abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82918266
9:19 en klaar met mijn werk voor vandaag. nog maar eens een kop koffie halen.

gelukkig mag ik om 17:00 naar huis.
pi_82918359
Overigens mogen de autodebielisten die boven op de rem gaan bij het zien van deze karretjes wel dood of zo.

De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_82918569
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 09:13 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik ga morgen appeltaart bakken en hoop dat niemand mn appel met kaneel opeet

Nooit een eetlepen gedaan trouwens, maar wel een theelepeltje en das al niet lekker

Dadelijk tzatziki en kokosmacronen maken
Ik ga ook echt een keer een taart bakken. Ook al heb ik geen kook skills .
pi_82918754
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 09:31 schreef Allure_ het volgende:

[..]

Ik ga ook echt een keer een taart bakken. Ook al heb ik geen kook skills .
Als je een recept volgt, moet het wel lukken
Ik heb die appeltaart gewoon uit een pakje Mix voor appeltaart ofzo en dan appels, krenten enzo erin gooien, klaar

ik maak ook weleens chocoladetaart, maar dat gaat nog niet altijd goed vandaar dat ik dat nu niet wilde doen, nogal veel werk, mocht het mis gaan. (de bodem lukt niet altijd en ik weet niet precies waar het aan ligt)

Keer samen een taart bakken?
compact en kleverig.
pi_82918857
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 09:37 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Als je een recept volgt, moet het wel lukken
Ik heb die appeltaart gewoon uit een pakje Mix voor appeltaart ofzo en dan appels, krenten enzo erin gooien, klaar

ik maak ook weleens chocoladetaart, maar dat gaat nog niet altijd goed vandaar dat ik dat nu niet wilde doen, nogal veel werk, mocht het mis gaan. (de bodem lukt niet altijd en ik weet niet precies waar het aan ligt)

Keer samen een taart bakken?
Appeltaart lijkt me nog wel te doen, ja ! Ook al vind ik dat niet zo heel lekker . Ik heb wel eens kwarktaart gemaakt enzo, maar dat kan ook bijna niet fout gaan .

Hoe maak je chocoladetaart dan ?

En ja, gezellig!
pi_82919040
hoi
pi_82919055
Ouwe taarten SC.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_82919084
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 09:47 schreef BobbyB het volgende:
Ouwe taarten SC.
.
Waar wil je het over hebben dan ?
pi_82919149
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 09:47 schreef Allure_ het volgende:

[..]

.
Waar wil je het over hebben dan ?
vrouwen
pi_82919165
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 09:49 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

vrouwen
Of over jou .
pi_82919208
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 09:40 schreef Allure_ het volgende:

[..]

Appeltaart lijkt me nog wel te doen, ja ! Ook al vind ik dat niet zo heel lekker . Ik heb wel eens kwarktaart gemaakt enzo, maar dat kan ook bijna niet fout gaan .

Hoe maak je chocoladetaart dan ?

En ja, gezellig!
De bodem is 125 gr boter, 100 gr poedersuiker, mespunt zout, 250 gr bloem, 2 eidooiers, 2 eetlepels koude melk.

Alles behalve de melk mengen dat het op grof broodkruim lijkt, dan melk erbij en bal maken. Minimaal een uur in koelkast leggen (in folie)
In plakken snijden en vorm bekleden. Dan een uur in de vriezer.
Vanuit de vriezer in een oven die op 180 graden voorverwarmd is, daar een minuut of twaalf in laten staan.

Dan de vulling:
3,2 dl slagroom, 2 eetlepels (afgestreen) fijne tafelsuiker, heeeel klein beetje zout, 120 gr zachte boter, 450 gr goede kwaliteit chocolade in stukken(eigenlijk puur, ik gebruik meestal melk, en volgens mij kan wit zelfs ook), 1 dl melk, cacaopoeder voor erop.

Slagroom, suiker en zout aan de kook brengen. Dan meteen van het vuur en deboter en chocolade erin, roeren tot het gesmolten en gemengd is. Dan de melk erdoorheen roeren tot het glanst. Dan in de taartbodem doen en 1 a 2 uur laten afkoelen. Dan bestuiven met cacao.

Is heel erg lekkere taart Vulling is zacht en bodem krokant.
compact en kleverig.
pi_82919230
O en wanneer?
compact en kleverig.
pi_82919290
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 09:51 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

De bodem is 125 gr boter, 100 gr poedersuiker, mespunt zout, 250 gr bloem, 2 eidooiers, 2 eetlepels koude melk.

Alles behalve de melk mengen dat het op grof broodkruim lijkt, dan melk erbij en bal maken. Minimaal een uur in koelkast leggen (in folie)
In plakken snijden en vorm bekleden. Dan een uur in de vriezer.
Vanuit de vriezer in een oven die op 180 graden voorverwarmd is, daar een minuut of twaalf in laten staan.

Dan de vulling:
3,2 dl slagroom, 2 eetlepels (afgestreen) fijne tafelsuiker, heeeel klein beetje zout, 120 gr zachte boter, 450 gr goede kwaliteit chocolade in stukken(eigenlijk puur, ik gebruik meestal melk, en volgens mij kan wit zelfs ook), 1 dl melk, cacaopoeder voor erop.

Slagroom, suiker en zout aan de kook brengen. Dan meteen van het vuur en deboter en chocolade erin, roeren tot het gesmolten en gemengd is. Dan de melk erdoorheen roeren tot het glanst. Dan in de taartbodem doen en 1 a 2 uur laten afkoelen. Dan bestuiven met cacao.

Is heel erg lekkere taart Vulling is zacht en bodem krokant.
Omg, dat klinkt echt als veel werk en ook moeilijk . En het is écht één bonk vet en slecht wat er in zit! Haha, nouja bedankt voor het recept in ieder geval . Wie weet ga ik het toch wel maken .
pi_82919307
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 09:50 schreef Allure_ het volgende:

[..]

Of over jou .
kan ook
pi_82919455
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 09:54 schreef Allure_ het volgende:

[..]

Omg, dat klinkt echt als veel werk en ook moeilijk . En het is écht één bonk vet en slecht wat er in zit! Haha, nouja bedankt voor het recept in ieder geval . Wie weet ga ik het toch wel maken .
De bodem is lastig, de vulling is heel gemakkelijk. Het gaat dus weleens mis bij de bodem en ik weet nooit precies waarom. Anders kun je ws ook gewoon een bodem van kruimelkoekjes en boter gebruiken, die hoeft niet eens in de oven, maar kun je gewoon zo aanstampen en dat zou ook wel moeten werken

En nu ga ik koekjes bakken

En het is idd errug vet en suikerig en slecht, maar wel ontzettend lekker
compact en kleverig.
pi_82919493
Taarten bakken, dat kan ik zelfs.
-
pi_82919533
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:00 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

De bodem is lastig, de vulling is heel gemakkelijk. Het gaat dus weleens mis bij de bodem en ik weet nooit precies waarom. Anders kun je ws ook gewoon een bodem van kruimelkoekjes en boter gebruiken, die hoeft niet eens in de oven, maar kun je gewoon zo aanstampen en dat zou ook wel moeten werken

En nu ga ik koekjes bakken

En het is idd errug vet en suikerig en slecht, maar wel ontzettend lekker
Hmm ja de bodem klinkt ook wel lastig . Nouja, succes met je koekjes !
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:01 schreef Otis2.0 het volgende:
Jongen, jij hebt nog nooit een aardappel gekookt in je leven dus een taart bakken kun je al helemaal niet.
pi_82919543
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:01 schreef Otis2.0 het volgende:
Ligt aan de taart
compact en kleverig.
pi_82919561
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:03 schreef Allure_ het volgende:

[..]

Jongen, jij hebt nog nooit een aardappel gekookt in je leven dus een taart bakken kun je al helemaal niet.
Dit is onwaar.
-
pi_82919566
wat zal ik gaan doen op deze vrije dag??
pi_82919569
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:03 schreef Allure_ het volgende:

[..]

Hmm ja de bodem klinkt ook wel lastig . Nouja, succes met je koekjes !
Dank je
compact en kleverig.
pi_82919571
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:03 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ligt aan de taart
Mijn appeltaarten zijn een begrip.
-
pi_82919576
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:04 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Dit is onwaar.
Moederskindje .
pi_82919589
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:04 schreef kurk_droog het volgende:
wat zal ik gaan doen op deze vrije dag??
Mensen die vrij zijn .
pi_82919602
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:04 schreef Allure_ het volgende:

[..]

Moederskindje .
Dat is wel waar.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: