klopt welquote:Op woensdag 16 juni 2010 21:35 schreef NietTeVolgen het volgende:
gamen kan nu ook met steam, en office is er voor de mac, maar er is ook een gratis variant genaamd open office.
Meeste haters weten niet eens waar ze over praten hoor. Al vaak genoeg meegemaaktquote:Op woensdag 16 juni 2010 21:17 schreef PimD het volgende:
Ik ben na ruim 10 jaar Mac haten vorig jaar eindelijk over gestapt en ik wil niet meer terug. Mijn broer is inmiddels ook overgestapt en nu staan er hier dus 2 x 27" iMacs
Pas als mensen die uiteindelijk toch *niet* overgestapt zijn hun mening gaan geven, dan wordt het leuk.quote:Op woensdag 16 juni 2010 21:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja, als mensen die zijn overgestapt gewoon hun mening geven lijkt me weinig aan de hand nietwaar.
Ja ik baseerde mijn 'haat' toen ook alleen op mijn beperkte ervaringen met de iMacs uit het einde van de jaren '90/begin jaren '00 met de hockeypuck als muis. Had ik rond die tijd maar gewerkt met een G4 ofzo, dan was ik veel eerder overgestaptquote:Op woensdag 16 juni 2010 21:48 schreef fyah het volgende:
[..]
Meeste haters weten niet eens waar ze over praten hoor. Al vaak genoeg meegemaakt![]()
Sja als je weigert te wennen en alles wat niet linksonderin een grote "START" knop heeft bij voorbaat kut vindt, dan wordt het niets.quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:49 schreef PiRANiA het volgende:
Ik moest verplicht op een mac werken op school.
Ik kon dat ding wel het raam uit tiefen toen ik klaar was.
PiRANiA gebruikt Ubuntu, einstein.quote:Op woensdag 16 juni 2010 23:06 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Sja als je weigert te wennen en alles wat niet linksonderin een grote "START" knop heeft bij voorbaat kut vindt, dan wordt het niets.
Die zoek functie werkt inderdaad niet als je indexeren of wat dan ook uitzet. Iets wat in windows vaak uitgezet word om hd-acitiviteit te verminderen. Een apple moet ook eerst alles indexeren voordat die zoekmachine goed werkt. Of dacht je dat dat bij een apple meteen vanzelf gaatquote:Op woensdag 16 juni 2010 21:24 schreef Skull-splitter het volgende:
Windows is anno nu best OK, maar de structuur van Apple werkt wat intuitiever, om het maar niet te hebben over de niet werkende zoekfunctie van W7.
Qua snelheid aan elkaar gewaagd, maar qua afwerking en geheel is een apple gewoonweg meer kwaliteit. Ik zou er best een naast mijn PC willen hebben voor mijn grafische werk bijvoorbeeld.
quote:Gebruik de zoek functie!
Dat is nou net het punt.quote:Op woensdag 16 juni 2010 21:35 schreef Swetsenegger het volgende:
- -
Nou ja, als mensen die zijn overgestapt gewoon hun mening geven lijkt me weinig aan de hand nietwaar.
quote:Op woensdag 16 juni 2010 23:50 schreef fyah het volgende:
Ga je nou serieus HFS+ zoek/indexprestaties vergelijken met die van WIndows op NTFS?
Eh, als ik bepaalde mappen gewoonweg niet kan vinden terwijl ik die met handmatig zoeken (wat natuurlijk lang duurt) terwijl dat met de oude zoekfunctie prima ging, dan vind ik dat geen vooruitgang nee. Die indexering duurt uren aan idle-tijd.... Laat staan dat ie werkt...quote:Op woensdag 16 juni 2010 23:27 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Die zoek functie werkt inderdaad niet als je indexeren of wat dan ook uitzet. Iets wat in windows vaak uitgezet word om hd-acitiviteit te verminderen. Een apple moet ook eerst alles indexeren voordat die zoekmachine goed werkt. Of dacht je dat dat bij een apple meteen vanzelf gaat
Wat Swetsenegger zegt.quote:Op woensdag 16 juni 2010 21:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb de overstap als zeer prettig ervaren. Er viel me niets tegen en de momenten dat ik me irriteer aan OSX zijn schaars.
Of opgestapt. Pre 2003 stond Apple er lang niet zo gunstig voor.quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:45 schreef Tijn het volgende:
Ik heb de Windows-boot verlaten in 2003 en achteraf ben ik precies op tijd uitgestapt
Och, jaguar was al geïntroduceerd.quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:01 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Of opgestapt. Pre 2003 stond Apple er lang niet zo gunstig voor.
