Ik ga ook echt een keer een taart bakken. Ook al heb ik geen kook skillsquote:Op donderdag 17 juni 2010 09:13 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik ga morgen appeltaart bakken en hoop dat niemand mn appel met kaneel opeet
Nooit een eetlepen gedaan trouwens, maar wel een theelepeltje en das al niet lekker
Dadelijk tzatziki en kokosmacronen maken
Als je een recept volgt, moet het wel lukkenquote:Op donderdag 17 juni 2010 09:31 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Ik ga ook echt een keer een taart bakken. Ook al heb ik geen kook skills.
Appeltaart lijkt me nog wel te doen, jaquote:Op donderdag 17 juni 2010 09:37 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Als je een recept volgt, moet het wel lukken
Ik heb die appeltaart gewoon uit een pakjeMix voor appeltaart ofzo en dan appels, krenten enzo erin gooien, klaar
ik maak ook weleens chocoladetaart, maar dat gaat nog niet altijd goedvandaar dat ik dat nu niet wilde doen, nogal veel werk, mocht het mis gaan. (de bodem lukt niet altijd en ik weet niet precies waar het aan ligt)
Keer samen een taart bakken?
De bodem is 125 gr boter, 100 gr poedersuiker, mespunt zout, 250 gr bloem, 2 eidooiers, 2 eetlepels koude melk.quote:Op donderdag 17 juni 2010 09:40 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Appeltaart lijkt me nog wel te doen, ja! Ook al vind ik dat niet zo heel lekker
. Ik heb wel eens kwarktaart gemaakt enzo, maar dat kan ook bijna niet fout gaan
.
Hoe maak je chocoladetaart dan![]()
?
En ja, gezellig!
Omg, dat klinkt echt als veel werk en ook moeilijkquote:Op donderdag 17 juni 2010 09:51 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
De bodem is 125 gr boter, 100 gr poedersuiker, mespunt zout, 250 gr bloem, 2 eidooiers, 2 eetlepels koude melk.
Alles behalve de melk mengen dat het op grof broodkruim lijkt, dan melk erbij en bal maken. Minimaal een uur in koelkast leggen (in folie)
In plakken snijden en vorm bekleden. Dan een uur in de vriezer.
Vanuit de vriezer in een oven die op 180 graden voorverwarmd is, daar een minuut of twaalf in laten staan.
Dan de vulling:
3,2 dl slagroom, 2 eetlepels (afgestreen) fijne tafelsuiker, heeeel klein beetje zout, 120 gr zachte boter, 450 gr goede kwaliteit chocolade in stukken(eigenlijk puur, ik gebruik meestal melk, en volgens mij kan wit zelfs ook), 1 dl melk, cacaopoeder voor erop.
Slagroom, suiker en zout aan de kook brengen. Dan meteen van het vuur en deboter en chocolade erin, roeren tot het gesmolten en gemengd is. Dan de melk erdoorheen roeren tot het glanst. Dan in de taartbodem doen en 1 a 2 uur laten afkoelen. Dan bestuiven met cacao.
Is heel erg lekkere taart![]()
Vulling is zacht en bodem krokant.
De bodem is lastig, de vulling is heel gemakkelijk. Het gaat dus weleens mis bij de bodem en ik weet nooit precies waarom. Anders kun je ws ook gewoon een bodem van kruimelkoekjes en boter gebruiken, die hoeft niet eens in de oven, maar kun je gewoon zo aanstampen en dat zou ook wel moeten werkenquote:Op donderdag 17 juni 2010 09:54 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Omg, dat klinkt echt als veel werk en ook moeilijk. En het is écht één bonk vet en slecht wat er in zit! Haha, nouja bedankt voor het recept in ieder geval
. Wie weet ga ik het toch wel maken
.
Hmm ja de bodem klinkt ook wel lastigquote:Op donderdag 17 juni 2010 10:00 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
De bodem is lastig, de vulling is heel gemakkelijk. Het gaat dus weleens mis bij de bodem en ik weet nooit precies waarom. Anders kun je ws ook gewoon een bodem van kruimelkoekjes en boter gebruiken, die hoeft niet eens in de oven, maar kun je gewoon zo aanstampen en dat zou ook wel moeten werken
En nu ga ik koekjes bakken
En het is idd errug vet en suikerig en slecht, maar wel ontzettend lekker
Jongen, jij hebt nog nooit een aardappel gekookt in je leven dus een taart bakken kun je al helemaal niet.quote:
Dit is onwaar.quote:Op donderdag 17 juni 2010 10:03 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Jongen, jij hebt nog nooit een aardappel gekookt in je leven dus een taart bakken kun je al helemaal niet.
Dank jequote:Op donderdag 17 juni 2010 10:03 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Hmm ja de bodem klinkt ook wel lastig. Nouja, succes met je koekjes
!
Mensen die vrij zijnquote:Op donderdag 17 juni 2010 10:04 schreef kurk_droog het volgende:
wat zal ik gaan doen op deze vrije dag??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |