abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82903457
Dag ex-pc-gebruikers,

Misschien is de vraag al ergens gesteld, maar ik doe het hier toch maar: hoe ervaren PC-gebruikers de overstap naar de Mac? Wat valt mee, maar vooral: wat valt er tegen?

10 jaar geleden heb ik op een Mac gewerkt en nadien niet meer. Ik herinner me nog het gemak en vooral de logica van het systeem, in tegenstelling tot Windows waar ik nog altijd ruzie mee heb. En dan heb ik het nog niet eens over de foutmeldingen, het uitvallen en alle andere leuke kenmerken. Ik overweeg daarom sterk om op de Mac over te stappen.

Maar het gras is natuurlijk altijd groener aan de overkant, of toch niet?

Bedankt alvast
  woensdag 16 juni 2010 @ 21:16:17 #2
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_82903558
PC, Linux.
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
pi_82903635
Ik ben na ruim 10 jaar Mac haten vorig jaar eindelijk over gestapt en ik wil niet meer terug. Mijn broer is inmiddels ook overgestapt en nu staan er hier dus 2 x 27" iMacs
Nee.
pi_82903700
Hm.. Ik heb nooit een vastloper met windows (ja, vroeger wel, met eerdere versies). Ik heb één keer ergens een mac gebruikt (videobewerking) en ja hoor, filmpje af, programma loopt vast, filmpje weg.
pi_82903901
Beide natuurlijk
pi_82904049
Gewoon Mac OS op een standaard PC installeren.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  woensdag 16 juni 2010 @ 21:24:31 #7
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_82904053
Windows is anno nu best OK, maar de structuur van Apple werkt wat intuitiever, om het maar niet te hebben over de niet werkende zoekfunctie van W7.

Qua snelheid aan elkaar gewaagd, maar qua afwerking en geheel is een apple gewoonweg meer kwaliteit. Ik zou er best een naast mijn PC willen hebben voor mijn grafische werk bijvoorbeeld.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_82904320
Gamen en complexe excel/access dingen ben je nog beter uit met PC. Voor al de rest verkies ik Mac
graag verwijderen
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 16 juni 2010 @ 21:30:55 #9
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82904414
Ik heb de overstap als zeer prettig ervaren. Er viel me niets tegen en de momenten dat ik me irriteer aan OSX zijn schaars.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 16 juni 2010 @ 21:35:09 #10
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82904648
- -
Nou ja, als mensen die zijn overgestapt gewoon hun mening geven lijkt me weinig aan de hand nietwaar.

[ Bericht 67% gewijzigd door Jo0Lz op 17-06-2010 08:29:23 ]
pi_82904670
Je zult een paar dagen even moeten wennen aan hoe alles werkt,
maar als je eenmaal inziet hoe simpel alles werkt wil je niet meer terug naar windows nee.

gamen kan nu ook met steam, en office is er voor de mac, maar er is ook een gratis variant genaamd open office.
pi_82905304
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 21:35 schreef NietTeVolgen het volgende:
gamen kan nu ook met steam, en office is er voor de mac, maar er is ook een gratis variant genaamd open office.
klopt wel Maar gamen loopt voorlopig nog wel even lekkerder op windows. Als je al wil pc-gamen, that is Office is er zeker voor mac. Maar de eerste écht fatsoenlijke Office for mac is voor Augustus/September: Office 2011. Office 2008 kan ik toch niet helemaal aanraden als je Office 2007 gewend bent. iWork is zeker een prachtig pakket, maar het samenwerken met mensen die office op windows gebruiken is wat moeilijker.

Maar goed, met Office 2011 in vooruitzicht is alleen het gamen nog een punt. Ook dat begint dankzij steam for mac een drogargument te worden, maar als je echt waarde hecht aan het spelen van (zware/nieuwe) games kan je de eerste 1-2 jaar toch nog beter bij pc blijven imo Zelf heb ik een xbox360 ernaast voor wat te gamen. Vind console sowieso fijner, ook toen ik nog een PC had
graag verwijderen
pi_82905454
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 21:17 schreef PimD het volgende:
Ik ben na ruim 10 jaar Mac haten vorig jaar eindelijk over gestapt en ik wil niet meer terug. Mijn broer is inmiddels ook overgestapt en nu staan er hier dus 2 x 27" iMacs
Meeste haters weten niet eens waar ze over praten hoor. Al vaak genoeg meegemaakt
graag verwijderen
pi_82905530
Op zich zou ik niet overstappen gewoon omdat die macs nooit doen wat ik wil :3
pi_82905893
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 21:35 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou ja, als mensen die zijn overgestapt gewoon hun mening geven lijkt me weinig aan de hand nietwaar.
Pas als mensen die uiteindelijk toch *niet* overgestapt zijn hun mening gaan geven, dan wordt het leuk.

Ontopic:
Ik zou gelijk overstappen. Als er een geldboom in mijn tuin stond. Tot die tijd doet mijn huidige (wél fatsoenlijk geprijsde) laptop met ubuntu het prima. Maar als je het geld (er voor over) hebt, is apple/mac zeker hippe shit .
  woensdag 16 juni 2010 @ 21:56:23 #16
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_82905950
ontopic: ik werk op beide systemen; mac zakelijk, windows (XP/Vista) privé.
Zodra een van de privé machines te vervangen is, wordt het wel een mac, ben ik bang.

[ Bericht 53% gewijzigd door Jo0Lz op 17-06-2010 08:28:12 ]
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_82906315
Soms doen deze topics me nog steeds denken aan toen er voor de eerste keer een computermuis kwam. Bang voor verandering. Toen de computermuis kwam werden er soms ook delen weggelaten van het toetsenbord voor computerfabrikanten, zodat mensen wel gebruik moesten maken van de muis. Nu wilt niemand eigenlijk meer weg van de muis.
pi_82907023
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 21:48 schreef fyah het volgende:

[..]

Meeste haters weten niet eens waar ze over praten hoor. Al vaak genoeg meegemaakt
Ja ik baseerde mijn 'haat' toen ook alleen op mijn beperkte ervaringen met de iMacs uit het einde van de jaren '90/begin jaren '00 met de hockeypuck als muis. Had ik rond die tijd maar gewerkt met een G4 ofzo, dan was ik veel eerder overgestapt
Nee.
  woensdag 16 juni 2010 @ 22:49:12 #19
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_82909429
Ik moest verplicht op een mac werken op school.

Ik kon dat ding wel het raam uit tiefen toen ik klaar was.
pi_82910338
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 22:49 schreef PiRANiA het volgende:
Ik moest verplicht op een mac werken op school.

Ik kon dat ding wel het raam uit tiefen toen ik klaar was.
Sja als je weigert te wennen en alles wat niet linksonderin een grote "START" knop heeft bij voorbaat kut vindt, dan wordt het niets.
  woensdag 16 juni 2010 @ 23:08:30 #21
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_82910450
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 23:06 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Sja als je weigert te wennen en alles wat niet linksonderin een grote "START" knop heeft bij voorbaat kut vindt, dan wordt het niets.
PiRANiA gebruikt Ubuntu, einstein.
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
pi_82910709
- offtopic -

[ Bericht 92% gewijzigd door Jo0Lz op 17-06-2010 08:28:39 ]
pi_82911379
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 21:24 schreef Skull-splitter het volgende:
Windows is anno nu best OK, maar de structuur van Apple werkt wat intuitiever, om het maar niet te hebben over de niet werkende zoekfunctie van W7.

Qua snelheid aan elkaar gewaagd, maar qua afwerking en geheel is een apple gewoonweg meer kwaliteit. Ik zou er best een naast mijn PC willen hebben voor mijn grafische werk bijvoorbeeld.
Die zoek functie werkt inderdaad niet als je indexeren of wat dan ook uitzet. Iets wat in windows vaak uitgezet word om hd-acitiviteit te verminderen. Een apple moet ook eerst alles indexeren voordat die zoekmachine goed werkt. Of dacht je dat dat bij een apple meteen vanzelf gaat

OT: Koop een dikke pc, plemp er Windows 7 x64 op en je kunt weer ff vooruit, als je niet roekeloos alles download werkt het over 1-2 jaar nog steeds perfect. Maarja, op een mac blijft het natuurlijk altijd goed werken, nooit vertragingen of onduidelijke vastlopers

It's your choice, val ons er niet mee lastig.
  • quote:
    Gebruik de zoek functie!

[ Bericht 7% gewijzigd door Antony1989 op 16-06-2010 23:33:57 ]
  • Wees snel en pak wat je moet, voordat de ander dit doet!
    pi_82912478
    Ga je nou serieus HFS+ zoek/indexprestaties vergelijken met die van WIndows op NTFS?
    graag verwijderen
      donderdag 17 juni 2010 @ 08:29:55 #25
    74548 Jo0Lz
    Lick the box!
    pi_82917128
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 21:35 schreef Swetsenegger het volgende:
    - -
    Dat is nou net het punt.

Ik hoop dat dat offtopic geblaat en gezeik nu eens achterwege kan blijven, en dat men echt gewoon hun ervaringen post. Ik ben benieuwd.
    Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juni 2010 @ 09:37:30 #26
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_82918739
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 23:50 schreef fyah het volgende:
    Ga je nou serieus HFS+ zoek/indexprestaties vergelijken met die van WIndows op NTFS?
    Ja inderdaad, als er ergens geen twijfel over bestaat is het wel de superieure zoekfunctie in OSX.
      donderdag 17 juni 2010 @ 09:45:17 #27
    12888 Skull-splitter
    pi_82918999
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 23:27 schreef Antony1989 het volgende:

[..]

Die zoek functie werkt inderdaad niet als je indexeren of wat dan ook uitzet. Iets wat in windows vaak uitgezet word om hd-acitiviteit te verminderen. Een apple moet ook eerst alles indexeren voordat die zoekmachine goed werkt. Of dacht je dat dat bij een apple meteen vanzelf gaat
    Eh, als ik bepaalde mappen gewoonweg niet kan vinden terwijl ik die met handmatig zoeken (wat natuurlijk lang duurt) terwijl dat met de oude zoekfunctie prima ging, dan vind ik dat geen vooruitgang nee. Die indexering duurt uren aan idle-tijd.... Laat staan dat ie werkt...
    pi_82919088
    Sinds 1990 een MS gebruiker (MS-DOS) tot en met Vista. Daarna een MacBook met Leopard gekocht voor iPhone ontwikkeling.
    Ik heb nog wel een Quadcore PC met Win 7 d'r op, maar eerlijk gezegd gaat die alleen nog maar aan om een potje te gamen (wat 1x in de 2 weken is...).

Nu ik een nieuwe MacBook Pro heb gekocht is m'n PC helemaal niet meer aangeweest.

Wat ik in het begin vond tegenvallen:
    - De Finder. Ik kon er maar niet aan wennen na zoveel jaar Windows Verkenner gebruikt te hebben.
    - iTunes:
    - Geen losse srt's pakken bij films (idem voor FrontRow)
    - Niet al m'n mp3's overnemen van m'n verzameling (en daar pas veel later achterkomen)
    - Het idee hebben dat ik ietwat last van latency heb met het opnemen van gitaar tracks ism een TonePort, wat absoluut niet het geval was onder Windows met Adobe Audition / Cubase. -> Nog niet weer geprobeerd op m'n Pro.
    - Voor de rest was het vooral even gewenning.

Waar ik in het begin onder de indruk van was:
    - Airtunes, heerlijk met een Airport Express m'n hele mp3 verzameling in de huiskamer af kunnen spelen met een iPhone als afstandsbediening.
    - Spaces! Standaard programma's in een space laten openen en zeer snel tussen je 'desktops' (space) kunnen switchen, heerlijk.
    - Het extreme snel afsluiten en opstarten (sluimerstand). Gewoon dichtklappen en inpakken.
    - Het installeren van software. Wat nou voortgangsbalkjes? (niet altijd waar). Gewoon slepen naar je Applicatie map! geniaal
    - Totale integratie. M'n email op m'n MacBook Pro en iPhone altijd gelijk, idem als m'n adresboek, agenda, gedeelde agenda met mijn vriendin (heeft me al heel veel gezeik gescheeld) etc.
    pi_82920061
    3 jaar geleden overgestapt van pc naar macbook. Nog altijd mijn beste aankoop ooit.
      donderdag 17 juni 2010 @ 10:55:10 #30
    78498 classpc
    I don't like change
    pi_82921197
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 21:30 schreef Swetsenegger het volgende:
    Ik heb de overstap als zeer prettig ervaren. Er viel me niets tegen en de momenten dat ik me irriteer aan OSX zijn schaars.
    Wat Swetsenegger zegt.

Ik heb hier nu een MacMini en een MacBook en het werkt allemaal erg fijn.

Maar voor de computerspellen heb ik nog wel een pc in huis. Maar het lijkt erop dat dat straks ook niet meer nodig is doordat World of Warcraft gewoon op OS X werkt en Steam er nu ook voor OS X is. Ik draai Portal en Half Life 2 al gewoon op m'n MacBook
    Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
      donderdag 17 juni 2010 @ 11:45:09 #31
    12221 Tijn
    Powered by MS Paint
    pi_82923361
    Ik heb de Windows-boot verlaten in 2003 en achteraf ben ik precies op tijd uitgestapt
    pi_82923405
    Ook een paar jaar geleden overgestapt van Windows naar Mac, geen moment spijt en nu uitsluitend Mac's in huis (1x MacBook, 1x MacBook Pro, 1x iMac en 2 iPhones). Die Windows rommel komt er niet meer in.
    pi_82923496
    Sinds 2008 een iMac en sinds een maandje een Macbook Pro met de oude Dell nog voor het spelen van één enkel Windows spel wat niet lekker runt in een virtuele omgeving. Tezijnertijd gaat dat wel naar Bootcamp, maar ik hik nog tegen de aanschafprijs van een Windows 7 licentie . Oh, en een iPhone inderdaad .
    "If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
      donderdag 17 juni 2010 @ 21:01:52 #34
    12888 Skull-splitter
    pi_82950002
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 11:45 schreef Tijn het volgende:
    Ik heb de Windows-boot verlaten in 2003 en achteraf ben ik precies op tijd uitgestapt
    Of opgestapt. Pre 2003 stond Apple er lang niet zo gunstig voor.
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juni 2010 @ 21:05:13 #35
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_82950180
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 21:01 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Och, jaguar was al geïntroduceerd.
    pi_82950437
    De hardware is hetzelfde en je kunt gewoon Linux, OSX en Windows op 1 bak draaien.
    Elk OS heeft zo zijn voordelen afhankelijk wat je ermee wil doen.
      donderdag 17 juni 2010 @ 21:10:07 #37
    12221 Tijn
    Powered by MS Paint
    pi_82950438
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 21:01 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Zeker. Maar het is ook juist vanwege Mac OS X geweest dat ik ben overgestapt. Ik had al vele versies van Linux geprobeerd en heb een tijdje OS/2 gedraaid, maar het was het allemaal net niet. Ik ben ook een tevreden gebruiker van Windows NT en Windows 2000 geweest, dat was al een verbetering over de 9x lijn, maar een echt Unix OS met support voor commerciële applicaties is wat mij betreft toch het beste wat je kunt hebben.

En ach, OS9 is een beetje ouderwets van opzet, maar je kon er destijds ook best mee vooruit hoor. Dat werd toen standaard in een soort virtual machine geleverd, zodat je legacy apps enzo kon draaien. De performance was daarvan helemaal niet slecht.
      vrijdag 18 juni 2010 @ 14:44:53 #38
    12888 Skull-splitter
    pi_82980724
    Vond voorheen ook dat Apple domweg te duur was, maar als je kijkt naar wat je ervoor terugkrijgt aan afwerking, kwaliteit en soepelheid van het systeem, zelfs met gecastreerde hardware werkt het gewoon lekker.

Nu games ook langzaam grond winnen op het platform kan het wel eens de balans gaan maken tussen OS X en W(7), ik zie steeds meer mensen met een mac rondlopen.
    pi_82994871
    Mac OS X == heerlijk
    Apple hardware == heerlijk

Er is standaard wel sprake van enige vendor lock-in, maar er is genoeg open source en andere 3rd party software voor degenen die daar onderuit willen.
    pi_82995885
    Is dit een troll?
    Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 18 juni 2010 @ 20:08:47 #41
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_82995923
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2010 20:07 schreef EvilMarc het volgende:
    Is dit een troll?
    pi_82998469
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 09:45 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Eh, als ik bepaalde mappen gewoonweg niet kan vinden terwijl ik die met handmatig zoeken (wat natuurlijk lang duurt) terwijl dat met de oude zoekfunctie prima ging, dan vind ik dat geen vooruitgang nee. Die indexering duurt uren aan idle-tijd.... Laat staan dat ie werkt...
    Ik heb ook altijd moeten worstelen met de Windows7 zoekfunctie... Indexering stond bijvoorbeeld standaard niet aan voor m'n hele computer, zodat ik alleen in directories als Mijn Documenten dingen terugvond... blijkt dat Microsoft dit expres heeft gedaan en indexering van de complete schijf niet aanraadt "omdat anders routinematige zoekopdrachten langzamer zijn". Heb ik ook gemerkt ja toen ik de hele schijf indexeerde, ik moet wachten op mijn computer... slecht teken. De Spotlight functie op m'n Mac is gewoon altijd snel. Complete schijf. Het kan dus wél.

OS X heeft ook niet de behoefte om op voor het oog willekeurige tijden opeens een indexeringssessie te starten, wat ik nog weleens merk met W7 (en i.t.t. tot wat MS beweert, merk je dat in de performance... het detecteren van idle-zijn van je PC gaat niet altijd goed). Als er iets op de schijf verandert op een Mac, pikt het FSEvents systeem in OS X het wel op om het in real-time bij te werken.

En ten derde is applicaties starten vanuit Spotlight supergemakkelijk
    pi_82999941
    Ik had er vroeger zo'n eentje:

Wat was ik trots op mijn mooie maccie maar hoe snel had ik spijt dat ik die rampenbak in huis gehaald had. Vastlopers, steeds opnieuw de OS moeten installeren en uiteindelijk gaf hij helemaal de geest.

Nadien overgestapt naar Windows en nooit meer achterom gekeken.

Maar eerlijk gezegd kan er veel bij Apple veranderd zijn en dat verwacht ik ook wel. Maar toch zou ik niet meer snel teruggaan naar Apple na al die ellende.
    pi_83000990
    Door die monsterlijke iMac G3's van hierboven plus de oude versie van het OS dat er destijds op stond hebben er bij mij dus ook jaren voor gezorgd dat ik Macs maar niks vond. Tot ik vorig jaar bij mijn nieuwe baan de eerste weken met een splinternieuwe MacBook moest werken, toen was ik zo verkocht
    Nee.
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 18 juni 2010 @ 21:48:26 #45
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_83001041
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2010 21:32 schreef Dutchguy het volgende:
    Ik had er vroeger zo'n eentje:

[ afbeelding ]

Wat was ik trots op mijn mooie maccie maar hoe snel had ik spijt dat ik die rampenbak in huis gehaald had. Vastlopers, steeds opnieuw de OS moeten installeren en uiteindelijk gaf hij helemaal de geest.

Nadien overgestapt naar Windows en nooit meer achterom gekeken.

Maar eerlijk gezegd kan er veel bij Apple veranderd zijn en dat verwacht ik ook wel. Maar toch zou ik niet meer snel teruggaan naar Apple na al die ellende.
    Je hebt het nu over 10 jaar geleden he
    pi_83001563
    Sinds Apple overgeschakeld is op Intel hardware kun je vrij simpel OSX op een zelfgebouwde PC zetten.
    Heb je best of 3 worlds samen met Windows en Linux, afhankelijk wat je wilt doen start je OS naar keuze op.
    pi_83002175
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2010 21:56 schreef sig000 het volgende:
    Sinds Apple overgeschakeld is op Intel hardware kun je vrij simpel OSX op een zelfgebouwde PC zetten.
    Heb je best of 3 worlds samen met Windows en Linux, afhankelijk wat je wilt doen start je OS naar keuze op.
    Een Intel CPU en OSX maakt nog geen Mac. Imho.
    pi_83002395
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2010 22:05 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Een Intel CPU en OSX maakt nog geen Mac. Imho.
    Het uiterlijk van een PC boeit me niet, wat ik wil is een degelijke kast met snelle hardware en een goed kleurenechte losse 24" monitor.
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 18 juni 2010 @ 22:10:26 #49
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_83002475
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2010 22:09 schreef sig000 het volgende:

[..]

Het uiterlijk van een PC boeit me niet, wat ik wil is een degelijke kast met snelle hardware en een goed kleurenechte losse 24" monitor.
    Dan zit je nog steeds met updates en dergelijke. En vooral het gebrek aan gezeik maakt een mac, mac. En aan dat concept ga je voorbij als je een hackintosh in elkaar knutselt.
    pi_83002516
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2010 22:09 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ik heb het niet alleen over uiterlijk. Zaken als een magsafe, het superieure touchpad en zaken als toetsenbordverlichting zijn misschien kleinigheden, maar maken toch dat ik niet snel genoegen zal nemen met een hackint0sh. Al geld dat voor desktop PC's misschien wat minder, een iMac zul je niet snel zelf nabouwen natuurlijk.
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 18 juni 2010 @ 22:12:15 #51
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_83002586
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2010 22:11 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Ik heb het niet alleen over uiterlijk. Zaken als een magsafe, het superieure touchpad en zaken als toetsenbordverlichting zijn misschien kleinigheden, maar maken toch dat ik niet snel genoegen zal nemen met een hackint0sh. Al geld dat voor desktop PC's misschien wat minder, een iMac zul je niet snel zelf nabouwen natuurlijk.
    En inderdaad de details. Ow wat hou ik van mijn touchpad op mijn macbook als ik weer eens een poosje met een andere laptop heb gewerkt.
    pi_83003103
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2010 22:10 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan zit je nog steeds met updates en dergelijke. En vooral het gebrek aan gezeik maakt een mac, mac. En aan dat concept ga je voorbij als je een hackintosh in elkaar knutselt.
    OSX is inderdaad het meest knutselen op zo'n PC, persoonlijk vind ik dat leuk en heb daardoor brede ervaring met alle 3 besturingssystemen.
    pi_83003200
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2010 22:20 schreef sig000 het volgende:

[..]

OSX is inderdaad het meest knutselen op zo'n PC, persoonlijk vind ik dat leuk en heb daardoor brede ervaring met alle 3 besturingssystemen.
    Oh, leuk kan het idd zijn hoor. Heb zelf een tijdje een hackint0sh netbookje gedraaid, was erg leerzaam en leuk, maar ben er toen ook wel achtergekomen wat een Mac nou precies een Mac maakt...
    pi_83003545
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2010 22:21 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Oh, leuk kan het idd zijn hoor. Heb zelf een tijdje een hackint0sh netbookje gedraaid, was erg leerzaam en leuk, maar ben er toen ook wel achtergekomen wat een Mac nou precies een Mac maakt...
    Ik heb 't wel op iets snellere desktop staan. Een Imac zou ik bijvoorbeeld nooit willen, monitor wil ik los.
    Een Mac mini gaat ook niet werken, blijft over een hele dure Mac Pro.

Laptops gebruik ik zelden.
    pi_83004021
    Je had ooit zo'n EFI stick (rebelEFI). Kun je daarmee alsnog gewoon updates draaien? In principe draai je toch een compleet aangepaste kernel, of zorgt zo'n stukje hardware er nou voor dat je de gewone kernel kan draaien?
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2010 22:27 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ik heb 't wel op iets snellere desktop staan. Een Imac zou ik bijvoorbeeld nooit willen, monitor wil ik los.
    Een Mac mini gaat ook niet werken, blijft over een hele dure Mac Pro.

Laptops gebruik ik zelden.
    Een Mac-moederbord in ATX vorm zou dan nog het mooist zijn , alleen graven ze zo hun eigen graf.
    Blijft over dat ik toch wel een desktop mis die mooi tussen een Mac Pro en een Mac Mini zit, maar waar ik toch gewoon een eigen monitor kan gebruiken.
    url
    pi_83004199
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2010 22:35 schreef Drommelsch85 het volgende:
    Je had ooit zo'n EFI stick (rebelEFI). Kun je daarmee alsnog gewoon updates draaien? In principe draai je toch een compleet aangepaste kernel, of zorgt zo'n stukje hardware er nou voor dat je de gewone kernel kan draaien?
    Met een EFI stick kun je gewoon orginele versie van OSX draaien, je moet wel goed opletten welke hardware je neemt vooral qua moederbord.
    pi_83004407
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2010 22:35 schreef Drommelsch85 het volgende:

Een Mac-moederbord in ATX vorm zou dan nog het mooist zijn
    Een heleboel Gigabyte borden zijn prima geschikt met EFI stick.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2010 22:44:13 ]
    pi_83004493
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2010 22:39 schreef sig000 het volgende:

[..]

Met een EFI stick kun je gewoon orginele versie van OSX draaien, je moet wel goed opletten welke hardware je neemt vooral qua moederbord.
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2010 22:43 schreef sig000 het volgende:

[..]

Een heleboel Gigabyte borden zijn prima geschikt met EFI stick.
    Gaaf. Ik heb een Gigabyte GA-P35C-DS3R bord die EfiX ondersteund, Q9550 processor. Verder een 9600GT. Het PCI firewirekaartje, 2x SATA disk en IDE dvd-rw drivers lijken me geen probleem?
    url
    pi_83004622
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2010 22:12 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En inderdaad de details. Ow wat hou ik van mijn touchpad op mijn macbook als ik weer eens een poosje met een andere laptop heb gewerkt.
    . .
    pi_83004702
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2010 22:44 schreef Drommelsch85 het volgende:

[..]

[..]

Gaaf. Ik heb een Gigabyte GA-P35C-DS3R bord die EfiX ondersteund, Q9550 processor. Verder een 9600GT. Het PCI firewirekaartje, 2x SATA disk en IDE dvd-rw drivers lijken me geen probleem?
    Gaat zonder probleem werken.
    pi_83006748
    6 jaar geleden overgestapt, voor mij nooit meer een PC.
      vrijdag 18 juni 2010 @ 23:45:27 #62
    136730 PiRANiA
    pi_83006795
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2010 23:44 schreef retorbrapi het volgende:
    6 jaar geleden overgestapt, voor mij nooit meer een PC.
    Met PC bedoel je een PC met windows?
    pi_83006951
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2010 23:45 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Met PC bedoel je een PC met windows?
    Niet-Mac bedoel ik
      vrijdag 18 juni 2010 @ 23:50:18 #64
    136730 PiRANiA
    pi_83006982
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2010 23:49 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Niet-Mac bedoel ik
    Lekker kortzichtig
    pi_83007261
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2010 23:50 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Lekker kortzichtig
    Want?
      zaterdag 19 juni 2010 @ 00:12:36 #66
    45180 Dennis_enzo
    Geen usericon nee
    pi_83007853
    Poosje op OSX moeten werken, maar ik ben niet overtuigd. Het was niet slecht ofzo, het werkte allemaal prima en intuïtief, maar het was ook niet beter dan Windows 7. Ik heb dan ook geen flauw idee waarom Apple fans OSX zo superieur vinden.

Ik ga toch liever voor het OS waar de meeste software voor beschikbaar is. En overpriced Apple hardware kopen om daar vervolgens met Windows mee te gaan werken is gewoon stom.
    Ook geen sig dus
      zaterdag 19 juni 2010 @ 00:13:16 #67
    136730 PiRANiA
    pi_83007871
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2010 23:57 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Want?
    Er is meer op deze aarde
    pi_83008371
    quote:
    Op zaterdag 19 juni 2010 00:13 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Er is meer op deze aarde
    Is het maken van een keuze kortzichtig?
      zaterdag 19 juni 2010 @ 00:30:37 #69
    45180 Dennis_enzo
    Geen usericon nee
    pi_83008399
    quote:
    Op zaterdag 19 juni 2010 00:29 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Is het maken van een keuze kortzichtig?
    Wel als je zegt 'ik wil nooit meer iets anders', terwijl er in de toekomst nog zat anders is dat misschien beter is.
    Ook geen sig dus
    pi_83008477
    quote:
    Op zaterdag 19 juni 2010 00:30 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Wel als je zegt 'ik wil nooit meer iets anders', terwijl er in de toekomst nog zat anders is dat misschien beter is.
    Je moet het ook niet zo letterlijk nemen he. Het moment dat er een bedrijf opstaat die de hard- en software net zo weet te integreren als Apple, met dezelfde kwaliteit en mogelijkheden, zal ik mijn keuze heroverwegen. Maar zolang de concurrentie bestaat uit 13-in-een-dozijn Dell/HP/Acer pc-kasten met Windows of Linux denk ik er niet eens aan.
      zaterdag 19 juni 2010 @ 00:35:46 #71
    45180 Dennis_enzo
    Geen usericon nee
    pi_83008535
    Tsja, als je de kast zo belangrijk vind is er inderdaad weinig hoop voor je
    Ook geen sig dus
    pi_83008893
    De behuizing, de afwerking, de software, de integratie, de extra's, het design, etc...
    pi_83009406
    "Hi, i'm a PC" "...And i'm a Mac"

Deze filmpjes geven ongeveer aan hoe het zit met de gebruiksvriendelijkheid van een beetje Mac.
    Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
      zaterdag 19 juni 2010 @ 01:21:12 #74
    45180 Dennis_enzo
    Geen usericon nee
    pi_83009744
    quote:
    Op zaterdag 19 juni 2010 00:48 schreef retorbrapi het volgende:
    De behuizing
    care.
    quote:
    de afwerking
    Dat is hetzelfde als 1.
    quote:
    de software

Ik zie de meerwaarde van OSX boven windows niet, behalve dat het monkey-proof is.

[quote]Op zaterdag 19 juni 2010 00:48 schreef retorbrapi het volgende:
    de integratie
    waarvan?
    quote:
    de extra's
    Welke extra's?
    quote:
    het design
    Dat is hetzelfde als 1.
    Ook geen sig dus
      zaterdag 19 juni 2010 @ 01:26:09 #75
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_83009851
    Welgeteld 1 dag met OSX lopen klooien, toen Bootcamp met XP op m'n iMac gegooid.
    Apparaat is super, OS vond ik na jaren en jaren Windows echt ruk om aan te wennen.
    Ook niet of nauwelijks problemen met XP, dus zie ook geen noodzaak moeite te doen OSX te leren kennen
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_83009911
    quote:
    Op zaterdag 19 juni 2010 01:21 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

care.
    [..]

Dat is hetzelfde als 1.
    [..]

waarvan?
    [..]

Welke extra's?
    [..]

Dat is hetzelfde als 1.
    Waar ben jij mee bezig joh? Dit topic gaat over ERVARINGEN. Ik hoef jou toch niet te overtuigen?

Fail
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')