Zeker. Maar het is ook juist vanwege Mac OS X geweest dat ik ben overgestapt. Ik had al vele versies van Linux geprobeerd en heb een tijdje OS/2 gedraaid, maar het was het allemaal net niet. Ik ben ook een tevreden gebruiker van Windows NT en Windows 2000 geweest, dat was al een verbetering over de 9x lijn, maar een echt Unix OS met support voor commerciële applicaties is wat mij betreft toch het beste wat je kunt hebben.quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:01 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Of opgestapt. Pre 2003 stond Apple er lang niet zo gunstig voor.
Ik heb ook altijd moeten worstelen met de Windows7 zoekfunctie... Indexering stond bijvoorbeeld standaard niet aan voor m'n hele computer, zodat ik alleen in directories als Mijn Documenten dingen terugvond... blijkt dat Microsoft dit expres heeft gedaan en indexering van de complete schijf niet aanraadt "omdat anders routinematige zoekopdrachten langzamer zijn". Heb ik ook gemerkt ja toen ik de hele schijf indexeerde, ik moet wachten op mijn computer... slecht teken. De Spotlight functie op m'n Mac is gewoon altijd snel. Complete schijf. Het kan dus wél.quote:Op donderdag 17 juni 2010 09:45 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Eh, als ik bepaalde mappen gewoonweg niet kan vinden terwijl ik die met handmatig zoeken (wat natuurlijk lang duurt) terwijl dat met de oude zoekfunctie prima ging, dan vind ik dat geen vooruitgang nee. Die indexering duurt uren aan idle-tijd.... Laat staan dat ie werkt...
Je hebt het nu over 10 jaar geleden hequote:Op vrijdag 18 juni 2010 21:32 schreef Dutchguy het volgende:
Ik had er vroeger zo'n eentje:
[ afbeelding ]
Wat was ik trots op mijn mooie maccie maar hoe snel had ik spijt dat ik die rampenbak in huis gehaald had. Vastlopers, steeds opnieuw de OS moeten installeren en uiteindelijk gaf hij helemaal de geest.
Nadien overgestapt naar Windows en nooit meer achterom gekeken.
Maar eerlijk gezegd kan er veel bij Apple veranderd zijn en dat verwacht ik ook wel. Maar toch zou ik niet meer snel teruggaan naar Apple na al die ellende.
Een Intel CPU en OSX maakt nog geen Mac. Imho.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 21:56 schreef sig000 het volgende:
Sinds Apple overgeschakeld is op Intel hardware kun je vrij simpel OSX op een zelfgebouwde PC zetten.
Heb je best of 3 worlds samen met Windows en Linux, afhankelijk wat je wilt doen start je OS naar keuze op.
Het uiterlijk van een PC boeit me niet, wat ik wil is een degelijke kast met snelle hardware en een goed kleurenechte losse 24" monitor.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:05 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Een Intel CPU en OSX maakt nog geen Mac. Imho.
Dan zit je nog steeds met updates en dergelijke. En vooral het gebrek aan gezeik maakt een mac, mac. En aan dat concept ga je voorbij als je een hackintosh in elkaar knutselt.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:09 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het uiterlijk van een PC boeit me niet, wat ik wil is een degelijke kast met snelle hardware en een goed kleurenechte losse 24" monitor.
Ik heb het niet alleen over uiterlijk. Zaken als een magsafe, het superieure touchpad en zaken als toetsenbordverlichting zijn misschien kleinigheden, maar maken toch dat ik niet snel genoegen zal nemen met een hackint0sh. Al geld dat voor desktop PC's misschien wat minder, een iMac zul je niet snel zelf nabouwen natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:09 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het uiterlijk van een PC boeit me niet, wat ik wil is een degelijke kast met snelle hardware en een goed kleurenechte losse 24" monitor.
En inderdaad de details. Ow wat hou ik van mijn touchpad op mijn macbook als ik weer eens een poosje met een andere laptop heb gewerkt.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:11 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ik heb het niet alleen over uiterlijk. Zaken als een magsafe, het superieure touchpad en zaken als toetsenbordverlichting zijn misschien kleinigheden, maar maken toch dat ik niet snel genoegen zal nemen met een hackint0sh. Al geld dat voor desktop PC's misschien wat minder, een iMac zul je niet snel zelf nabouwen natuurlijk.
OSX is inderdaad het meest knutselen op zo'n PC, persoonlijk vind ik dat leuk en heb daardoor brede ervaring met alle 3 besturingssystemen.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan zit je nog steeds met updates en dergelijke. En vooral het gebrek aan gezeik maakt een mac, mac. En aan dat concept ga je voorbij als je een hackintosh in elkaar knutselt.
Oh, leuk kan het idd zijn hoor. Heb zelf een tijdje een hackint0sh netbookje gedraaid, was erg leerzaam en leuk, maar ben er toen ook wel achtergekomen wat een Mac nou precies een Mac maakt...quote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:20 schreef sig000 het volgende:
[..]
OSX is inderdaad het meest knutselen op zo'n PC, persoonlijk vind ik dat leuk en heb daardoor brede ervaring met alle 3 besturingssystemen.
Ik heb 't wel op iets snellere desktop staan.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:21 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Oh, leuk kan het idd zijn hoor. Heb zelf een tijdje een hackint0sh netbookje gedraaid, was erg leerzaam en leuk, maar ben er toen ook wel achtergekomen wat een Mac nou precies een Mac maakt...
Een Mac-moederbord in ATX vorm zou dan nog het mooist zijnquote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:27 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik heb 't wel op iets snellere desktop staan.Een Imac zou ik bijvoorbeeld nooit willen, monitor wil ik los.
Een Mac mini gaat ook niet werken, blijft over een hele dure Mac Pro.
Laptops gebruik ik zelden.
Met een EFI stick kun je gewoon orginele versie van OSX draaien, je moet wel goed opletten welke hardware je neemt vooral qua moederbord.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:35 schreef Drommelsch85 het volgende:
Je had ooit zo'n EFI stick (rebelEFI). Kun je daarmee alsnog gewoon updates draaien? In principe draai je toch een compleet aangepaste kernel, of zorgt zo'n stukje hardware er nou voor dat je de gewone kernel kan draaien?
Een heleboel Gigabyte borden zijn prima geschikt met EFI stick.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:35 schreef Drommelsch85 het volgende:
Een Mac-moederbord in ATX vorm zou dan nog het mooist zijn![]()
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:39 schreef sig000 het volgende:
[..]
Met een EFI stick kun je gewoon orginele versie van OSX draaien, je moet wel goed opletten welke hardware je neemt vooral qua moederbord.
Gaaf. Ik heb een Gigabyte GA-P35C-DS3R bord die EfiX ondersteund, Q9550 processor. Verder een 9600GT. Het PCI firewirekaartje, 2x SATA disk en IDE dvd-rw drivers lijken me geen probleem?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:43 schreef sig000 het volgende:
[..]
Een heleboel Gigabyte borden zijn prima geschikt met EFI stick.
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En inderdaad de details. Ow wat hou ik van mijn touchpad op mijn macbook als ik weer eens een poosje met een andere laptop heb gewerkt.
Gaat zonder probleem werken.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:44 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
[..]
Gaaf. Ik heb een Gigabyte GA-P35C-DS3R bord die EfiX ondersteund, Q9550 processor. Verder een 9600GT. Het PCI firewirekaartje, 2x SATA disk en IDE dvd-rw drivers lijken me geen probleem?
Met PC bedoel je een PC met windows?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:44 schreef retorbrapi het volgende:
6 jaar geleden overgestapt, voor mij nooit meer een PC.
Niet-Mac bedoel ikquote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:45 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Met PC bedoel je een PC met windows?
Wel als je zegt 'ik wil nooit meer iets anders', terwijl er in de toekomst nog zat anders is dat misschien beter is.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 00:29 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Is het maken van een keuze kortzichtig?
Je moet het ook niet zo letterlijk nemen he. Het moment dat er een bedrijf opstaat die de hard- en software net zo weet te integreren als Apple, met dezelfde kwaliteit en mogelijkheden, zal ik mijn keuze heroverwegen. Maar zolang de concurrentie bestaat uit 13-in-een-dozijn Dell/HP/Acer pc-kasten met Windows of Linux denk ik er niet eens aan.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 00:30 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Wel als je zegt 'ik wil nooit meer iets anders', terwijl er in de toekomst nog zat anders is dat misschien beter is.
care.quote:
Dat is hetzelfde als 1.quote:
waarvan?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 00:48 schreef retorbrapi het volgende:
de software
Ik zie de meerwaarde van OSX boven windows niet, behalve dat het monkey-proof is.
[quote]Op zaterdag 19 juni 2010 00:48 schreef retorbrapi het volgende:
de integratie
Welke extra's?quote:
Dat is hetzelfde als 1.quote:
Waar ben jij mee bezig joh? Dit topic gaat over ERVARINGEN. Ik hoef jou toch niet te overtuigen?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 01:21 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
care.
[..]
Dat is hetzelfde als 1.
[..]
waarvan?
[..]
Welke extra's?
[..]
Dat is hetzelfde als 1.
|
Forum Opties | |