Vreeken? In Dordrecht. Geweldig winkel, dus een aanrader om langs te gaan (maak eerst een inventarisatie van wat voor zaad zou willen hebben).quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:30 schreef Ml-etje het volgende:
Rabarder weet een van jullie waar je dat omg R'dam-Dordt kan halen of desnoods via i-net? In de Hoeksche Waard niet te vinden helaas.
quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Vreeken? In Dordrecht. Geweldig winkel, dus een aanrader om langs te gaan (maak eerst een inventarisatie van wat voor zaad zou willen hebben).
Daar heb ik twee planten rabarberplanten gehaald, twee verschillende rassen (weet niet meer welke) ; ik zou even bellen of ze nog planten hebben staan. Zaad hebben ze sowieso wel, je kan rabarber ook goed zaaien.
Ga wel langs of vraag een daar wonend familielid dat te doen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 20:10 schreef sigme het volgende:
Rabarber zou ik niet online bestellen. Een bezoekje aan de winkel is een aanrader, voor wie in de buurt woont, of, als ik, gek genoeg is er een paar honder kilometer voor te reizen.
Bestellen via de webshop voor komend voorjaar: doe het nu! Ze hebben altijd veel te veel bestellingen in het najaar/winter om de orders in het voorjaar voor iedereen op tijd te verwerken, dus bestel nu of ga gewoon langs - dat kan zelfs in het voorjaar nog.
Oh gaarne!quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 20:44 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ga wel langs of vraag een daar wonend familielid dat te doen.
Zie dat het de voorstraat is dus denk dat ik zelf ga voor ik iemand zwalkend onder het gewicht van planten naar de auto stuur
Oh en Sigme zal ik je pm-en als ik erheen ga? Neem graag je bestelling mee hoor.
Ws wordt het as woensdag.
quote:Op zondag 8 augustus 2010 09:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh gaarne!
Ik heb een wensenlijstje, en ik kan je aanraden dat ook te maken; snuffel op de webshop rond, gooi wat je aanstaat in je winkelmandje, dan kan je aan het eind de inhoud van je winkelmandje knippen & plakken naar word ofzo en dit uitprinten. In de winkel ga je namelijk verzuipen in de hoeveelheid, de keuzes, de informatie. Op de website staat precies hetzelfde, maar overzichtelijker. Zorg dat je de artikelnummers niet weghaalt op je printje! De winkel is grotendeels alfabetisch gesorteerd, maar die nummers zijn veel makkelijker. Streep af wat je gevonden hebt en vraag voor wat je niet kan vinden even hulp, soms hangt het dan bij de sierplanten ofzo.
Laatste winkelinstructie: reken er niet op dat je dingen kan terugvinden op de kassabon.
Heb je gebeld of ze nog rabarberplanten hebben?
quote:Op zondag 8 augustus 2010 10:19 schreef sigme het volgende:
wenslijst:
015100 AUBERGINE 'Casper', ¤ 1,90
015220 AUBERGINE 'Picola' F1, ¤ 2,90
050250 BONEN TUINBONEN 'Aguadulce à très longue cosse', ¤ 2,90
091000 ECO-ERWTENFAMILIE DOPERWTEN-STAM 'Feltham First' / ¤ 2,90
123200 KNOLKERVEL, 750 zaden (2 g) ¤ 3,90
212000 PETERSELIE WORTELPETERSELIE 'Halflange Wortel', ¤ 0,90
267600 SLA PITTIGE (WINTER)SALADE 'Saladini' ¤ 1,90
302050 WINTERKERS 'Variegated', ¤ 1,90
302000 WINTERKERS, ¤ 1,90
Waarbij die doperwten ook wel de niet-biologische varieteit mogen zijn, en ik van de wintersalade wel twee zakjes wil. Als het zo uitkomt enzo he, ik kan ook prima bestellen hoor.
Het meeste uit dit lijstje is spul dat dit najaar nog gezaaid kan worden, misschien voor anderen ook interessant. (Aubergines en peterseliewortel niet)
Daad bij het woord gevoegd en de stamslaboontjes geoogst. Iets meer dan 10kgquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:22 schreef sigme het volgende:
() alle bonen groeien harder dan we bij kunnen eten, moet nodig eens groot oogsten ()
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:28 schreef sigme het volgende:
Tomaten kan je ook narijpen zonder plant. Uitspreiden op een niet te koele en niet de warme plak (tussen 16 en 23 graden). Tomaten moeten wel volgroeid zijn.
Tomatenplanten zijn meerjarig, maar in Nederland heb je daar niks aan.
Die courgettesquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Daad bij het woord gevoegd en de stamslaboontjes geoogst. Iets meer dan 10kg.
Daarna nog een kilo'tje stokbonen geoogst voor vanavond. Goldelbe, ben benieuwd hoe ze smaken.
Een paar dagen niet omkijken naar de courgettes had geresulteerd in drie vruchten van duikbootformaat. Morgen maar kijken of er nog soep van te maken valt, anders wordt het varkensvoer.
Ook nog een uurtje in de kas bezig geweest: snoeien snoeien snoeien. Tomaten en komkommer. Wat een boel groen produceren die dingen toch. Ook veel vruchten trouwens, vooral de komkommer is meer dan we op kunnen. D'r hangen inmiddels ook een heel aantal aubergines, zowel in de kas als erbuiten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |