quote:Op donderdag 17 juni 2010 09:10 schreef Ml-etje het volgende:
Dat bonen probleem ken ikgelukkig staan er wel genoeg voor drie rijtjes.
De courgette schiet de grond uit![]()
De andijvie heb ik helaas niet dicht genoeg op elkaar geplant waardoor het nu verijdelde slakroppen worden maar eetbaar zijn ze toch wel
Hoe gaat het bij jou Sigme?
quote:Op donderdag 17 juni 2010 09:40 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Mijn mini moestuin gaat ook voorspoedig! Wel afgelopen week 1 sla moeten oosten (4 blladjes) want die was omgeknakt met de harde wind van de dagen ervoor. De rest gaat heel goed, behalve de paprika (maar dat was te verwachten). De tomaat gaat uitstekend, heb de eerste kleine tomaatjes al gezien! Verder komt de sla en andijvie goed op, dus het wordt nog wel wat zo!
Ik wil in de winter iig boerenkool en winterspinazie zetten, moet ik die al gaan opkweken binnen of kan ik straks als de sla klaar is over 1-1,5 maand, gewoon zaadjes planten?
Ik vind het er heel gezellig uitzien allemaal!
daar maak je heerlijke jam vanquote:Op donderdag 17 juni 2010 10:41 schreef Snakey het volgende:
Dit jaar hangt het helemaal vol met kruisbessen.
Als ze het halen...quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:04 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
daar maak je heerlijke jam van
Die had ik vorig jaar ook; alles netjes volgens de voorschriften gedaan etc. Helaas toch na 2 maanden een hoop dooie stokjes...quote:Op donderdag 17 juni 2010 10:41 schreef Snakey het volgende:
En mijn trots is een kruisbes struikje. Die heb ik vorig jaar gekocht en hadden we afgelopen jaar precies 1 bes van.Dit jaar hangt het helemaal vol met kruisbessen.
Bij ons staat ie wel in de volle grond, misschien dat dat verschil maakt. Maar ik moet zeggen dat ik vorig jaar dacht dat ie het niet zou halen. Ook een hoop dode takjes en zo goed als geen groei. We hebben de dode takjes teruggeknipt en afgewacht. Dit jaar is er nog niet veel groei, maar wel veel bessen ineens. Misschien dus een jaartje wachten en kijken wat er gebeurt.quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:50 schreef error_404 het volgende:
[..]
Die had ik vorig jaar ook; alles netjes volgens de voorschriften gedaan etc. Helaas toch na 2 maanden een hoop dooie stokjes...
Misschien dit jaar toch opnieuw proberen. Nog tips?
O, en bij mij kan 'ie dus niet in de volle grond...
Spruitjes ga ik niet meer doenquote:Op donderdag 17 juni 2010 11:47 schreef sigme het volgende:
Tinkerbel_ACC,volgens mijn boeken ben je met zaaien van spruitjes al véél te laat (mei tot half april), maar je kan natuurlijk gewoon proberen.
Boerenkool kan je nog wel zaaien; in mei zaaien voor oogst sept-nov; in juni zaaien (2e helf juli /1e helfst aug uitplanten) voor oogst nov-maart.
Als je nog geen boerenkoolzaad hebt; zoek dan een laat ras uit
Paksoi is een leuk idee. De spitskool en broccoli zijn bijna klaar dus hebben we weer ruimte. Hoe lang doet paksoi er ongeveer over?quote:Op donderdag 17 juni 2010 16:56 schreef sigme het volgende:
Die rode kool is een ruimtevreter, dat zijn enórme planten. Als je wat zuiniger met de ruimte wil zijn zou je wat slankere kolen kunnen overwegen: paksoi is leuk en supersnel, maar ook kolen als palmkool, mergkool, sprouting broccoli zijn wat slanker (en hoger).
Ik zou zo klein mogelijke verpakkingen nemen; als spul héél slecht kiemt haal je 50%; dat is nog altijd teveel kool.
quote:Op donderdag 17 juni 2010 16:56 schreef sigme het volgende:
Die rode kool is een ruimtevreter, dat zijn enórme planten. Als je wat zuiniger met de ruimte wil zijn zou je wat slankere kolen kunnen overwegen: paksoi is leuk en supersnel, maar ook kolen als palmkool, mergkool, sprouting broccoli zijn wat slanker (en hoger).
Ik zou zo klein mogelijke verpakkingen nemen; als spul héél slecht kiemt haal je 50%; dat is nog altijd teveel kool.
J kunt er meerdere per bakje doen, alleen moet je ze later wel verspenen.quote:Op donderdag 17 juni 2010 17:35 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Een hele kneuzige vraag waarschijnlijk: in da kiembakje, daar zitten van die vakjes in, doe ik dan gewoon 1 zaadje per bakje?
Ligt ook een beetje aan het zaad, of liever wat voor plantje je er in gaat doen. Sommigen hebben amper ruimte nodig, bij de ander kom je er zelfs niet met zo'n klein bakje en heb je een iets grotere nodig voor je het buiten kan zetten.quote:Op donderdag 17 juni 2010 17:37 schreef error_404 het volgende:
[..]
J kunt er meerdere per bakje doen, alleen moet je ze later wel verspenen.
Persoonlijk heb ik daar nooit zo veel zin in, dus doe ik 1 zaadje per bakje.
quote:Op donderdag 15 april 2010 18:19 schreef sigme het volgende:
Een paar dagen geleden heb ik in de kas paksoi gezaaid
quote:Op zaterdag 17 april 2010 19:18 schreef sigme het volgende:
De paksoi in de kas is al boven! Binnen een week!
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:52 schreef sigme het volgende:
Op bed A heb ik de eerste voorgezaaide kooltjes verspeend:
Drie witte kooltjes, twee rode, zes broccoli en zes paksoi.
Verspenen had eerder gekund, dit waren tamelijk grote plantjes geworden in de voorzaaipotjes. Ik doe trouwens 1 zaadjes per voorzaaipotje; het voordeel van die potjes is nou net dat je je plantje met potje en al in de volle grond kan zetten en daardoor wortels niet beschadigt en een kluitje meegeeft. Als je teveel zaait en dan weer eruit moet peuteren, verlies je dat voordeel. Potjes waarin zaadje niet ontkiemd is herbruik ik als het kan. Ik zet de voorzaaipotjes bij voorkeur in een plastic bakje met uitsparingen waar het voorzaaibakje mooi inpast, en anders zet ik het in een groter bakje en dan flink (geel) zand rondom het potje. Het droogt zo vreselijk snel uit anders, of moet zó nat gehouden worden dat veel zaad verschimmelt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:50 schreef sigme het volgende:
De paksoi is inmiddels oogstbaar.
Daar hebben we hier ook veel last van. Ik ga ze nu biologisch bestrijden.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 08:20 schreef KlappernootatWork het volgende:ik vecht tegen die verdomde slakken die het alleen op mijn kolen hebben gemunt..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |