quote:Op donderdag 15 april 2010 18:19 schreef sigme het volgende:
Een paar dagen geleden heb ik in de kas paksoi gezaaid
quote:Op zaterdag 17 april 2010 19:18 schreef sigme het volgende:
De paksoi in de kas is al boven! Binnen een week!
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:52 schreef sigme het volgende:
Op bed A heb ik de eerste voorgezaaide kooltjes verspeend:
Drie witte kooltjes, twee rode, zes broccoli en zes paksoi.
Verspenen had eerder gekund, dit waren tamelijk grote plantjes geworden in de voorzaaipotjes. Ik doe trouwens 1 zaadjes per voorzaaipotje; het voordeel van die potjes is nou net dat je je plantje met potje en al in de volle grond kan zetten en daardoor wortels niet beschadigt en een kluitje meegeeft. Als je teveel zaait en dan weer eruit moet peuteren, verlies je dat voordeel. Potjes waarin zaadje niet ontkiemd is herbruik ik als het kan. Ik zet de voorzaaipotjes bij voorkeur in een plastic bakje met uitsparingen waar het voorzaaibakje mooi inpast, en anders zet ik het in een groter bakje en dan flink (geel) zand rondom het potje. Het droogt zo vreselijk snel uit anders, of moet zó nat gehouden worden dat veel zaad verschimmelt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:50 schreef sigme het volgende:
De paksoi is inmiddels oogstbaar.
Daar hebben we hier ook veel last van. Ik ga ze nu biologisch bestrijden.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 08:20 schreef KlappernootatWork het volgende:ik vecht tegen die verdomde slakken die het alleen op mijn kolen hebben gemunt..
Ah okee. Dat lukt dus nog wel dit jaar.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 06:54 schreef sigme het volgende:
Zo snel gaat paksoi:
[..]
[..]
[..]
[..]
Verspenen had eerder gekund, dit waren tamelijk grote plantjes geworden in de voorzaaipotjes. Ik doe trouwens 1 zaadjes per voorzaaipotje; het voordeel van die potjes is nou net dat je je plantje met potje en al in de volle grond kan zetten en daardoor wortels niet beschadigt en een kluitje meegeeft. Als je teveel zaait en dan weer eruit moet peuteren, verlies je dat voordeel. Potjes waarin zaadje niet ontkiemd is herbruik ik als het kan. Ik zet de voorzaaipotjes bij voorkeur in een plastic bakje met uitsparingen waar het voorzaaibakje mooi inpast, en anders zet ik het in een groter bakje en dan flink (geel) zand rondom het potje. Het droogt zo vreselijk snel uit anders, of moet zó nat gehouden worden dat veel zaad verschimmelt.
Nog een paksoitip: neem geen minipaksoi.
Zeker welquote:Op vrijdag 18 juni 2010 12:43 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ah okee. Dat lukt dus nog wel dit jaar.
Je poept in je eigen tuin?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 12:42 schreef Snakey het volgende:
[..]
Daar hebben we hier ook veel last van. Ik ga ze nu biologisch bestrijden.
drollen dus.quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rondwormenquote:Op woensdag 23 juni 2010 13:20 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
drollen dus.
Snakey, je geeft wel mooie welluidende namen aan je keutels
hehe dat weet ik wel zekerquote:Op woensdag 23 juni 2010 13:27 schreef Oceanonix het volgende:
@tinkerbell
ben bang dat je enorm veel rode bessen moet gaan eten.![]()
Ik ken geen goede bewaarmethode. Bij mij gaan ze gewoon op.
wormen heb ik zat in mijn tuin, en vrij grote trouwensquote:Op woensdag 23 juni 2010 13:32 schreef Snakey het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rondwormen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |