quote:KENNER, LA. -- In the hours before the Deepwater Horizon drilling rig exploded, BP pumped into the well an extraordinarily large quantity of an unusual chemical mixture, a contractor on the rig testified Monday.
http://www.washingtonpost(...)AR2010072002038.html

quote:PROOF -- BP Deepwater Horizon Drilled TWO Wells That Blew Out on FEB 13 and APR 20
All anyone has to do is look up the below positions on a map to see where the first abandoned and blown out well is positioned in relation to the current well they supposedly capped. The first well, WELL #A, has been spewing oil into the Gulf since February 13. WELL #B (meant to be a relief well) commenced on or about February 20 and blew up Deepwater Horizon on April 20.
Look at the plans and the facts. Look at the maps. Do searches and see for yourself. All that's necessary is to read what has already been revealed.
This has been a monumental COVER UP since February 13. It is no different than the cover-up of what
BP WELL #A (the first well that blew and was abandoned)
Latitude 28/44/17.277 N
Longitude 88/21/57.340 W
On location in Mississippi Canyon Block 252 in the Gulf of Mexico, the Deepwater Horizon semi-sub commenced exploration drilling at the Macondo prospect on 03FEB10.
This exploration well had been partially drilled by Transocean in OCT09. The Marianas semi-sub was damaged by hurricane Ida and was removed for repairs in late NOV09.
BP immediately experienced serious problems with its Deepwater Horizon semi-sub operation on 03FEB10. They were unable to seal large cracks at the base of the well for ten days.
BP informed the U.S. Minerals Management Service Dept. of the Interior on 13FEB10 that the cracks were causing uncontrollable bursts of natural gas and they filed a permit to abandon the well immediately.
President Obama was notified of the well blowout on February 13, 2010.
BP WELL #B (the second well that blew up Deepwater Horizon)
Latitude 28/44/16.027 N
Longitude 88/21/57.340 W
BP's Exploration Plan for both wells A and B filed with the Minerals Management Service (Dept. of the Interior) on February 23, 2009.
quote:Another reference to WELL #A:
On Feb. 13, BP told the minerals service it was trying to seal cracks in the well about 40 miles (64 kilometers) off the Louisiana coast, drilling documents obtained by Bloomberg show. Investigators are still trying to determine whether the fissures played a role in the disaster http://www.bloomberg.com/(...)-documents-show.html
quote:SKANDI NEPTUNE
the Rov that shows the "NEW cap"
is the exact coordinates of the FIRST well that blew in February....NOT of the second well (the blew up the rig).

quote:NEW ORLEANS - Het alarmsysteem op het olieplatform Deepwater Horizon was deels uitgeschakeld in de nacht dat er brand uitbrak.
http://www.nu.nl/buitenla(...)s-uitgeschakeld.html

quote:

Zal het niet gewoon incompetentie zijn ? Bezuinigen op alles om maar snelle winst te maken.. Meestal gaat het goed.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 11:15 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
tsssk. Expres geen safety devices, doelbewust slecht functionerend alarm. Men wilde dat het misging.

Theoretisch kan het ... maar kan je het veroorloven om op een dergelijke locatie de fout te laten gaan door incompetentie. Terwijl overal elders in de wereld niet eens de mogelijkheid bestaat om te bezuinigen op essentiële punten...quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:07 schreef mr.happy het volgende:
[..]
Zal het niet gewoon incompetentie zijn ? Bezuinigen op alles om maar snelle winst te maken.. Meestal gaat het goed.

Veel zaken zijn hulpeloos, omdat de juiste mensen er geen invloed op hebben.quote:Op zondag 25 juli 2010 01:45 schreef Document1 het volgende:
Hoe meer ik hier over lees, des te meer zorgen ik me maak. Het voelt zo hulpeloos.

Natuurlijk kunnen ze het zich niet veroorloven, maar ze doen het wel. Knijpen tot het verkeerd gaat. De meeste ongelukken gebeuren door incompetentie en onoplettendheid. Kwaad opzet is minder waarschijnlijk.quote:Op zondag 25 juli 2010 01:21 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Theoretisch kan het ... maar kan je het veroorloven om op een dergelijke locatie de fout te laten gaan door incompetentie. Terwijl overal elders in de wereld niet eens de mogelijkheid bestaat om te bezuinigen op essentiële punten...

Oke..quote:Op maandag 26 juli 2010 08:38 schreef mr.happy het volgende:
[..]
Natuurlijk kunnen ze het zich niet veroorloven, maar ze doen het wel. Knijpen tot het verkeerd gaat. De meeste ongelukken gebeuren door incompetentie en onoplettendheid. Kwaad opzet is minder waarschijnlijk.

Zeitgeist man, it's all zeitgeist.quote:Op maandag 26 juli 2010 10:34 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Oke..
Feit blijft dat het alarm is afgezet. Feit is dat personeel 24 uur voor ramp aan de bel heeft getrokken en feit blijft dat Tony Hayward (CEO) - hij stopt ermee wat een schoft en ja wel 14mlj goudenhanddruk - en Goldman Sachs aandelen gedumpt hebben.
Daarnaast zijn er rare brandplekken op de helideck. Zijn de lifestream webcam beelden vervalst. Wordt er tegen de regels in toch met Rumfelds Corexit gesproeit. Internationale hulp is keer op keer hulp ontzegt. En worden fotos gemanipuleerd gepubliceerd.
In mijn ogen is het dan niet echt meer incompetentie ...
En BP mag natuurlijk gewoon boren voor de kust van Libië ... Hoe in vredesnaam kunnen we dat tolereren? Het is bovendien 200 meter dieper, op 1700 meter.
Waarom kan BP niet verboden worden om elders te boren terwijl er nog geen begin gemaakt is van het opruimen of dat de lek dicht is in Golf van Mexico. Hoe bezopen is de wereld. Hoe geloofwaardig is wereld nog. Nou in mijn ogen is de maatschappij beyond corrupt .
Waarom wordt BP wel breed uit gemeten met hun milieumisstanden maar wordt Shell netjes uit het nieuws gehouden omtrent Nigeria.
En ondertussen is er ook weer een lek ontstaan in Alaska.

Ik mis het lek in Chnia?quote:Op maandag 26 juli 2010 10:34 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Oke..
Feit blijft dat het alarm is afgezet. Feit is dat personeel 24 uur voor ramp aan de bel heeft getrokken en feit blijft dat Tony Hayward (CEO) - hij stopt ermee wat een schoft en ja wel 14mlj goudenhanddruk - en Goldman Sachs aandelen gedumpt hebben.
Daarnaast zijn er rare brandplekken op de helideck. Zijn de lifestream webcam beelden vervalst. Wordt er tegen de regels in toch met Rumfelds Corexit gesproeit. Internationale hulp is keer op keer hulp ontzegt. En worden fotos gemanipuleerd gepubliceerd.
In mijn ogen is het dan niet echt meer incompetentie ...
En BP mag natuurlijk gewoon boren voor de kust van Libië ... Hoe in vredesnaam kunnen we dat tolereren? Het is bovendien 200 meter dieper, op 1700 meter.
Waarom kan BP niet verboden worden om elders te boren terwijl er nog geen begin gemaakt is van het opruimen of dat de lek dicht is in Golf van Mexico. Hoe bezopen is de wereld. Hoe geloofwaardig is wereld nog. Nou in mijn ogen is de maatschappij beyond corrupt .
Waarom wordt BP wel breed uit gemeten met hun milieumisstanden maar wordt Shell netjes uit het nieuws gehouden omtrent Nigeria.
En ondertussen is er ook weer een lek ontstaan in Alaska.

quote:Nog een olielek in de VS, dit keer in Michigan.
Battle Creek, 30 juli. Opruimers van olievervuiling zijn opnieuw in touw in de Verenigde Staten, nu in de staat Michigan. Wegens een lek in een oliepijpleiding bij de plaats Battle Creek zijn deze week naar schatting 20.000 vaten olie (ruim drie miljoen liter) gelekt in de rivier Kalamazoo, die uitmondt in Lake Michigan, een van de Grote Meren.
http://www.nrc.nl/economi(...)een_olielek_in_de_VS,_dit_keer_in_Michigan

Staat volgens mij ergens vermeld in Deel 1 van dit topic.quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:42 schreef MaxC het volgende:
Een vriend van mij(die veel conspiracy-dingen leest) vertelde me laatst dat vlak voor de olielek ineens heel veel aandelen van BP zijn verkocht door topmannen. Weet iemand hier meer van?

Aangezien de top van het bedrijfsleven vaak bestuurd wordt door mensen uit hetzelfde old boys network is het toch niet zo vreemd dat ze mekaar op tijd waarschuwen? Valt toch haast niet te bewijzen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 15:26 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Staat volgens mij ergens vermeld in Deel 1 van dit topic.
De reacties daarop waren nogal verdeeld, sommigen vonden dat perfect normale transacties.

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |