar huis vrijdag. Wel voor het feestje even een paar uurtjes naar huis, maar dan weer terug.
Vanwege de antibiotica, het zou beter zijn via het infuus de antibiotica te geven . Onzin, want de vorige twee keer mocht ze ook zo halverwege de kuur naar huis en hebben we het thuis afgemaakt met gewone vloeibare antibiotica. Ging prima en Lenthe doet het nu super eigenlijk, dus wat is er anders? Petra wil de labuitslagen zien van de bloedwaarden, ze werkt zelf namelijk in een ziekenhuis als doktersassistente en wil zelf wel eens even oordelen.
Komen ze met een smoesje aan dat via het infuus het beter is. Gel#l, want dan kunnen we toch beter idereen via een infuuss antibiotica geven, als dat beter werkt? We hebben een beetje het idee dat Lenthe een melkkoe is, dat idee hebben we vaker gehad daar.
Goed, we zijn dus een beetje gefrustreerd dat alles weer in de soep loopt.

eerst koffie...
  donderdag 1 juli 2010 @ 09:36:59 #84
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_83522057
Mogguh!
Gisteren hebben we ons ingeschreven in de gemeente (was de 2e poging....) Dacht dat alles goed was maar niet dus....Bleek dat de jongens ook ID kaarten moesten hebben Leuk als je van niks weet....Nu kunnen we naar den haag of Düsseldorf en in dusseldorf kunnen we pas ergens in augustus op afspraak....Had ik het eerder geweten had ik mooi een kaart kunnen aanvragen bij mn eigen gemeente voordat ik ging uitschrijven......
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 juli 2010 @ 09:44:45 #85
13151 crew  Rewimo
pi_83522255
ueberduitser, wat een gedoe zeg. En wat raar dat het nu ineens weer anders moet met die antibiotica dan de vorige keer. Hopelijk mag ze toch naar huis!

PureEvil, wij hebben inderdaad nieuwe ID-kaarten voor ons alledrie geregeld voor we verhuisden (die van ons liepen een paar maanden later toch al af). Als we over 2 jaar nieuwe moeten hebben, zullen we dat maar bijtijds gaan regelen, als ik dit zo hoor
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 1 juli 2010 @ 10:04:05 #86
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_83522838
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 09:36 schreef PureEvil het volgende:
Mogguh!
Gisteren hebben we ons ingeschreven in de gemeente (was de 2e poging....) Dacht dat alles goed was maar niet dus....Bleek dat de jongens ook ID kaarten moesten hebben Leuk als je van niks weet....Nu kunnen we naar den haag of Düsseldorf en in dusseldorf kunnen we pas ergens in augustus op afspraak....Had ik het eerder geweten had ik mooi een kaart kunnen aanvragen bij mn eigen gemeente voordat ik ging uitschrijven......
Ik weet niet of het bekend is, maar het kan ook in Enschede, Echt en Maastricht. Zie deze pagina. In Enschede is de wachttijd 8 weken, maar in Echt zie ik er niets over staan, dus misschien is het daar wel korter. In Maastricht lees ik dat de levertijd 10 dagen is, maar geen idee of daarmee de wachttijd bedoeld word.
<a href="http://www.onze-bauernhof.nl" target="_blank" rel="nofollow">Onze woonstek</a>
  donderdag 1 juli 2010 @ 11:00:02 #87
63722 z80
I fink you freaky
pi_83524677
er zijn wel meer gemeente in NL die ID kaarten en paspoorten uitgeven aan grensgangers.
als het goed is zitten alle gemeente in NL op de landelijke GBA aangesloten waardoor je niet meer naar Den Haag hoeft.
in Nijmegen kan het waarschijnlijk ook.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Statistieken zijn als bikinis: ze tonen het voornaamste,maar bedekken het essentiele.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
  donderdag 1 juli 2010 @ 11:29:40 #88
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_83525851
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 11:00 schreef z80 het volgende:
er zijn wel meer gemeente in NL die ID kaarten en paspoorten uitgeven aan grensgangers.
als het goed is zitten alle gemeente in NL op de landelijke GBA aangesloten waardoor je niet meer naar Den Haag hoeft.
in Nijmegen kan het waarschijnlijk ook.
hoe kom je aan die info? Bij mijn weten is dat dus niet zo, alleen de bovengenoemde adressen geven paspoorten/id kaarten uit.
Dat met de GBA heeft er volgens mij niets mee te maken, juist wij NL-ers in bijv. duitsland staan dus niet in dat GBA. Daarom kunnen wij ook geen Digi-d krijgen!
  donderdag 1 juli 2010 @ 11:59:59 #89
63722 z80
I fink you freaky
pi_83527005
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 11:29 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

hoe kom je aan die info? Bij mijn weten is dat dus niet zo, alleen de bovengenoemde adressen geven paspoorten/id kaarten uit.
Dat met de GBA heeft er volgens mij niets mee te maken, juist wij NL-ers in bijv. duitsland staan dus niet in dat GBA. Daarom kunnen wij ook geen Digi-d krijgen!
alle Nederlanders die buiten NL wonen staan ingeschreven in Den Haag.
vandaar dat je voorheen ook daar een ID kon aanvragen.
met de landelijke GBA kan elke gemeenten bij de info die nodig is om een ID uit te geven.
het nu enkel afhankelijk of de gemeente mee wil werken.
technisch gezien zijn er geen belemmeringen meer.

edit
het digi-id is een heel ander verhaal.
hier weet ik verder niets van.
Statistieken zijn als bikinis: ze tonen het voornaamste,maar bedekken het essentiele.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 1 juli 2010 @ 12:52:30 #90
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_83529047
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 11:59 schreef z80 het volgende:

[..]

met de landelijke GBA kan elke gemeenten bij de info die nodig is om een ID uit te geven.
het nu enkel afhankelijk of de gemeente mee wil werken.
technisch gezien zijn er geen belemmeringen meer.
Technisch gezien niet. Toen we wilden trouwen konden ze ons ook zo in het GBA opzoeken. Maar een ID-kaart uitgeven zullen ze niet doen. Tenslotte zijn er een aantal gemeenten en consulaten waar dat kan en ga er maar vanuit dat ze je daarnaar door zullen verwijzen.
pi_83538882
Hallo Luitjes,

ik woon al ongeveer een jaar in duitsland, Moormerland om precies te zijn.
ik had even een vraagje over het kopen van een duitse auto, wat moet hiervoor allemaal geregeld worden als ik een auto van een particulier koop?

PS het lijkt wel alsof koorts enzo heerst want mijn dochter (Rowena) heeft ook last van verhoging en keel ontsteking de laatste dagen. maar komt er langzamerhand weer bovenop.

wij zijn vanuit friesland vanuit verhuist. ben zelf geen fries maar een Amsterdammer.

O en mocht iemand het toevallig weten dan zou ik ook graag willen vragen of er toevallig ook beter internet te verkijgen is dan dsl. ik ben namelijk systeembeheerder van functie maar word gek van de verbinding. ik zit te ver van wijk centrale af, en dus heb ik een zeer trage verbinding waar ik toch wel een aardig bedrag voor moet neerleggen vergeleken met andere dsl providers.ik heb EWE op het moment.

Alvast bedankt.

EDIT

voor eventuele ID of paspoorten moet je naar een kantoor in enschede zijn. adres kan opgevraagd worden die weet ik nu even niet uit mijn hoofd. let wel op het gaat op afspraak.

[ Bericht 9% gewijzigd door wishmaster86 op 01-07-2010 17:18:58 (extra tekst) ]
pi_83563701
Wij zijn net een uurtje uitgeschreven uit de gemeente Nijmegen, (met bewijs van uitschrijving) nu op naar de gemeente van Goch, om weer in te schrijven , maar die zijn gesloten op vrijdagmiddag, zijn we zomaar "zonder vaste woon of verblijfplaats" .

En er gaat niks boven verhuizen met 36 graden...

Wij zijn dus echte grensarbeiders, verhuizen maar een stukje, heb de economie al jaren gespekt in Duitsland, omdat ik aan de grens woonde en er altijd al veel boodschappen deed,oa het vlees is veel lekkerder.

Maar de hagelslag, pindakaas, kaas, en mayo haal ik in Nederland.

Ieder heeft zo zijn reden om in (grensstreek) Duitsland te gaan wonen, en daar is niks mis mee.

Wij zijn 1>het Nederlandse/nijmeegse met alles erop er eraan beu, zie wel drie vechtpartijen op een dag gewoon op straat, en krijg ik een bon omdat mijn achterlicht stuk is van de fiets.

2> Willen rustig wonen, en dat kan in Nederland zelf met twee salarissen haast niet meer, ja een hoekwoning, aan een drukke weg als je geluk hebt.

Nu krijg ik een alleenstaand huis in een leuk rustig dorpje, (pfalzdorf) moet wel half uurtje langer rijden naar het werk, maar heb het er voor over.

En het maakt niet uit vind ik of je nu verhuisd naar Duitsland of hier in Nederland van stad naar dorp, ook dan moet je "wennen" aan elkaar
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 juli 2010 @ 11:43:27 #93
13151 crew  Rewimo
pi_83564618
Pfalzdorf is in elk geval rustig en gemoedelijk om te wonen En je hebt er alles wat je nodig hebt in de buurt of in het dorp zelf.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 12:15:15 #94
63722 z80
I fink you freaky
pi_83565849
let wel op.
ook in D krijg je een bon voor het niet voeren van verlichting (zowel auto als fiets).
rood licht negeren is dodelijk.
dit kost punten op je rijbewijs, ook als je met de fiets rood licht negeert.
verder welkom in het mooie Duitse land.

ps waar woon je ergens?
ben je buren van Rewimo en qltel/
pi_83566267
Daar genieten we tijdens het verhuizen al van..

We zeggen zo vaak al tegen elkaar, "hoe heerlijk rustig het hier is "

Hebben al de imbiss en de pizzeria en om de hoek een winkeltje gevonden , en de baumarkt in Goch ontdekt, jammer dat we alleen snel een paar lakrolletjes nodig hadden, had er eerder een uurtje shoppen nodig, verkochten er zelfs een hangmat voor de kat.

We hebben trouwens een krijg bij het huis kado-kat, sinds we de sleutel hebben. Was al bij de vorige bewoners komen aanlopen, en nu blijkbaar ook zo achtergelaten, maar ach kattebrokjes verkopen ze ook in Pfalzdorf Weet alleen nog niet hoe het verder moet, als de honden ook verhuisd zijn, die zijn niet echt katvriendelijk .

Volgende week maar eens op internet en auto jacht, met name het internet zal wel tegenvallen.
goede planning, eerst inschrijven maar, dan bewijs vragen want ik begrijp dat je dit bewijs weer nodig hebt om een auto te kunnen kopen, en voor een bankkonto, weer nodig om internet aan te vragen.Wil idd ook vragen bij welke providers zitten jullie?
pi_83566691
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 12:15 schreef z80 het volgende:
let wel op.
ook in D krijg je een bon voor het niet voeren van verlichting (zowel auto als fiets).
rood licht negeren is dodelijk.
dit kost punten op je rijbewijs, ook als je met de fiets rood licht negeert.
verder welkom in het mooie Duitse land.

ps waar woon je ergens?
ben je buren van Rewimo en qltel/

Klinkt alsof je ervaring hebt met het Duitse rode licht , heb alleen het gevoel dat ze er in Nederland iets teveel tijd voor uitrekken, en te weinig voor het oplossen van de "overige veiligheid".

Zal zeker het rode licht goed in de gaten houden.

Dank je weet inmiddels via pm dat we bijna buren zijn zal hemelsbreed niet zo ver uit elkaar zijn. Zal zo even google mappen
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 juli 2010 @ 13:22:43 #97
13151 crew  Rewimo
pi_83568083
Twee hoeken om

Een bankrekening kun je gewoon openen, heb je alleen legitimatie bij nodig. Wij hebben internet van 1&1, als je meer wilt weten kun je het beste even met qltel contact opnemen, die kan er wel meer over vertellen
  vrijdag 2 juli 2010 @ 13:24:33 #98
63722 z80
I fink you freaky
pi_83568169
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 12:40 schreef Bobaliro het volgende:

[..]

Klinkt alsof je ervaring hebt met het Duitse rode licht , heb alleen het gevoel dat ze er in Nederland iets teveel tijd voor uitrekken, en te weinig voor het oplossen van de "overige veiligheid".

Zal zeker het rode licht goed in de gaten houden.

Dank je weet inmiddels via pm dat we bijna buren zijn zal hemelsbreed niet zo ver uit elkaar zijn. Zal zo even google mappen
zelf geen ervaring met negeren rood licht.
maar in bild.de staat geregeld een lijstje met weer je in D punten kunt sparen voor je rijbewijs.
en ik vind het wel leuk om dit soort dingen feitjes te onthouden.

pm heb ik nog niet gezien
  vrijdag 2 juli 2010 @ 13:25:20 #99
63722 z80
I fink you freaky
pi_83568207
voor internet hier ook 1&1
werkt goed.
  Moderator vrijdag 2 juli 2010 @ 13:28:24 #100
50937 crew  Anne
pi_83568325
Bobaliro , wat voor een auto zoek je? .
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')