als ik goed begrijp wat je bedoelt is het antwoord ja.quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gooien de Nederlanders de Duitse nieuwkomers van de markt af?
Zolang ze maar in de regio blijven is er weinig aan de hand. Als ze 30-50 km verderop moeten gaan wonen is het al meer een probleem.quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:31 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
als ik goed begrijp wat je bedoelt is het antwoord ja.
Onze nieuwe duitse buren bijvoorbeeld wilden eerst een bestaande woning kopen, zijn 3 jaar bezig geweest, maar elke keer moesten ze tegen een NL-er opbieden. Voor de verkoper wel leuk, die vangt dik geld, maar voor de gemiddelde duitser zonder hypotheekaftrek, en dus een flink beperkter budget, erg frustrerend. Uiteindelijk hebben ze dus nieuw gebouwd, dat was goedkoper!
zo gaat het hier ook, het zal 50/50 zijn.quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:30 schreef Rewimo het volgende:
Wij halen in NL eigenlijk alleen dingen die je hier niet kunt krijgen of die we daar lekkerder vinden. Verder doen we alles hier. Is toch ook veel makkelijker. En vaak ook nog goedkoper
Ja, Petra heeft voor de collegaatjes van d'r werk kraamschudden georganiseerd, dat is er met Lenthe nooit van gekomen. Maar aangezien ze afgelopen 2,5 maand zo goed ging, bijna niemand van de collega's Lenthe in het echt heeft gezien, durften we eindelijk wat te organiseren. En prompt krijgt Lenthe longontsteking.quote:Lenthe vrijdag naar huis, goed nieuws
quote:Op woensdag 30 juni 2010 08:33 schreef Elroban het volgende:
Ook ik lees al wat maandjes mee en na een relatief korte zoektocht (paar maanden) zijn we vorige week een prachtige woning tegenkomen in Weeze.
Een korte week later zijn we door de prijsonderhandelingen heen en zijn we nu druk bezig met een hypotheek voor de woning. Nog even en Weeze is weer wat Nederlanders rijker.
Een hele stap, van nabij Rotterdam naar het "verre" oosten
Ik kom zelf uit Roosendaal en Rewimo komt uit Haarlem. Maar ik denk wel dat de meesten inderdaad maar een klein stukje verhuizen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:22 schreef annie.m het volgende:
[..]
Ik kom zelf van de zuid hollandse eilanden, en dacht dat de nederlandse hier voornamelijk uit de grensstreek kwamen. Maar tot mn grote verbazing kwam ik in dit gehucht een eilandgenoot tegen.
quote:
Dat platduuts hier is apart, af en toe in de winkel weet ik niet of het nou platte NL-ers zijn, of dat het duitsers zijn. Ik versta het zo lang men nuchter is wel en spreek het zelf ook eigenlijk wel.quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:22 schreef annie.m het volgende:
[..]
Ik kom zelf van de zuid hollandse eilanden, en dacht dat de nederlandse hier voornamelijk uit de grensstreek kwamen. Maar tot mn grote verbazing kwam ik in dit gehucht een eilandgenoot tegen.
Enige wat wel eens moeilijk was, was dat als ze hier horen dat je uit holland komt, ze ook denken dat je uit de grensstreek komt en dus plat gaan praten, en daar versta ik dus echt geen woord van!
Wij komen uit Dedemsvaart, vlak bij Slagharen, wij zijn maar 30km verderop gaan wonen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:00 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik kom zelf uit Roosendaal en Rewimo komt uit Haarlem. Maar ik denk wel dat de meesten inderdaad maar een klein stukje verhuizen.
Ik weet niet of het bekend is, maar het kan ook in Enschede, Echt en Maastricht. Zie deze pagina. In Enschede is de wachttijd 8 weken, maar in Echt zie ik er niets over staan, dus misschien is het daar wel korter. In Maastricht lees ik dat de levertijd 10 dagen is, maar geen idee of daarmee de wachttijd bedoeld word.quote:Op donderdag 1 juli 2010 09:36 schreef PureEvil het volgende:
Mogguh!
Gisteren hebben we ons ingeschreven in de gemeente (was de 2e poging....) Dacht dat alles goed was maar niet dus....Bleek dat de jongens ook ID kaarten moesten hebbenLeuk als je van niks weet....Nu kunnen we naar den haag of Düsseldorf
en in dusseldorf kunnen we pas ergens in augustus op afspraak....Had ik het eerder geweten had ik mooi een kaart kunnen aanvragen bij mn eigen gemeente voordat ik ging uitschrijven......
hoe kom je aan die info? Bij mijn weten is dat dus niet zo, alleen de bovengenoemde adressen geven paspoorten/id kaarten uit.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:00 schreef z80 het volgende:
er zijn wel meer gemeente in NL die ID kaarten en paspoorten uitgeven aan grensgangers.
als het goed is zitten alle gemeente in NL op de landelijke GBA aangesloten waardoor je niet meer naar Den Haag hoeft.
in Nijmegen kan het waarschijnlijk ook.
alle Nederlanders die buiten NL wonen staan ingeschreven in Den Haag.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:29 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
hoe kom je aan die info? Bij mijn weten is dat dus niet zo, alleen de bovengenoemde adressen geven paspoorten/id kaarten uit.
Dat met de GBA heeft er volgens mij niets mee te maken, juist wij NL-ers in bijv. duitsland staan dus niet in dat GBA. Daarom kunnen wij ook geen Digi-d krijgen!
Technisch gezien niet. Toen we wilden trouwen konden ze ons ook zo in het GBA opzoeken. Maar een ID-kaart uitgeven zullen ze niet doen. Tenslotte zijn er een aantal gemeenten en consulaten waar dat kan en ga er maar vanuit dat ze je daarnaar door zullen verwijzen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:59 schreef z80 het volgende:
[..]
met de landelijke GBA kan elke gemeenten bij de info die nodig is om een ID uit te geven.
het nu enkel afhankelijk of de gemeente mee wil werken.
technisch gezien zijn er geen belemmeringen meer.
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:15 schreef z80 het volgende:
let wel op.
ook in D krijg je een bon voor het niet voeren van verlichting (zowel auto als fiets).
rood licht negeren is dodelijk.
dit kost punten op je rijbewijs, ook als je met de fiets rood licht negeert.
verder welkom in het mooie Duitse land.
ps waar woon je ergens?
ben je buren van Rewimo en qltel/
zelf geen ervaring met negeren rood licht.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:40 schreef Bobaliro het volgende:
[..]
Klinkt alsof je ervaring hebt met het Duitse rode licht
, heb alleen het gevoel dat ze er in Nederland iets teveel tijd voor uitrekken, en te weinig voor het oplossen van de "overige veiligheid".
Zal zeker het rode licht goed in de gaten houden.
Dank je weet inmiddels via pm dat we bijna buren zijn zal hemelsbreed niet zo ver uit elkaar zijn. Zal zo even google mappen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |